thoralf

Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Thoralf Alfsson - 6 februari 2014 23:21

Den senaste veckan har jag fått en väldig respons på mina blogginlägg. Jag har fått en hel mängd samtal från vårt avlånga land.


Torsdagens utskottsmöte i Skatteutskottet blev inställt då fler ledamöter skulle på OECD-möte i Paris. Därför har jag tillbringat dagen i Kalmar och under eftermiddagen har jag uträttat en del ärenden på stan. Det är många som gärna vill prata med mig och jag kan bara konstatera att det jäser rejält hos många människor. Det inte bara jäser utan kokar kraftfullt. Det som jag hört av flera personer idag lämpar sig inte i skrift på min blogg.


En person berättade att han hade blivit idiotförklarad för att han sagt att han trodde SD skulle få 10 procent i valet! SD kommer få 18 procent ansåg de som idiotförklarat honom!


En sak är i varje fall säker och det är att folk är upplysta! De har genomskådat media och deras försök att dupera dem. Egentligen är det riktigt oroväckande att höra detta något som skulle kunna benämnas som ett rent hat mot myndigheter och media. Förtroendet för t.ex Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan är körd i botten. Ilskan över hur människor särbehandlas är total.


Vad debatteras på SVT-Debatt? Cannabis och tiggare från Rumänien! Flummeriet styr allt idag. Vilket ansvar har Sverige för tiggare från Rumänien? Svar: Inget! Det är Rumäniens ansvar!


Rumänien skall ta hand om sina medborgare eller lämna EU!


Vad sysslar Alliansen med i regeringen och i riksdagen? Idag sa till och med en moderat politiker att man på lokal nivå ställer sig samma fråga. Har man redan gett upp valet och vill köra landet i botten innan man lämnar över till de rödgröna?


Vill Alliansen även se till att de rödgröna får egen majoritet så att SD inte blir vågmästare under nästa mandatperiod?


Om SD blir vågmästare kan ju Alliansen tillsammans med SD styra politiken i riksdagen då SD röstar med Alliansen 8 av 10 gånger enligt Socialdemokraterna. Passar inte det Alliansen. Hellre utan någon makt alls tycks vara Alliansens målsättning.


Är Alliansen rädd för en sådan situation i riksdagen?

 

Jag tror Alliansen havererar fullständigt inom ett år. Konflikterna inom partierna verkar bara expandera. Det blir ingen pyspunka utan snarare en rejäl smäll. Ut med Reinfeldt, Lööf, Björklund och Hägglund!


Imorgon har jag möte med Polisstyrelsen under förmiddagen och sedan blir det distriktsstyrelsemöte för SD Kalmar län. Blir säkert en väldigt givande dag.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards