thoralf

Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

GRANSKNINGSNÄMNDEN

Av Thoralf Alfsson - 5 februari 2014 23:45

”Myndigheten för radio och tv har tillsyn över radio och tv-sändningar, beställ-tv och text-tv.


Vi ansvarar även för att granskningsnämnden för radio och tv kan utföra sina uppgifter. Nämnden är ett särskilt beslutsorgan inom myndigheten som prövar om innehållet i radio- och tv-program följer reglerna för sändningarna.”

 

Ovanstående kan läsas på myndighetens webbsida. Jag har tidigare skrivit om Granskningsnämnden och de ledamöter som hanterar anmälningarna. Se detta blogginlägg.


Jag har haft synpunkter på sammansättningen och den stora frågan är om nämnden är objektiv. Vilket är en intressant fråga i sig.


För inte så länge sedan kom en rapport om vilka partisympatier som anställda på SVT och SR har. En rapport som visade på helt häpnadsväckande siffror. Enligt Kent Asp på Göteborgs universitet var siffrorna bland anställda på SVT följande.


Miljöpartiet 52 procent

Vänsterpartiet 18 procent

Socialdemokraterna 13 procent


Det innebär alltså att hela 83 procent av de anställda på SVT sympatiserar med de rödgröna.

 

Som Sverigedemokrat använder vi ju ofta begreppet politisk korrekthet. Vi vet ju precis hur vi definierar detta då vi själva upplever att vi särbehandlas av media. Hur upplever de partier som då befinner sig på den andra sidan det hela. Gör de några anmälningar till Granskningsnämnden?


Därför har jag nu tittat på hur det ser ut med anmälningar till Granskningsnämnden för några partier.


 

För Miljöpartiet finns bara sex anmälningar. Varav tre rör sändningstillstånd och två av de andra anmälningarna i stor utsträckning egentligen handlar om Sverigedemokraterna. Den sista anmälan som finns har inte Granskningsnämnden funnit det aktuella inslaget.


När det gäller Vänsterpartiet är verkligheten ungefär densamma.


 

Vid en sökning på Vänsterpartiet finns endast 5 anmälningar, varav tre rör sändningstillstånd.


Jag kan bara konstatera att Miljöpartiet och Vänsterpartiet aldrig känner sig orättvist behandlade i media eller att SR och SVT inte följer regelverket. Men med tanke på var medarbetarna på public service har sina partisympatier så är det knappast förvånande.



När man däremot söker på Sverigedemokraterna framträder en helt annan bild. Även om detta inte är någon vetenskaplig undersökning så blir jag minst sagt fundersam över det stora antalet anmälningar och jag tror knappast att det rör sig om några okynnesanmälningar. Snarare tror jag att det är tvärtom. Det skulle finnas utrymme för än fler anmälningar.

Jag har även kollat Granskningsnämndens beslut och lagt in dem i listorna.


 

 

 

 


Listan skulle kunna göras ännu längre om jag dessutom sökte på Jimmie Åkesson på granskningsnämndens webbsida.


Som ni kan se är det bara två anmälningar som Granskningsnämnden funnit strider mot det regelverk som gäller och där inslagen fällts. Vad en fällande "dom" innebär i praktiken framgår dock aldrig. Det enda är väl att det skall meddelas i det aktuella programmet eller kanalen.

Om de ansvariga bryr sig om en fällande dom 2-4 månader efter det aktuella inslaget är väl ytterst tveksamt.


I år är det ett supervalår och min uppfattning är att året inte har börjat bra för public service som redan uppvisat en mycket odemokratisk sida. Vi Sverigedemokrater kommer sannolikt få uppleva en förtalskampanj utan dess like i Sveriges public service kanaler under detta supervalår. Allt annat skulle vara mycket förvånande med tanke på public service medarbetarnas partisympatier!


 
 
Lassekolja

Lassekolja

6 februari 2014 01:07

Alltsedan Sverigedemokraterna började existera på allvar i media och i politiken har den en gång funktionella Granskningsnämnden förvandlats till ett spel för galleriet, som precis som allt annat etablissemang upphört att göra sitt jobb!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Källkritik

6 februari 2014 01:15

Resultatet är väl inte så konstigt då:

1.Avpixlat har vid ett flertal tillfällen uppmanat sina läsare att skicka ärenden till granskningsnämnden då SD fått kritik i något radio/TV program. Om parti-"megafonerna" hos de andra partierna på samma sätt skulle uppmana sina medlemmar att kontakta granskningsnämnden så fort man får lite kritik i ett radio eller TV program så skulle granskningsnämnden få utökas en del..

2. Jag kikade på ett antal av besluten (har inte hunnit med samtliga ännu) och läser man dem ordentligt så är de flesta rena okynnesanmälningar t.ex för tjänster som granskningsnämnden inte har tillsyn för, men också anmälningar för att SD representanter halkat med tungan och uttalat sig rasistiskt.

 
Ingen bild

Någon

6 februari 2014 02:12

Hej Thoralf
Anledningen till att V och Mp inte har någon anledning till att klaga på media är ju uppenbar för varje tv-tittare som inte själv sympatiserar starkt med just dessa partier. (Relationen mellan media och V/Mp påminner f.ö om den mellan George W. Bush och Fox News, som också ständigt ljög och karaktärsmördade för den goda saken). Men hur ligger det till med Allianspartiernas förhållande till Granskningsnämnden? har du statistik angående dessa partier också?

 
Ingen bild

Stefan

6 februari 2014 07:20

Det skulle vara intressant att få statistik hur ofta och framför allt vilka politiker som får tid framför kameran i svt. Tycker mig kunna se miljöpartiets representanter ofta är inbjudna till morgonsoffor och som tyckare/experter i olika nyhetsreportage. Vilka politiker har varit gäst hos Skavlan och hur många gånger har de varit där? Har aldrig sett SD där men Mona Sahlin har varit med 3 gånger.
När SDs politiker ska vara med i TV så står dom alltid i försvarsställning, senast var det Paula Bieler och Mattias Karlsson. I bästa fall så har dom bara en politisk motståndare och en programledare mot sig och i värsta fall är det hela läktarsektionen och programledaren i debattstudion. Och som sagt, alltid i försvarsställning i nått nytt drev där någon representant för SD sluntit med tungan eller ett påhittat drev som det mot kvinnoförbundet senast.

 
Ingen bild

Pelle

6 februari 2014 09:35

Tack Thoralf för dina alltid intressanta inlägg. Förstår inte hur du varje gång lyckas hitta de där intressanta vinklarna.

Jag håller med kommentarerna här om att SD får mindre tid i rutan.
Det mest intressant är dock att när man väl är med så är skillnaden i hur MP och SD behandlas himmelsvid.

Jag tror aldrig att jag hört en enda fråga ställas till MP om hur de tänker sig att fri invandring och en välfärdsstat ska kunna existera samtidigt för ett litet rikt land som Sverige ännu är.

Jag har aldrig hört en enda fråga till MP om hur de ser på energiförsörjningen i ett land utan sol och lite blåst när det är som kallast?

Det finns 100 kritiska frågor att ställa till MP om man vill.

SD däremot får nästan aldrig frågor om sin politik. När SD får vara med är det i motsats till MP ALLTID kritiska frågor om någonting som hänt eller så är det frågor som i och för sig är intressanta men ändå inte avgörande för SD's politik. Det är frågor om vad som är svenskhet, om teknikaliteter i hur man räknar ut kostnader för invandringen, osv.

Svenskarna är inte ett dumt folk. Vi är godtrogna. Vi litar på att de styrande vill oss väl och vi har sällan själva tid att sätta oss in i detaljerna kring olika frågor.

Detta utnyttjas hänsynslöst av politiker och media som inte drar sig från att direkt ljuga, dölja och förvanska statistik och olika händelser.

Om jag bara kunder begripa varför massinvandring och mångkultur är så viktigt för dem att de är beredda att gå så här långt?

 
Ingen bild

Magentan

6 februari 2014 10:06

Pelle skrev: "Om jag bara kunder begripa varför massinvandring och mångkultur är så viktigt för dem att de är beredda att gå så här långt?"

En mycket bra fråga som varje ansvarstagande svensk bör fundera på inför det här valåret!

 
Ingen bild

Magentan

6 februari 2014 10:10

Precis som Thoralf skriver kommer SD givetvis att få uppleva förtalskampanjer utan dess like i Sveriges Public-Service-kanaler under detta supervalår.

Dock, när lögnerna, smutskastningarna och trakasserierna mot SD i medierna blir så många, så fula och har nått så så hysteriska proportioner som nu, är det endast de allra mest ENFALDIGA SD-hatarna som inte inser vad det hela handlar om. Detta bör alltså ha en kontraproduktiv effekt för både Public-Service-kanalerna och övriga medier.

Valåret 2006 öppnade jag mina ögon för verkligheten i Sverige och röstade på SD. Eftersom varje SD-are även då var av etablissemanget godkänt villebråd utan rätt till normalt bemötande, kände jag mig faktiskt ganska generad och yttrade inte ett ord om detta, inte ens för mina närmaste. I vallokalen fumlade jag nervöst med lapparna och kollade noga så att ingen bekant eller granne skulle se mig.

Inför valåret 2010 hade jag emellertid hunnit avslöjat min hemlighet för de flesta av mina närmaste och kunde glatt konstatera att jag då hade MINST fyra nära släktingar som också skulle välja SD. Eftersom dessa fyra är MYCKET INTELLIGENTA MÄNNISKOR MED AKADEMISKA EXAMINA blev jag emellertid inte särskilt överraskad av deras beslut.

I år vet jag att det blir det ännu fler!

 
Ingen bild

Farbror Sven

6 februari 2014 10:44

Det hela är oerhört smutsigt och fult , förstår inte att dom inte ser det själva !

 
Ingen bild

matspp

6 februari 2014 10:47

Granskningsnämnden för radio och tv agerar på samma sätt som Ungdomsstyrelsen. Rena Sovjetmetoder kryddat med STASI och DDR anda.
Ju större risk att en åsikt ska vinna gehör, desto starkare är de krafter som sätter in för att stoppa åsikten!

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 februari 2014 11:14

Vi har också det kränkande ordet: Främlingsfientlig, som används så fort Sverigedemokraterna omtalas.
Själv möter jag främlingar ofta, men fientlig till dem, nej varför det? Däremot är jag invandringskritisk.

 
Ingen bild

Stefan A

6 februari 2014 11:30

Och precis som med JO kan man avfärda anmälningar helt utan motivering, när man väl gjort sig besvär med en anmälan borde man ha rätt till en motivering varför inte anmälan prövas, för något skäl bör det finnas.

 
Ingen bild

Markku Ahonen

6 februari 2014 11:42

@Hulda mk1 Du borde lära dig skillnaden på invandringskritisk och invandrarkritisk vilket är stor skillnad. De flesta på den här sidan, bloggskripenten inkluderad, är inte bara invandrarkritiska utan invandrarfientliga att döma av inläggen och kommentarerna. Rasister med andra ord.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

6 februari 2014 11:59

Hmm? Kan detta klassas som förtal av Thoralf från Ahonen, måhända?

 
Ingen bild

matspp

6 februari 2014 12:00

@Markku Ahonen
Tydligen vantrivs du här så varför inte utnyttja möjligheten att vandra vidare?

 
Ingen bild

Qvinna

6 februari 2014 12:56

Med tanke på hur många kommentarer Markku Ahonen får på sin egna blogg så förstår jag varför han skriver på Thoralfs. Vad gör man inte för att få lite uppmärksamhet? ; )

 
Ingen bild

Källkritik

6 februari 2014 13:29

@Pelle I förra valet fick SD ca 5 procent av rösterna. Då borde man väl ha 5 procent av tiden i medierna (borträknat alla skandalerna då, förstås..). Min känsla är att man får betydligt mer tid än så i de stora medierna.

 
NånAnnan

NånAnnan

6 februari 2014 13:48

@Källkritik: Och mp fick ca 7% Tycker du att tiden i media fördelar sig som 5:7 ??

Skulle inte nån student/forskare kunna göra en studie av olika mediers fördelning av tiden på de olika partierna? Uppdelat på olika kategorier: Skandaler, egen politik, kritik av andras politik m fl ?

http://status.st

 
Ingen bild

Pelle

6 februari 2014 13:55

@Källkritik

Ja det är ett rimligt synsätt. I stora drag är det ett rimligt antagande. Min kritik ät i högre grad riktad till hur olika partierna behandlas på den tid man trots allt får.

Som jag skrev har Thoralf rätt i sitt inlägg då det speglar partiskheten. MP får aldrig kritiska frågor. Inget parti som vill ha en välfärdsstat i framtiden kan argumentera för fri asyl- och anhöriginvandring, ändå gör t.ex MP det. En intressant fråga fören reporter att ställa men man gör aldrig det. Varför?

MP får i relation till sitt valresultat mer tid än SD att föra ut sin egen politik men framförallt färre kritiska frågor. Det speglar väl de undersökningar som gjorts och som visar att MP har ett stort övertag inom media.

Kanske kan vi t.o.m drista oss att påstå att MP är så pass stora just för att de aldrig granskas som t.ex SD. Det är iaf min tro.

Tycker du själv att SD och MP behandlas lika av de som intervjuar?

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 februari 2014 14:16

Markku Ahonen...
Man ska vara både invandringskritisk och invandrarkritisk.
Kritiken ska riktas mot:
Den stora mängden invandrare.
De kulturer som de flesta invandrare har.
Den kvinnosyn som de flesta invandrare har.
Den enorma flathet som våra myndigheter och sjuklövern har mot dessa.
Landets annars så aktiva feminister som accepterar Islams kvinnosyn (och tom. försvarar den)
De enorma kostnaderna för invandringen.
Gängen och deras kriminalitet i våra förorter.
Plus en massa annat...

Själv lever jag på den svenska landsbygden och träffar ibland invandrare. Främst från Nordeuropa. Samma religion, kultur och samhällssyn. Problem, inga alls...
Och du Markku... det kan knappast vara rasism om man är emot hedersvåld, könsstympningar och tvångsgifte av barn, eller..?

 
Ingen bild

alf

6 februari 2014 15:16

@Markku Ahonen
Du som är helt felfri och har världens bästa åsikter om i stort sett allting.
Hur har du kunnat sjunka så djupt att du ödslar din dyrbara tid med att skriva inlägg på denna rasistiska blogg?

 
Lassekolja

Lassekolja

6 februari 2014 16:04

Jag befarar att vi åter igen kommer att genomlida en valrörelse UTAN att ha haft en genomlysande diskussion om alla konsekvenser av västvärldens mest omfattande och vidlyftiga invandring av utomeuropeiska, icke anställningsbara människor från MENA(Mellanöstern + Nordafrika).
Uppmaning till SD-Riks:OBS!LIVSVIKTIGT!: Enda möjligheten att en välinformerad svensk valmanskår går till valurnorna under 2014 är ett antal massutskick direkt till de svenska hushållen!!! Detta eftersom vi lever i en skendemokrati(=demokratur), i vilken media, istället för att sanningsenligt informera svenska folket om de viktiga framtidsfrågorna tvärtom gör vad dom kan för att DÖLJA sanningen! Vi kommer aldrig att få uppleva ett fungerande mediaetablissemang, där media enbart informerar sanningsenligt och överlämnar de politiska ställningstagandena TILL VÄLJARNA, d.v.s så som det ska gå till i en verklig REPRESENTATIV DEMOKRATI!!!
HÖG TID ATT SÄTTA IGÅNG!!!
TIDEN GÅR FORT!!!
VAKNA SD-RIKS!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Tony

6 februari 2014 16:09

Ja och hur i fridens namn står han ut med sina Finländska
landsmän, som i hans ögon måste vara Nordens största rasister,
men det är väl som hos alla andra invandrare, att det går bra
att sitta och gnälla över saker och ting i detta landet trots
att dom själva inte varit så framgångsrika.

Markku Ahonen är bara en gnällpelle!

 
Ingen bild

Gute

6 februari 2014 16:22

När man granskar Granskningsnämnden och dess medlemmar och deras sätt att arbeta så är det slående likt när Polisen granskar sig själva när de blir anmälda, nästan inget fall går ens vidare till åtal, kanske blir det skillnad när alla numer har filmkamera i mobilen.

 
Ingen bild

stefan

6 februari 2014 16:54

Varje gång jag sätter på dumburken så blir jag förbannad men jag kan inte låta bli för jag drömmer om att få se riktiga nyheter eller intervjuer?

Nu satte jag på svt2 där det var en intervju med LO basen Karl-petter där han påstår precis som löfven att SD har röstat på regeringen i 8 fall av 10!!

får dom verkligen enligt lagen stå och ljuga på det sättet???
Det är väl förtal

 
Ingen bild

Putte

6 februari 2014 17:28

@Markku Ahonen. Om man inte gillar finska invandrare eller norska, eller danska är man rasist då, eller gäller det bara om invandrarna kommer från MENA-länderna eller Afrika?

 
Ingen bild

HS

6 februari 2014 17:32

"Public Service" äcklar mig med sin partiskhet och osaklighet. Och det ska man tvingas betala för.

 
Ingen bild

Tony

6 februari 2014 17:36

Fuskprofessorn Henrik Arnstad fortsätter att ljuga om
sin obefinliga utbildning. Innan påstod han att han har
kandidatexamen i Historia, vilket inte var sant, nu påstår
han att han jobbar för Historiska Institutionen, men där
känner man inte till att han jobbat där.
Karlen Måste vara en notorisk lögnare och Myttoman

 
Ingen bild

Stefan A

6 februari 2014 19:50

Främlingsfientliga stockholms stad tänker nu jaga iväg "nybyggare" till fattigdom, misär och elände, märkligt nog var det totalt tyst från SVT,s reporter om några anklagelser om rasism och främlingsfientlighet som man i vanliga fall inte är sena att kasta omkring sig.....

 
Ingen bild

AyC

6 februari 2014 20:04

Visst måste man väl kunna säga upp sitt avtal med Radiotjänst ( TV-avgiften ) med tanke på att denna myndighet inte lever upp till sina direktiv ? Vore det inte värt för SD att driva detta rättsligt?

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 februari 2014 20:54

Stefan A... Det var också väldigt tyst om varifrån de skaffat det material som de byggt sina "hus" med.. Normalt kallas det för stöld, men det mer politiskt korrekta är nog "lokal anskaffning"...

 
Ingen bild

Magentan

6 februari 2014 21:02

@ Lassekolja, som skriver:

"Enda möjligheten att en välinformerad svensk valmanskår går till valurnorna under 2014 är ett antal massutskick direkt till de svenska hushållen!!!" [...}
HÖG TID ATT SÄTTA IGÅNG!!! TIDEN GÅR FORT!!! VAKNA SD-RIKS!!!

Helt rätt! Detta har jag, och flera med mig, påpekat ett otal gånger på denna och andra nätsajter. Jag har förstått att Thoralf är av samma åsikt, men tydligen inte SD-ledningen verkar det som. Åtminstone har jag fått känslan av att man nu tänker sig samma meningslösa satsningar som tidigare valår, till exempel:
1) Annonsering
- dvs. 4-5 slentrianmässiga intetsägande rader i några svindyra dagstidningsannonser som 99,99 % av de icke redan SD-röstande läsarna snabbt bläddrar förbi (om SD får den stora äran att bli tilldelad en annonsplats över huvud taget),
- samt ett stort antal visserligen snygga men intetsägande SD-affischer utplacerade på strategiska platser (som rivs ned av vänsteraktivisterna redan efter några minuter eller timmar)
2) Torgmöten
där de intresserade och redan frälsta åhörare som vågat sig dit oftast inte kan uppfatta en enda hel mening från SD:talarna, eftersom det enligt våra poliser och lagar tydligen är fullt tillåtet för vänsterpöbeln att störa och förstöra alla SD-möten med vrålanden, öronbedövande vuvuzelatutanden, visselpipor och ägg-, sten- och flaskkastning osv (vilket givetvis inte gäller för 7-klöverns eventuella möten).
3) Deltagande i radio- och TV-debatter som ALDRIG hinner ge någon fullödig information om läget i landet, och där våra radio- och TV-kanaler dessutom på välkänt manér i möjligaste mån ransonerar SD-politikernas medverkan.

 
Ingen bild

Observer

6 februari 2014 21:17




. LÄGG NER SVT & SR. NÄR NI FÅTT MAKTEN !

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 februari 2014 21:44

Instämmer med Lassekolja och Magentan.
Lägg mest krut på utskick till hushållen, men vi ser också ur mycket uppmärksamhet SD,s reklamfilm från valet 2010 fick...

Dock är det viktigaste, "alkolås" på Twitter och andra sociala medier, inga krogrundor (tyvärr) före valet, att lugnt och fint fira midsommar, att inte handgripligen korrigera Vänterextremister (svårt och frestande), och annat.

Media kommer med illa dold glädje att rapportera med KRIGSrubriker om minsta fjärt från SD,s riksdagsledamöter och andra förtroendevalda...

 
Ingen bild

Thoralf A

6 februari 2014 21:53

Magentan

Jag delar i stort sett din uppfattning. Men samtidigt tror jag också att vi måste synas i media.

Syns man inte, finns man inte.

Utan att föregå några beslut och utan att ha några fakta förutsätter jag att partiet gör ett utskick i samband med EU-valet och ett utskick i samband med allmänna valen. Där också valsedlar ingår.

Sedan förutsätter jag även att lokala utskick görs. I Kalmar län hoppas jag att det görs ett på distrikts nivå. Men jag hoppas också att vi kan enas om ett utskick i vår kommunförening. På det sättet kan det alltså bli 4 utskick till alla hushåll i Kalmar kommun.

Och om alla andra föreningar i Sverige varit lika snåla med sin ekonomi (snåla smålänningar) de senaste åren borde detta vara möjligt i stora delar av landet.

 
Ingen bild

Källkritik

6 februari 2014 21:58

@ Hulda mk1 mfl..

Alla partier och dess företrädare ska granskas av medierna. Det är därför de finns till. Klarar man inte en granskning, har man inget i politiken att göra. Och alla granskas, även moderaterna och sossarna.

Personligen tycker jag det dock är lite kul när politiker försöker bort förklara sig när de fastnat med fingrarna i syltburken eller exempelvis gjort bort sig under en blöt krogkväll, oavsett partitillhörighet. :-)

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 februari 2014 22:11

Källkritik... Jo, helt rätt. Men då de flesta journalister är antingen Miljöpartister eller Kommunister, är det tyvärr så att deras största politiska motståndare (SD) granskas hårdare.
Se på alla fula påhopp överallt i media, de lär inte bli mindre under detta supervalår...

 
Ingen bild

kritisk

6 februari 2014 22:31

Hulda mk1

Så när valet är över sen så är det bara att blåsa på igen, supa och bete sig och handgripligen vilja korrigera sina meningsmotståndare. Borde man inte alltid uppföra sig på ett korrekt sätt enligt moraliska värderingar och i Sverige rådande lagar, speciellt om man är en offentlig person och ledare i ett politiskt parti vars medlemmar ser upp till och identifierar sig med.
Men du kanske är rädd för vad SD-ledare ska haspla ur sig under alkoholpåverkan, när de politiskt korrekta spärrarna släppt och de säger vad de verkligen tycker.

 
Ingen bild

Hacke

6 februari 2014 22:38

Svensk public service är ovärdig en demokrati. Men i en tvättäkta demokratur som Sverige fungerar den naturligtvis som den ska.

Angående debatten om sd-utskick inför valet anser jag att valsedlar bör vara högsta prioritet. Mycket "slarv" lär det bli i vallokalerna och dessutom upplevs det att det brister på många håll med integriteten och därmed valhemligheten därinne.
Bäst då att ha laddat med rätt material i fickan redan då man går hemifrån.

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 februari 2014 23:05

Kritisk...
Jo, självklart. Det gäller alltid. Men återigen, media lääängtar att kunna sk-ta ner minst en SD-politiker per vecka.
Sverigedemokrater granskas tyvärr hårdare än andra politiker. Varför har jag skrivit om förut. PUNKT.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

6 februari 2014 23:19

@ Tony

Ja, Henrik Arnstad borde nog ta ett samtal som nedanstående till en psykolog!

http://www.youtube.com/watch?v=xFPLb2n4TPg

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

6 februari 2014 23:24

SD skulle skriva in i sitt partiprogram att någon bara får äga max 25 av media totalt ilandet

 
Ingen bild

alf

6 februari 2014 23:28

Thoralf
Om SD gör utskick, använd inte SD-loggan på kuverten.

 
Ingen bild

Thoralf A

6 februari 2014 23:52

Alf

Utskicken kommer komma tillsammans med annat material och till alla hushåll, dessutom delas ut på samma dag i varje bostadsområde. Då är det oväsentligt om det finns SD-logga eller inte.

 
Ingen bild

Magentan

7 februari 2014 00:34

@ Thoralf
Självklart måste partiet synas tillräckligt utåt, och jag var medveten om, när jag skickade iväg mitt inlägg 21:02, att jag tog i lite för mycket, men jag blir så lack på att SD aldrig kan få iväg det där viktiga faktautskicket till alla väljare som är så totalt ovetande om så oerhört mycket, och som dagligen dränks i mediernas alla lögner om SD.

Ett typiskt exempel skriver "Stefan" om ovan 16:36. ("Nu satte jag på svt2 där det var en intervju med LO basen Karl-petter där han påstår precis som Löfven att SD har röstat på regeringen i 8 fall av 10!!"). Denna lögn från LO-basen och tidigare från Löfven är bara ett av hundratals exempel.

Just denna Löfven-lögn har Björn Söder skrivit om på SD:s hemsida, där han meddelar att SD efter förfrågan hos Riksdagens Utredningstjänst fått svaret att SD under riksdagsåret 2012/2013 har röstat med regeringen vid 54% av omröstningarna och att Socialdemokraterna röstat med regeringen vid 49% av omröstningarna. Alltså i stort sett lika ofta som SD! Men endast ett litet fåtal läser detta.

Löfvens, LO-basens och andra sossars påstående som sprids överallt om att "en röst på SD är en röst på Moderaterna", förblir alltså helt oemotsagt, precis som alla andra lögner som SD aldrig får en chans att bemöta, eftersom de aldrig får sitta med i morgonsoffor och andra mediadiskussioner där man firar orgier i att beljuga och prata skit om SD med varandra.

Därför behövs ett faktautskick som avslöjar åtminstone de värsta lögnerna och som med tydliga diagram visar sanningen om massinvandring och andra vansinnigheter som 7-klövern står för.

Dessutom vet jag att väldigt, väldigt många av våra gamla pensionärer har suttit hemma och väntat i flera år på att SD ska höra av sig med ett utskick till dem och att de skulle bli överlyckliga om detta damp ner i brevlådan.

Låt dem slippa fortsätta vänta förgäves!

 
Ingen bild

Jack

18 februari 2014 16:30

Klart som fasen det inte blir lika mycket fällningar när ni gör politik på att vara kränkta och ni uppmanar varandra att masskicka anmälningar med de löjligaste beskrivningarna... Som vanligt så visar sig verkligheten vara något helt annat då man skrapar på SD:s fragila yta...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards