thoralf

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

BETALA INGEN SKATT! MÄNNISKOVÄRDESPRINCIPEN GÄLLER

Av Thoralf Alfsson - 8 april 2014 22:42

Idag hade följande personer tagit plats i åsiktsförtryckarsoffan och hatsoffan hos SVT i programmet Gomorron.


 


BETALA INGEN SKATT ELLER MAX 50 KRONOR I PATIENTAVGIFT! MÄNNISKOVÄRDESPRINCIPEN GÄLLER I SVERIGE SEDAN DEN 1 JULI 2013.


Så kan man sammanfatta fackliga företrädares diskussion i Gomorron soffan i SVT . Alla människor skall få samma vård oavsett om man betalar för sig eller inte. Det innebär uppenbarligen enligt denna trio att ingen behöver betala för sitt vårdbesök. Det har nämligen beslutats i Sverige riksdag och den lagen trädde ikraft den 1 juli 2013 enligt ordföranden för vårdfacken och kommunal.


Ett hett tips till alla fattigpensionärer som har det svårt med ekonomin. Jag hoppas att ni förstod vad som sas i soffan under Gomorron Sverige.


Jag har tittat på klippet ikväll och det orsakade vinfläckar på mina byxor när mitt glas tippade omkull. Vilket hyckleri! Och så många lögner och beskyllningar mot Sverigedemokraterna!


Det är beklämmande att det får passera utan att programledaren reagerar kraftfullt mot dessa huvudlösa påståenden.


Mitt hopp är numera fullständigt borta om en seriös valrörelse. Det är dags att Sverigedemokraterna bemöter dessa lögnare, det borde vara slut med att vända andra kinden till.


Sverige blir bara mer och mer absurt!


Vill du se klippet är det säkrast att du tar något lugnande innan. Det gjorde inte jag!


http://www.svtplay.se/klipp/1954478/protester-mot-sd-besok


UPPDATERING!!


Per Ramhorn benmöter Vårdförbundet och Kommunal i en artikel i Aftonbladet idag. Synd att inte även Jimmie Åkesson skrivit under.


http://www.aftonbladet.se/debatt/article18690906.ab


 
 
Lassekolja

Lassekolja

8 april 2014 23:38

Jag blev så illa berörd när jag såg att dom tre fackliga representanterna fick fritt spelrum att oemotsagda tilläts stigmatisera och sprida sina fördomar om Jimmie Åkesson och SD, att jag skrev följande mail till Svt-gomorron Sverige:

Hur tänkte Svt när Ni bjöd in tre olika fackrepresentanter att diskutera Jimmie Åkesson´s besök på olika skattefinansierade institutioner? Jag mådde nästan illa när dessa tre tilläts stigmatisera, ja näst intill mobba, en demokratiskt vald partiledare, som inte ens fick vara närvarande alternativt representeras av någon SD-representant att bemöta dessa rena påhoppen, som ägde rum. De tre fick helt fritt spelrum att ge SD (och dess väljare) det ena epitetet värre än det andra, några t.o.m "tagna ur luften"! (Hur kan någon tro att ens Sverigedemokrater är så korkade att dom skulle hota någon motståndare? För mig är det självklart att ev. hot kommer från vänsterhåll i syfte att smutsa ner SD, vilket ju dom dessvärre lyckats med.)
Svt hade för en tid sedan kampanjer om "Fri och oberoende television", gäller inte detta längre? Hur skall jag som kritisk och intresserad TV-tittare (även "licens"-betalare) kunna bibehålla det förtroende, som återstår för Publikservice-media när Svt ägnar sig åt politik istf att informera oss tittare så att VI KAN FATTA DE POLITISKA BESLUTEN på valdagen?
SKÄRPNING Svt!
Tacksam för kort förklaring eller svar!
Är det OK att tre fack "gör skillnad på människor"?

Jag fick under dagen sedvanligt GODDAG YXSKAFTssvar!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Plupp

8 april 2014 23:43

50 lapp för sjukvården vet jag inte vad du får ifrån Thoralf.Men du kan nog betala lite mer med din lön dessutom har du nog råd med ett par nya byxor.
Till saken: I princip så håller jag med dig om att alla måste få bemötas däremot så kan jag förstå vad deras medlemmar tycker och tänker. Märk väl: Det har aldrig någonsin hänt att något riksdagsparti nekats tillträde till en arbetsplats,inte ens en gång Ny Demokrati blev någon gång nekad tillträde till en arbetsplats. Men SD lyckas med att inte vara välkommen någonstans,dessutom blir dessa människor som inte vill ha SD på sin arbetsplats mordhotade. En av dina lärjungar säger att det "Inte finns några bevis som talar för att det är SD anhängare" ? Ja,det säger ju mycket om hur en del SD människor är funtade! Skulle det vara SD motståndare som hotar ? Knappast.
Däremot tycker jag att fler borde möta er i debatter för då tror jag att er popularitet skulle minska när folk kan syna er bättre. Ni har haft det alldeles för lätt när ni nått era höga väljarstöd. Era budskap borde synas mer. Att vända er ryggen som många gjort har bara gett er fler röster och det är åt helskotta.
Återigen Thoralf:Var lite mer ödmjuk i din framtoning och gör dig av med dom värsta cynikerna på din sida,dom har ett språk som får mig att spilla saft på mina byxor ibland.

 
Ingen bild

Plupp

8 april 2014 23:48

Detta klipp glömde jag bifoga.

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/ingen-kande-till-akessons-besok

 
Ingen bild

Undrande

8 april 2014 23:54

@plupp
Det är du som inte är insatt, 50 kr kostar sjukvård för illegala invandrare enl riksdagsbeslut från juli 2013! Eller i praktiken inget, men svenska fattigpensionärer får betala både för sjuk o tandvård.

 
Ingen bild

pelle

8 april 2014 23:58

Idag blev jag stoppad av grannen när jag var på väg hem, en hopplös moderat som jag försökt att omvända sedan förra valet utan framgång.
Han hade hört om brandkåren i Malmö och deras odemoktatiska agerande, han var vansinnig, vilka KRAKAR fräste han, vad är det för bloggar du pratar om sa han och ville veta namnen på dom Sd_bloggarna jag läser.
Jag tycker det är kul att han oxå kommer till insikt om läget i Sverige.
Har han väl börjat att läsa så är han fast det är jag säker på.En röst till på Sd till valet
Pelle

 
Ingen bild

Hur höga skorstenar behövs

8 april 2014 23:59

Nyhetsplupp: Vad skulle du vilja göra med den 1000000 svenskar/hangarounds som röstar på SD ?

 
Ingen bild

Thoralf A

9 april 2014 00:00

Plupp

Jag litar inte på uppgifterna det minsta. Säpo kollar alltid upp alla platser innan Jimmie besöker dem. Det kan de inte göra utan att ansvariga blir informerade.

Att du inte förstår vad 50-lappen för sjukvård kommer ifrån visar bara på hur okunniga du är. Du borde man vara lite mer försiktig i sina uttalanden.

Här kan du läsa vem det är som mordhotar men det glömde Barometern och resten av media att skriva om. Det passade liksom inte in!

http://www.exponerat.info/muslim-domd-for-rasistiskt-mordhot-mot-ekeroth-och-alfsson-media-totalt-tysta/

 
Ingen bild

Anki

9 april 2014 00:01

Det här är ett stort problem. Till den här typen av poster i samhället söker sig idag de minst passande.
Det är faktiskt så att jag undrar om inte folk från närmsta dagcenter hade kommit med klokare slutsatser.

 
Ingen bild

pelle

9 april 2014 00:29

Till plupp
Kan vi inte ha en mini debatt med dej här på bloggen? Kan inte du här och nu syna Sd, politiken bättre.det vore faktiskt lite givande att ta del av.
Kanske kan du påverka någon här att inte rösta Sd eller kanske genererar det i fler Sd, väljare vad vet jag.så du plupp börja syna nu.

Jag ska inte säga att du är sån men jag har alldrig lyckats få igång ett åsiktsutbyte utan man blir bara beskylld med att vara rasist från den andra sidan.

När det gäller hoten så är det ju så att det finns inget värre inom politiken än när någon ger avkall på demokratin och det är just vad ett fåtal brandmän gör(dom som gapar mest)
Brand kåren i Malmö borde verkligen tycka att det är bra att Sd kommer och pratar om dom jätte problem brandmännen har med dom stenkastande invandrarna i staden, kanske Sd kan hjälpa till med det.
Pelle

 
Lassekolja

Lassekolja

9 april 2014 00:34

Intressant att IQ:t varierar så mellan människor. Plupp + vissa fackrepresentanter och några brand-"män"(?) är nog ensamma att tro att SD-människor är så korkade att dom hotar andra människor. Jag anser att SD i eget intresse bör polisanmäla ev. hot mot våra motståndare om inte detta är gjort.
För mig är det självklart att det är SD-motståndare som hotar för att smutskasta SD. Det tråkiga är att dom verkar lyckas med detta!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Blåsippan

9 april 2014 00:47

Vi svenska arbetare och svenska pensionärer (med svenskt medborgarskap) betalar skatt för vår välfärd i landet Sverige. Detta gör inte kriminella illegala invandrare. De uppehåller sig här illegalt (olagligt)(jobbar på sin höjd svart eller tigger och stjäl) och blir belönade med gratis sjuk och tandvård och fritids för deras barn på vissa ställen. På sin höjd betalar de 50 kronor men bara om de vill oavsett omfattningen av tandvården, oavsett omfattningen av sjukvården, gratis eller högst 50:-. På vilket sätt är man emot människors lika värde om man emot säger sig logiken/rättvisan/solidariteten mot våra fattigpensionärer i detta? Plupp varsågod och svara. Vem prioriterar skillnaden på människors lika värde?

Ligger det över huvud taget någon sanning bakom mordhoten? Kan det i stället vara så att det är antidemokrater som mordhotar för att ställa ett demokratiskt parti i dåligt ljus och media som spelar med? Jag tror så. Du har ju inte haft rätt i så mycket hittills. Du kanske skulle öppna ögonen och tänka efter en gång till.

 
Ingen bild

Anki

9 april 2014 01:07

Det går inte att argumentera mot vad som många skulle anse vara mindre kloka som hamnat i maktposition av olika anledningar. Bara jobba fram en bättre skuggorganisation som kan ta över.

 
Ingen bild

Blåsippan

9 april 2014 01:09

Sen har jag funderingar till en annan baksida på det här med gratis vård till illegala. Jag som blond, blåögd pursvensk(som dessutom brukar stå i kö) har ju inte samma möjligheter som en "vanlig" invandrare att knalla upp på folktandvården och på knagglig engelska (eller valfritt okänt språk) påstå att jag är en stackars, stackars papperslös "no papers" som kräver gratis tandvård. Det är inte människors lika värde det heller.

 
Ingen bild

Blåsippan

9 april 2014 02:34

Plupp skriver;

Det har aldrig någonsin hänt att något riksdagsparti nekats tillträde till en arbetsplats.

Det beskriver väl snarare hur det demokratiska begreppet förvrängs och blir odemokratiskt?!

 
Ingen bild

jonte bergström

9 april 2014 03:06



Upp till bevis odemokratiska Plupp, Sineva Ribeiro och Annelie Norström! Det är allvarliga anklagelser ni kommer med utan underlag.

Visa oss vilka hot ni hänvisar till! Ett samlat etablissemang av fegisar med stora resurser bakom ryggarna ska stoppa Åkesson och SD från att bli tungan på vågen efter valet i höst. Ni kommer inte att lyckas i ert fula odemokratiska spel. SD är framtidens parti.

Folk har fått nog av era lögner, förföljelser och att inte få uttrycka sig fritt om den stora samhällsomstörtande förändringen som den ansvarslösa invandringen är. Så era lögnhalsar, var har ni bevisen för hoten? Någon polisanmälan gjord?

 
Ingen bild

World Traveller

9 april 2014 07:01

Plupp, bevisa att det är Sverigedemokrater som kommer med hoten, annars håll käft. Lögner matas vi tillräckligt med från media ändå.
Kan du förresten svara på några frågor.
1 - Vilka är det som diskrimineras i sjukvården och tandvården, illegala invandrare eller svenska pensionärer?
2 - Vilka diskrimineras när det gäller att få lägenheter, invandrare eller svenska ungdomar?
3 - Vilka är det som kastar sten på räddningspersonal, invandrare eller svenskar?
4 - Vilka är det som håller på med gruppvåldtäkter, invandrare eller svenskar?
5 - Vilka är det som regelbundet eldar bilar, invandrare eller svenskar?
6 - Vilka invandrare tror du det är som kommer hit, de fattiga trashankar vi ser i flyktinglägren på TV eller kriminella som genom att mörda och råna andra har råd att ta sig hit?
7 - Det pågår ingen islamisering säger ni men kände du till Ramadan, Eid al Fitr, Aisha, Taqqyia, hijab, haditherna för 15-20 år sen?
8 - Sist en matematikfråga, tror du att en allt mindre skara svenska arbetare i produktiva jobb kommer att kunna försörja en allt större, växande, skara bidragsasylanter hur länge som helst?

 
Ingen bild

bonnläpp

9 april 2014 07:43

Alla ni som är upprörda och skriver här undrar ni inte varför SD är tysta. Från toppen hörs inte flaska, förutom då Thoralf naturligtvis.

 
Ingen bild

Mike

9 april 2014 08:04

Nu måste ni sätta ner foten och se till att höras.. detta har ju passerat alla anständiga gränser som finns..

 
Ingen bild

BC

9 april 2014 08:11

Klart det är gräsrötter från sd som hotar motståndare till jå-besöken. Varför skulle det vara nån annan. Det är ju bara att läsa i kommentarerna i denna blogg och plocka fram flera kandidater

 
Ingen bild

vmm

9 april 2014 08:16

Det verkar som att dom tror att SD vill döda människor i allmänhet och fackmedlemar i synnerhet. Då förstår jag att dom är emot SD. Politisk okunnighet, oförmåga att ta in information, bristande vilja att se nya horisonter. Det är dom orskaerna jag ser som gör att dom sitter där i tv-soffan och gör bort sig. Enkelriktade människor gör karriär i organisationer men dom gör sig inte så bra i tv-soffor. Mycket avslöjande.

 
Ingen bild

World Traveller

9 april 2014 08:24

Bc
Gå gärna in på Twitter och titta vilka det är som hatar och hotar. Vänstern för hela slanten. Här finner du folk som är heligt förbannade över att bli förtalade. Det är stor skillnad det. Om du nu har bevis att Sverigedemokrater hotar vårdpersonal och brandmän varför inte presentera dina bevis?

 
Ingen bild

bonnläpp

9 april 2014 08:27

@BC, nu vill vi se bevis, riktiga bevis. Inga personliga antaganden. Annars är du som allt annat vänsterfolk du skyller ifrån dig. Då tycker jag att du drar dig tillbaka till trollskogen där du hör hemma.

 
Björn Söderberg

Björn Söderberg

9 april 2014 08:31

Käre @plupp de finns ett ordspråk för sådana som dig, stor käft små öron. ( samma som krokodilen )

http://Barrkis

 
Ingen bild

oveg

9 april 2014 08:36

En intressant video du länkar till, Thoralf. Vårdförbundsföreträdaren säger på slutet att det är självklart att alla måste få vård - "det ingår i människovärdesprincipen" att ge vård till alla. Vidare säger hon att deras legitimationer kräver det!

Men då följer väl att även privata sjukhus ska ge alla människor vård utan kostnadskrav - det är väl samma människovärde som gäller där, och samma legitimationer för vårdpersonalen? Men i praktiken ser man inte detta; i den privata vården måste man betala för sig, vilket vanligen sker via privata vårdförsäkringar.

Det är faktiskt märkligt att bara för att vi i Sverige valt att teckna sjukförsäkring via skatteinbetalningar så ska den anses vara så allmän att den även inkluderar personer som vistas tillfälligt i Sverige. Och som grädde på moset är även deras patientavgifter lägre än den är för de som via sina skatter betalar vården.

 
Ingen bild

vmm

9 april 2014 08:51

Men att det finns SDare i riksdagsgruppen som mordhotar fackföreningsledare ser jag inte lätt på. Det är mycket mycket mycket allvarligt. Jag har levt i ett land med inbördeskrig och vet vad sådana anklagelser kan leda till för elände. Parlamentsledamöter som mordhotar fackföreningsledare som i sin tur anklagar parlmentsledamöter för att bli mordhotade... det är faktiskt a och o och grundbulten till inbördeskrig. Raka vägen till helvetet. Så SLUTA hetsa mot varandra. Riksdagsledamöter från SD ska sluta mordhota fackföreningsledare och fackföreningsledare ska sluta säga i media att dom blir mordhotade av SD. Enkla regler som stoppar inbördeskrig.

 
Ingen bild

bonnläpp

9 april 2014 09:16

@vmm, återigen, fram med bevis för dina påståenden. Riktiga bevis, inga skribentankor, polisanmälningar som genomförts och hittat skyldiga o.s.v Annars kan du också dra dig tillbaka till trollskogen.

 
Ingen bild

Åke

9 april 2014 09:22

Jag tror definitivt inte att SD:are är så förbannat dumma så att de skulle gå så långt som att "mordhota" fackliga företrädare osv, utan tillfället tas i akt av andra utomparlamentariska grupperingar i samhället med minimal risk att upptäckas förmodligen. Från yttersta vänster till yttersta höger.

i övrigt så håller jag med Thoralfs förra blogginlägg att info måste ut till folket via post/brevlådor, med välriktad information om SD.s politik, men också om hur all denna smörja som hela tiden riktas mot SD från TV-soffor, media osv utan att SD ens får bemöta all skit.

 
Ingen bild

World Traveller

9 april 2014 09:23

vmm, om du vill veta vem som mordhotar och utger sig för att tillhöra SD så ska du nog leta bland EXPO's och researchgruppens anställda och bland journalister och medlemmar ur AFA, RF och syndikalisterna.
Återkom gärna när du har bevis.

 
Ingen bild

Hacke

9 april 2014 09:27

Plupp, Anki med flera.

Roligt att ni hittat in till en blogg som gång på gång avslöjar politiker-/medieetablissemanget. Av era inlägg att döma har ni lång väg att vandra innan poletten trillar ner. Men även till synes hopplösa fall går att med hjälp av upplysning och fakta få med på banan.
Får jag rekommendera en liten förövning så inte ljuschocken blir för stor innan rullgardinen går i topp: Jämför gärna de uppgifter/nyhetsurval/intervjuobjekt/"expertis" etc etc ni tycks svälja med hull och hår i gammelmedia med förslagsvis några bloggar som Thoralfs, Avpixlat, Fria Tider och Exponerat.
Jag garanterar, efter en ganska smärtsam men dessbättre kort avgiftningsperiod från propagandaindustrin kommer ni att upptäcka en helt ny värld av information i det fria nätets många alternativ till faktasökande. Välkomna också ni in i den Nya upplysningstiden.

 
tve21

tve21

9 april 2014 09:29

Bilderbergarna sammnträffar på Marriott Hotell i Köpenhamn mellan den 29 maj och 1 juni, 2014.
------------------------------
Jag tror att bilderbergarna och Reinfeldt är glada över att SD finns, ett helt ofarligt parti som har samlat på sig missnöjets röster tack vare etablissemangets hetsjakt, smutskastning och fördömanden, bl. a. genom Reinfeldts egna hårda ord. Detta trick fungerar utmärkt, SD-sympatisörer stör sig uppenbarligen något enormt på den mobbning man får utstå och sådant som statsministerns arrogans, vilket är fullt förståeligt, men man missar samtidigt de större sammanhangen. Flera SD-röster har t.o.m börjat uttrycka sympati för Löfven bara för att han inte har en lika spydig ton, vi har alltså något av en ”good cop/bad cop”-situation, där den elaka snuten nu gjort sitt och den snälla pliten ska ta över för att harmonisera situationen. På grund av det inhemska hätska läget som skapats av massmedia och etablissemang blir många upptagna med det som sker på marknivå, samtidigt som de som i riksdagen ska ses som motståndare deltar på samma informationsmöte där de får veta vad som gäller och hur den kommande världsutvecklingen ser ut. Kanske kommer Sverige få tillåtelse att lugna ned invandringen om inte alltför länge (minns Billströms och Bildts uttalande om ”svårintegrerade” irakier som läckte ut häromåret, de förstår givetvis att det kokar i landet och man talar förstås om sådant på ett möte som detta), och då kan S eller M ta på sig det beslutet utan att allmänheten kommer att uppfatta det som ”främlingsfientligt”, det ser medierna till. Knorrande gammelmoderater eller gråsossar kommer att rösta på sitt gamla parti och slippa rösta ”främlingsfientligt” och SD blir i det närmaste eller helt oskadligjort. Eller så låter man rentav SD vara med på ett hörn, hur otroligt det än kan låta i nuläget. Oavsett tillvägagångssätt har Sverige då fått lätta på det tryck som de verkliga herrarna förstår att landet behöver, och här nere på marknivån sprids en bild av att markanta förändringar har skett, förändringar som man har beslutat om i Sveriges riksdag

http://www.bilderbergmeetings.org/index.html

 
Ingen bild

Pepparholm

9 april 2014 09:39

Hur media och särskilt etermedia misshandlar SD är belagt. På samma dag har vi debatten ovan i SVT och TV4 glömmer SDs emblem. Det var nog mer i går och jag hörde inte på radio. Och det är något nästan varje dag.

Min undran: Följer någon i SDs kansli upp det här och skriver en fråga till ansvarig redaktion varför och hur de övervägt? Alla frågor och svar (uteblivet svar) borde redovisas i t ex SD-Kuriren.

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 april 2014 09:44

Tittade igenom inslaget från morgonsoffan igår. Borde inte programledaren påminna de medverkande om det stora stöd SD har bland Fackets medlemmar?

Fö. var främst de två Fackkvinnorna otroligt arroganta och man får hoppas att deras tid som förtroendevalda snabbt går mot sitt slut...

 
Ingen bild

Mattias

9 april 2014 09:45

@Hur höga skorstenar behövs
Om det är så att du insunierar att "plupp" skulle vara "Nyhetspojken" tar du fel. Jag valde att börja skriva under mitt eget namn när Thoralf uttryckte sin önskan om det för några dagar sedan. Det borde fler av er kommentatörer göra när blogginnehavaren faktiskt vill ha det så. Det kallas för respekt.

@World Traveller
Ja just det, återkom gärna när du har bevis. Och om du nu redan har det så bör du kontakta polisen i rödaste rappet.

 
Ingen bild

Lars-Ola

9 april 2014 09:50

Jag delar din oro.

 
Björn Söderberg

Björn Söderberg

9 april 2014 09:54

Plupp, Anki med flera
Lite fakta från vissa myndigheter
Stefan Lindgren


Här följer försäkringskassans brev:

Hej Stefan och tack för frågan jag ska försöka svara så tydligt som möjligt men detta är en komplexa frågor som berör en teoretisk situation som inte är helt vanlig men som ändå skulle kunna förekomma. Eftersom man dessutom enbart kan ha etableringsersättning under 24 månader så gäller situationen under den nyanländes två första år dvs under den tid som den som invandrat har en etableringsplan.
Nu till beräkningarna och förutsättningarna som angavs var: (barnen antas här vara 12, 13 och 14 år och de har en hyresrätt på 85 kvm med 7 000 kr i hyra)

1. Etableringsersättningen administreras av Arbetsförmedlingen och ersättningen kan som högst bli på 308 kr per dag (fem dagar per vecka) och på 22 dagar i månaden ger detta 6 776 kr för en sådan månad. Detta förutsätter att den sökande har en etableringsplan på 100% (som ska vara normalt) och ersättningen ges när den sökande deltar i aktiviteter i etableringsplanen. Under den tid det tar att utforma en etableringsplan tillsammans med arbetsförmedlaren ges en ersättning på 231 kr per dag.
(Etableringsersättning betalas ut med 308 kronor per dag för fem kalenderdagar per vecka. Om planen omfattar 75, 50 eller 25 procent av heltid blir ersättningen 231, 154 respektive 77 kronor per dag. (2 kap. 2 § förordningen [2010:407]

Information från Arbetsförmedlingen finns här!
2. Etableringstillägg administreras av Försäkringskassan – eftersom det i det givna exemplet betalas ut underhållsstöd för tre barn kommer etableringstillägget enbart att beräknas/betalas ut för två barn. Detta pga. en begränsningsregel som finns i SFS 2010:409 2 kap 9 § etableringstillägget blir då 1 500 kr per barn dvs. 3 000 kr totalt och inte 4 500 som anges i exemplet. För att det ska kunna bli 4 500 kr som också är maxbeloppet krävs att man är ensamstående och har minst 4 barn hemma som är över 11 år.
Information från Försäkringskassan finns här!
3. Barnbidrag för tre barn är 3 754 kr inklusive flerbarnstillägg och administreras av Försäkringskassan
Information från Försäkringskassan finns här!
4. Underhållsstöd administreras av Försäkringskassan
För tre barn är det 1 273 kr per månad och barn vilket ger 3 819 kr per månad
5. Bostadsbidrag administreras av FörsäkringskassanEtableringsersättning är en skattefri ersättning som ska ingå i beräkningen av bidragsgrundande inkomst inom Bostadsbidraget. Givet tre hemmavarande barn 12, 13 och 14 år, hyra på 7 000 kr, trea på 85 kvadratmeter och en årsinkomst av etableringsersättning enbart på 81 312 kr om året så blir Bostadsbidraget 4 900 kr per månad. (Etableringstillägg ska inte räknas med i den bidragsgrundande inkomsten)

Information från Försäkringskassan finns här!
6. Föräldrapenning administreras av FörsäkringskassanExemplet bygger på att barnen är över 11 år i syfte att maxa etableringstilläggets nivå. Eftersom man enbart kan få föräldrapenning fram till dess att barnet fyller 8 år så kan det sedan inte bli frågan om föräldrapenning i detta exempel. Men om man skulle konstruera om exemplet med tre barn under 8 år jag då skulle föräldrapenning sedan kunna bli aktuellt men då minskar etableringstillägget till 1 600 kr per månad och man kan inte ha etableringsersättning + tillägg och föräldrapenning samtidigt. Så i det fall som föräldrapenningen används så minskas eller försvinner ersättningen från etableringsersättningen och tillägget.

Total månatlig ersättning givet trebarnsexemplet ovan:

Etableringsersättning 6 776 kr
Etableringstillägg 3 000 kr
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr

= 22 249 kr per månad och detta är inte skattepliktig inkomst.
Jag vet dock inte hur vanligt förekommande det är att en ensam trebarnsmamma invandrar till Sverige med tre hemmavarande barn över 11 år men det kanske SCB vet. Räknar man istället på två barn så sjunker etableringstillägget, Barnbidraget, Underhållsstödet och Bostadsbidraget.

Med vänlig hälsning Niklas Löfgren
_____________________________________________
Försäkringskassan, Nationella Försäkringscenter
Ledning

Kan lägga till en om tandvårdsförsäkringen Från folktandvården sida får ni se verkligheten . Eller varför inte själva gå in på sidan så ni kan läsa fakta. sen kan ni öppna era stora käftar men sorgligt nog har väll inte huvudet tänkt innan käften talat

Inte undra på att Vissa Svenskar tröttnar på förljugen media och vill ha förändring

http://Barrkis

 
Ingen bild

Mattias

9 april 2014 10:00

@Björn Söderberg
Ok, vad är problemet?

 
Ingen bild

tigerone

9 april 2014 10:03

Akutens lika värderingar i Skåne.
Kostnader för ett akutbesök.
Turistande icke EU medborgare 1500:- till 3000:- kan bli mera
Svensk Medborgare 450:-
Illegal invandrare 50:-
Så mycket för människors lika värde.

 
Ingen bild

Livrädd

9 april 2014 10:13

Mattias : Vd skulle du vilja göra med dom 1000000 svenskar som röstar på SD ?

 
Ingen bild

Mattias

9 april 2014 10:18

@Livrädd
Vill inte göra något med dem alls.

 
Ingen bild

Fruktar för mitt liv

9 april 2014 10:28

Tycker du att en Sverigedemokrat skall få besöka tex en brandstation och ett sjukhus utan att det diskutteras i TV ?

 
Ingen bild

Goda nyheter för alla Sverigevänner

9 april 2014 10:45

TV4 lägger ned alla lokalstationer, kom även ihåg att det är mera effektivt att få 4 vänner att säga upp sina tidningar än att få dom att rösta "rätt", varenda abonnemangskrona eller reklamkrona går slår från toppen dvs vinsten, köpbojkotter är otroligt effektiva.

Ta alltid det viktigaste först, val har vi vart fjärde år ifall du inte har ork till båda, vilket givetvis är bäst.

Dr Sverigevän försöker alltid bota sjukdomen inte bara behandla symptomen

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 april 2014 10:50

Jimmie Åkessons Eriksgata genom Sverige får stor uppmärksamhet i media och div. "soffor". Säkerligen vinner SD fler väljare pga. alla protester och all mediauppmärksamhet runt det. Det politiskt korrekta Sverige "pinkar" på SD, men gör det i motvind, med oanade följder...

 
Ingen bild

2022 Lämnar Folkpartiet Sveriges riksdag

9 april 2014 11:01

OT : Idag skall verkligen Sverigedemokraternas partistyrelse lyssna på när det folkpartistiska oraklet Biggan Olsson "försäger" sej i tv-soffan

"Dessa partier blir farliga när dom blir starka på KOMMUNAL NIVÅ"

Detta är vad alla Sverigefientliga fruktar mest starka Sverigevänliga partier på lokal nivå, här har SD:s partiledning gjort generalsfel 1A

Skippa att slänga 50 miljoner på reklam inför valet vilken ändå stoppas till 70-80% som Alfsson befarar, förmodligen helt korrekt.
Tidingar/TV väntar bara in i det längsta med att delge SD det.

 
Ingen bild

Rönnebergapågen

9 april 2014 11:03

Undrar om man inte ändå borde ge SD en sympatiröst i september, trots alla deras brister. Detta för att ge etablissemanget en läxa. För det här går inte..

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

9 april 2014 11:03

Då var morgonrundan klar, en hel del Kalmarbo har fått lite att läsa.

 
Ingen bild

Hoppas seriöst på att ha fel i frågan

9 april 2014 11:25

Hulda mk1 : Förmodligen 50/50 i väljarfrågan "nollsummespel"
Medias hjärntvätt är effektiv, i botten har man ju demoniserat SD
TV-sofforna blir bara aktivering av det i päronet på Svenne

Om Jimmie hade lagt krutet på att åka runt till dom kommunala SD områdena och diskutterat lokala kampanjer, och haft med sej "Stora pengapåsen" hade sannolikt gett bättre resultat på valdagen

Om denna "Eriksgata" är huvudnummret i SD:s valkampanj 2014 ,så sitter totalt fel personer i toppen.
Fattas isåfall bara att media vägrar att ta in reklamen också så är fiaskot fullständigt

 
Ingen bild

Rönnebergapågen

9 april 2014 11:41

Apropå detta att kommentera under eget namn: Det är ju lätt för t.ex "Sven Johansson" som har otaliga namnfränder. Något annat för den som har ett unikt namn som utan problem kan spåras av illvilligt folk. Frågor:
- Vem garanterar att det uppgivna namnet är riktigt?
- Vem har intresse av att känna till personen bakom en kommenterar, om denne inte är någon med offentliga politiska uppdrag (eller annan kändis)? Själv är jag mer intresserad av tanken än av tänkaren.
Tycker nog snarare att partiledningen skall ryta till så att det hörs riktigt, om alla nätsabotörer och hotare. Inte bara ta avstånd, utan fördöma! Samt beordra alla med partiuppdrag att ange namn, uppdrag och hemort i kommentarer, detta kan ju lätt kontrolleras. Skall det vara så svårt att ingjuta rättsanda i partiet?
Rätta mig gärna, Thoralf, om jag har fel.

 
Ingen bild

Hacke

9 april 2014 12:00

Förstår inte kritiken mot Jimmies Eriksgata i värsta fiendeland. Att utmana s-kolossen på deras egen bakgård är både modigt och rätt anser jag. Tror säkert han kammar hem stor respons av den tysta majoriteten i arbetarled vars högljudda representanter skriker och gapar alternativt sitter inbjudna hos sina vänner i media och vräker ut sitt hat mot demokrati och yttrandefrihet i tv-sofforna. Bättre prov på demokraturen Sverige i full aktion kan man knappast få.
Sd har med historiskt hård motvind kryssat väldigt mycket rätt på vägen till tredje största parti på kort tid. Det får vi inte glömma.

 
Ingen bild

Kontakta landstinget

9 april 2014 12:05

Rönnebergapågen : Det du skriver är en självklarheter
Extra schizo blir det ju när personer som skriver under namnet Olle, Pelle Rutger etc , tycker att man skriver under eget namn
För att sedan slå sej för bröstet ,och uppmana andra till att skriva under eget namn.
Det säger allt om intelligensen bara i den frågan hos personen i frågan

 
Ingen bild

Niklas R

9 april 2014 12:24

@Mattias

Problemet är att det är svenska skattebetalare, och inte du, som måste betala dessa pengar till utländska medborgare. Skattepengar som kunde gått till viktigare saker som vårt försvar, våra äldre, våra barn eller vår infrastruktur.

Jag har inget emot att utlänningar kommer hit, men de ska inte innebära någon kostnad för det svenska samhället eller svenska skattebetalare.
Men eftersom du inte ser några problem med detta så kan ju du stå för kostnaderna också. Det har ju du råd med så rik som du är.

 
Ingen bild

Magentan

9 april 2014 12:34

Att "Plupp" (och alldeles för många med henne/honom) svävar runt i dimman med noll kunskaper om verkligheten i Sverige och inte ens har en aning om den nya 50:- reformen för sjukvård till alla som vistas olagligt i Sverige, är så klart mycket illa. Det visar tydligt hur stort behovet är av Thoralfs informationsmaterial till hushållen.

Anledningen till Plupps och övriga svamlares stora kunskapsluckor kan vara låg ålder. I grundskole- och gymnasieåldern är det ju de Westerberg-FP-influerade lärarna, som numera också måste delta i Expos anti-SD-kurser, som står för informationen. Om Plupp (mot förmodan) skulle räknas som vuxen, eller kanske t.o.m som gammal, så är det bluff- och anti-SD-folket i TV-rutan som står för informationen. Lika illa i bägge fallen. Men återigen så är det ett bevis för det stora behovet av informationsmaterial om verkligheten till hushållen.

Sajterna Avpixlat, Fria Tider och Exponerat är inga hatsajter som det ljugande mediafolket påstår. Näthatet finns nästan uteslutande på Facebook. Sajterna Avpixlat, Fria Tider och Exponerat levererar artiklar med information från den verklighet som våra fulmedier (tidningar, radio, TV) förskönar eller förtiger. Tyvärr förekommer det dock ett och annat olämpligt uttalande i kommentarerna, vilket är tråkigt, för det finns också en hel del mycket kloka och värdefulla inlägg bland kommentarerna på dessa sajter. De senare har glädjande nog ökat i omfattning. Det visar att allt fler intelligenta och välutbildade personer söker sig dit.

Men att SD-ledningen fortfarande inte har fattat det enorma behovet av direktinformation till alla ovetande och hjärntvättade personer i Sverige är inget annat än STOR SKANDAL.

 
Ingen bild

Stenarna viner

9 april 2014 12:56

Hacke : Ok vi gör det enkelt , sannolikt ger SD:s lokala affisch i Kalmar ang snuset flera röster utkörd på riksplanet än "Eriksgatan".

Behovet av ett Sverigevänligt parti i Sverige gör att SD glider på en "räkmacka" även över detta val, oavsett vad toppen gör eller inte gör...

Dom flesta SD väljare har ingen koll på ev intern diskussion
Vilket också är normalt i en rullande politisk process
Intern diskussion tillhör demokratin ,samt är frisk
Sedan kan det väl givetvis störa någon nyfrälst.

Givetvis vet partiledningen att Jimmies besök som är modiga skulle dra på sej hela den kommunistiska nyhetsmaskinens missnöje

Då blir ju huvudsyftet att få folk förbannade och rösta på SD
Kanske ett smart drag omöjligt att säga idag

En sak har vi ju fått lära oss iallafall och det är att brandmännen är livrädda i Malmö, det säger allt om dagens Sverige
Räddningstjänsten fruktar för sina liv.
Att man sedan lindar in det i pk snack om relationer hit och dit är bara sjukt.

Uppenbarligen har Jimmies besök skrämt fram DDR gänget ovan från deras hålor, inslaget kan för övrigt användas i utbildningssyfte i Sveriges skolor när man berör/undervisar i ämnet mobbning

Den som kastar sten på räddningtjänsten är knäpp
Grip förövarna istället och ge dom fleråriga fängelsestraff
Dom är problemet inte Jimmie Åkesson

 
Björn Söderberg

Björn Söderberg

9 april 2014 13:03

@mattias antagligen är du inte läskunnig när du inte förstår problemet först och främst, för de andra så var du antagligen inte in på folktsndvårdens sida för att ta reda på verkligheten. Ska i korthet förklara så tydligt jag kan. En männinska som kommer hit från ett annat land har fri tillgång till skattebetalarnas pengar = bidrad ( som ingen annan svensk någonsin kommer att få ) När du nån gång i tiden måste gå till tandläkaren får du vackert betala dyra pengar för att få dina tänder lagade eller ännu värre ersatta av nya ( ännu dyrare ) Även här är det i stort sätt gratis för våra kära nysvenskar . Om du nu inte tycker det är ett problem hur tänker du då ????? Förmodligen inte alls. Även du kommer att bli gammal först då när din pension ska räcka till tandvård mm kanske du förstår

http://Barrkis

 
Ingen bild

Hur djävla dum kan en svensk bli egentligen

9 april 2014 13:08

OT : I Borgs vårbudget skall snus cigg bli dyrarer samt att avdraget för privat pensionsparande minskas

Vi har nått nivån där oranga kuväret kan ses som ett skämt, inga pengar finns fonderade, till att man börjar konfiskera Svennes privata pensionspengar för att skicka stålarna till skolan.
Hela saldot kommer att avräknas mot statlig pension i slutändan

Givetvis har media sålt in alla möjliga förklaringar än den största till Svenne

 
Ingen bild

vmm

9 april 2014 13:10

Jag har sett klippet igen och jag får återigen allergiska reaktioner. Dom kan ha med att göra att jag bott i ett inbördeskrigsdrabbat land där man först slänger sig med ord om att "dom andra" är fascister och odemokrater och inte håller sig till lagarna och sedan går man ut och skjuter på varandra på gatorna. Vårdförbundets ordförande kommer med anklagelser om mordhot från SDs riksdagsgrupp och att det beror på hudfärg. Det här är allvarliga anklagelser. Förstår hon ens hur allvarligt det är? Vad ska SÄPO göra åt det här? Husrannsakan och gå igenom datorer hos SD-parlamentariker eller husrannsakan hos Vårdförbundare? Det är på den nivån. Man kan inte sitta i TV och säga att man blir hotad av parlamentariker utan att tro att det inte får konsekvenser från polisen. Det måste få konsekvenser! Jag tycker SD bör låta det vanliga rättsväsendet låta saken ha sin gång.

 
Ingen bild

Allvarliga hot framförs aldrig via mail

9 april 2014 13:20

vmm : Det ett friskt Säpo skulle göra är att höra damerna upplysningsvis
Så slipper vi detta skitprat för all framtid, fast det blir nog svårt gick inte Säpos förra chef till att bli chef på migrationsverket?

 
Ingen bild

Åke

9 april 2014 13:25

Hmm...Bilderbergergruppen...Undrar fortfarande om dessa är kopplade till Illuminate?? Ryktas ju väldigt mycket om det.....

 
Ingen bild

Oops i dit it again

9 april 2014 13:29

Biggan Olsson har varit på Stagg idag och uppmanat eleverna att rösta i EU-valet.
Det kommer dom säkert att göra men kanske inte riktigt som Olsson tänkt sej
Hoppas Birgitta fick möjlighet att läsa texten på skolan
"Sanningen skola göra eder fria"
Vem vet hon kanske står där och läser än ?

 
Ingen bild

Hacke

9 april 2014 13:30

Stenarna viner...

Politiskt arbete är aldrig enkelt, särskilt inte för det enda egentliga oppositionspartiet i ett land som Sverige. Så tillåt mig tvivla på din idé kring snuset. Det är att underskatta väljarna.
Tror knappast heller att det ingår i sd-ledningens strategi att provocera och locka pk-mobben ut på gator, torg och tv-soffor för att öka sympatierna för sd. De verkliga sympatierna och rösterna som ligger i sd:s långsiktiga strategi kommer av att uppriktigt, sant och i sd:s fall nästan alltid modigt föra fram sakpolitiken i möte med människor. Att sedan mobben samtidigt bidrar med sina "röster" är bara att betrakta som bonus i dessa sammanhang.

 
Ingen bild

P. Tordal

9 april 2014 13:34

"Människovärdesprincipen" ... Ett nytt ord har lanserats. PK börjar tröttna på "allas lika värde". Uttrycket var troligen för långt för deras enkla propaganda.

Den manlige deltagaren klarade sig ganska bra, fast han ville gärna foga in sig i käringledet mot slutet av inslaget. Det var synd och det minskade honom. Varje diskussion måste inte avslutas med idel nickande bollar. Inte ens i ett morgon-program.

Det måste finnas fler än vi Sverigevänliga som slås av ihåligheten i dessa människors resonemang och huvuden!

 
Ingen bild

Nu är det dags att landa i verkligheten pippin

9 april 2014 13:35

Hacke : Var har dom mötena ägt rum sista 4 åren , eller tänker du på utstörda torgmöten skolbesök ?

 
Ingen bild

Landningstillstånd meddelat

9 april 2014 13:38

P.s Alfsson och gänget har varit på marknader etc

 
Ingen bild

Plupp

9 april 2014 13:48

Magentan: Att du så föringar dina motståndare är ett drag som ni alla Sd anhängare och rasister har gemensamt. Jo,då,jag är vuxen och har fostrat 4 barn och jag är intelliggent och välutbidad vilket jag tyvärr inte tror att dom flesta SD anhängare är,därför tror jag också att dom blivit grundlurade utan att förringa dom kunskaper om både det ena och det andra.men SD's strategi har från början varit att "budskapet ska vara enkelt" då går fåren in i fållan,vilket du också verkar ha gjort! Hur kan du på fullt allvar påsta något så befängt och dumt att Avpixlat,Fria Tider,Exponerat inte är några hatsajter ? Varför finns det inte en enda person från den samlade intelligentian inom alla sektorer som vid något tillfälle sagt att hon/han stödjer er och er sak? Jo,dom är just belästa och vet vad som förorsakade Hitlers framgångar och det enkla budskap han gav folket under en svår ekonomisk kris,svacka som Tyskland befann sig i. Har man en retorik som han hade,vilket han också tränade sig till, så kan man nog,tyvärr,lura vem man vill.Du ,precis som dina "vänner" har ingen substans i era utsagor och vad ni tycker,vill,eller inte vill utan använder er,precis som du, av en massa floskler som ständigt,ständigt är återkommande.Jag orkar inte rabbla dom men du vet vilka dom är och dom är många och återkommer ständigt i din,er argumentation.När så argumenten tryter,viket dom ofta gör när ni uttrycker er sak, ja då kommer alla snaskiga,grisiga uttryck fram där ni ironiserar,kränker m.m med cyniska argument för ni har inga sakliga argument med empiriska belägg för er sak! På avpixlat kan du bara läsa om raser,etnicitet och sådant som har med andra kulturer att göra= enkelspårigt så det förslår(Intelligensbefriat enligt mig),Fria Tider försvarar nazisternas angrepp i Kärrtorp,man hyllar indirekt nazism,man hoppar på och ironiserar över kända svenska personligheter för att dom i något sammanhang uttalat sig om alla människors lika värde,man letar fel ! Man ifrågasätter varför antisemiter inte tillåts framföra sitt budskap.Exponerat är en kopia av "Fria Tider",dom stjäl artiklar,inlägg av en "konkurent" som också är rasistisk,ynkligt och intelligensbefriat beteende ! Dom kränker zigenare som folkgrupp och skriver en massa annan skit och det känns inpå bara kroppen att man vill kränka och tillintetgöra.
Dessa tidningar påstår du "levererar" information som ni annars inte skulle få av "fulmedier" ! Om du vill debattera med mig får du nog höja dig ett snäpp i din argumentation och sluta snattra annars blir du inte trovärdig.
Go eftermiddag,nu ska jag på uppdrag med mina kollegor.

 
Ingen bild

Hacke

9 april 2014 14:08

Nu är det dags att landa...

Du ger själv exempel. Att dom sedan blir utstörda är ju knappast sd:s fel.
Förhoppningsvis lägger sig pöbelfasonerna med tiden även om de tycks tillta nu i valtider.
Jag beundrar sd-representanterna något otroligt i deras mod och idoghet att aldrig låta sig hindras att på detta sätt nå ut till folket. I mina ögon våra nya folkhjältar i kampen för ett bättre Sverige.

 
Ingen bild

Tony

9 april 2014 14:13

Ja troligtvis är det kräken på vänsterkanten med Expo i
bakgrunden, som arrangerar dom mordhot mot dom ställe
som säger sig inte vilja ta emot besök av Jimmy Åkesson,
precis som dom anordnade oroligheterna på Möllevångstorget
i Malmö. Lögnen är vänsterns enda och sanne vän, kort sagt
en samling falska profeter som med alla tänkbara medel
försöker att ta sig in i dom politiska finrummen!
SVT däremot känner tilltro till kommunister, och låter den
grovt kriminelle Sebbe Stakset få ett eget program, där han
förmodligen kommer att spy galla över SD. Men stora delar av
SVT består ju av vänsterfigurer, och det verkar vara en merit i
dagens Sverige att vara lite eller mycket kriminell, då får man
uppmärksamhet från media, skillnad om man är ett invalt parti
i Riksdagen, med åsikten om att vi tar emot för många lycksökare,
då är man paria i åsiktselitens ögon!

 
Ingen bild

pelle

9 april 2014 14:33

Till plupp
Många ord du skrev, utan att komma fram till någonting mer än att du tycker att bloggarna är hatbloggar som skriver sanningen, tycker du inte om sanningen plupp?
Jag tycker att du ska ta fram något som dessa sidor skriver som inte är sant istället, först då kan vi diskutera frågan.
Om du kallar sanning för hat så får det stå för dej, Plupp.
Pelle

 
Ingen bild

BC

9 april 2014 14:34

"kräk på vänsterkanten"... Nää ni är fromma lamm.
Har ni flera uppsättningar foliehattar hemma som ni använder olika dagar? .

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 april 2014 14:44

Plupp... Många ord och rätt så grötigt. Dela isär lite och koncentrera på det viktigaste du vill ha fram. Då KANSKE vi läser dina inlägg...
Är du verkligen "intelligent och välutbildad"?
Då borde du ha lärt dig att skriva lite mer konkret...

Röda Korset i Falun "skakas" nu av en kvinna som råkar säga sanningen till en "vinstlott". Denna "vinstlott" spelade in den sanningssägande modiga kvinnan.
Finns att avlyssna på Avpixlat och eXponerat... Mycket nöje..!

 
Ingen bild

Skånepåg

9 april 2014 15:09

> Plupp

Så en f.d överläkare inom sjukvården anses inte kvalificerad i ditt gäng. Man lär sig så länge man lever. På våra lokala möten är nog de flesta yrkeskategorier representerade. När vi får besök av dig och likasinnade här på bloggen brukar det mesta ha spårat ur beträffande tankeverksamheten om vad ni skriver, så är det någon som har mycket att lära här i livet så är det du och dina ”vänsterspöken”. Och du, nästa gång du skriver om hur intelligent du är, kan du gärna använda SAOL (Svenska Akademiens Ordlista) så att du åtminstone lär dig stava detta för dig tydligen betydelsefulla elementära ord rätt. Provat med att använda sunt förnuft någon gång?

Nu ödslar jag inte mer tid på dig, utan ut på uppdrag och lek med dina kamrater så gör du antagligen en oerhörd samhällsinsats för alla dina ”nysvenskar”.

 
Ingen bild

Magentan

9 april 2014 15:42

Hoppsan Plupp, jag ber om ursäkt att min kommentar tydligen orsakade att du känner dig trampad på tårna.

Alla dina angrepp på SD och på mig personligen visar emellertid tydligt vilken felaktig uppfattning du har. Vi kan ju ta ett ur högen: Du skriver: "Man ifrågasätter varför antisemiter inte tillåts framföra sitt budskap". (Antisemitism = religiös förföljelse, hatbrott, diskriminering, fördomar och fientlighet gent emot judar.)

Jag kan upplysa dig om att jag tillhör en familj som tog emot judiska flyktingar under WW2 när jag var barn, och vi har haft en varm vänskap sedan dess. Tyvärr har alla numera hunnit bli gamla (liksom jag) och de flesta har dött.
Alla judar jag har haft kontakt med under mitt relativt långa liv har jag känt beundran för och stor tillit till. Dessutom är SD enligt min åsikt det mest judevänliga riksdagspartiet för närvarande, och en av SD:s i mitt tycke främsta debattörer i riksdagen är ju jude. Så det där med antisemitism kan du helt glömma när det gäller både SD och mig.
För övrigt finns det bland mina vänner nästan lika många invandrare som pursvenskar, och en av mina närmaste väninnor sedan flera år tillbaka är muslimsk invandrare, dock är varken hon eller någon i hennes stora familj så djupt troende att de bär slöja utan förhåller sig till islam ungefär som de flesta svenskar förhåller sig till vår kristna religion, vi som döps, konfirmeras och går i kyrkan på julhögtiden.
Min vänskap med "sekulära" muslimer hindrar mig dock inte från att inse den utomordentligt stora faran med en religion, vars anhängare i allt större omfattning radikaliseras i sin religiösa fanatism, och i vars länder självmordsbombare även i fredstid (t.ex. i Irak och Pakistan) dödar många av sina egna landsmän var och varannan vecka på marknader eller i moskéer på grund av att de tillhör olika grupperingar inom islam. Inbördeskrigen i Syrien och övriga muslimska MENA-länder beror uteslutande på de olika muslimska grupperingarnas enorma hat mot varandra. Dessa olika grupperingar strömmar nu i massor in i vårt land. Inbillar du dig verkligen att de kommer att älska varandra enbart på grund av att de passerar gränsen till Sverige?

Vi har flera gånger så hög invandring som våra grannländer, och vi ger mångdubbelt fler permanenta uppehållstillstånd än genomsnittet för alla övriga EU-länder. Endast 5% av alla asylsökande i Sverige visar numera upp pass eller andra giltiga ID-handlingar. Övriga 95% vet vi alltså egentligen inte vilka de är, om de verkligen kommer från ett krigshärjat område. Men den enorma mängden gör att VEM SOM HELST kan ta sig in här i och med vår otillräckligt noggranna asylprövning och identifiering på grund av tidsbrist. För närvarande befinner sig t.ex ca 1500 krigsförbrytare i frihet i Sverige istället för att sona sina grova brott i hemländerna! Detta enligt rapport från Åklagarmyndigheten, Polisen och Migrationsverket 2007 med titeln "Internationella förbrytare i Sverige". Än så länge har de endast funnit 2 av dessa.

Att anse att vi ska sänka inströmningen till Sverige till en hanterbar mängd, hur kan du jämföra detta med Hitlers illdåd? Och ursäkta mig, men de personer som inte inser att lilla Sverige inte kan försörja hur stora invällande mängder som helst utan att det tär på resurserna till vård, omsorg, utbildning och all övrig välfärd här, de personerna anser jag faktiskt vara ganska korkade.

 
Ingen bild

Plupp

9 april 2014 15:58

Skånepåg: LÄS vad jag skriver! Intelligentian är ordet och vet du inte vad det är bör du hålla dig borta från liknande dumma kommentarer! LÄS PÅ Skånepåg :-)

 
Ingen bild

Skånepåg

9 april 2014 16:15

> Plupp

Jaha då kan vi lägga till läsförståelseproblem, när du tydligen inte själv begriper vad du skriver: "Jo,då,jag är vuxen och har fostrat 4 barn och jag är intelliggent och välutbidad vilket jag tyvärr inte tror att dom flesta SD anhängare är".

Nog så!

 
Ingen bild

B Johansson

9 april 2014 16:53

Skrämmande att se fackföreningsordföranden från kommunal- och vårdförbundet sitta i TV-soffan och öppet visa sitt förakt för demokratins spelregler. De hävdar vikten av att alla behandlas lika samtidigt som de deklarerar att SD skall behandlas annorlunda än sossar och moderater.
Vårdsökande som vistas illegalt i Sverige skall ha privilegier framför skattebetalare och pensionärer. Här råder vi och dom tänkande på hög nivå.

Okunnigheten om de egna medlemmarna är också enorm. Varför skulle inte en offentliganställd med invandrarbakgrund kunna gå till jobbet bara för att SD kommer på besök? SD har många sympatisörer inom facket och inte minst från medlemmar med invandrarbakgrund.
Protesterna mot fackpamparna är dock enl. dom själva få. Naturligtvis, medlemmarna vet att facket tillämpar metoder från kommunismens DDR som innebär bestraffning av avvikande åsikter med uteslutning och yrkesförbud. Därför råder en tryckande tystnad i leden.
SD medlemmar och t.o.m ledning anklagas dessutom av Ribeiro för mordhot utan minsta bevis.

SVT vanliga upplägg att låta fanatiska motståndare tala oemotsagda om SD istället för med SD är förkastligt.
Positivt dock att SVT reportern gjorde vissa ifrågasättande kommentarer mot dessa demokratiföraktare.

 
Ingen bild

Eric H

9 april 2014 17:16

Finns fler ställen att välja på där man trycker ut sin propaganda..
I dagens Ring P1 nämndes bara ETT politiskt parti, och det i positiva ordalag förstås, det nämndes dessutom FYRA ggr av programledaren.
Vilket parti? Vänsterpartiet förstås!

 
Ingen bild

Lotta

9 april 2014 17:24

På tal om hot men detta är väl helt ok i vissa kretsar antar jag:

http://avpixlat.info/2014/04/04/valdsvanstergrupp-tar-pa-sig-ansvar-for-hotvideo/

 
Ingen bild

Plupp

9 april 2014 18:53

Skånepåg: Intelligent ska det stå! Rätt ska va rätt ;-)

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

9 april 2014 21:16

Såg också detta inslag på morgonen och något liknande igår kväll där personer som är mot Sverigedemokraterna sitter och diskuterar Sverigedemokraterna utan att någon från partiet får vara med. Det är ju bara pinsamt, men jag tror fler och fler får upp ögonen för detta och söker sig till alternativa media!

Utanför ämnet, men Sven-Olof Sällström var helt lysande i dagens riksdagsdebatt om budgeten, både i anförande och alla repliker. Kul också att t o m Anders Borg tog replik på hans anförande!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

jonte bergström

9 april 2014 23:28

Åke, Onsdag 9 april 13:25:

Du kan själv gå in på Bilderberg-gruppens officiella hemsida och läsa om dem och titta på gästlistor från de senaste årens möten:

www.bilderbergmeetings.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se