thoralf

Alla inlägg den 4 april 2014

Av Thoralf Alfsson - 4 april 2014 22:46

Jag har börjat en större insamling av uppgifter angående invandringens konstnader från en hel rad myndigheter. En ganska intressant uppgift som säkert kommer leda till nya spår och ett antal blogginlägg. Anledningen till detta jobb är om jag kan sammanställa materialet till något som vi kan använda under kommenade valrörelse i varje enskild kommun i Kalmar län.


Med anledning av det begärde jag den 25 mars in uppgifter från alla 12 kommuner i Kalmar län över hur stora ersättningar de fått från Migrationsverket under 2012 och 2013. Idag är det den 4 april och fyra kommuner har ännu inte svarat på mina frågor.


Oskarshamn, Mönsterås, Borgholm och Emmaboda.


Nägra kommuner har svarat exemplariskt med ett excel-dokument där man även tagit med kommunernas kostnader, inte bara intäkterna från Migrationsverket. Det gäller t.ex Mörbylånga kommun. Absolut snabbast att svara var Vimmerby kommun. Bra jobbat av de kommuner som svarat. Men det blir underbetyg till de fyra kommuner som inte svarat.


Jag har även ställt samma fråga till landstinget och fått ett snabbt och bra svar.


Jag har också ställt frågor till Migrationsverket. Men då har jag frågat hur mycket de betalt ut i ersättningar till Kalmar läns tolv kommuner och landstinget under 2012 och 2013.


Nu börjar det roliga eller rättare sagt det mycket märkliga. Jag hade förväntat mig att det skulle vara något så när överstämmande siffror. En diff. På 100 000 kronor skulle jag kunna acceptera men inte när det handlar om miljonbelopp eller mer än så.


Här kommer en liten sammanställning över hur kommunerna och Migrationsverkets har rapporterat.


Några av mina läsare kommer säkert reagera på beloppen. Men kom ihåg att detta är bara en väldigt liten del av sanningen. Jag kommer lägga upp mer när jag sammanställt alla uppgifter.


 

 


Ny omröstning på bloggen!


Det vore intressant att veta hur stor andel av mina läsare som har svensk eller utländsk bakgrund. Därför har jag lagt upp frågan i högermarginalen.

Av Thoralf Alfsson - 4 april 2014 20:26

I måndags skrev jag om att en muslim dömts för olaga hot mot mig och Kent Ekeroth. Hur många tror att detta uppmärksammats i media? Jag hade definitivt förväntat mig att bloggen ”Inte rasist men” skulle ta upp domen då hoten även var rasistiska då både jag och Kent kallades för ”judeäckel”. Ett solklart fall av rasistiskt hot som media i vanliga fall brukar gå igång på. Men då brukar det ju vara andra grupper som uttalar det och inte en muslim. Uppenbarligen anser media med Jan Helin och Tomas Mattsson i spetsen att det är helt ok när det uttalas av en muslim. Trots att det finns dokumenterat och numera även en dömd person.


Den enda tidning jag känner till som tagit upp domen är Östran. Heder åt Östran! I vanliga fall brukar annan media hänga på lokaltidningarna och TT brukar ju inte vara sena när det gäller en nyhet om två riksdagsledamöter från Sverigedemokraterna. I detta fall var dock sverigedemokraterna målsägare och då är det uppenbarligen helt ointressant.


Barometern mörkar som vanligt när det inte passar deras agenda. Barometern har den senaste veckan varit sysselsatt med en helt annan ”rasistattack” men det återkommer jag till i ett blogginlägg imorgon.


 


UPPDATERING!


SD-Kuriren och Gabriella Hedarv tar tag i frågan om SD-Kungsbacka och ställer frågor till Björn Söder. Som i intervjun i princip sänker företrädarna i Kungsbacka om uppgifterna stämmer i media. Bra att någon tog tag i frågan!


http://sdkuriren.se/partisekreterare-bjorn-soder-intervjuad-om-sd-kungsbacka/

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards