thoralf

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

VILL DU HJÄLPA TILL?

Av Thoralf Alfsson - 8 april 2014 13:46

Jag vet att det bland mina läsare finns många med goda kunskaper, brinnande intresse, och förmågan att uttrycka sig i text. Idag när jag satt på flygplatsen i Kalmar fick jag en idé jag gärna vill testa på mina läsare.


Som jag skrev igår tror jag enda sättet att nu ut till allmänheten är att dela ut information direkt i brevlådorna eller brevinkasten. Media och andra kanaler kommer vara fullständigt stängda.

När läste jag senast en artikel i media som handlade om Sverigedemokraternas sakpolitik, oavsett politiskt område. Jag kan inte ens komma ihåg om det hänt under 2014!


Därför finns det ett behov av att skapa ett mängd olika sorters utdelningsmaterial!


Vilka är våra viktigaste frågor? Vilket budskap vill vi ge till väljarna? Vad tycker gräsrötterna? Hur skall vi förmedla vårt budskap?


Du kan vara med att skapa en informationsfolder. Jag känner att det vore bra med nya idéer. Jag själv har säkert fastnat i mitt spår.


Just du kan säkert skriva en text i något ämne som du anser viktigt. Försök att hålla det kortfattat! Precis på det sättet du själv vill få det i brevlådan.


Skicka din text eller idéer till min mail eller lägg det som en kommentar på bloggen. Så skall jag försöka sammanställa det till något som vi kan trycka upp och dela ut. Vill du att ditt namn skall synas så får du uppge det när du skickar in din text.


Alla som skickar in sin text kan ju inte räkna med att få sin text publicerad men jag hoppas att jag får ett svårt jobb att välja ut det bästa texterna!


Hoppas på många förslag och texter. Vi kör fram till den 15 april så får vi se vad som kommer in.


thoralf.alfsson@telia.com


Lägger även upp en ny "omröstning" eller snarare fråga om hur könsfördelningen ser ut hos mina läsare. Hur stor är övervikten på män? Svara i högermarginalen.

 
 
Ingen bild

Kalle

8 april 2014 14:02

Mycket smart med alla dina omröstningar du har på hemsidan.. får du en bra bild av vilka läsarna är och vilka du faktiskt når med bloggen.. gillar initiativet.. :)

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 april 2014 14:25

Thoralf... Klokt att ta hjälp av oss som kommenterar här. Mina tappra försök är nog inte så mycket att hänga i Julgranen men vissa här har en otroligt bra formuleringsförmåga! Men även jag ska fundera. Alla måste vi dra vårt strå till stacken...

 
Ingen bild

Lennart

8 april 2014 14:39

Det jag främst skulle vilja läsa i ett flygblad är hur SD ser på framtiden med barnafödande och demografi. De flesta som röstar på SD idag gör det för att de är trötta på effekterna av den förda invandringpspolitiken. Folk gillar inte förändringen som invandringen inneburit och undrar hur det det ska kunna lösas. Svenskens låga barnafödande tillsammans med invandrarnas höga barnafödande gör att klyftorna ökar även om invandringen begränsas redan idag. Jag skulle vilja läsa om SD:s visioner och hur assimilationen i praktiken ska fungera. Kommer problemen försvinna bara invandrare anammar språket och kulturen eller krävs det att Sveriges befolkning först blandas upp och antar en mer kaffebrun hudfärg?

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

8 april 2014 15:34

Hej Thoralf,
Jag svarar inte på din fråga om kvinna eller man.
Eftersom det antagligen bara går att klicka i det ena alternativet.
Nej, för tusan, jag är inte en "hen"!
Jag är trygg i min mansroll, men eftersom jag varje kväll idkar högläsning ur din blogg för min fru, så skulle det bli missvisande om jag bara klickade i alternativet man.

 
Ingen bild

Observer

8 april 2014 15:37

Klokt tänkt, inte minst med tanke på de samordnade fackliga aktionerna för att utestänga SD från arbetsplatsbesök.F.ö påminner "opartiska" SVT mer och mer om en av odemokratiska stater starkt inspirerad kanal.Samkörningen media och fack är allaredan ifull gång.

 
Ingen bild

Caroline

8 april 2014 15:42

Själv är jag en stor djurvän och är det något som bör lyftas fram mer är det djurskyddet. Vi har en stark empati för djur i vårt land, men på senare år har många fall av vanvård, dödsmisshandel o dyl visat upp sitt fula ansikte. Detta är helt oacceptabelt...en röst på SD, ska vara synonymt, med ett starkt djurskydd.

 
Ingen bild

Gute

8 april 2014 17:12

Jag tycker att väljarna ska informeras mer ingående om fackens allians med Socialdemokraterna och Vänsterpartiet, och att de som fackanslutna är tvungna att sponsra deras "valarbete" trots att många av dem röstar på SD eller M.

När man nu ser vilken obehaglig propaganda fackförbunden sprider i media mot SD, så måste alla få klart för sig hur absurt facket beter sig mot sina betalande medlemmar.

 
Ingen bild

Efterlyst riksfolder

8 april 2014 17:15

Jag efterlyser en rikstäckande folder som handlar om antisemitism och det judiska folkets utsatthet både i Sverige och Israel. Jag tror det hade fungerat utmärkt även på lokal nivå(t.ex. Malmö) för att sända tydliga signaler att vi är på den goda sidan.

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

8 april 2014 17:28

En bra slogan: Rösta på SD innan det är för sent.

 
Ingen bild

Hacke

8 april 2014 18:05

Vet inte om jag slår in öppna dörrar men stapeldiagrammen som visar fördelningen mellan svenskar och invandrare när det gäller kommunernas socialbidragskostnader och dramatiska förändringar på senare år tycker jag var skrämmande klargörande. Tror att du Thoralf har visat dom här på din blogg tidigare.
Kunde man inte göra något koncentrat av dessa eller välja ut några slående exempel.
Plus "skamreformen". Några enkla räkneexempel på tandvårdskostnader för fattigpensionär kontra illegal invandrare. Något som måste ut till väljarna när media som vanligt mörkar. När jag nämner detta för folk blir vissa helt överraskade och t o m tvivlar på sanningshalten i uppgiften.

 
Svensson

Svensson

8 april 2014 18:30

Thoralf du kan titta i min blogg om du hittar något du kan använda. Du kan använda vad du vill i den. Mvh Svensson

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Kung Fy

Kung Fy

8 april 2014 18:43

@ Lennart 14:39

Frågan om barnafödande och demografi är mycket intressant.
Att världens vita befolkning är utrotningshotad är det inte många som förstår eller känner till men följande siffror manar till eftertanke:

Vid tiden för 2:a världskrigets slut för knappt 70 år sedan var hälften av världens fertila kvinnor vita, idag är motsvarande siffra 5% och den sjunker, inte bara relativt utan även i absoluta tal.

http://qtua

 
judaspainkiller

judaspainkiller

8 april 2014 18:53

Härligt med människor som har förmåga att tänka rätt och även bedömma andras oförmåga.
Man önskar att man finge tillhöra ett sånt duktigt parti.

http://.

 
Ingen bild

Andreas

8 april 2014 18:54

Kanske ett urklipp ur Affes statistikblogg skulle göra skillnad? Åtminstone jag reagerar nästintill med chock över den demografiska utvecklingen, och jag tror det är precis den reaktionen som generellt skulle generera en hel del röster åt SD innan valet anländer. Det måste innebära ett uppvaknande man inte kommer att kunna blunda för, särskilt inte om man ser till sina barns och barnbarns bästa.

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

8 april 2014 18:58

Slogan: Dags att vakna upp ur ditt " tunnelseende ".

 
Ingen bild

Hacke

8 april 2014 19:26

judaspainkiller...

Det är så folkrörelser fungerar och folkvaldas lyhördhet för väljarna.
Vad jag förstår har du inget att bidra med i den vägen. Lika lite som på det rent språkliga området.

 
Ingen bild

ole doff

8 april 2014 20:02

'Felaktig säkerhetko' har blivit pandemisk!


...som redan sett mörkret i tunnelöppningen...

Vi icke politiskt religiösa har insett att det redan är försent,
men i brist på bättre kan man ändå rösta på SD, som en sista hälsning och sympatiyttring innan undergången.
Bevis kan sökas hos Affe och på SD:s ledningskansli

 
Ingen bild

urban

8 april 2014 20:18

Visst är du Sverigedemokrat. En självtest där personen svarar på ett antal frågor som berör pensionärer, invandring, kriminalitet, bidrag osv. Alla de straffsparkar som SD hittills bara lämnat åt sitt öde.

 
Nyhetsbyrån Kalmar AB

Nyhetsbyrån Kalmar AB

8 april 2014 20:25

Texten gör kanske att Plupp alias nyhetspojken kan följa med ?

http://www.metronieuws.nl/nieuws/video-column-geer

 
Ingen bild

J B Doe

8 april 2014 20:35

urbans förslag till självtest är kanon.
Övriga framförda ideer är också bra. Men det är viktigt att alltid ange källan. Annars tror många läsare att det bara är uppdiktad propaganda. Affes statistikblogg är nog tyvärr inte så bra som källangivelse. Kan uppfattas som partisk.

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 april 2014 21:07

Urban... Självtest, låter ypperligt. Men också seriösa fakta. Tänk tex. på boken av Gunnar Sandelin och (namnet?) med ordentliga fakta om invandringen. Bara sammanställningen var känslig...
Detta kommer att bli bra och känns rätt..!

 
Ingen bild

Hade Katarina lite rätt ?

8 april 2014 21:30

Nu får ni väl ge er i allafall skulle en faktaförnekande svensk fylla i en av er överlämnad test med risk att komma ut som Sverigedemokrat ?
Då har ni nog inte förstått läget i landet ett skvatt

 
Ingen bild

Lassese

8 april 2014 21:51

Sorry... jag har delat ut mängder med material under tidigare valrörelser, satt upp plakat, mm. Men denna gång blir jag en passiv åskådare. Anledningen är inkuppandet av folk på riksdagslistan. Folk som inte har där att göra och som jag för allt smör i småland inte vill hjälpa till sina karriärposter.
Sorry men jag fick nog.

 
Cavatus

Cavatus

8 april 2014 22:24

Jag hoppas ni inte glömmer alla texter och faktablad som finns på flygbladssidan. Där kan ni hämta fritt material att använda. Det finns mängder av matnyttigt material, fakta om invandringens kostnader, fakta om ensamkommande flyktingbarn, goda krönikor, Affes senaste folkräkningsstaplar i ett färskt flygblad. Välj och vraka!

www.korta.nu/flygblad

http://www.korta.nu/flygblad

 
Ingen bild

Magentan

8 april 2014 22:39

En lysande idé Thoralf!

Återigen visar du att du är PRECIS så som en RIKTIG riksdagsman ska vara. En som LYSSNAR på gräsrötterna, en kreativ politiker AV folket och FÖR folket! Märkligt och mycket tragiskt att inte SD-ledningen inser din unika lämplighet.

 
Ingen bild

Är du Sverigedemokrat?Test här:

8 april 2014 23:56

Här kan du välja vilka ämnesområden och partier som du är intresserad av. För att få bästa möjliga matchning bör du svara på samtliga 50 frågor. Om du inte vill ändra något är det bara att trycka på "Starta testet"-knappen direkt.

http://politiker.svt.se/kompass/installningar?ramverk=ja

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

9 april 2014 21:28

Hjälper gärna till, har delat ut både Sverigedemokraternas informationsblad, Cavatus blad och egentillverkade blad med samhällsinformation för bl a Avpixlat senaste åren!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Observatören

10 april 2014 17:14

Det största problemet i Sverige är att en stor andel av befolkningen fortfarande tror att svensk media ger dem sanningsenlig information.

Gör ett utskick som visar på det, men håll SD utanför i så stor utsträckning som möjligt.
Ge exempel på när media ljuger, mörkar eller vinklar.
Ge exempel på när tv soffor som diskuterar ett ämne till 100% består av folk från mp eller v, vilket inte är så ovanligt.
Ge exempel på åsiktsjournalistik/agendajournalistik, dvs när journalisten kletar ner hela storyn i sina egna åsikter istället för att förmedla fakta (så vanligt förekommande i dagens läge att man knappt tänker på det).

När folk fattar att de blir förda bakom ljuset vill de flesta ta reda på sanningen självmant.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards