thoralf

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

PENGAR OCH BLOMMOR

Av Thoralf Alfsson - 3 mars 2014 22:50

    


Jag vill tacka alla som skänkt pengar till infobladet. Ikväll kunde vi räkna in 4 800 kronor på vårt bankkonto. Det räcker till att trycka upp ca 15 000 infoblad. Ett stort tack!!


Den första beställningen (provbeställning 5 000 exemplar) har gått iväg till tryckeriet idag. För leverans i början av nästa vecka.


Vill du vara med och bidra kan du sätta in ditt bidrag på bankgiro 5279-5465 och märka inbetalningen med ”Infoblad”. Målsättningen är att öka antalet besökare på bloggen med 100 procent fram till valet. Vilket innebär ca 60 000 unika besökare/månad.


Vid vårt årsmöte igår i Oskarshamn fick jag även en jättefin blomgrupp av medlemmar i länet. Det var väldigt uppskattat och den pryder nu mitt arbetsbord. Tack alla fina sd-vänner!


Här kommer även utkastet till infobladet ännu en gång.


 

 

 
 
Ingen bild

Calle

3 mars 2014 23:23

Denna uppskattning är du väl värd, Thoralf.

 
Ingen bild

Ronny

3 mars 2014 23:42

Önskar att jag som bor en bra bit från Kalmar, hade kunnat tacka och lyckönska dig lite personligt. Men jag hoppas ett bidrag till "Infobladet" räcker:)

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

3 mars 2014 23:44

Toralf!

Varför berättar du inte för dina läsare hur dyrt
kärnkraftverket
i Finland blir som kostat väldigt MÅNGA MILJARDER MER
ÄN VAD SOM VAR BERÄKNAT.

Det skulle varit klart 2009 och är ännu inte klart och ingen vet
när!
Elpriset blir mer än 40 öre dyrare per kilowatt jämfört med vindkraft!
Avfallet från kärnkraft handlar om många miljarder i kostnader.

Det är så man riskerar sin riksdagsplats och många röster som nu går till andra valda kandidater.

http://Lennart J

 
Ingen bild

Thoralf A

4 mars 2014 00:05

Lennart Johansson

Vindkraft är inte baskraft och kan aldrig ersätta kärnkraft eller vattenkraft.
När det skall byggas ny kärnkraft kommer vi att få ta ställning till kostnaderna för det. Det kommer sannolikt inom 5-7 år.

 
Ingen bild

K

4 mars 2014 00:35

Jimmie Åkesson, Richard Jomshof och Du är mina favoritpolitiker inom SD. Blev jättebesviken när jag läste att du inte kom med på listan.
Om anledningen är din blogg så är det ju skrattretande att Kent Ekeroth är nominerad igen. Jag gillar Ekeroth också men han får ju konstant kritik av pk-människor att han är så kaxig, uppför sig respektlöst etc på twitter men får ändå stanna kvar medans dom nobbar dig pga din blogg.

 
Ingen bild

Blåsippan

4 mars 2014 01:39

Jag var ju tyvärr sjuk så jag kunde inte komma till mötet. Ååhh vad jag önskar min lista bestod av Gustav och dig Thoralf ihop med Mattias. Man blir förvirrad och förbannad vad faan som försiggår inom vårt parti.

 
Svensson

Svensson

4 mars 2014 06:48

Thoralf din blogg är populär på min blogg, jag har märkt att antalet besökare från min blogg till din blogg har ökat mycket på slutet :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 mars 2014 07:47

Ligger tyvärr dåligt till ekonomiskt, så mitt stöd till infobladet blir bara moraliskt.
Att vilja, men att inte kunna är jobbigt, men verkligheten styr man ibland inte över...

 
Ingen bild

Karl Jansson

4 mars 2014 08:03

Du är nummer 1 på min och många andras lista, går det på en blank röstsedel skriva ditt namn och parti till riksdagsvalet ?
Har skickat in några hundringar till infobladet, lycka till.

 
Ingen bild

Sven Dacke

4 mars 2014 08:18

Thoralf, fortsätter allt i Riksdagen som tidigare fram till valet med din närvaro där, eller hur fungerar det


OT:
Det är bättre att vara svart rappare, än att vara Sverigedemokrat om man vill känna sig kränkt över några tröjors motiv.

http://goo.gl/hTzmLv

 
Ingen bild

OH

4 mars 2014 09:46

Det är betryggande att vi om 5-7 år får besked om totalkostnaden för nya kärnkraftverk. Tror du att vi inom den tiden även kan få totalkostnaden för då gammalt kärnkraftverk.

 
Ingen bild

Ludvig

4 mars 2014 10:38

Vindkraft vet jag inte mycket om men jag vet att du Thoralf är en hedersman, så varför du blev petad från riksdagslistan kan jag inte alls förstå.

 
Ingen bild

Fredde

4 mars 2014 10:51

SD har ju drivit på för att upprusta försvaret utan att få respons. Nu vänder 7 klövern helt om och är med i morgonsoffor etc. Men inte SD inte. Opartiska SVT borde väl intervjuad SD som dom ver vill satsa på försvaret. Nu får fan i mig SD sätta ner foten och kräva att vara med i debatten. Snart val och SD måste visa sig mer! Tack för kaffet!!!

 
Ingen bild

Stefan A

4 mars 2014 11:23

Hela sjuklövern verkar fullt av stridshingstar nu, aningen sent kan man tycka...

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 mars 2014 12:29

Appropå Försvarsanslagen och Putin. "Det är dags att be till Gud, när Fan står i farstun"....

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

4 mars 2014 12:32

Fredde : SD skulle ha en person som på heltid hade kontakt med SVT i olika frågor 7 dagar i veckan

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 mars 2014 13:19

Gubben o Gumman... Rätt. Men också SR, Tv4, och alla tidningar. Som det är nu, är det bedrövligt...

 
Ingen bild

OH

4 mars 2014 13:33

Putin och Vänsterns ledare kommer från samma familj. Det är hög tid att granska Sjöstedts historia.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 mars 2014 14:19

OH...
Ja, Putin är vår tids Stalin. Det nutida Ryssland har sina rötter i Sovjetunionen och dess blodiga historia. Maktlystnad, förtryck, mord, förföljelse, förstatligande, stöld, hjärntvätt, lögner och propaganda.
Vi ser samma galenskaper idag bla. på Kuba och i Nordkorea.
Trots detta ökar Vänsterpartiets väljarstöd. Tragiskt...

 
Ingen bild

Jenny

4 mars 2014 15:32

Rusta upp försvaret? Är det inte billigare att skicka en twitterstorm? ;)

 
Ingen bild

World Traveller

4 mars 2014 16:09

Hulda, det roliga i kråksången är dock att svenska vänstern och media stödjer kuppmakarna och är emot Putin. EU och Obama stödjer också kuppmakarna som verkar bestå av nazister, vänsterextremister och muslimska Krimtartarer, uppblandat med diverse anarkister. EU och Obama stödjer dessutom Muslimska Brödraskapet/Al Qaida i Syrien. En riktigt skön blandning. Ryssland verkar faktiskt vara de förnuftigaste i denna röran.

 
Ingen bild

Magentan

4 mars 2014 16:37


@ Hulda
Det är helt rätt som World Traveller skriver, så jag håller faktiskt inte heller med dig om Putin och nuvarande Ryssland, och tycker inte alls man kan kalla Putin för vår tids Stalin.

Vad som är viktigt att veta är att Krim-delen av Ukraina har tillhört Ryssland sedan 1700-talet och därför är nästan hela befolkningen där samt i närliggande landområde (alltså östra delen av Ukraina) ryssar, känner sig som ryssar och talar ryska. Under Sovjettiden, då Ukraina ingick som någon slags provins i det enorma Sovjetriket fick Chrustjov (på 1950- eller 60-talet) för sig att skänka en bit av Ryssland till Ukraina. Han tyckte väl inte det spelade någon roll eftersom både Ryssland och Ukraina ändå tillhörde Sovjet, men ryssarna i det bortskänkta Krim-området vill hellre tillhöra Ryssland. Runt år 2000 någon gång fick befolkningen där rösta om vad de ville tillhöra och 90 procent röstade Ryssland.

Jag tycker alltså inte alls det är konstigt att Putin vill hjälpa ryssarna i Östra Ukraina som givetvis känner sig hotade nu.

Självklart är det också helt omöjligt för Ryssland att tillåta sina "fiender" i väst att krypa ända in i märgen på dem, som det skulle bli om eller när EU-gränsen flyttas upp till Ryssland när Ukraina ska ingå i EU.

Sedan kan jag absolut inte förstå varför vi EU-länder är så angelägna om att få in det utfattiga och starkt korrupta Ukraina i EU, i synnerhet inte Sverige som tillhör nettobidragsgivarna till det gigantiska EU-slöseriet och då får ytterligare enorma utgifter som ska tas från våra skattepengar.

Nä, jag håller på Putin och ser honom absolut inte som vår tids Stalin. Snarare tvärtom, dvs. som en räddning även för oss.

DET ÄR ANDRA TIDER NU, OCH BÅDE ÖST OCH VÄST HAR FÖRÄNDRATS. Öst till det bättre och väst till det sämre enligt min mening. Läs gärna om hur chefen för den ryska statsdumans utrikeskommitté, Aleksej Pusjkov, varnar för kulturmarxismen i Väst med bland annat följande ord:
"De krafter som tagit över den politiska och mediala makten i väst försöker upplösa alla traditioner och normer, och skapa en värld som präglas av GLOBALISTISKA, IDENTITETSLÖSA KONSUMENTER."
Detta skrev jag om i en kommentar här:

http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/02/19/10554801-eu-debatt/

 
Ingen bild

Tommy

4 mars 2014 17:46

Att jämföra Putin och Stalin känns lite som en klassisk generalisering ochi det här fallet känns det nog som Putin inte riktigt har förtjänat att hamna i samma fack. Överhuvudtaget allergisk mot den meningslösa diskussionen som emellanåt förs om nazism/kommunism och Stalin/Hitler. Se varje situation som unik.
Vi vill gärna kategorisera som gott eller ont. Serberna var de onda och kroater/muslimer var de goda. Amerikanerna var de goda sovjeterna de onda för de flesta o.s.v
Tycker media väldigt enkelspårigt demoniserar Ryssland och glorifierar Ukraina. För en gång skull kan jag tycka @World Traveller och Magentan kan ha en viss poäng för övrigt, ler.

Klassisk problematik när det finns en stor minoritet som har kopplingar till ett grannland. Typ Makedonien,Bosnien-H m.fl Även om det naturligtvis finns fler aspekter efterlyser jag att media i Sverige skulle belysa konflikten lite vidare.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 mars 2014 19:22

World Traveller, Magentan och Tommy...Tänk vad livet vore tråkigt om alla tyckte exakt samma. Putin och makteliten runt honom är inte fria från Sovjetunionens maktstrukturer. i minst 30 år till kommer Sovjetkommunismen att "sitta i väggarna"...
Denna påverkan finns säkert också i Ukraina...

 
Ingen bild

Lena

4 mars 2014 19:22

Att jämföra Stalin o Putin är befängt, det visar hur hjärn-tvättade vi är som läser i fulmedia som endast visar amerikanska nyheter. Stalin mördade fler människor än Hitler gjorde, t o m miljoner av sina egna, även folk varit hans bästa vänner. Nej Putin är inte en massmördare, men väl Rysslands starke man, och det är väl inte helt fel att ha en stark man i tider som blåser som dessa. Krim har tidigare tillhört Ryssland och befolkningen är rysk. I artikel skriven av Herman Lindkvist idag i Aftonbladet skriver han" vad som än händer i Ukraina kommer Ryssland aldrig att tillåta att flottbasen på Ukrainska Krim att hotas. Basen i Sevastopol är den ryska Svarta havsflottans huvudbas och Rysslands enda väg söderut mot Medelhavet och Mellanöstern".
Den nya ledaren som plötsligen utropades till ny president är en man som amerikanarna ville ha. Och det vet vi ju att Calle Bildt går amerikanernas ärenden. Så hans utsagor förvånar inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards