thoralf

Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

EU-DEBATT

Av Thoralf Alfsson - 19 februari 2014 19:14

Utan Sverigedemokraterna i riksdagen hade aldrig denna debatt ägt rum. Då hade dessa sanningar aldrig blivit sagda i Sveriges riksdag. Kent Ekeroth utdelar en hel del smisk till de ledamöter som har modet att ta replik på hans anförande.


 


Sveriges EU-avgiften de senaste 10 åren. Miljarder kronor.


 

Källa: EU-upplysningen.


Personligen skulle jag vilja ställa en fråga till alla 7-klöverns ledamöter som alla pratar sig så varma för det överstatliga och odemokratiska EU och samtidigt önskar sig ett utvidgad EU. Framförallt åt öster med Turkiet och de forna delarna av Sovjetunionen där knappast någon demokrati råder utan snarare korrupta diktaturer. Nästa steg lär väl bli de afrikanska länderna vid medelhavet.


Hur många miljarder kronor vill dessa ledamöter i 7-klövern öka Sveriges nettoavgift till EU för att uppnå detta. Är det 10 miljarder kronoreller är 20 miljarder kronor eller är det 50 miljarder kronor. Och ifrån vilken sektor inom välfärden skall dessa pengar tas? Är det inom sjukvården? Är det inom skolan? Är det inom äldreomsorgen? Som om inte välfärden redan börjat krackelera!!


När man hör 7-klöverns godhetsledamöter undrar man om de överhuvudtagit funderar över kostnaderna. Förstår de inte att det är vårt lands innevånare som får stå för räkningen.


Ett mycket obehagligt exempel på EU:s maktbegär och odemokratiska beteende har vi fått den senaste veckan efter att majoritet i Schweiz folkomröstat ja för att begränsa invandringen från EU.


Hur reagerade EU på denna demokratiska folkomröstning?


EU reagerade odemokratiskt.


”Som ett direkt svar meddelade EU-kommissionen på söndagen att man fryser förhandlingar om schweiziskt medverkande i EU:s forskningsprogram Horizon 2020, som fördelar över 700 miljarder kronor för perioden 2014 till 2020, och studentutbytesprogrammet Erasmus+ som har en budget på knappt 130 miljarder kronor för samma period.

EU har redan stoppat förhandlingarna med Schweiz om ett närmare samarbete för elhandel.”

 

EU-kommissionen hämnas helt enkelt på Schweiz för att man röstade ”fel”. Är det att respektera en demokratisk folkomröstning? Jag får mycket obehagliga känslor när jag ser hur EU-kommissionen agerar.


Jag hoppas att det svenska folket förstår vad det är vi går till val om den 25 maj i Sverige. Är det en fullständigt överstatlig och federal stat man önskar. Är det inte det finns det bara ett möjligt parti att rösta på! Sverigedemokraterna.


 


 
 
Ingen bild

pg

19 februari 2014 20:04

Alf,

Det är något knas med denna länk!
http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/02/19/10554801-eu-debatt/#kommentarer

Det bryts hela tiden.

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 februari 2014 20:09

EU, en fantastisk uppfinning. Ett fredsprojekt istället för alla förödande krig som förr härjade Europa. Miljoner döda och sårade. Enorma lidanden och kostnader för drabbade länder.
Tänk att alla länders ledare och regeringar kan samarbeta och respektera varandra.
Men EU har nu blivit allt för mäktigt. Styr över allt och alla.
EU-valet i maj är avgörande. EU behöver en tydlig markering från oss väljare.

 
Ingen bild

sarak

19 februari 2014 20:19

Som vanligt blir det väl pensionärerna som får betala. Man har tullat så mycket på pensionspengarna så dom är snart slut---"Its hole in the bucket..."
Mina barn misströstar om att någon gång få någon pension fast dom inbetalt hela livet.
Själv fick jag 249 kr/mån mindre än förra året trots att jag inräknat den minskade skatten .Jag räknas som "fattigpensionär"i statistiken över inkomster och pensioner.

 
Ingen bild

Annica w

19 februari 2014 20:21

Hellre går vi med Ryssland än EU.

 
Ingen bild

Hacke

19 februari 2014 20:32

Kent Ekeroth är som en uppfriskande vitamininjektion i riksdagsdebatterna när han gör rent hus med 7-klövern. Man blir smått mörkrädd när man tänker på hur det såg ut och lät i konsensusparlamentet innan den enda verkliga oppositionen gjorde sitt intåg.
Lika skrämmande hur fritt från kritik det är hos de övriga folkvalda när det kommer till den uppenbart odemokratiska kolossen i Bryssel.

 
Ingen bild

Thoralf A

19 februari 2014 20:48

Annica W

Den uppfattningen är du nog tämligen ensam om. Men du kanske har några sympatisörer hos Vänsterpartiet. Varför flyttar du inte Ryssland och provar på Putinland?

 
Ingen bild

Argus

19 februari 2014 22:04

Thoralf, Annica W har rätt. De mesta av skiten vi sitter kommer från globalisterna. Putin är ingen korgosse men verkar kunna hantera dessa globalister som dessvärre verkar ha EU i fickan.

Nu ska vi inte gå med i Ryssland men om vi var tvungen att välja så vette fåglarna om inte Ryssland vore bättre.

 
Ingen bild

Skånepåg

19 februari 2014 22:18

@ Argus

Har då och då hört andra med samma tankegångar som du har, så nog inte så ovanligt "tankesätt" som man kanske trots allt tror.

 
Ingen bild

Magentan

19 februari 2014 23:54

Även jag börjar se dagens Putin och Ryssland i ett annat ljus, åtminstone om man jämför med globalisternas EU. Jag håller alltså till vissa delar med Annica W och Argus. Dessutom är jag inte särskilt säker på att dagens Vänsterparti går i takt med Ryssland längre. Läs t.ex nedanstående (som jag tror jag har lagt in här tidigare):

"RYSK TOPPOLITIKER VARNAR FÖR KULTURMARXISM I VÄST"
Ovanstående är rubriken på ett intressant inlägg i Fria Tider från en intervju i den ryska tidningen Izvestia med Aleksej Pusjkov, chef för den ryska statsdumans utrikeskommitté. Han anser bl.a att:

"De krafter som tagit över den politiska och mediala makten i väst försöker upplösa alla traditioner och normer, och skapa en värld som präglas av GLOBALISTISKA, IDENTITETSLÖSA KONSUMENTER.
Målet är att skapa ett nytt samhälle utan stater, gränser och moraliska normer eller andra fundament för en civilisation. Att en form av gemensamt ekonomiskt rum bör uppstå där s.k 'fria individer' utan nationell tillhörighet ska ströva omkring, skyddade av vissa påstådda rättsnormer men i själva verket utsatta för hänsynslös manipulation och berövade alla band till sina länder och till sin historia, religion eller familj i ordets civiliserade betydelse".

Ur led är tiden, kan man säga. Nu för tiden verkar det vara Västländerna som styrs av "kommunist-socialister" av olika slag (så kallade socialliberaler samt gamla tiders "bolsjeviker"). I Ryssland däremot är man numera tydligen konservativ och förespråkar traditionella, kristna värderingar.

Hela artikeln finns här:
http://www.friatider.se/rysk-toppolitiker-varnar-for-vasterlandsk-kulturmarxism

 
Ingen bild

Peter

19 februari 2014 23:56

Det har avslöjats att slutmålet är att skapa en ny världsordning, se Aaron Russo med svensk text:
http://m.youtube.com/watch?v=h091kMDXvDA&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dh091kMDXvDA

 
Lassekolja

Lassekolja

20 februari 2014 00:52

Jag trodde aldrig att jag nånsin skulle skriva så här men efter att ha sett och hört dagens utrikespolitiska debatt, med alla aningslösa globalister, konstaterar jag att Annika W, Argus och Magentan faktiskt har en poäng med Ryssland och Putin. Egentligen skrämmande men säger mer om 7:an´s globalister än om Annika W, Argus, Magentan och mig!
Julia Kronlid och Johnny Skalin var ovanligt bra idag om man bortser från att Julia gav ett osäkert intryck. Stressig morgon eller vad?
Klockren var emellertid som vanligt Kent Ekeroth! Han rensade luften med den ene globalisten efter den andre. Speciellt njutbart var det när Kent satte den dryge och stöddige Folkpartisten Fredrik Malm på plats! TACK FÖR DET KENT! Det gjorde du dj----gt bra!!!
Tyvärr Thoralf så kommer inte svenska folket att vakna ur sin politiska dvala. Den "vanlige" väljaren slumrar alldeles för djupt för att hinna vakna redan till maj och september. Tiden går fort och jag börjar inse att vi går ännu flera val till mötes utan att SD agerar kraftfullt med ett antal utskick till samtliga svenska hushåll. Det där mediaetablissemanget, som säger sig arbeta för DEMOKRATIN kommer inte heller under denna valrörelsen lägga två fingrar i kors för att informera svenska folket sanningsenligt om hur Sverige egentligen ser ut!
SD x 4 under 2014 !!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Magentan

20 februari 2014 01:09


@ Lassekolja

Nä, jag trodde heller aldrig att jag vare sig skulle skriva eller tänka så här om Ryssland och dess ledare, men verklighetens dårar i Sverige och EU kommer vi inte undan.
(Man ska heller inte bortse från Rysslands digra erfarenheter av islamister, med tanke på alla muslimska stater som Ryssland har alldeles inpå knutarna.)

 
Ingen bild

blåsippan

20 februari 2014 01:52

Jag väljer Putin före muhammed om jag måste välja. Alla dagar.

 
Ingen bild

Morningstar

20 februari 2014 02:15

Dagens dansklektion från Snaphanen. Tyska landsförrädare medger sitt folkförräderi. Längre ner bland kommentarerna kan man läsa motsvarande danskfientliga citat från höga företrädare.

http://snaphanen.dk/2014/02/19/michael-mannheimer-tusind-ars-forbrydelsen/

 
Ingen bild

Stefan

20 februari 2014 03:07

@Magentan
@Peter

Jag har precis läst Daniel Estulin ” Den sanna historien om Bilderberggruppen” som enligt uppgift sålts i över 4 miljoner exemplar.

http://www.adlibris.com/se/bok/den-sanna-historien-om-bilderberggruppen-9789197705981

Rekommenderar den här intervjun som en aptitretare 
http://www.youtube.com/watch?v=_6GBhIEEmlc

Hela boken känns mycket initierad och det finns mycket källhänvisningar. Om jag för att fatta mig kort inte köper hela bokens budskap utan sätter många frågetecken är den extremt läsvärd. Om allt i boken skulle vara sant lever vi i en värld som styrs av ohyggligt onda människor.

Den fungerar utmärkt att ha som underlag till egna funderingar och diskussioner.

 
Ingen bild

Jepperdi

20 februari 2014 03:46

Det riktigt sjuka med EUs snabba straff mot Schweiz är ju att Schweiz bara har haft en folkomröstning och inte ännu brutit mot några avtal. Schweiz har ju tre år på sig att handla efter resultatet men EU straffar direkt. Riktigt vidrigt av de som fattade beslutet. Några sura byråkrater som fruktar för sin framtid som välbetalda kreatur kanske?

 
Svensson

Svensson

20 februari 2014 06:56

Vi har flera gånger hört hur EU,vill bestraffa länder som inte tycker som EU gör.Det är alltså så EU ska arbeta, man ska tvinga länderna att tycka som dom själva gör. EU är alltså odemokratiskt.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sven Dacke

20 februari 2014 07:38

Och en Grammofongala i Publick Service SVT1 ser mera ut som ett Svarta Pantrarna möte, eller Berlin 1936

http://goo.gl/QA1Sx0

 
Ingen bild

Lövet

20 februari 2014 08:28

1) Sverige har alltid varit en nettobetalare, det är liksom idén bakom handelsorganisationen EU att nettobetalande länder subventionerar jordbruket hos bidragstagande länder så alla kan dra nytta av en tullfri handel av subventionerade livsmedel. Därutöver åtnjuter samtliga medlemsländer det tullfria handelsprivileg av alla andra varor ett medlemsskap genererar.

2) Schweiz röstade mot det som redan är avtalat i Schengen, och du är förvånad över att EU inte låter schweiz både ha och äta kakan? Förhandlingarna om en intensifiering i handeln är uppskjutna, inte strukna. Säkerligen vill EU vänta med förhandlingarna tills Schweiz har agerat med avseende på folkomröstningen.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

20 februari 2014 08:57

Ja, Kent var riktigt grymt bra med sitt anförande och sen ännu bättre med sina svar på de fyra sjuklövare som vågade ta replik. Jag gissar att de ångrade att de tog replik efteråt?

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Argus

20 februari 2014 09:02

Jag som är ungefär lika gammal som Thoralf skulle aldrig ha trott att det skulle komma en dag då jag skulle lita mer på en rysk ledare än en amerikansk och tro mer på vissa ryska medier än på vissa amerikanska men så har det blivit.

Jag är en varm vän av Amerikas förenta stater och beundrar de män som grundade unionen. Lejonparten av dagens amerikanska politiker ger jag dock inte mycket för ty de är ägda av storfinansen eller det militärindustriella komplexet. För att ta ett exempel; Raytheon som tillverkat Tomahawk kryssningsmissiler är en av de största bidragsgivarna av politiska kampanjer. De måste ha känt en enorm frustration när de inte fick sälja fler kryssningsmissiler då Putin avstyrde ett amerikanskt anfall på Syrien.

Vad är det då som talar för Putin kontra Obama? För det första är han uppväxt under ett marxistiskt system och kan följaktligen dess metoder. Det vi är utsatta för är kulturmarxismen som enbart skiljer sig från marxismen hur man når målet, proletariats diktatur. Det ena genom revolution det andra genom att mala ner nationalstaterna. Huruvida globalisterna är kulturmarxister ska jag låta vara osagt men medlen är de samma.

Sedan är Putin välbekant med islamismen och dess följder medan Obama med stor sannolikhet är muslim, han har i vart fall gått i koranskola. Med andra ord är Putin kännare av de två största hoten mot västvärlden och demokratin medan Obama verkar vara antingen ägd av dessa eller anhängare till dessa.

Med det sagt så vill jag inte mena att vi ska lita på någondera utan vi måste skapa oss vår egen säkerhetspolitiska lösning och metoder mot dessa två hot.

 
Ingen bild

Jenny K

20 februari 2014 10:50

Jag beundrar Kent Ekeroths förmåga att gå till angrepp istf att hela tiden hamna i försvarsställning.
Där tycker jag personligen att JÅ har mycket att lära. Han upprepar sig alldeles för ofta om "oväsentligheter" som splittring och liknande abstraktiteter.
Om JÅ haft Kent Ekeroths självklara självförtroende att leverera sanningar utan att skämmas hade kanske det svenska folket inte sovit så hårt.

 
Ingen bild

Mikael Karlsson

20 februari 2014 11:33

Inte lite smisk Kent Ekroth gav till dem som tog debatt emot honom. Ord och inga visor!

 
Ingen bild

AWSvensson

20 februari 2014 11:36

Den som har kunskap slår man inte på fingrarna, den som besitter kunskap i EU frågor är tveklöst Kent Ekeroth

 
Ingen bild

Lärare

20 februari 2014 11:48

Kent Ekeroths anförande och replikskiften är en fröjd att lyssna till. Han krossar fullständigt motståndarnas argument, den ene efter den andre, moderaten Holm fick gå "slokörad" tillbaka till stolen. Ingen kan någonsin vinna över hans vassa argumentationsteknik.

Som tidigare påtalats, han går till angrepp istället för att hamna i försvarsställning. Helt rätt!
Borde fler ta lärdom av!

Han är helt enkelt "outstanding". Hoppas vi får se och höra honom allt mer ofta nu i dessa EU-tider.

 
Ingen bild

World Traveller

20 februari 2014 11:51

Vart tog mitt inlägg vägen? Jag skrev bara att jag sällar mig till de som föredrar Ryssland framför EU.

 
Ingen bild

Lena

20 februari 2014 12:03

Jag beundrar också Kent Ekeroth glasklara intellekt och rappa svar, han höll sig till huvudlinjen om varför SD är EU-kritiskt. Tyckte att de fyra från FP,M,S och KD som diskuterade mot Kent EU inte hade mycket att komma med. De såg ut som "de sålt smöret men tappat pengarna". Kent Ekeroth är ett geni och jag förstår att de är rädda för honom i sjuklövern och Riksdagen. Inget han säger är oväsentligt och som sagt alla svar direkta och rappa. Det enda är väl att han av folket kan uppfattas kantigt och aggressiv. Men han behövs mer än väl, många skulle vakna upp om de fick höra honom från den här sidan.

 
Ingen bild

Lena

20 februari 2014 13:10

Intressant tråd idag, det går inte att ta upp alla trådar men vill ändå säga något om "globalisternas" agenda, vilken går utöver EU, EU är endast en del av deras plan för kontroll).Jag tror också på den större konspirationen (men det är klart att det finns så mycket att lära mer om detta). Putin som Rysslands starke man och som troligen är militärt starkare än USA är den ende stat som kan sätta käppar i hjulet för globalisterna. Därav medias intensiva förtal av Putin och Ryssland. Ex homolagarna som infördes gäller ju endast att man inte får PROPAGERA för den livsstilen. (Det önskar jag vi också kunde ha, trots att jag inte har något emot homosexuella och avskyr förföljese av homosexuella. Men det har gått för långt i media om detta eviga tjatande om denna livsstil. Varför ska jag veta allt som DE vill?) Däremot skulle jag inte säga att jag är PRO Putin, med den korruptionen och mediaskugga dom har. Tack @stefan för tipset och länkarna, har redan beställt Estaulins bok).

 
Ingen bild

Lena

20 februari 2014 13:21

@magentan kl 23.54 Det finns kloka människor även i Ryssland, tänker på det ursprungliga inlägget från Fria tider om vad Aleksej Pusjkov sa: " De krafter som tagit över den politiska och mediala makten i väst försöker upplösa alla traditioner och normer och skapa en värld asom präglas av GLOBALISTER och IDENTIDENTSLÖSA KONSUMENTER". Kan det sägas bättre? Tack för påminnelsen.

 
Ingen bild

Magentan

20 februari 2014 13:30

Lövet skrev: "Sverige har alltid varit en nettobetalare, det är liksom idén bakom handelsorganisationen EU att nettobetalande länder subventionerar jordbruket hos bidragstagande länder så alla kan dra nytta av en tullfri handel av subventionerade livsmedel."

Ja, vi ser ju nu hur "bra" detta gynnar till exempel de svenska grisbönderna. I Sverige finns en rad lagar och förordningar för grisarnas bästa, som våra svenska bönder måste följa. Detta fördyrar givetvis grishanteringen, men vi som vill att djuren ska ha ett så gott liv som möjligt och att maten ska vara så fri från antibiotika och andra bekämpningsmedel som möjligt tycker självklart att detta är alldeles utmärkt.

I andra EU-länder finns emellertid inte samma fördyrande lagar och förordningar. Fläskköttet från dessa grisar med plågsam hantering och fullproppade med gifter kan därför säljas i Sverige till avsevärt lägre priser, och köps för fullt av våra kommuner till skolbespisningar och äldreboenden.

De svenska bönderna får alltså mycket svårt att sälja sitt fina griskött här, men de måste liksom vi övriga svenskar genom subventionerna vara med och betala för att bönderna i EU-länderna ska konkurrera bort svensk matproduktion med billigt kött från en djurhållning som är förbjuden i Sverige.

Inga sådana regleringar fungerar så länge förutsättningarna är så olika i de olika EU-länderna.
Och nu kämpar hela 7-klövern med näbbar och klor för att vi ska få in ännu ett bidragstagarland i EU-familjen att försörja.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 februari 2014 13:54

Magentan...
Helt rätt. Först kommer kommunens tjänstemän till gården och kollar att varje detalj stämmer mot gällande paragrafer. Inte en millimeter fel...

Sedan köper samma kommun in bla. kött till skolor och äldreboenden för lägsta pris. Det innebär att den egna kommunens lantbruksföretagare inte kan konkurera med priset. Svensk djuromsorg är givetvis djurvänlig, men ger en dyrare produktionskostnad.
Dock börjar nu vissa kommuner kräva att köttet framställts enligt svenska djurskyddsregler. Att välja enbart svenskt går tydligen inte, men kravet på produktionen är en juridisk omväg...
Men det är bråttom, snart minskar vår köttproduktion ännu mer...

Svensk mat ger många jobb i Sverige. Från åker, till djurstall, till slakteriet, till styckeriet osv...
Importmat som kommer hit med en utländsk lastbil, direkt til butiken, hur många svenskar får jobb då...

 
Ingen bild

Preppen

20 februari 2014 14:04


Jag tillhörde dem som röstade nej till EU.Men vi förlorade med knapp marginal.Norge som efter en egen folkomröstning vale att ställa sig utanför har klarat sig väldigt bra.

Detta med EU är någon form av en "Ebberöd bank".26 miljarder i nettoutgifter för detta mastodontprojekt är enligt min ringa mening något helt oerhört.

En liten del av dessa medel skulle kunna räcka till mycket här i landet.

Ett i raden av exempel är en byggnation av järnväg mellan Svappavara och malmfälten utan för Kaunisvara (Pajala). Detta skulle kosta ungefär 5 mljarder att bygga.Det ojar sig politikerna för.Att det blir för dyrt...
Men att rusta upp och förstärka vägarna för mångmiljonbelop mellan dessa orter betraktas som helt okey.Fattar inget,snart!

En satsning på ett sådant projekt skulle innebära en rejäl "vitamininjektion" för hela Tornedalen i form av nya arbetstillfällen.

Kör SD den frågan så är Tornedalen erat (vårat) efter valet

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

20 februari 2014 14:35

@Lena
I åtta av USA:s delstater finns så kallade "No promo homo"-lagar, det vill säga lagar som på något sätt begränsar eller förbjuder personer från att "propagera" för homosexualitet.
Det är det ganska tyst om.

 
Lassekolja

Lassekolja

20 februari 2014 14:44

@Magentan & Hulda, helt rätt! Det är så märkligt, ännu har ingen, varken svenska grisbönder eller någon annan förespråkare för svenskt (gris-)kött sagt rent ut att vi kan ju inte importera kött, som är producerat med helt andra regler (läs:"förbilligande"!) än som gäller på den marknad, där köttet skall säljas! Så kan vi ju självklart inte ha det! Det vore ju som att i en fotbollsmatch mellan Sverige - Danmark spelar det svenska laget med betydligt strängare regler än det danska. Hur f-n skulle det se ut? Självklart skall djuren ha det bra! Vi skall behålla våra regler och om EU struntar i djurhållningen skall det "djurovänliga" köttet stoppas vid gränsen!PUNKT! När EU kommer höttande med fingret då gör vi som SD förespråkar, omförhandling! Folkomröstning om, d.v.s JA eller NEJ till resultatet av omförhandlingen. Vid NEJ lämnar vi EU! När (inte om!) fler länder gör detsamma tvingas t.o.m det bångstyriga EU tänka om o.s.v. Ett stort fel med EU är de alldeles för höga arvoden till ledamöterna. De blir "köpta" att bli "knapptryckare"! Demokratin hamnar därför långt ner "på listan"!
Våra (=SD´s) motståndare har nu inför EU-valet utökat repertoaren av formuleringar, i brist på politiska argument mot SD. Tidigare har vi hört olika negativa epitet som att SD är "rasistiskt", "nazistiskt", "fascistiskt", "intolerant"o.s.v. Nu har snacket om "vilken grupp skall Ni tillhöra....bla...bla?" Det borde säga sig självt att SD inte kan "välja" grupp förrän efter EU-valet, innan man vet vilka grupper, som kan tänkas uppstå när hela valresultatet står klart! Alltså ytterligare ett slag i luften när SD-motståndarna saknar argument!
SD 2014!!!

http://www.status.st

 
Björn Söderberg

Björn Söderberg

20 februari 2014 15:18

Hela EU är ett skämt.man är livrädd för att grekerna ska gå ur. Skulle nåt sånt hända skulle säkert fler gå ur.De folk i dag kanske Ingen kommer ihåg är att de va sossarna som i praktiken skrämde svenska folket att man va tvungen och gå med för vi skulle ju förlora så mycket på att inte bli med. Ja vi ser ju hur de ser ut i dag en politisk elit som tycker och tänker åt alla länder som är med. Som de nämns här i bloggen fördömer man Schweiz val och sen straffar man dom ????? Helt sjukt de är demokrati de ??????? . Man snackar på arbetsplatser om eu om invandring men man ser på nå konstigt sätt inte vad som håller på och ske. Uppvaknandet kommer tyvärr för sent. Jag kommer att rösta på SD i EU valet och svenska valet till hösten

http://Barrkis

 
Ingen bild

Sven Dacke

20 februari 2014 15:27

Nästa politiska rysare i Europa

Scotland kommer att rösta om att bryta sig ur Storbritannien och därmed kommer 90 % av Storbritanniens oljereserv att ligga i Scotland

När kommer EU trupperna så att dom "övertalas" att rösta rätt

http://goo.gl/hUoJ1u

 
Ingen bild

Fredde

20 februari 2014 16:05

Hmm kan inte se debatten med min iPhone. Ngn som har länk spm kan ses i iPhone?

Tack på förhand!

 
Ingen bild

Peter

20 februari 2014 17:12

@Stefan + alla andra som undrar vad som försigår

Agendan är så intelligent, så komplett, så omfattande, så bedräglig, så lömsk, så långsikttig och så djävulsk:
http://www.eaec-se.org/articles/Ermefjall/Kjell_Sjoberg_och_Sions_Aldstes_Protokoll.htm

Tack för länk om Bilderberg. Tror du Åkesson kommer åka på ett sådant möte? Jensen från norska framskrittspartiet har ju varit på Bilderberg.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

20 februari 2014 18:04

Det var rätt kul när Kent kallade attrappen i fluga för stand up komiker

 
Ingen bild

Krögaren

20 februari 2014 18:04

Kommer du godkänna några kritiker på din sida?

 
Ingen bild

kritisk

20 februari 2014 18:16

Krögaren

Sen blundern med klippet som togs bort illa klippt har thoralf här skapat sig en ryggdunkar klubb som applåderar varandras genialitet där oliktänkande och kritiker numera konsekvent sållas bort.
Hmm, tycker mig känna igen detta.....ahh just det, detta är ju precis vad SD brukar anklaga sjuklöverpartierna och all media för att göra mot SD hela tiden. Att inte låta SD komma till tals eller få synas tillräckligt för att man har en annan åsikt.

 
Ingen bild

Kritisk

20 februari 2014 18:20

kors i taket, mitt inlägg kom fram. Första gången nu på kanske 5-6 försök. Har tidigare inte fått saker godkända av thoralf trots att inläggen på inga sätt innehållit saker som kan ge anledning att censurera dem, såsom t ex personangrepp, opassande språk eller extrema åsikter.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 februari 2014 18:43

Kritisk... Du har måhända inte extrema åsikter, men någon större intelligens syns inte bakom dem...

 
Ingen bild

Sven Dacke

20 februari 2014 19:00

Kommuner där Sverigedemokraterna har en vågmästarställning tar emot färre antal flyktingar än de där partiet inte kan påverka politiken. Vår forskning visar att SD påverkar storleken på flyktingmottagandet lokalt, trots överenskommelser nationellt som utestänger partiet från migrationspolitiken. Det skriver tre statsvetare verksamma vid Mittuniversitetet.
http://goo.gl/w92CnK

 
Ingen bild

Sven Dacke

20 februari 2014 19:05

Vänstern bär ett tungt ansvar för en oansvarig invandringspolitik som nu gör mer skada än nytta och för att de högerextrema växer. Framgångarna göds nu av regeringens och andra partiers oförmåga och ovilja att se verkligheten. Man kan inte tvinga ett folk att rädda världen. Man kan inte tvinga fram en politik som på ett påtaligt sätt får oönskade effekter i väljarnas vardag på deras bekostnad.

Det är fullt möjligt att vara motståndare till massinvandring utan att vara vare sig främlingsfientlig eller rasist. Många liksom jag själv knyter inte längre näven i byxfickan. Trots fientliga påhopp säger vi ifrån. Många är också besvikna på media som inte släpper fram dem som på rationell grund motsätter sig nuvarande invandring. Med oro ser jag de sociala problemen och kostnaderna växa. Jag förväntar mig nu att regeringen har mod och vett att stoppa massinvandringen. Jag ägnar mig inte åt självbedrägeri och fördömer dem som försöker lura på mig vilseledande förklaringar och verklighetsförfalskning.

http://goo.gl/C4BJYP

 
Ingen bild

Stefan

20 februari 2014 19:06

@Peter
Som du så riktigt skriver var Siv Jensen på Bilderberg (2006) och det var när Frp passerade 15 % och blev något att räkna med.
http://www.nettavisen.no/na24/662107.html

Jag har skrivit detta förut och blivit raderad (Avpixlat) men jag testar igen :-)Är övertygad om att JÅ får en inbjudan om SD hamnar i en liknade situation som Frp (BD-mötet -14?). Om han då tackar ja och reser på ett sådant möte är mitt hopp ute för vad SD kan göra för Sverige.

Den som tror att man på ett Bilderbergmöte delar virkbeskrivningar eller kakrecept är mer än lovligt naiv. Carl Bildt har varit där 12 gånger och Jacob Wallenberg 9, JW sitter även i styrkommittén?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bilderberg

 
Ingen bild

kritisk

20 februari 2014 19:09

hulda mk1

Eftersom du kan bedöma min intelligens och mina åsikter så hoppas jag att du då även vet något om dem eller är detta bara det klassiska sättet som man brukar bli bemött på här när man ifrågasätter.
Att man blir kallad för korkad eller andra mindre smickrande personangrepp, pröva med sakliga argument istället så kanske det går att föra en civiliserad och konstruktiv diskussion där alla parter visar respekt och tolerans.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 februari 2014 19:25

Kritisk...
Ställer man korkade frågor blir men bedömd efter dem. Enkelt och självklart...

 
Ingen bild

kritisk

20 februari 2014 20:20

hulda mk1

Och dessa korkade frågor är......??
Eller är detta ditt sakliga argument du vill framföra, att dumma frågor får dumma svar. Detta kan ju appliceras på allt sett utifrån bedömarens intelligens och åsikter.
Jag frågade efter din kunskap angående mina åsikter och min intelligensnivå då du ansåg dig kunnig nog att bedöma den. Men blir inte klokare av ditt svar då det saknar vad du grundar dina bedömningar på.

 
Ingen bild

Pellesnick

20 februari 2014 20:21

Kent Ekeroth äger.Han körde upp 7-klövern på läktaren och dom blev helt överkörda.Härligt

 
Ingen bild

Lotta

20 februari 2014 20:36

Detta är en film alla godhetsapostlar som tror att vi genom att sänka värt eget land kan göra någon skillnad:

http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&sns=em

Hur skall vi kunna hjälpa till när vårt land står på ruinens brant, vilket kommer bli resultatet om inte denna sinnessjuka massinvandringspolitik stoppas. Vi kan inte ta hand om och försörja alla som vill hit.

 
Ingen bild

Lotta

20 februari 2014 20:37

Vårt eget land skall det vara.

 
Ingen bild

Magentan

21 februari 2014 10:30

@ Kritisk, som skriver 18:16 ovan att "... thoralf här skapat sig en ryggdunkar klubb som applåderar varandras genialitet där oliktänkande och kritiker numera konsekvent sållas bort."

Jag vill påstå att man definitivt inte kan beskylla kommentatorerna under det här Thoralf-inlägget för att "ryggdunka" Thoralf. Snarare är de ett bevis för att det är högt till tak i Thoralfs blogg. Efter Thoralfs reprimand i kommentarsfältet mot "Annica W:s" Ryssland-Putin-kommentar (20:48) fick han inte mindre än ett 10-tal motsägande kommentarer och samtliga dessa (utom möjligtvis en av dem) står ju kvar.

Att Thoralf plockar bort en del av 7-klöveranhängarnas oseriösa "tjafs-kommentarer" är nödvändigt för att kunna ha en saklig och informativ blogg.

 
Ingen bild

Lövet

21 februari 2014 22:04

Magentan skrev:

"Ja, vi ser ju nu hur "bra" detta gynnar till exempel de svenska grisbönderna. I Sverige finns en rad lagar och förordningar för grisarnas bästa, som våra svenska bönder måste följa. Detta fördyrar givetvis grishanteringen, men vi som vill att djuren ska ha ett så gott liv som möjligt och att maten ska vara så fri från antibiotika och andra bekämpningsmedel som möjligt tycker självklart att detta är alldeles utmärkt.

I andra EU-länder finns emellertid inte samma fördyrande lagar och förordningar."

Den import vi har av griskött till Sverige kommer i huvudsak från Tyskland och Danmark, två nettobetalare.

Smågrisproduktionen är ointressant i jämförelse eftersom det är slakktsvin som importera. I en jämförelse med Danmark har följande kommit fram:
det merkostnad svenska bönder har på slaktsvin p.g.a "den svenska modellen" är 6 öre, samtidigt genereras ett positivt produktionsresultat på 8 öre. Vid det här laget har vi med andra ord ett plus för svensken på två öre. Utöver detta har vi i Sverige en högre kostnad p.g.a byggtradition motsvarande 9 öre. Efter denna sista kostnad visar det sig att den svenska slaktsvinsproduktionen går back med 7 öre jämfört med Danmark.


http://www.slu.se/Documents/externwebben/overgripande-slu-dokument/popvet-dok/faktajordbruk/pdf00/Jo00-06.pdf

 
Ingen bild

Lövet

21 februari 2014 22:08

Kuriosa:
Sveriges största exportkund är Polen med 28 procent av den totala exporten, följt av Finland och Danmark med vardera 11 procent

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards