thoralf

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

MAKTFULLKOMLIGHET

Av Thoralf Alfsson - 27 januari 2014 00:12

Imorgon kommer Kalmar kommunfullmäktige ta beslut om detaljplanen som möjliggör en byggnation för Linnéuniversitetet vid Ölandshamnen. Jag har under den senaste veckan läst igenom alla handlingar till detta ärende. För varje sida och yttrande har jag blivit mer och mer bekymrad. Vad sysslar kommunalrådet Johan Persson (S) med för något. Har han ingen läsförståelse? Ser han inte vad som står i alla dessa yttranden från både myndigheter och företag?


Jag är minst sagt bekymrad över hur Johan Persson kan var så nonchalant! Maktfullkomlighet!


Sverigedemokraterna säger definitivt nej till denna detaljplan som kan äventyra hamnens framtida verksamhet och framförallt expansion.


Jag kommer återkomma med ett längre blogginlägg efter måndagens kommunfullmäktigemöte.

 
 
Ingen bild

Undrande

27 januari 2014 00:58

De har målat in sig i ett hörn, tyvärr. Efter alla fadäser med Fanerdun, World Trade mm borde de ha lärt sig något men universitetet skall in om så med skohorn. Inget sunt förnuft i sikte och vi kommuninvånare som varit emot placeringen från början kan bara se det gå åt helvete.

 
Ingen bild

Sven Dacke

27 januari 2014 06:40

Det är just för att SD sagt nej, som projektet MÅSTE drivas igenom till varje pris!

Så enkelt är det i Svensk politik i dag, och troligen skall allt vara bestämt innan valet, då troligen SD har en betydligt starkare roll, i varje fall om jag skall gå efter vad folk jag pratar med säger om det kommande valet.

Se bara till att ha tillräckligt många "godkända" kandidater, och kanske inte den som Poblic service lykats hitta till P1 programmet i går

 
Ingen bild

Äkta svensk

27 januari 2014 08:34

Linnéuniversitetet själva tycker det är en bra idé... Det är väl mesta att sd måste motsätta sig allt...

 
Ingen bild

SDare

27 januari 2014 09:44

Äkta svensk!!
Du har möjligen aldrig funderat på ifall du är helt blåst?
Sista tåget passerade Torsås den 30 maj 1965. Fan vet om det inte skulle tuta ifall du passerade orten.

 
Ingen bild

Tony

27 januari 2014 09:49

Det är precis sådana figurer som denne Johan Persson som har gett politiker dåligt rykte, med en dåres envishet driver man
en fråga in absurdum, hellre än att erkänna att förslaget
kanske inte var så bra, och att dra tillbaks det!

 
Ingen bild

Äkta svensk

27 januari 2014 10:01

Sdare du verkar vars kvar på tåget
http://lnu.se/om-lnu/detta-ar-linneuniversitetet/projekt-det-stadsintegrerade-universitetet-i-kalmar

Varför är jag blåst?


 
Ingen bild

Ludvig

27 januari 2014 10:06

Det mest korkade läget för ett universitet tycker de flesta. Ändå kör man igenom det mot folks vilja. Otroligt.

 
Ingen bild

Harry

27 januari 2014 12:09

Att ni orkar föra en dialog med "Äkta svensk". Låt denna inskränka person för sin egen dialog! Undrar om inte han är en "Äkta kommunist"!

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 januari 2014 12:45

Här håller jag med Harry - låt trollen sköta sig själva! Rör inte vid dem, ty de tror att ni klappar dem av välvilja!

Nej men genom att låta troll ta över ett helt kommentarsfält och få de flesta att svara dem så ... Alla andra scrollar förbi utan att läsa i jakt på intressanta godbitar.

Ni som underhåller trollen förolämpar faktiskt Thoralf!

 
Sven Dacke

Sven Dacke

27 januari 2014 12:47

Många undrar nog hur det gick med satsningen på Bandy med ett Somaliskt lag

Facit har nu kommit och det var en stor framgång för Somalierna mot Tyskland med 1-22

Läs hela

http://tinyurl.se/2miiin

 
Ingen bild

Nemo saltat sobirus

27 januari 2014 13:42

Det där med att bemöta trollen.

Påståenden bemöts, dumheter och förlämpningar bör ignoreras.

 
Ingen bild

Thoralf A

27 januari 2014 13:47

Jag är trött på de som skriver kommentarer som ligger långt ifrån ämnet i mitt blogginlägg. Dessutom besvarar kommentarer från de som inte är seriösa. Därför kommer jag radera kraftfullt när jag har en möjlighet.

 
Ingen bild

pg

27 januari 2014 14:02

Thoralf A Måndag 27 jan 13:47

"Därför kommer jag radera kraftfullt när jag har en möjlighet."

Helt ok och nödvändigt, men tragiskt att det behövs!
Hoppas bara att detta merarbete kommer att påverka ditt intresse att komma med mer information!



 
Ingen bild

AWSvensson

27 januari 2014 14:27

Johnny Skalin uppsatt som tredje EU kandidat

 
Ingen bild

pg

27 januari 2014 14:56


Thoralf A Måndag 27 jan 13:47

"Därför kommer jag radera kraftfullt när jag har en möjlighet."

Helt ok och nödvändigt, men tragiskt att det behövs!

Hoppas bara att detta merarbete INTE kommer att påverka ditt
intresse att komma med mer information!
(missade ett "INTE")

 
Sven Dacke

Sven Dacke

27 januari 2014 15:57

Utanför aktuellt ämne men det gäller hur Publick service SR P4 sänder ett snyftreportage från ett flyktingboende utanför Kosta.

"Trånga rum, smutsiga lokaler och bestraffningar. Kritiken från de boende på asylboendet Visjögården utanför Kosta är stor mot ägaren Attendo."

Stackar j.. flyktingar som flyr för att rädda livet i Sverige
Trånga rum och skitiga dushar , och "inget att göra"
Och Attendo folket snyftar med

Lyssna på reportaget och berätta vad du tycker
Jag är arg, varför är Svenskar så mesiga



http://goo.gl/ujweHv

 
Ingen bild

AntiKomunist

27 januari 2014 16:07

Idag läste jag om att det finn en internet sidan där man kan kolla alla straffade personer. Här nedan kommer en länk
lexbase.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards