thoralf

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

VISSA SAKNAR SJÄLVINSIKT

Av Thoralf Alfsson - 31 januari 2014 01:09

Läs följande artikel om Marie Edenhager. Snacka om att vara bitter och fullständigt sakna självinsikt.


I Jimmie Åkessons nyutgivna bok Satis Polito skriver han något som verkligen är aktuellt i dessa dagar.


"Det har annars varit mångas lätta väg tillbaka till ett liv efter partiet, att sälja sig, ta avstånd, berätta den så kallade sanningen och så vidare. Det är märkligt hur lite en påstådd politisk övertygelse egentligen betyder för vissa. Ena dagen lojal in i döden, nästa dag bitter motståndare – och det bara för att man inte fick det uppdrag man ville ha eller det jobb man hade sökt. Ibland bara för att man inte fick den bekräftelse eller uppmärksamhet man själv ansåg att man var förtjänt av. Ibland har det handlat om pengar.

 

Det värsta är att det fungerar, eftersom våra motståndare inom etablissemanget älskar att gotta sig i vår olycka på bästa nyhetsplats. Hur många av dessa bittra bråkstakar har inte upplåtits plats i tidningar och teve för att kasta smuts på partiet? Skitmänniskor är ett begrepp jag egentligen inte är särskilt förtjust i, men ibland fyller den sortens uttryck sin yttersta funktion."

 

Jimmie Åkesson ur Satis Polito, sid 84


Den som inte läst Jimmies bok har verkligen missat något. Är du medlem i partiet och bosatt i Kalmar län så har vi några böcker kvar till priset av 120 kronor. Annars finns den på bokus.com för 197 kronor.

 
 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

31 januari 2014 02:02

Mitt förtroende för Edenhager har sjunkit som en sten de senaste timmarna/dagarna. Och sedan det blev klart att hon skulle uteslutas, har hon bara visat sina värsta sidor.

Det är bara att beklaga, att så många uteslutna, är så bittra. De kan inte bara erkänna att de handlat fel. De vill inte svälja stoltheten.

Deras ambition, borde ligga i att försöka rädda Sverige, inte i att nå en viss "topposition" inom partiet, bara för att man anser att man "förtjänar" det.

Känner man att man blivit dåligt behandlad, eller dylikt. Sköt det snyggt. Gå inte och attackera en hel politisk rörelse och ett parti. Försök starta opinionsbildning, för att hjälpa Sverige istället. Det finns mycket man kan göra. Alla kan inte vara politiker, med "toppositioner" inom partiet.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

 
Ingen bild

gunnar

31 januari 2014 02:49

Vet Du Thoralf Hur många Böcker som har sålts av Satis Polito

 
Ingen bild

Morningstar

31 januari 2014 04:14

Klimatalarmisterna vill avskaffa demokratin till förmån för en världsregering. Det är möjligt att det finns "foliehattar" men jag är ingen av dessa. Tvärtom har jag varnat för detta länge men ingen har lyssnat.

http://majgrandmo.blogspot.se/2014/01/klimathysteriker-vill-avskaffa.html

 
Ingen bild

SM811

31 januari 2014 09:27

Citatet tycks stämma bra.
En mycket intressant och lättläst bok, Satis Polito.
Finns att köpa på SD:s hemsida 195kr.
http://sverigedemokraterna.se/?product=satis-polito

 
Ingen bild

susanne

31 januari 2014 10:50

Det är ett jävla sätt de här sexuella trakasserierna!
Jag har varit med i ett år och varit på flera möten men inte har jag blivit sexuellt trakasserad en enda gång. Jag är säkert yngre än Marie E och lite snyggare om jag får säga det själv så då borde jag blivit både trakasserad och tafsade på vid det här laget.
Är det bara otur eller är jag för långt ner på karriärstegen?

 
Ingen bild

Stefan A

31 januari 2014 15:39

Losern Lööf (C) lovar "storsint" ökad arbetslöshet bland pursvenskar genom mera arbetskraftsinvandring, samt säger att Löfven hamnat i bättre sällskap genom närmandet till Åkesson, och jämfört med de andra två vanliga samarbetspartners han brukar sammankopplas med så är det ett jättelyft för Lövfen. (C) kämpar och kämpar för att hålla näsan över vattnet, men så länge man saknar sjukdomsinsikt så blir man kvar där man är.

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 januari 2014 16:47

När det Tyska stora slagskeppet Bismark sänktes under Andra Världskriget lär befälhavaren ha inväntat döden stående i fören i givakt.
Idag står Annie Lööf längst fram på Centerskeppet som förhoppningsvis inte sjunker till botten, men som nu sjunkit under "vattenytan" dvs 4%.

Idag gäller som tur är inga hakkors utan en naiv syn på vårt samhälle och ett svek mot landsbygden. En önskan om 30 miljoner invandrare, månggifte och en ungdomsordförande som vill "röka på", ger självklart inget högt väljarstöd...

 
Ingen bild

Lotta

31 januari 2014 16:52

Är man så egoistisk att man springer till medierna så fort man blir utesluten anser jag att man bevisar att man inte hade i partiet att göra från allra första början. Ingen Sverigedemokrat eller sympatisör till SD kan ha missat att media gör allt för att smutskasta SD.

 
Ingen bild

Tony

31 januari 2014 17:04

Man kan ju undra hur mycket Slaskpressen betalat henne
för att få henne att påstå dessa saker? När inte
partikänslan sitter djupare än så, så passar hon nog bättre
i något sjuklöver parti! Om det nu är så att någon har
trackaserat henne så är det väl en enskild person som gjort
det, inte partiet!

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 januari 2014 17:10

Lotta...
Rätt. Blir man utesluten bör man fundera själv på sin kammare över varför och inte lockas av media att smutskasta gamla politiska kamrater.

 
Ingen bild

Ronny

31 januari 2014 18:42

Blev nästan utslängd och förödmjukad offentligt då jag frågade efter Jimmy Åkessons bok i en bokhandel i Växjö. Vilken pajas.......

 
Ingen bild

Kent Jansson

31 januari 2014 19:23

Den här kommentaren fick jag av min unge politiska motståndare när jag skickade en trevlig bok som julklapp.
"Kent Jansson!! Du har nu tagit pris för den sämsta julklapp jag någonsin fått! Otroligt opassande, skäms!"
Men han har lovat att läsa den! Det går att påverka.

 
Ingen bild

OT

31 januari 2014 21:54

Nu skall jag göra något som sjuklöverpolitiker absolut inte kan göra utan att förlora sitt ansikte (och makt).

Jag drog i en tidigare kommentar förhastade slutsatser då det gäller Zlatan; Han är inte fransman!

P.S "DEN SVENSKA BJÖRNSTAMMEN - VART JAG MIG I VÄRLDEN": http://www.youtube.com/watch?v=jI2EcRXR7RU

 
Ingen bild

alf

31 januari 2014 22:41

Kanske OT, men ändå, det ser ut som en och annan börjar vakna ur sin slummer.

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.2790767-ratt-att-inte-ge-extra-bidrag-till-halalkott

 
Ingen bild

Nimbus

1 februari 2014 08:49

Men snälla nån, skulle någon karl med lite självinsikt vilja ha sex med den kvinnan?

 
Ingen bild

Kvinna

1 februari 2014 09:42

Tyvärr finns och fanns det de i partiet med en unken kvinnosyn, har själv upplevt det och vet vad Edenhager pratar om. Men det är knappast något unikt för just SD bör såklart tilläggas.

 
Ingen bild

J

1 februari 2014 14:04

med Nimbus kommentar inser man bekymret...

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

1 februari 2014 21:19

Jag kan också verkligen rekommendera Satis Polito. Köpte den i samband med "smygsläppet" vid Jimmies sommartal i Sölvesborg och skrev faktiskt den första recensionen på Bokus när jag läst klart! Betyget blev fem stjärnor av fem möjliga och jag ser att snittet nu fortfarande ligger på fem stjärnor när många, många fler recenserat!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

En svensk man

3 februari 2014 13:50

Jag kan också rekommendera Satis Polition! Jag har boken i badrummet. Dock saknas ett par sidor då jag använder den till att torka rent efter toabesök.

 
Ingen bild

Roberth Ström

5 februari 2014 15:21

VAD SA JAG?? För 4 år sen emn den skatan fick mig utkastad baserat på lögner. halleluja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards