thoralf

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

MAX OCH KALMAR KURDISKA FC

Av Thoralf Alfsson - 24 januari 2014 22:51

I veckan fick hamburgerkedjan MAX mycket publicitet när deras månadsbrev innehöll in varning till de anställda att rösta på Socialdemokraterna och Vänsterpartiet i årets val. Frågan är varför de inte även varnade för Miljöpartiet?


I Kalmar har ett antal personer gått i taket för detta brev. Kommunfullmäktiges ordförande Roger Kaliff (S) är en av dessa som beklagar sig i en insändare i Östran över att han medverkat vid MAX-invigningar i Kalmar. När han såg ett inslag om brevet satte han bildligt Maxburgaren i halsen. Det fick även Kaliff att tänka på när den allmänna rösträtten infördes. Då fick hans föräldrar som var statare skjuts till vallokalen av arbetsgivaren som då ville försäkra sig om att de röstade på Högerpartiet.


En Jens Körge från vänsterpartiet anser brevet vara osmakligt och djupt olustigt. Nu är de inte ensamma om sin kritik.


”En av de som kritiserat Max brev är LO:s förste vice ordförande Thomas Baudin. Han menar att Max försöker få de anställda att inte rösta på Socialdemokraterna och Vänsterpartiet i riksdagsvalet. I en intervju i TV4 Nyheterna (22/1) säger han att han inte känner till några fall när arbetsgivare på detta sätt har pekat ut enskilda partier. ”

 

 

”Under sitt besök i Gävle säger LO:s förste vice ordförande Tobias Baudin att han ser allvarligt på brevet.
– Som arbetsgivare har man en särställning och maktposition, att utnyttja den och säga hur de anställda ska rösta i demokratiska val är problematiskt och något vi verkligen inte hoppas sprider sig.”

 

Vilket hyckleri av Socialdemokraterna och Vänsterpartiet. Som Sverigedemokrat vet man allt för väl hur speciellt LO-facken agerar när det gäller mitt parti.


Många kommer säkert ihåg hur LO satsade enorma summor på att utbilda 150000 av medlemmarna under täckmanteln att det handlade om att motverka rasism när det i själva verket handlade om att försöka stoppa medlemmarna från att rösta på Sverigedemokraterna. Med andra ord samma sak som man nu är upprörd över när det gäller MAX. Läs artikel i SvD


Vilket hyckleri!



Idag är den stora nyheten på lokaltidningarnas sportsidor att Kalmar fått en ny fotbollsklubb. Kalmar kurdiska FC. En fotbollsklubb som enligt artikeln och framförallt en facebooksida bara vänder sig till kurder. Undrar om det är en del av något socialdemokratiskt integrationsprojekt i Kalmar ;-)


Läs artikel Barometern.


En Amir Arman är ordförande och tränare och säger att ”vi ska vara ett lag som förespråkar fair play”. Skall bli intressant att följa den utvecklingen. Amir Arman gillar Zlatan men uppenbarlige inte argentinaren Messi. Han skriver följande på social medier.


”Hörni "era hjärndöda åsnor" förresten åsnor är levande varelser som alla er som sitter där och tjabbar om vad som påstås ha hänt. zlatan är svensk spelare och då förtjänar han respekt. Mesig är en råtta från Sydamerika som lever tack vare sprutade hormoner!”


Bra start.


Angående Dalkurd och Fair play. Läs följande artikel i Barometern

 
 
Lassekolja

Lassekolja

24 januari 2014 23:15

Om jag fattat rätt har MAX enbart redogjort för vad som händer om rödgröna röran vinner valet, inget annat! Om det är så ser jag inget problem med MAX´s brev.

http://www.status.st

 
Ingen bild

Amir Arman.

24 januari 2014 23:15

Du som skriver detta är rolig.
Du är välkommen på våra matcher så du kan se hur mycket vi följer det vi säger. Socialdemokratisk integrationsprojekt? Vi har inte tänkt att ha koppling till politiken men däremot ska jag sätta några regeler. 1. Alla som

 
Ingen bild

Amir Arman

24 januari 2014 23:25

forts... Alla som tillhör föreningen ska aldrig rösta på SD. är du bitter? sköt dig o din politik så sköter vi oss på fotbollslan. Höja Zlatan så högt är väl inte så dumt ändå eller hur? Han är den spelare som är den bästa spelaren genom tiderna och tillhör Sverige och svenska landslaget så varför skulle man blunda för det? Messi är en duktig spelare men inte en spelare som är "fair" enligt mig. sist men inte minst mina personliga synpunkter och åsikter är "Mina". Varför blanda in klubben i detta? Jag är inte ensam i klubbledningen. Tack för uppmärksamheten i varje fall.. Lycka till i Valet :)

 
Lassekolja

Lassekolja

24 januari 2014 23:46

När LO "utbildar" sina medlemmar handlar det, till skillnad från MAX´s brev, inte om information och utbldning utan om desinformation, falsk propaganda och spridande av lögner, halvsanningar och fördomar om SD. M.a.o inget annat än kvalificerat HYCKLERI av femte graden!

http://www.status.st

 
Ingen bild

matspp

24 januari 2014 23:47

Hamburgrestaurangen Max tog öppet ställning för etnisk mångfald och mot Sverigedemokraterna under partiets dag på Almedalsveckan.
”Mångfald är en nödvändighet för vår tillväxt”, menar man. Verkar mer som enfald och nu har det gått bort sej igen. Hoppas på att de får dunka igen butiken!

Amir keep Walking.

 
Ingen bild

Niklas R

25 januari 2014 00:29

"– Som arbetsgivare har man en särställning och maktposition, att utnyttja den och säga hur de anställda ska rösta i demokratiska val är problematiskt och något vi verkligen inte hoppas sprider sig"

Nej, jag antar att LO vill att bara de ska tala om för arbetarna hur de skall rösta.


Sedan kan jag inte förstå hur etniska fotbollsklubbar kan få existera. De är rasistiska och bidrar inte till att få etniska minoriteter integrerade i samhället.
Frågan blir ju då, hur skulle media reagera om det startades en Svenskarnas FC?

 
Ingen bild

Amir Arman.

25 januari 2014 00:38

Där kom det nåt roligt igen.
Kära medborgare!! Idag har vi en kurdisk Fotbollsklubb som heter Dalkurd. I truppen finns det idag minst 4 hel svenskar i Dalkurd. Vi på Kalmar Kurdiska FC har tydligt sagt att alla är välkomna ALLA!!! på vår uttagning i onsdags hade vi 5 Svenskar och 7 kurder och resterande av de 25 som deltog hade andra nationaliteter. Det återstår o se hur många svenskar det blir i truppen ;)

 
Lassekolja

Lassekolja

25 januari 2014 00:53

Kan någon säga mig hur mycket bidrag man kan få om man vill starta en fotbollsklubb endast för vita?
(ironi)

http://www.status.st

 
Ingen bild

Amir Arman.

25 januari 2014 01:06

Gott folk.

När det gäller bidrag hänvisar jag till kommunen. Som förening får vi inte mer än nån tusenlapp.. Vår budget ligger på 60000kr så 1/60 del är från kommunen. Det ni skriver är bara dumheter. Ni är sverigedemokraterna och jag/vi har ingen koppling till politik men ni kan vara säkra på att jag inte kommer att rösta på er. Att ni tar upp ett inlägg som jag skrev för ett par år sen visar hur kloka ni är.. Fortsätt med sånt ;) ni mår säkert bättre av det. för mig är det bara sitta här och glädja mig åt er glädje. Som sagt vi sköter oss på fotbollsplan och ni får sköta ert. En 56 årig bitter sverigedemokrat sitter och tar fram ett inlägg från Facebook och tror att han vinner på det ;) det påverkar inte din politiska position om du tror det ;) jag tackar härmed för mig.

 
Ingen bild

Blåsippan

25 januari 2014 02:31

Hur hade du Amir röstat om Sverige varit ditt forna hemland? Med allt som sker här just nu. Tänk gärna två gånger innan du svarar tack. Kanske kan ni värva Rydström?

 
Ingen bild

Blåsippan

25 januari 2014 02:41

Vidare undrar jag hur man kan vara opolitisk och sedan ha en policy att ingen i föreningen får rösta på ett enskilt visst parti? Du är lite rolig/lurig du Amir. Tycker du vidare att mångkultur är en bra ide och tror du att det är det framtida lyckoriket att blanda olika religioner och kulturer till ett?

 
Ingen bild

Blåsippan

25 januari 2014 02:49

Fel av mig. Kurder har väl inget eget land. Tänk då Amir om Sverige varit ditt forna land hur hade du röstat då? Om ditt forna land invaderades år efter år av främmande religioner och kulturer som går stick i stäv med er egen sedan tusentals år. Där det talas främmande språk på gatorna du går på som du inte begriper..

Ursäkta om jag blev långrandig.

 
Ingen bild

Amir Arman.

25 januari 2014 04:03

1. Jag tror nog att jag pratar svenska det är just därför du förstår mig när jag skriver.

2. Jag är för integration och emot rasism och sverigedemokraterna har tydligt i många år varit rasistiska. Ni som säger att sverigedemokraterna inte är rasister bör nog tänka efter lite.

3. Jag startar en fotbollsförening och det svider i någras r**hål. Komigen gå vidare och ta det med politiker istället jag är ingen politiker men kan lova att jag hade grillat er alla om jag hade haft intresse och varit aktiv.

4. Mitt hemland? Haha om vi låtsas att Sverige invaderas varje år av främmande människor det heter fortfarande sverige men du menar att du kan jämföra mitt hemland där flera hundratusentals oskyldiga dödats och det heter inte Kurdistan längre. Men du kan glädja dig åt att det fortfarande heter Sverige och alla vet att det är svenska som talas i det här landet. Jag är som individ någon som skiter i era åsikter. Jag trycks aldrig ner av sådana kommentarer och skriverier. vet ni varför? Minns ni vad Zlatan sa? Nu säger jag det " Jag är Amir Arman" jag tror ni har för mycket hopp om att kunna hitta en sk. Blatte för att hoppa på och höja upp er över denne. mig lyckas ni inte med. Att en politiker skriver detta är bara löjligt och visar svagheten hos Sverigedemokraterna. Kom igen folket kör rent spel om ni ändå ska göra det.

Nu får ni diskutera MAX där är det väl inte bara en utan flera tusen personer o kommentera.

 
Ingen bild

Roberto

25 januari 2014 06:09

Vilken seriös kille den där Amir verkar vara!?

Först visar han vem han är på med ett tragisk inlägg om Messi. Sen ska han tydligen tvinga klubbmedlemmarna att rösta som han vill. Med en sådan ordförande/tränare kan det säkert bli "spännande" framtid.

Max har jag slutat käka på. Känns bra eftersom dom också visat sitt rätta jag. Hyckleriet från S och LO när det klagar på Max är så lågt.

 
Ingen bild

Olandstoken

25 januari 2014 08:11

Amir får lycka till med sin klubb, fair play och fotboll är något man sällan ser på amatörnivåer så det ska bli roligt att se hur detta ska sluta i framtiden.
Personligen tycker jag det är bra med idrott för ungdomar då det ofta kan hålla dem från andra sorter av gängbildning däremot hör inte idrott och politik ihop.

 
Ingen bild

Sven Dacke

25 januari 2014 08:16

Varför är det viktigt med etnisk bakgrund för människor som kommer till Sverige och därmed blir Svenskar

Det finns ju inte lägre något som kallas etniska Svenskar, så egentligen har Sverige försvunnit och flaggan har flera gånger föreslagits skall ändras för att inte stöta sig med nya svenskar som inte gillar korset.

Språket består fortfarande av Svenska dialekter på glesbygd, men knappast i Rosengård eller Södertäljes förorter

Sverige har upphört, sista man tar med sig flaggan

 
Sven Dacke

Sven Dacke

25 januari 2014 08:18

Kungen berättade i sitt Jultal att vi har inte varit i krig på 200 år

Tycker han skulle läsa på artikeln i DN nästa gång

Sverige är i krig

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sveriges-hemliga-

 
Sven Dacke

Sven Dacke

25 januari 2014 08:36

Nyhetssida med ansvarig utgivare som alternativ till dom som redan finns

http://nyheteridag.se

 
Ingen bild

Johan

25 januari 2014 08:44

Häääärligt med kurdiska lag! Ska genast starta en klubb där bara svenskar får vara med.

Nämen, det går ju inte, det är ju rasistiskt....

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 januari 2014 09:10

@ Amir

Varför heter ni "Kurdiska" om det är öppet för alla? En del andra klubbar med etniska beteckningar i namnet är slutna för spelare med annan härkomst. Förmodligen därav misstankarna från många här.

Precis som många andra säger du att Sverigedemokraterna är rasistiska. Men jag skulle vilja veta vad du anser vara rasistiskt i deras politik. Det vore ärligare av dig att ge några exempel.

 
Ingen bild

Äkta svensk

25 januari 2014 09:35

Johan är du trög?

Amir skrev att alla kan prova på och spela för en plats... Tror du att dem kommer att bli ett nytt bilbao eller?

Dacke... Sverige har haft fred i över 200 år. Det borde väl du ha läst om i historielektionen? Eller vill du ta upp gängkrig och mc-krig som krig som riktiga krig?

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 10:19

Jag undrar bara lite över valet av namn på klubben, kurdiska FF? Varför?

 
Ingen bild

sd4ever

25 januari 2014 10:20

@ Amir

Om du är för integration så vad gör du här i sverige?
Flytta hem till ditt land Turkiet och integrera och starta ett lag där.
va fan är dalkurd? det finns inga kurder från dalarna.....

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 10:21

Kurdiska FC var det visst men likväl, varför heter klubben så?

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 10:24

@Amir Arman jag är lite nyfiken på vad du tycker om Wafa Sultan? Eller varför inte Aya Hirsi Ali eller Brigitte Gabriel, håller du med dem i deras kritik och varningar om och för islam?

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 10:59

Mina vänner Jag förbjuder allt som har med aggression rasfördelningar och allt som säger emot FAIR PLAY!!! Det heter inte Kurdiska FC gott folk det heter "KALMAR KURDISKA FC" vi tillhör KALMAR och inte Kurdistan. Mitt kommentar för ett år sedan om Messi? läs den helt ut och ta inte ut några rader som ni tjänar på och påstå att jag skulle vara en Unfair person.. som sagt mina synpunker och åsikter är fortfarande mina vad Thoralf tycker om det skiter jag i. Hade det varit politiker från S, V eller M hade jag reagerat men era ord är strunt...

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 11:06

@Amir Arman
Missade du mitt inlägg direkt riktat till dig precis över det du senast skrev? Vore mycket intressant att få svar på mina frågor. Vad tycker du om Wafa Sultan, Ayan Hirsi Ali och Brigitte Gabriel och vad de anser om islam? Wafa Sultans föreläsning hittar du i en tidigare diskussion lite längre ner på denna blogg.

 
Ingen bild

Xerxxes

25 januari 2014 11:24

Max bojkotadde vi väl redan innan detta utspel? Eller har ni missade deras anställningspolitik som grundar sig på ras i stället för kompetens?

Och apropå Kurdiska Fc: Ja namnet säjer väl allt. Är man nationalist så till den milda grad att man uppkallar ett lokalt fotbollslag efter en etnicitet så borde väl i logikens namn alla deras medlemmar rösta på SD. Eller är kurdisk etnicitet bättre än svensk? I så fall är ju denne kurd med det konstiga namnet rasist på riktigt.

 
Ingen bild

Thoralf A

25 januari 2014 11:26

Amir Arman

Hur skall följande text tolkas från dig.

"Hejsan alla kurder i Kalmar och Sverige.

Vi är stolta över att kunna presentera senaste nyheten i Kalmar län.
Kurder i Kalmar har nu ett eget fotbollslag som är serieklara för fotboll i div6 Kalmar/Öland"

Det skulle även vara intressant om du svarade på Lottas frågor.

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 11:31

Sd4ever. haha "Integration" du är dum i för fan i huvudet människa.. Jag är Kurd från Iran och kan inte flytta hem till mitt hemland. Skulle jag vara i Iran i mer än 3 månader direkt skickas jag in i fängelse och sedan förmodligen avrättas jag. försök o förstå människor hur andra runtom i världen har det.. Dessutom så är det faktiskt så att Sveriges Ekonomi är beroende av EU!!!!!!!! därför måste man följa EUs regler och Krav!!!

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 11:35

THORALF!!!!

HEJSAN ALLA KURDER! ALLA MÄNNISKOR RUNTOM I VÄRLDEN!!!!!!! du vill bara ta ut ett stycke men fortsättningen då? är du dum på något sätt eller är det ett trick? komigen vakna nu!

Lottas frågor? haha komigen jag har sagt tydligt att jag egentligen inte har med religion eller politik o göra så dessa personer känner jag inte och vet inte vad det är de föreläst! dessutom intresserar det inte mig!

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 11:37

@Amir Arma
Är du en man eller en räddhare? Jag skulle gissa på det sistnämnda eftersom du konsekvent undviker att svara på mina frågor. Klev jag på en öm tå?

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 11:43

Gott folk fortsätt skriv ni. Jag har inte tid och lägga ut på att besvara några SD anhängare med massa dumma frågor antingen som inte har med ämnet att göra eller inte hel text på det hela utan det som ni tjänar bäst på i texten tar ni upp och resten som egentligen förklarar allt skiter ni i..

Thoralf sköt ditt så sköter jag mitt.. annars får du fortsätta skriva om MAX och när det gäller mig och vår fotbollslag kan du hålla käften om för dina och ditt parti åsiker skiter jag i!! vill du skriva om mig lär känna mig först dvs kom och skaka hand med mig som en man och ställ dina frågor sedan får du skriva all sanning utan att sensorera och inte ta upp skämtsamma inlägg eller mail som inte har med klubben eller dig o göra. Ha nu fortsatt trevligt...

 
Lotta

Lotta

25 januari 2014 11:44

@Amir Arman
Du skriver att du inte känner till exempelvis Wafa Sultan. Låt mig hjälpa dig genom att dela med mig av länken till hennes föreläsning gällande kvinnors situation under islam. Sedan undrar jag lite försynt varför du vägrar svar mig? Ligger det under din värdighet som "man" att svara mig som kvinna?

http://youtu.be/nOK-F79aRBo

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 11:46

Lotta!

Jag är inte för den att kommentera någon eller något jag inte känner till.. Det är upp till er hur ni gör men mina principer säger emot sånt.. En person som dig som hänger på denna blogg kan inte knäcka mig.. Länge leve Kurdistan Biji Kurdistan!!!

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 11:47

Lotta!! Det intresserar mig inte hahaha ni kan inte dra in mig i något jag inte vill heller kommenter.. Vi är Idrottsmän och du drar in islam? haha hur klok är du?

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 11:49

Amir
Varför inte välja Irakiska Kurdistan som är en självständig federal enhet istället? Sverige klarar sej utmärkt utan EU!

 
Ingen bild

Sven Dacke

25 januari 2014 11:56

Alla dessa nationalistet !

Men det verkar ok så länge det inte är Svenska nationalister

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 11:57

@Amir Arman
Nej jag tror att du är rädd för av avslöja var du egentligen står för. Sedan kan jag tycka att det är mindre klädsamt att en person som påstår sig riskera sitt liv om vederbörande skulle tvingas återvända till sitt hemland är så stor i korken. Hur skulle det vara med lite tacksamhet mot landet Sverige och dess befolkning svenskarna som tog emot dig och gav dig en fristad i vårt land. "Länge leve Kurdistan Biji Kurdistan!!!" visar hur välintegrerad du är i det svenska samhället.

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 12:05

haha människa människa. Jag är inte rädd för någon/något.. håll det i minnet och sluta käfta om det.
Tacksamhet? jag har aldrig sagt något dumt om Sverige om inte Sverige betyder SD så klart för SD är det enda som jag och de andra politiker i andra partier kan kränka hur som helst och det för dess åsikter. Sverige och samhället lever på stora vapen affärer med andra länder och bidrag från EU tack vare invandring.. Lotta sköt du också ditt. Jag har en fotbollsträning o ta mig till nu CIAO!!!!

 
Ingen bild

Thoralf A

25 januari 2014 12:05

Angående Dalkurd och Fair play

http://korta.nu/dalkurd

 
Ingen bild

Thoralf A

25 januari 2014 12:08

Amir Arman

Att du är fullständigt okunnig i vissa frågor eller kanske indoktrinerad av rödgröna politiker framgår tydligt i denna mening.

"Sverige och samhället lever på stora vapen affärer med andra länder och bidrag från EU tack vare invandring.."

Vem har berättat dessa sagor för dig?

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 12:09

THORFALL Jag/Vi har ingen koppling till DALKURD!!! Sportmässigt Ja jag är imponerad av dess framgångar på några få år och allat annat när det gäller Fair play har jag egna metod och sätt att sköta det på..

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 12:10

Thorfall

BOFORS!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Thoralf A

25 januari 2014 12:14

Du glömde SAAB!

Men hur stor andel är dessa företag av Sveriges ekonomi?

Du glömde förklara hur vår nettoavgift till EU på ca 25 miljarder kronor (brutto 37 miljarder kronor) kan bli ett bidrag från EU tack vare invandringen.

 
Ingen bild

Thoralf A

25 januari 2014 12:21

Amir Arman

Hänger ditt agg mot Bofors ihop med att företaget smugglade krut till Iran via Östtyskland, där sannolikt socialdemokraterna och Olof Palme sägs vara inblandade.

 
Stefan K

Stefan K

25 januari 2014 12:27

Som skrivet. De största hycklarna är S och LO.
Alla anställda i verkstäder, på byggarbetsplatser, i våra hamnar, i Norrlands gruvor, på järnverken och alla arbetsplatser där LO styr facken, vet att LO och dess undergrupper gör stor reklam för S i varje valrörelse.

Angående Kurdiska FC.
Ponera att ett nystartat svenskt lag gick ut med att föreningen bara är för etniska svenskar, eller att ett nystartat lag med tyska invandrare informerade om att enbart etniska tyskar var välkomna. Hur tror ni media skulle reagera och vad skulle den misslyckade Erik Ullenhag stå i TV och säga?

http://petterssonsblogg.se

 
Lotta

Lotta

25 januari 2014 12:30

@Amir Arman
"bidrag från EU tack vare invandring.." Utveckla gärna vad du menar.

http://youtu.be/nOK-F79aRBo

 
Ingen bild

sd4ever

25 januari 2014 12:36

@Amir

avrättas vilket skämt? det är väl bara åka tillbaks utan pass, och ljuga om din identitet en gång till.
Men att åka tillbaka varje sommar på semester går ju djävligt bra.

 
Stefan K

Stefan K

25 januari 2014 12:37

Amir
Som gammal fotbollsspelare önskar jag er lycka till. Hellre ungdomar som springer på en fotbollsplan än ungdomar som hänger på stan och ställer till med jävelskap.

Du skriver att Kalmar Kurdiska FC är till för alla. Bra, men varför använder ni då ordet Kurdiska i föreningens namn? Varför inte Kalmar FC, Kalmar IK eller något annat namn som anknyter till kommunen ni bor i eller den stadsdel där ni har er hemmaplan?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 12:49

Kan inte förstå varför ni tjatar på Amir om hans fotbollslag. Vi får väl se vad det blir. Om ha vill ha kurdiska med i namnet eller ej spelar väl ingen roll. Vad han tycker om Messi spelar inte heller det någon roll. När ni tjatar om sån skit sänker ni, inklusive Thoralf, partiet och visar er lika intoleranta som värsta feminist/islamist. Skärpning Lotta och ni andra. Lycka till med fotbollen Amir.

 
Ingen bild

Bertil

25 januari 2014 12:59

Förstår ärligt talat inte vad det är för problem med att kalla sitt lag för kurdiskt. Ni får tänka på vilken situation dessa människor kommer ifrån. Är man förföljd och utsatt i sitt forna hemområde gör man säkert sitt bästa för att stå upp mot detta.

Visserligen bör kanske sporten lämnas fri från politiska yttringar så att alla kan mötas på ett sportsligt plan utan att det övergår i någon sorts plattform för diverse yttringar. Antagligen därför just OS har ganska hårda förhållningsregler kring vad de aktiva inte bör göra.

Finns det ingen nolltolerans är det dock svårt att dra gränsen, ibland kanske det är befogat att tänja på lagen för ett högre syfte?

Lycka till på fotbollsplanen, sport är bra.

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 13:15

@Jepperdi
Men förlåt Jepperdi. Vilka frågor är enligt dig som självutnämnd domare förbjudna att ställa här på Thoralfs blogg?

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 13:29

Jepperdi!

Du är en god medmänniska!
Den andra som förstått mig av 20 pers här.

BETIL!!!! DU ÄR EN GOD MEDMÄNNISKA DU ME!!!

Tusen Tack!

Till er andra: Den dagen jag börjar med politik kan vi diskutera då. nog om KALMAR KURDISKA FC!!

 
Ingen bild

Skånepåg

25 januari 2014 13:31

@ Lotta

Finns inte mycket mer att säga om namnet Kurdiska FC, än att det sänder ut en stark signal. Nämligen, att vi inte har haft och kommer aldrig att ha några som helst ambitioner att integrera oss i det svenska samhället. Går inte att tolka på annat sätt om man har en någorlunda normal tankeverksamhet. Ännu ett sätt att splittra landet. Många bäckar små gör en stor å!

 
Ingen bild

jidde

25 januari 2014 13:35

Till bertil och stefan k: Jag håller inte med er där. Man har sett det både Sverige och den delen i tex Australien. När det gäller invandrare fotbollslag. Att dom slås både mot domare och motståndarlag. Vissa fall mellan invandrarlag .Så brukar var nästan som ett krigsfält på fotbollsplan. Det har vi sett både i Sverige. Men också Australien och Storbritannien. Det gick så långt i Australien. Att politiker ville förbjuda invandrarlagsnamn. För det blir ofta bråka mellan dom. Ofta från balkanlag. Men också mellan grekiska och turkiska lag. Samt kurdiska lag mot turkar,araber och perser.

 
Ingen bild

jidde

25 januari 2014 13:41

Jag glömde att säga också. Pga det blev politik i det hela. Istället för sport.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

25 januari 2014 13:41

Skåne påg. Kan du upprepa vad laget hette igen.

Många kampsportsklubbar m.m har inte svenska namn. skall dom förbjudas också, eller är det specifikt fotboll?

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 13:45

Upprepar mitt inlägg:
@Amir Arman
"bidrag från EU tack vare invandring.." Utveckla gärna vad du menar.

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 13:47

Lotta. Fråga vad fasen du vill. Men genom att ställa idiotfrågor om islam till en kille som har startat ett fotbollslag sprider du myten att sverigefemokrater är intoleranta rasisister. Jag tycker det är tråkigt att behöva förklara till folk, blivande väljare, att jag är sverigedemokrat men inte rasist.

 
Ingen bild

jidde

25 januari 2014 13:55

Till Amir: Jag vill bara säga. Varför måste ni kallas kurdiska fc? Det betyder att du stolt att vara kurd eller? Framförallt kurdisk nationalist. Med andra ord fritt Kurdistan och ett land i sig. Inget fel i det. Men vi svenskar får inte vara stolta att vara svenska nationalister. För den delen stolta över vår kultur och land. För då är vi rasister. Det brukar muslimska invandrare och vänsteranhängare kallar oss för. Om ni hade ett land som hette Kurdistan. Så skulle ni tar människor från hela världen då? Från Afrika och andra länder. Som lever bidrag och får allt gratis. Ni fick försöja dom. Skulle ni har acceptera det? Tror inte det. Det ser man bara i muslimska landet Saudi Arabien. Hur dom behandla sina gästarbetare där.

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 14:01

@Jepperdi
"idiotfrågor om islam"? "intoleranta rasisister". Är det nu rasistiskt att ställa frågor om islam? Hur har du räknat ut det? Om du hängt med lite sista tiden hade du märkt att jag ställt många frågor om islam osv. Frågor som det står fritt för vem som helst att svara på. Ditt nick känner jag däremot inte igen sedan tidigare?

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 14:02

Jidde

Även om jag skulle vara nationalist så är jag inte rasistisk mot andra. jag älskar mitt land och mitt folk det är så det är när jag är nationalist. Men om du kallar dig nationalist så är du emot alla utom svenskar. Ni som är nationalister eller inte alla som älskar landet, folket och flaggan vill få ut alla som inte är helsvenskar ur ett land där många av oss bott i över 20 år vissa födda och uppvuxna i det vackra landet Sverige. Nu heter vi Kalmar Kurdiska FC och det är jag stolt över att ha döpt fotbollsklubben till. Om vi leker med tanken så Älskar du vargar och startar ett hockeylag och kallar det för Vargarna Kalmar HC! och jag älskar mitt land Kurdistan. Alla som vill spela fotboll ALLA dvs svenskar afrikaner kurder araber det spelar ingen roll alla ska få spela i min klubb. en påminnelse! I senaste uttagningen så hade vi 5 svenskar och 7 kurder är det inte lite jämnt menar du?

 
Ingen bild

jidde

25 januari 2014 14:04

Till jepperdi: Varför kan man inte bara kallas kalmar fc då istället? Varför kurdiska fc? vi bor faktiskt i Sverige . Inte Kurdistan. Nu finns inte detta landet. Men i alla fall. Förklara det för mig.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

25 januari 2014 14:06

Jidde

För det första är Afrika inget land, det är en världsdel.(du är inte ensam här och inte veta det.)

Citat.
Så skulle ni tar människor från hela världen då? Från Afrika och andra länder. Som lever bidrag och får allt gratis. Ni fick försörja dom. Skulle ni har acceptera det? Tror inte det. Det ser man bara i muslimska landet Saudi Arabien. Hur dom behandla sina gästarbetare där.

Skall man sluta vara snäll, bara för att ingen annan är det?

Är det så jag skall uppfatta ditt inlägg, eller missförstår jag?

 
Ingen bild

jidde

25 januari 2014 14:18

Till Amir: Det är ju bra att ni har olika nationaliteter i ert fotbollslag. Men bara för skoj skull. Om jag flytta till tex Kurdistan och många andra svenskar också. Om det landet fanns vill säga. Dom flesta svenskar och andra invandrare levde bara på socialbidrag och ni kurder fick försörja oss. Vi bildade också fotbollslag som heter tex svenskarnas fc. Skulle ni acceptera detta? Framförallt skulle ni tycka att dom människor ville blir kurder och tar till sig eran kultur ?

 
Ingen bild

Putte

25 januari 2014 14:18

Det är en vida spridd myt bland invandrare att Sverige får bidrag från EU och FN för att ta emot "flyktingar". Detta är en stor dj..... Tjuvlögn. Samtliga kostnader för den förda massinvandrngen betalas till 100% av svenska skattebetalare och inga andra.

 
Ingen bild

Skånepåg

25 januari 2014 14:19

Fattigdomen i Europa väntas öka.

http://avpixlat.info/2014/01/25/fattigdomen-i-europa-vantas-oka/

 
Ingen bild

jidde

25 januari 2014 14:24

Förlåt lilla mats. Jag vet att Afrika är en världsdel. Det blev lite fel i texten. Det var väl det enda. Du kunde gnälla på. Men sak frågan var det värre. Från er vänsteranhängare. Som vanligt.

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 14:33

Om man är stolt över sin härkomst, bakgrund eller bara vill ha ett "fräckt" namn, så kan man väl få kalla sitt lag vad man vill. Det viktiga är väl vad laget gör på plan och som klubb.

Lotta. Ja du uppfattas som en inskränkt tjatig rasist. Varför ska en person som startat en fotbollsklubb behöva svara på frågor om islam?
Jag tycker att islam är en skitreligion och religion är ingen ras. Jag vill inte behöva säga det när jag pratar med dig, lika lite som jag vill behöva säga att jag inte är rasist för att jag röstar på Sverigedemokraterna.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

25 januari 2014 14:36

Jidde
Vänsteranhängare? vad menas med det?

Hur gick det med motfrågan till just "sak frågan" jag ställde.
-Skall man sluta vara snäll, bara för att ingen annan är det?

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 14:37

@Jepperdi
Du har inte alla hästar hemma va? Läs ditt eget inlägg igen och tänk på vad du skrev.

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 14:37

Jag har skrivit ett inlägg tidigare. Är det ok med dig Lotta om jag skriver eller äger du bloggen? Intolerant mycket?

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 14:41

@Amir Arman
"bidrag från EU tack vare invandring.." Jag skulle vilja veta vad du menar med att Sverige får bidrag från EU tack vare invandringen. Varför får vi det menar du?

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 14:44

@Jepperdi
Har du svårt med läsförståelsen också? Du skriver att jag uppfattas som en tjatig rasist för att i nästa mening skriva att islam inte är en ras. Hur får du ihop det?

 
Ingen bild

Mats (ateist)

25 januari 2014 14:45

Lotta
Roligt att se att du konstant hamnar i diskussioner, där det alltid slutar med att du kallar folk. teflonpanna, inte alla hästar, dum, obildad, m.m m.m

Ta ett steg tillbaka och fundera på varför det blir så?

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 14:46

Lilla Lotta. Jag kan också använda "härskartekniker". ;) sluta gräv din egen grop.
Om du kan uppföra dig då kanske du kan locka människor till SD istället för att som nu skrämma iväg folk och dessutom dra ner oss trogna sverigedemokrater i smutsen.

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 14:48

@ Lotta
Uppfattas! Du kanske borde gå SFI?

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 14:49

@Mats (Ateist)
Jag har aldrig kallat någon dum eller obildad. Jag anser att jag har rätt att försvara mig och mina åsikter när folk explicit pekar ut mig som Jeppedi gjorde i sitt första inlägg.

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 14:59

@Jeppedi
Härskartekniker är inget jag sysslar med så det överlämnar jag åt dig. Dina argument tycks tryta allt mer. Om inte annat bevisar du det med ditt sista praktmisstag för alla att läsa. Du skulle använt Google eller en ordbok innan du skrev om SFI.

http://sv.bab.la/lexikon/svensk-engelsk/uppfattas

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 15:04

Mats (ateist)
Du är inte så dålig själv på att kalla folk för olika epitet!
Och att varje gång spela motvalls kärring gör bara att du målar in dej i hörnet. Vill du betala alla i dina pengar i skatt?

 
Ingen bild

Jimmy

25 januari 2014 15:08

Önskar Amir lycka till med fotbollen. Blir beklämd av en hel del utav kommentarerna här ovan, varför attackera och misstänkliggöra någon som skapat något bra och positivt? Kurdiska eller inte i lagnamnet, killen gör ju tydligt klart att alla är välkomna! Hårklyverier. Kommentaren om Messi känns helt oväsentlig i sammanhanget, begriper inte varför Thoralf bemödat sig med att rota fram denna. Ni får ta o kamma till er lite.

/SD

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 15:09

@Jeppedi
Jag bad dig ju läsa ditt eget inlägg. Hade du gjort det hade du sett att du själv skrev uppfattas i ditt inlägg.

"Lotta. Ja du uppfattas som en inskränkt tjatig rasist. Varför ska en person som startat en fotbollsklubb behöva svara på frågor om islam?
Jag tycker att islam är en skitreligion och religion är ingen ras. Jag vill inte behöva säga det när jag pratar med dig, lika lite som jag vill behöva säga att jag inte är rasist för att jag röstar på Sverigedemokraterna." Kommentar till det?

 
Ingen bild

Mats (ateist)

25 januari 2014 15:24

Matspp

Bara för att jag kallar DIG dumdryg, av goda anledningar, så innebär inte det att jag har några som helst problem, med någon annan.

Vi tar frågan du ställer tex. Om jag inte svara på den, ställer du om den igen, med hänvisning till att frågan måste besvaras först.

Frågan. Seriöst vad är det för jävla fråga, det är tamefan oförskämt att be någon ödsla tid på att svara dyligt.

citat.
Vill du betala alla i dina pengar i skatt? NEJ

Du kan få svar på fler sådana frågor direkt.
Vill jag dö, nej
vill jag bli sjuk.nej

Jag talade om för dig sist att fortsätter du att ställa DUMDRYGA frågor, så svarar jag inte på dom i fortsättningen. Detta är sista gången.

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 15:35

Haha. Du bevisar min åsikt om dig. Tyvärr.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 15:39

Ser att "Äkta svensk" har vaknat till igen. Till dig är följande:
Jag skrev för någon vecka sedan om lämpliga åtgärder för att få ordning i skolan.
Då kallade du mig för rasist.
Jag avkrävde dig ett antal gånger svar på vad som var rasistiskt i mina önskade åtgärder för en bättre skola.
Du gled undan och undvek att svara, FEGT. Kallar man någon för rasist bör man självklart förklara varför. Väntar på ett svar.
Hulda mk1 (som kan vara envis och långsint!)

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 15:50

Mateist
Det är väl inte bara mej du brukar snyta till. Ja du har problem med de flesta andra här. Men det är klart när man säjer följande: "Jag brukar även tycka att det är roligt att driva diskussioner från "fel åsikt" enligt mig själv." Så undrar man om polletten trillat ner. Ger du dej in i diskussioner och ställer frågor får du räkna med att få frågor tillbaks. Det är dj... oseriöst att kasta sej in i diskussioner och driva dem in i absurdum! För att citera Thoralf: Det räcker nu.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 15:55

Tenoren och Körslagetledaren Rickard Söderberg blev igår utsatt för ägg och stenkastning i Malmö. Han är också förespråkare för HBTQ-rättigheter och attacken beror nog på detta.
Att detta sker i Malmö och mot en öppet homosexuell, OCH att det sker med bla. stenar, leder mina misstankar om gärningsmännens etnicitet åt ett visst håll.

Han är säkert välkommen att kontakta SD-representanter runt om i landet. Där finns tyvärr en stor erfarenhet av liknande attacker...

 
Ingen bild

Lotta

25 januari 2014 15:58

@Jepperdi
Du får ursäkta mig men jag tror inte för ett ögonblick att du skulle sympatisera med SD. Troligtvis har du förut skrivit under ett annat nick och är inte så ny på bloggen. Därmed avslutar jag min medverkan i denna diskussion. Tänker inte förstöra mer av lördagseftermiddagen med att tjafsa med individer i stil med Jepperdi och anhang.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 15:59

Ser på exponerat.info spekulationer om toppkandidaterna på SD-listan till EU-valet i maj.
Hanna Wigh och Sven-Olof Sällström.
Två ytterst kompetenta namn och jag hoppas att ryktet stämmer!!

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 januari 2014 16:04

@ Amir igen.

Du svarar inte på frågor, du påstår saker som är helt uppåt väggarna. Inte ens de du tycker är "goda människor" vill backa upp dig på vissa påståenden. Är det ett bra sätt att vara ett bra föredöme för ungdomar?

Som påminnelse återupprepar jag minna frågor.

Varför heter ni "Kurdiska" om det är öppet för alla? En del andra klubbar med etniska beteckningar i namnet är slutna för spelare med annan härkomst. Förmodligen därav misstankarna från många här.Får Turkar, Iranier och Irakier vara med?

Precis som många andra säger du att Sverigedemokraterna är rasistiska. Men jag skulle vilja veta vad du anser vara rasistiskt i deras politik. Det vore ärligare av dig att ge några exempel.

Du skriver vidare.
"Även om jag skulle vara nationalist så är jag inte rasistisk mot andra. jag älskar mitt land och mitt folk det är så det är när jag är nationalist. Men om du kallar dig nationalist så är du emot alla utom svenskar."

Kan du utveckla detta? Vad det betyder är nämligen att det är okej för dig med kurdiskt ursprung att vara nationalist men inte ok att som svensk vara nationalist. Är det vad du menar? Om så är fallet är det en fantastisk bedrift i hyckleri och rasism.

@ Åkta svensk
Opåläst som vanligt. Mer tid vid läxorna än framför datorn är ett bra tips. Först nästa år har Sverige inte varit i krig på 200 år.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

25 januari 2014 16:09

Fel
Har bara åsikter om direkt dumma kommentarer.

Som tex, att sluta hjälpa människor i nöd, bara för att ingen annan gör det. som jag förövrigt inte fick något svar på!

Att vända på en åsikt, för att försöka förstå bägge synvinklarna på ett argument, anser jag bara vara utvecklande. Tror man brukar kalla det kritiskt tänkande. (kan ha fel på den punkten)

Vet inte vem jag diskuterade med när Thoralf, tyckte att det räckte, men jag tror jag vet vad som diskuterades. Halalkött.
Där jag fick förklara för vederbörande 600 gånger att det inte finns någon skillnad på kött och kött, förutom priset.

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 16:23

@ Lotta Det glädjer de allra flesta. Hoppas att du håller dig till ämnet nästa gång och lyckas bättre då. Ha en trevlig lördagskväll. :)

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 16:25

Mateist
Du tillför ju just inget eller väldigt lite med dina kommentarer.
Vad är det du vill visa som är fel?
Och ja det är stor skillnad på (halal)kött och kött.
Vilket du inte velat inse trots åtskilliga påpekande.
Du är inne på en SD vänlig blogg och i stort sätt varje ämne hamnar du motvalls, varför? Har du bättre förslag än SD? Låt höra!

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 16:33

Mats (ateist)...
Jo, det är en gigantisk skillnad på olika kött. Kött från svenska gårdar är uppfödda efter strängare djurskyddsregler än vad som gäller i övriga Europa. Det skyddet gäller hela vägen in på slakteriet.

Halalkött som du verkar vara sorgligt okunnig om, är i bästa fall framställt av djur som bedövats av det knivsnitt som öppnar deras luftstrupe och blodådrar.

Tyvärr är denna bedövning en sällsynthet i stora delar av Europa och garanterat obefintligt i den Muslimska världen. Djuren kan leva i många minuter efter knivsnittet och plågas självklart under denna tid.
Att en Imam mumlar några "heliga" ord mildrar knappast djurets lidande...

Tyvärr finns det i många kommuner en dubbelmoral utan dess like.
Man kontrollerar nitiskt varje paragraf och centimeter på kommunens lantbruk, samtidigt som kostchefen köper in billigare mat till storköken som producerats utomlands. Där till betydligt mindre djurskydd och då för en billigare penning för uppfödaren.
Som tur är håller man nu på att hitta rätt genom paragrafdjungeln för att se till att mat till skolor, sjukhus och äldrevård skall vara framställd enligt svenska djurskyddsregler.

Att inget Halalkött överhuvudtaget skall få korsa gränsen till Sverige torde vara självklart, men bör ändå påpekas...

 
Ingen bild

Skånepåg

25 januari 2014 16:35

@ Hulda
Håller helt med dig. Finns någon som försöker leka politisk ”mullvad”, men avslöjade sig själv ganska så snabbt.

@ matspp
Håller även helt med dig och vi har nu även besök av ”sumpråttor” där all tänkbar ad hominemargumentation används och som även uppvisar psykotiska drag (förlorad kontakt med verkligheten) i sina kommentarer.

Allt detta "tjafs" drar ner bloggens goda rykte (vilket givetvis är meningen), så att t.ex nya besökare får ett felaktigt intryck av en av Sveriges mest seriösa bloggar och man tvekar att göra nya besök. Med hänsyn till Thoralfs arbete på olika nivåer inom partiet, hoppas jag att han (liksom Kent Ekeroth) tar i övervägande och stänger kommentarsfunktionen så att han helt kan fokusera på det oerhört viktiga partiarbetet både lokalt och centralt.

 
Ingen bild

Sven Dacke

25 januari 2014 16:44

Förslaget av Skånepåg att stänga kommentarfunktionen vore tråkigt men då slapp vi i alla fall att läsa alla kommentarer av Expo anhängare

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 januari 2014 16:44

Om det nu är så att det finns provokatörer så gäller det för oss andra att visa oss från vår bästa sida.

Hela tiden argumentera emot, påvisa källor, påvisa när de säger emot sig själv osv. Allt på ett artigt vis.

 
Ingen bild

Thoralf A

25 januari 2014 16:53

Skånepåg

Jag har haft liknande tankar då det är alldeles för många som driver egna frågor i kommentarerna utan anknytning till mitt inlägg.

Jag kommer sannolikt börja med en hårdare kontroll och radera kommentarer som avviker från ämnet om tjafs från diverse troll fortsätter.

När det gäller Amir Arman har han nu städat på sin facebooksida. Jag har dock dokumenterat några saker. Önskar att jag dokumenterat lite mer. Angående t.ex islam

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 17:30

Mateist
Du får mer än gärna vidga trångsyntheten om det nu skulle förekomma någon sådan. Men det innebär INTE att driva motvalls frågor in i absurdum! Den stora bilden är Sverige på område efter område ska anpassas efter all världens befolkning. Den stora bilden är att den massiva invandringen kostar enorma summor. Vi håller på att bli av med vårt land! Vidare är din jämförelse mellan jakt av vilda djur och slakt av djur i fångenskap irrelevant. Den bygger på subjektivt tyckande som inte tillför debatten några fakta. Halal-slakt är förutom djurplågeri även en religiös slaktmetod.

 
Ingen bild

Morningstar

25 januari 2014 17:33

Ett annat förslag är att skaffa Disqus om det är möjligt. Då kan du blockera trollen och det går inte att blockera av dem igen. Dom blir tvungna att registrera nytt och förmodligen ger dom upp efter ett tag.

 
Ingen bild

Pepparholm

25 januari 2014 17:44

Expo har nog rapporterat till sina uppdragsgivare att din blogg blivit för populär. Ordern blir då från överheten att sätta alla troll på att skriva en massa strunt så att även den mest trogna läsaren tröttnar.

 
Ingen bild

pg

25 januari 2014 17:48

Mats (ateist) Lördag 25 jan 16:59

Skall svenska kyrkans präster välsigna de djur som slaktas på "svenskt vis"?
Varför måste en muslimsk "präst" deltaga vid halal-slakt?
Nej, lägg ner alla former av religion i vardagen!
Skall svartrockar behöva arbeta mer än på söndagar?

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 18:02

Mats (ateist)...
Vid jakt spänns inte älgarna fast och får förblöda till döds. De allra flesta dör inom några sekunder. Skadeskjutna älgar förekommer, visst, men ingen jägare känner sig stolt om han/hon inte presterar ett omedelbart dödande skott. Jag bor på landsbygden, jag vet...
Bedövning, ja i Sverige och vissa andra länder. Men resten då?? Och varför överhuvudtaget ha speciella Muslimska matregler?? Borde inte folk fatta bättre??
Samma kritik gäller självklart Koscherslakt, tro inte annat.

Vi har också en EU-politiker som vad jag vet inte lyft denna fråga: Marit Paulsen...

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 18:10

Reser ibland och skall då självklart ta mig en hamburgare från MAX. Allt för att reta LO.
De är helt enkelt byxis över SD,s framgångar bland medlemmarna.
Den första chocken kommer i EU-valet och nästa i höstens riksdagsval...

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 18:24

Hulda mk1
Väl något annat eftersom hamburgrestaurangen Max tog öppet ställning för etnisk mångfald och mot Sverigedemokraterna under partiets dag på Almedalsveckan.
”Mångfald är en nödvändighet för vår tillväxt”, menar man. Verkar mer som enfald och nu har det gått bort sej igen. Hoppas på att de får dunka igen butiken!

 
Ingen bild

Roland Wilson

25 januari 2014 18:36

SOM UTLANDSSVENSK ÄR DET MEST SLÅENDE NÄR MAN KOMMIT HEM EFTER 26ÅR I USA ÄR ATT VÄNSTERMÄNNISKOR HAR SAMLAT SIG I GRUPPERINGAR SOM LEVER PÅ SKATTEPENGAR VARS ORGANISATIONER UTÖVAR INFLYTANDE UNDER FALSK GODHETSFLAGG. DE TRYCKER IGENOM "VÄRDEGRUNDER" I KOMMUNER OCH FÖRETAG. DE UTÖVAR PÅTRYCKNINGAR I MASSMEDIA PÅ ETT MYCKET MER AGGRESIVT SÄTT ÄN TIDIGARE.
PÅ DETTA SÄTT HOPPAS DE KUNNA ÅSIDOSÄTTA YTTRANDEFRIHETEN.

SENAST IDAG PÅ P1 HADE MAN SLÄPAT DIT EN IOK-DELEGAT OCH LÄXADE UPP DENNE OM ATT DE SKULLE TA BÖGARNA I FÖRSVAR GENTEMOT RYSSLAND.
DEN STACKARS DELEGATEN BLEV ÖVERÖST MED GODA RÅD AV TYPEN:
"NI HAR VÄL EN VÄRDEGRUND" OCH OM INTE DEN FÖLJS SÅ STRAFFAS MAN!

DELEGATEN STAMMADE ATT DET SKULLE DE NOG INFÖRA.

STRAFFAS AV VEM DÅ, UNDRAR MAN ?
MEDIA SÅ KLART. DAGENS INKVISATION. MEDIA HAR TAGIT ÖVER BÅDE LAGAR OCH DOMSTOLARNAS ROLL I SVERIGE.

DEN STACKARS IOK-DELEGATEN FÖRSÖKTE SÅ GOTT HON KUNDE ATT HÄVDA ATT IOK BARA TITTADE PÅ VAD SOM VAR IDROTTSRELATERAT NÄR DE BEDÖMDE VILKET LAND SOM SKALL DÅ OS.
MEN EFTER HOTEN OM UTHÄNGNING I MEDIA HÖRDE MAN ATT HON GENAST ÄNDRADE SIG.

DET ÄR JU RENT FRUKTANSVÄRT.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 18:39

matspp...
Jo, självklart är MAX inte perfekt. Men en bit på väg mot ett bättre Sverige är att sätta LO (och Sossarna) på plats!
Tittade också på den film som LO i Västsverige lagt ut på Youtube. Där skådespelaren Roland Johansson (självklart knallröd..) kutar runt bland riktiga gravar på en kyrkogård och fånar sig. Osmakligt, otroligt osmakligt!

 
Ingen bild

Amir Arman

25 januari 2014 18:49

Tack så mycket jimmie, Jepperdi Bertil och ni som hållt me mig.
Men framförallt Thoralf för att du tog upp ett ämne dvs ett inlägg från 20:e Januari 2013 då jag skrev som jag tyckte och då bevisade du ännu en gång att ni på SD fokucerar er enbart på strunt för det inlägget var bara strunt. Jag har försökt vända diskussionen tillbaka till ämnet som Thorfalk har skrivit om och om vår uppmärksammade start med klubben. Idag hade vi 2 nya svenskar på vår uttagning nr 2 av 3 och det känns roligt o se att ungdomar är klokare och förstår vad man menar med "ALLA" och inte Thorfalk och några av er. Jag kommenterar aldrig Islam eller religion eller ens överhuvudtaget politik. däremot kommer jag inom kort starta en kampanj emot SD på sociala medier och olika föreläsningar fortsättningsvis. Nu har ni vunnit en till som aktivt börjar att jobba emot er. Thorfalk du borde diskutera mer om vettigare saker än olika inlägg på sociala medier. Har du kanske inget liv och sitter i din ensamhet och letar upp strunt saker då är du välkommen att komma o hålla igång på våra träningar du kanske blir av med feta magen! Ciao gott folk. MAX och LO kommer att tacka mig för att jag dragit uppmärksamheten åt mig och de sluppit kommentarer haha

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 19:01

Amir Arman... Intressant med ett "Kurdiskt" fotbollslag. Annars brukar alla kalla sig svenskar bara de sätter ned foten på svensk jord för första gången..

Hur ska du föresten veta att ingen röstar på SD från din klubb? Dålig kunskap om valhemligheten i ditt tillfälliga värdland?

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 19:08

Amir Arman
Du är långt bort i stan. Fortsätt vandra och du ska finna Kurdistan.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 januari 2014 19:13

Fortfarande inga svar från Amir?

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 19:16

Mateist
Vi har klarat oss utmärkt utan halal kött.
Jakt är inte heller enbart till för att skaffa föda.
Vad är alternativet till ingen jakt?

 
Ingen bild

Jepperdi

25 januari 2014 19:21

Amir... Jag håller med dig om fotbollslaget och jag gillar inte Messi heller. Tycker inte heller att du ska behöva svara på frågor om islam eller om "balkongflickor". Däremot håller jag inte med dig i ditt motstånd mot SD. Att det finns folk i kommentatorsfält som inte är bra är inget som är unikt för SD utan något som är vanligare hos framför allt vänstern.
Om du går igenom Thoralfs egna inlägg så ser du också att han är en mycket bra politiker och ett föredöme för andra med denna blogg. Han värnar sitt land och Kalmar med omnejd på ett föredömligt sätt.
Du Amir, med din kurdiska bakgrund, borde uppskatta detta och dessutom inse hur Sverige förstörs av den politik som vi nu har. Den är katastrof för Sverige, svenskarna och de som nu bor här.
Skulle hoppas att du istället inser att SD är Sveriges numera enda hopp.

 
Ingen bild

Thoralf A

25 januari 2014 19:31

Amir Arman

Varför har du plockat bort det aktuella facebookinlägget?

Du har plockat bort våldsfilmen men även fotot på bedjande muslimer. Vad var din kommentar till det fotot?

Står du inte för dina tidigare inlägg på samma sätt som Zlatan står för sina?

 
Ingen bild

Jan Åkerlund

25 januari 2014 19:43

Så fort man läser om att ett företag eller förening skaffat sig en värdegrund, Då vet man att det är ett vilset företag som är på väg att gå åt helvete.

 
Ingen bild

jan banan

25 januari 2014 19:47

Amir
Skall bli intressant att följa hur du skall starta och driva en kampanj mot SD utan att nämna politik!! Men det kanske är en förutsättning:)

 
Ingen bild

Blåsippan

25 januari 2014 20:11

Amir@ Har ni någon kvinnlig fägring i styrelsen? Har ni planer för ett "damkurdlag" också?

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 januari 2014 20:21

Blåsippan...
En mycket intressant fråga. Undrar också om de har någon jämställdhetspolicy...

 
Ingen bild

Blåsippan

25 januari 2014 20:39

Hulda mk1@

Tror nog inte det. Det strider väl mot islam att kvinnor är jämnställda/lika mycket värda som männen?

 
Ingen bild

Stefan A

25 januari 2014 21:38

Det enda och bästa zlatan gjort är att han förorsakade syntax error på aftonslasken med sin cykelhistoria....

 
Ingen bild

Leon

25 januari 2014 21:42

@ numerus scriptores

Angående vad som skrivits om det "beramade" MAX-brevet kan jag bara hålla med om den kritik som ritats mot den "storm" detta orsakat från visst politiskt håll. Att en arbetsgivare omtalar vad som enligt denne kan bli konsekvensen av ett regimskifte är mera att betrakta som "upplysningsverksamhet". Må vara att det i sig är ett politiskt ställningstagande från arbetsgivarens sida men om det inte också innebär att de anställda, med hot om sanktioner från arbetsgivaren, tvingas ta motsvarande politiska ställning ser jag det som fullt legitimt.

Vad gäller MAX;s anställningspolicy som uttryckligen syftar till mångfald ser jag denna som positiv. Att den möter stark kritik från vissa SD-anhängare ser jag som ett besvärande tecken på den dubbelhet som ibland är nog så framträdande. Å ena sidan ses invandrare som en "bidragsbörda" (vilket de rätteligen också är)bland annat på grund av närmast hisnande arbetslöshet inom gruppen. Samtidigt möter en arbetsgivares försök att genom en "mångfaldspolicy" minska arbetslösheten och bidragsberoendet stark kritik. Att människor får ett arbete är enligt många kanske den mest effektiva metoden för att integrera dessa i samhället och borde ju därför vara värd att stödja. För att bemöta den kritik som nu säkert kommer som "ett brev på posten" så är jag medveten om att även arbetslösheten bland "svenska" ungdomar är "skyhög". Men detta är ett problem för arbetsmarknaden generellt och lösningarna mer genomgripande än en "etnifierande" quickfix.

Slutligen, "etniska" idrottföreningar. För egen del kan jag inte finna något fel i att invandrargrupper startar idrottsklubbar eller för den delen andra ungdomsföreningar. Varje initiativ som får ungdomar att engagera sig är positiva. För varje individ som man kan få bort "från gatan" innebär en samhällsekonomisk vinst då detta kan innebära en mindre "stenkastare och bilbrännare".

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Steffes bror

25 januari 2014 21:57

@ateist
"Där jag fick förklara för vederbörande 600 gånger att det inte finns någon skillnad på kött och kött".

Då är det väl bara för muslimer att äta kött som inte är halal-slaktat, eller är det bönen vänd mot Mekka som gör det oätliga köttet ätligt?

 
Ingen bild

Putte

25 januari 2014 22:56

Jag undrar hur signaturen Bartil vet vilken situation dessa mäniskor har kommit ifrån och huruvida de har blivit förföljda.

 
Ingen bild

matspp

25 januari 2014 22:57

Leon
Så här var det: Hamburgrestaurangen Max tog öppet ställning för etnisk mångfald och MOT Sverigedemokraterna under partiets dag på Almedalsveckan. ”Mångfald är en nödvändighet för vår tillväxt”, menar man. // "Att den möter stark kritik från vissa SD-anhängare ser jag som ett besvärande tecken på den dubbelhet som ibland är nog så framträdande." Nej Leon inte alls eftersom ingen inom SD tror att just mångfald är en nödvändighet för vår tillväxt. Vad betyder arbetslösheten bland "svenska" ungdomar är "skyhög". Men detta är ett problem för arbetsmarknaden generellt och lösningarna mer genomgripande än en "etnifierande" quickfix?

 
Ingen bild

Börje

25 januari 2014 23:17

Vad MAX menar är nog att de vill ha billig arbetskraft!
Jag hoppas de går i konkurs så fort som möjligt.

 
Blåsippan

Blåsippan

26 januari 2014 00:16

Jag äter inte på Max längre. Så är det. De är inte för demokrati.

De gick ut med att de anställde 50 invandrare till chefsposition på Max på SDs dag i Almedalen i protest mot SD. Det är rasism och PK. Tänk om det varit tvärt om? Det är inte demokrati det är politisk korrekthet eller demokratur.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur

 
Ingen bild

Leon

26 januari 2014 00:19

@ matpp

OK vi har olika uppfattningar om mångfaldens "välsignelse" det må vara.

Men min mening är att "mångfald" på arbetsmarknaden är en nödvändighet för Sveriges ekonomiska fortlevnad. Denna kan endast uppnås genom en omfattande ekonomisk och social integrering av grupper som nu står utanför arbetsmarknaden. Med vilket då menas framför allt den stora gruppen unga, både svenska och invandrade. Detta förutsätter ju givetvis att det förs en integrationspolitik värd namnet. Dagens s k integrationspolitik, som närmast kännetecknas av att dess existens kan ifrågasättas, i kombination med en vinglande invandringspolitik utan styrsel är snarast en "highway to hell". Och vart detta kan leda har vi ju fått allt fler och skrämmande exempel på.

Hamburgerkedjan MAX;s initiativ i all sin välmening är, om än något missriktad, just ett exempel på en "etnifierad" quickfix. Något som närmast kan ses som ett symptom på integrationspolitikens nära totala misslyckande.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Blåsippan

26 januari 2014 00:31

Det är politisk korrekthet eller demokratur när media tiger om det och inga andra politiker öppnar truten. Så är Sverige idag. Vi är inte fria.

 
Blåsippan

Blåsippan

26 januari 2014 00:34

Demokratur.. Sverige idag. I övermorgon är vi en islamsk stat.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur

 
Ingen bild

matspp

26 januari 2014 01:14

@Leon
Det känns mer som att gå över ån för att få vatten.
Så alla länder måste fylla på med mer folk utifrån för att överleva ekonomiskt? Måste det pågå ständigt? Eller finns det någon gräns för hur mycket folk ett land kan ta emot? Hur kommer det sej att länder utan massinvandring klarar sej utmärkt?

 
Ingen bild

sd4ever

26 januari 2014 08:38

Amir@

Ännu en muslim som ska tala om vad vi i Sverige ska tycka och tänka....

 
Ingen bild

Leon

26 januari 2014 09:34

@ matspp

Läs om och läs rätt. Då finner du kanske att jag uttryckligen säger att mångfald uppnås genom en integrationspolitik som riktas mot dem som redan befinner sig här. Och att detta förutsätter att en sådan politik faktiskt existerar, vilket knappast är situationen idag, och prioriteras av politiska makthavare och på arbetsmarknaden. Den situation vi har idag med en ungdomsgeneration (svenskar och invandrare) som alltmer ställs utanför arbetsmarknaden är katastrofal. Speciellt då som man genom den,som jag beskrivit som vinglig och utan styrsel, idag förda invandringspolitiken som "fyller på underifrån". Så för att svara på din fråga - nej någon "påfyllning" är inte nödvändig för ekonomisk överlevnad. Men att ta vara på och nyttja de mänskliga resurser som redan finns är det i högsta grad, kalla det gärna "mångfald". Att genom "utestängande" på grund av "ålder" eller ursprung skapa en allt större bidragsberoende "underklass" innebär dock allt större ekonomiska påfrestningar ledande mot "katastrofen".

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Amir Arman

26 januari 2014 12:21

RIKTAD MOT ALLA UTOM LOTTA!!! LOTTA DU ÄR FÖR RASISTISK OCH AGGRESSIV DÄRFÖR VILL JAG INTE ATT DU SKRIVER ELLER STÄLLER NÅGON FRÅGA TILL MIG FÖR JAG KOMMER IGGNORERA ÄNDÅ!

VAD JAG TROR!!!!!!

>För att kunna vara kvar i EU finns det kravlista att följa. Följer man inte det så får man inte vara kvar i EU!
För att svensk ekonomi ska gå igenom och vara säkrad så bör man vara med i EU. För att ni ska kunna lyckas få ut alla invandrare ur landet måste ni skicka även bort de svenskar som är gifta med invandrare. Så ingen idé att tjafsa om det. Vad jag har förstått så vill ni SD få alla invandrare eller svartskallar att jobba som slavar för er och sänka ner dess löner till det halva så man får problem med ekonomin. Ni vill helt enkelt ha det bättre än oss! ELLER? haha glöm det. Jag jobbar och betalar skatt som alla andra så då finns det väl inget mer att diskutera om min situation. om ni tänker på folk som går på soc:::: då kan man nog säga att det är minst lika många svenskar som gör det me. många som gnäller om att alla invandrare ska bort är det just de som tror att livet går ut på att gå till bolaget och köpa sig sprit det är de som inte kan försörja sig o sina familjer med de pengarna och då finns det inget annat o gnälla om än att säga att blatten med mercan eller blatten som äger krogen eller blatten som har 5 skott kvar i låret benen och ryggen som inte kan jobba det är just det deras fel. Thorfall Ni kommer inte överleva länge till. Varför? Ni gör bort er för ofta. Ni skapar fel rubriker.. NI kör fult spel. den ena är i slagsmål på krogen och blir utkastad med huvvet före den andra tafsar på kvinnor mot dennes vilja. komigen ha någon bra och vettig förklaring till varför ni vill få bort invandrare.

 
Ingen bild

Lotta

26 januari 2014 12:42


@Amir Arman

På vilket sätt är jag rasistisk och aggressiv ? I övrigt anser jag att det bästa du kan göra är att hålla dig till fotbollen, inte många rätt i dina påståenden.

Du kanske kan svara på vad du menade med ditt inlägg igår. Om att vi får bidrag från EU tack vare invandringen. Varför får vi det menar du?

 
Ingen bild

matspp

26 januari 2014 12:44

@Leon
Ok nu förstår jag hur du menar.
Men vilket gigantiskt jobb det kommer att kräva för att nå dit.
Är det överhuvudtaget möjligt?

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 januari 2014 13:06

Amir Arman...
Visst är invandrare välkomna hit. Självklart. Men under förutsättning att det sker under kontrollerade former och att de lätt smälter in i vår kultur och hör hemma i våra traditioner.
Jag umgås ofta med människor i min omgivning från norra Europa som bor här eller har sommarstugor. Inga problem alls!!
Samma utbildning, samma kvinnosyn, samma demokratisyn och samma religionsbakgrund.
Tyvärr kommer det idag människor hit som inte på det minsta sätt har en vilja att assimilera sig in i Sverige...

 
Ingen bild

Amir Arman

26 januari 2014 13:27

Hulda mk1

Kontrollerade former? komigen det är inga utomjordingar. de är människor och det enda skillnaden är att det levt under andra omständigheter.. Istället för att snea på de och se ner på de människorna kan ni som är SD anhängare göra precis som resten av av Sveriges befolkning. De är också människor!! Jag kan berätta vad jag kände när jag kom till Sverige 1994. Jag tyckte att Sverige och svenska folket "de blonda" var jätte trevliga och sen fanns det nån grupp som knuffades och kollade snett och då när man inte kan språket och kunna förklara sig kände man hot från dess sida och då tog man till våld. Men de andra som gav mig ett leende och förstod min situation ville jag bara krama. Vad ska nyinkomna flyktingar jobba som när de anländer till Sverige? Säljare? Restaurang? komigen gott folk språk! Jag och den största minoriteten av invandrare har försökt komma in i samhället och kan svenska och lagar/regler men ibland känner tom jag att det är jobbigt med de som inte kan svenska men fortfarande så ska man först ta reda på dess situation sedan döma de. Många av våra äldre invandrare har varit i krig och är halvhandikappade med massa skott i kroppen de går det inte att tvina ut i arbetslivet. äldre har alltid svårare att lära sig nya saker. (SPRÅK) lär känna människorna sedan döm eller döm ut de!

Hade ni besökt mitt hemland: Hade ni blivit inbjudna direkt fått mat och boende utan någon problem. pengar för det? haha komigen de hade blivit arga om ni hade snackat om pengar med de. JAG är beredd att undersöka det med nån i SD att ta med denne till mitt hemland och spontant besöka en familj mitt på dagen och kolla därefter vad som händer och filmar allt det hela som bevis. Vad än jag säger gör ändå ingen skillnad så det är bara så. Jag fortsätter med min fotboll istället. Ha det riktigt bra allihop! Hej!

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

26 januari 2014 14:01

Jag hoppas du är bättre på fotboll än du är på att argumentera, Amir.

Man kan inte låta bli att undra var du får dina påstående ifrån?

 
Ingen bild

Niklas R

26 januari 2014 14:10

@Amir

Trevligt att de är så gästfria i ditt hemland. Tyvärr så är det vissa skillnader mellan normal gästfrihet som du pratade om och att försörja utländska medborgare på livstid. Det finns ett gammalt talesätt som säger att gäster är som fisk, ett trevligt inslag men efter tre dagar så börjar båda stinka.

Så frågan blir då, vad hade samma landsmän till dig sagt om de var tvugna att per tre familjer försörja en utländsk famlij som inte bidrar med något till samhället utan endast äter deras mat, använder deras skolor, sjukvård och infrastruktur samt är oförskämda och insisterar på att tvinga på dina landsmän sin "överlägsna kultur" och religion?

Och eftersom du nu pratar om "ditt hemland" och tycker det är så bra där samt att du, som jag märkt det, inte känner eller ser dig själv som svensk. Varför flyttar du då inte tillbaka till ditt hemland? Varför vara kvar i ett land som du inte känner dig hemma i?

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 januari 2014 14:18

Amir Arman...
Jag är säker på att en riktig svensk är lika felplacerad i Turkiska Kurdistan, som en äkta Kurd i Sverige. De känner sig båda som främmande fåglar.
Det är lika främmande för en riktig svensk att gå till fredagsbön som för en riktig Kurd att gå på en Julotta.

Gästvänlighet: Jag skulle tveklöst kunna hysa en hel familj om något av mina grannländer havererade. Men endast då etniskt äkta norrmän, finländare eller danskar.
Men aldrig en familj där kvinnan och ev. döttrar lever under hederskultur och där religion, kultur och sedvänjor radikalt skiljer. Aldrig.

 
Ingen bild

Lotta

26 januari 2014 14:23

@Niklas R
Mycket bra skrivet. Jag ställde en fråga till fotbollspelaren om vad han menade med att Sverige får bidrag från EU tack vare invandringen. Som svar blev jag kallad aggressiv och rasist. Jag misstänker att han liksom många andra invandrare inbillar sig att det är EU som betalar Sverige för att vi skall ta emot så många till vårt land. Kan också förklara många invandrares totala brist på respekt och tacksamhet mot det svenska folket som med sina skattepengar tvingas betala för den sedan decennier förda massinvandringspolitiken. Det kan du sprida bland dina lagkamrater och bekanta: Det är vi det svenska folket som betalar för all invandring INTE EU. Kräver också ett svar av fotbollspelaren varför han anser att jag är en rasist. Börjar likt Hulda mk1 bli hjärtligt trött på att få rasist slängd mot mig utan att vederbörande ger en förklaring till varför jag skulle vara en rasist.

 
Ingen bild

Pepparholm

26 januari 2014 14:44

Det är intressant att notera hur Amir Arman visar sin rätta sida och blir ursinnig när han debatterar med en kvinna.

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 januari 2014 15:19

Pepparholm...
Ja, och något damlag blir det nog inte heller... Det är säkert mot den forntida hederskulturen...
Och inte lär någon feminist klaga heller, inför risken att bli "rasist" tiger de säkert.

 
Ingen bild

Putte

26 januari 2014 16:34

Ja Armin, om vi hade besökt ditt hemland. Vad hade folket i ditt hemland sagt om det hade flyttat dit ca 100 000 västeuropeer/år, som hade krävt socialbidrag, skola, vård och omsorg + bostad och jobb? De gamla så klart pension?

 
Ingen bild

Amir Arman.

26 januari 2014 17:00

Haha.
1. Jag bryr mig ärligt talat inte om vad lotta tjabbar om eftersom jag fått fram hennes rätta jag i hennes allra första kommentarer.

2. Niklas R du verkar nog ny i den här debatten. Det du ville få sagt är "flytta hem till ditt hemland" början av det du skrev var bara något du ville koppla det med. Jag skrev i kommentarer tidigare att jag inte får vara i mitt hemland i mer än 3 månader per år. Fram till 2010 kunde jag inte ens åka ner dit. Dessutom så är det ni som är omänskliga och tycker att det låter för bra om jag säger att mina landsmän hade försörjt er till den dagen ni kommit in i samhället och kanske haft ett jobb och tom hjälpt er tills ni fått det tillräckligt bra för att kunna försörja er. Jag och de flesta invandrare jobbar som alla andra och betalar skatt. Vi är 2 i familjen och förra året betalade vi tillsammans 270000 kr i skatt som anställda. Det gör inte du och hela din släkt tillsammans eller hur? Nej juste.

Nu kommer jag sätta punkt för detta för att jag har försökt hjälpa er att förstå men ni är samma skit som ni var i början. Det fanns dock några SD som åtminstone var lite kloka Bertil jepperdi och Jimmy. Men Thorfall var den mest osmarta personen dock efter Lotta ;) fortsätt med det vi får se om den dagen kommer då ni kommer fram till mig face 2 face och ber mig fly hem till mitt hemland ;) fram till dess tackar jag för mig ;)

 
Ingen bild

matspp

26 januari 2014 17:38

Amir
Varför inte välja Irakiska Kurdistan som är en självständig federal enhet istället för långtbortistan?

 
Ingen bild

Amir Arman.

26 januari 2014 17:50

Matspp

Du tror väl att du har koll eller hur? Tyvärr så måste jag be dig kolla upp saker för jag orkar verkligen inte förklara för dig

 
Ingen bild

matspp

26 januari 2014 19:18

Amir
Det finns massor av kurder inom området som kallas Kurdistan. Så kommer man från östra Kurdistan går det att flytta till södra Kurdistan. Riktiga flyktingar återvänder alltid.

 
Ingen bild

Lotta

26 januari 2014 19:42

@Amir Arman
Tydligen är det lättare att slänga ut sig rasist än att stå för det man skrivit genom att visa vad det rasistiska finns som jag skrivit. Jag anser att du är en feg ynkedom.

 
Ingen bild

Amir Arman.

26 januari 2014 21:46

Lotta

Du borde acceptera att jag inte vill att du ställer frågor. Respektera det och gå vidare till andra diskussioner eller om du så gärna vill kan du skriva på denna men diskutera med andra om ämnet.

Till er andra. Det här bloggningen blev väl lite för tjatigt eller hur?

Någon Thorfall trodde han skulle få ut något av en artikel som han kopplade till ett inlägg jag skrivit på Aftonbladet om Messi och Zlatan och det var inte relevant för artikeln dvs stora nyheten var att jag tillsammans med mina kolleger startat en fotbollsförening som han blev bitter över och ville göra den här blatten arg och provocera mig så att han skulle få ut något av det. Jag tror inte att jag har gjort något dåligt utan jag har startat en förening vid namn Kalmar Kurdiska FC där jag välkomnat alla som är intresserade och är klubblösa till att börja spela för oss. Vad i det hela är dumt? Jag är en idrottsman och har det här intresset. Det är väl fritt att ha intressen eller hur? Om inte då tycker jag att du ska skaffa dig en sådan sedan komma o diskutera detta. Vad jag tycker om messi och Zlatan står jag än idag fast vid och det är MIN åsikt och tycke. Gillar du inte det är det upp till dig jag kan inte hjälpa. Om du tror att ni får fler anhängare just pga det då har du fel om du verkligen får det oj då är det farligt. Thorfall om du inte är aktiv inom sporten eller om du inte kan något om fotboll är du inte någon som ska diskutera fotboll. Sport hör inte ihop med politik och religion. Vi har en stadgar och i en av punkterna har vi skrivit att "vi som förening har ingen koppling till religion eller politik. Fotboll är det enda vi ska hålla på med. Sen vad jag gör i mitt privatliv det angår ingen annan än mig själv. Att många försökt få in mig i diskussion om religion eller politik eller försökt provocera mig visar att ni inte är så kunniga eller känner mig. Vill ni skriva om mig eller diskutera med mig är ni välkomna att komma fram och skaka hand och sedan kan vi börja göra det. Att dölja sig bakom skärmar visar bara hur svaga ni är. Följ oss gärna och kom gärna och heja på oss på matcherna ;) sköt om er nu. Tack! Hejdå

 
Ingen bild

Lotta

26 januari 2014 22:25

"Du borde acceptera att jag inte vill att du ställer frågor". Ynkligt svar. Kallar man någon rasist får man räkna med att avkrävas bevis på vad det rasistiska består i. En lärdom för dig att tänka på innan du nästa gång i ilskan skriver saker du inte kan stå för.

 
Ingen bild

matspp

26 januari 2014 22:55

Hej då Amir och lycka till Kurdistan.

 
Ingen bild

hello

27 januari 2014 00:02

Haha att ni en tar upp något sådant.. Farfar thoralf du har gjort ditt i livet. Sätt på tvn och vila resten av ditt sorliga liv :) pinsamt det du håller på med du är en gammal gubbe, som sagt sätt på tvn och njut :)

 
Ingen bild

Undrande

27 januari 2014 01:13

@amir arman
Han som har bloggen heter Thoralf o inget annat, men det vet du nog! Din ton är inte trevlig och du verkar inte så insatt. Många invandrare kommer att rösta på SD, de inser bättre än många svenskar att situationen är ohållbar. De har kämpat för att komma in i samhället och förstår de stora problem som skapas nu. Sverige tar emot flest syrier i Europa, ensamkommande stadigt ökande och med det anhöriginvandringen. Sverige betalar till EU vi får inga bidrag för att ta emot flyktingar. Det finns inga bostäder, svenska ungdomar får söka jobb i Norge för att det finns inga på hemmaplan osv osv.


 
Ingen bild

bessebus

27 januari 2014 06:56

HAHA!! Jag bara väntade på det om att vi tar jobben skulle dyka upp. Om en främling som talar ett annat språk, är ny i ditt land och verkligen inte är på hemmaplan tar era jobb, då var ni inte mycket till nytta ändå era dj**** WHITETRASH SOCFALL!

Än en gång eloge till Amir för nystartadndet av något som främjar ungdomars kreativa drömmar istället för att de ska jaga någon gangsterdröm som enbart existerar i filmer. Stort tack och som det står Alla är välkomna att kämpa för en startplats!!

 
Ingen bild

sd4ever

27 januari 2014 08:23

@bessebus

allah är välkommna ta och ge dig din dryga dj..
Det är fullt nu.

 
Ingen bild

Hauke

27 januari 2014 10:43

Härligt initiativ, Amir!
Den lokala fotbollen behöver all uppmärksamhet den kan få i Kalmar med omnejd.

Thoralf, den satir du bedriver på denna blogg är fantastisk. För jag antar att de åsikter du spottar ut dig här inte stämmer överens med din riktiga värdsbild? Om inte är det nog tillfälle att söka sig till andra länder där jämställdhet och demokrati inte tillhör vardagen.

 
Ingen bild

Niklas R

27 januari 2014 11:39

@Amir

Det första du gör är att förolämpa mig och förutsätta att jag inte ställer de frågor som jag ställer utan hittar på frågor som jag inte ställer. Väldigt ociviliserat och ohövligt. Trodde kurder tillhörde de civiliserade kulturerna.

Men för att återgå till mitt faktiska inlägg.
Du påstod att kurder är gästfria och skulle utan problem ta in en svensk som kom på besök. Jag tror dig, de flesta civiliserade kulturer har regler och i vissa fall t.o.m lagar som reglerar gästfrihet för resande. Detta är speciellt viktigt i länder eller områden som inte har uppbyggda nätverk av värdshus med mera för resande. Sverige har haft regler och lagar för detta i minst 1500 år och allemansrätten härstämmar ifrån dessa kulturella regler och lagar.
Nog om Sveriges historia.

Frågan var inte om gästfrihet utan om att försörja utländska medborgare som bosatt sig i landet. I ditt svar så säger du att det har kurder inget alls emot, vilket är jättebra, för då bör de ju absolut inte ha något emot att försörja en annan kurd och hans familj till dess att denne börjar jobba. Så då är det ju enkelt för kurder att flytta hem igen.

Sedan säger du att du bara kan få tillstånd att vara i ditt hemland tre månader per år. Vem begränsar detta?
Varför får du inte flytta till Kurdistan permanent?(Irakiska, jag gör ingen skillnad på de olika kurdiska territorierna i olika länder utan ser den autonoma Irakiska Kurdistan som kurdernas hemland till dess att nya förhandlingar ändrar detta förhållande)
Vill du flytta till Kurdistan, om du själv fick välja?

Sedan försöker du förolämpa mig igen samtidigt som du påpekar att din familj betalar 270 000;- i skatt. Duktigt att ni jobbar och betalar skatt. Tyvärr så täcker erat skattebidrag inte på långa vägar de kostnader som en kurdisk familj som inte jobbar kostar det svenska samhället, och då har jag inte tagit i beaktning de kostnader som din familj kostar samhället, hur låga de än må vara om ni är barnlösa och inte sjuka eller arbetslösa.
Du förstår, av de asylinvandrarna som kom samtidigt som dig till Sverige så jobbar bara ca. hälften idag, och många av dessa betalar knappt in skatt som täcker den egna kostnaden och den täcker inte upp kostnaderna som den halvan av asylgruppen som inte jobbar kostar Sverige, det krävs tre skattebetalare för att täcka upp kostnaderna för en arbetslös. För att täcka denna kostnad så måste majoritetsgruppen, svenskarna, ta av sina skatteintäkter och täcka de kostnader som asylinvandrarna från din årskull (1994) kostar samhället. Pengar som egentligen skulle ha gått till våra äldre, våra barn samt till utveckling och försvar av nationen.

Nu, jag säger inte detta för att vara taskig eller förminska din insats, absolut inte. Jag bara nämner det för att det är en ekonomisk realitet som vi måste förhålla oss till.
Att du jobbar, betalar skatt och gör ditt bästa ska du ha en eloge för. Det är det man skall göra.
Det som är problemet är den migrationspolitik som sjuklövern har fört de senaste 40 åren och som för Sverige till en konkurs.

 
Ingen bild

Johanna

27 januari 2014 12:34

Måste bara säga Lotta du är sjukt irriterande och upprepar saker hundra gånger. Ta bara det istället att han inte vill svara istället för att fortsätta skriva samma fråga om och om igen !
Bra initiativ Amir. Låt laget få heta vad dom vill! Aldrig något som klagat på något annat fotbollslagsnamn? Tänk alla lag som heter tex vart dom kommer ifrån. Hur ofta är det mer än Max 4-5 spelare i det laget som verkligen kommer därifrån? Ett exempel bara. IFK Göteborg hur många kommer från Göteborg? Ingen som skriver tusen inlägg till dom om deras namn?!

 
Ingen bild

matspp

27 januari 2014 13:21

@Johanna
Och?

 
Ingen bild

Undrande

27 januari 2014 14:45

@besse bus
Jag har inte sagt att sv ungdomar måste söka sig utomlands för att nyanlända tar jobben, utan finns det inga jobb för sv ungdomar blir det ju inte lättare genom att ta emot fler invandrare. Det övriga i min kommentar ignorerade du, tror du också att Sverige får bidrag för att ta emot flyktingar o invandrare?

 
Ingen bild

Putte

27 januari 2014 17:54

White trash? Är du rasist bessebus? Socialfall är väl väldigt många av de som kommer hit, eller hur?

 
Ingen bild

Lotta

27 januari 2014 18:05

@Johanna
Ytterligare en självutnämnd domare. Ärligt talat, har du någon bestämmanderätt över vad som skrivs på denna blogg?

 
Ingen bild

Niklas R

28 januari 2014 09:27

@Johanna

Det hade nog blivit rabalder om de la till Svenska i namnet IFK Göteborg. IFK Svenska Göteborg, har en liten annan ton än IFK Göteborg. Precis som att Kalmar FC har en annan ton än Kalmar Kurdiska FC.

Jag har personligen inget emot att man använder lokalnamn eller stadsdelar som namn på idrottsklubbar. Men när man blandar in etniska namn, då blir det genast problematiskt. Jag tycker inte heller att namn som Syrianska skall få finnas som klubbnamn.

 
Ingen bild

kritisk

30 januari 2014 13:07

Till Niklas R:
Du gillar inte att man blandar etniska namn i föreningar likt här debatterade kalmar kurdiska fc eller för den delen syrianska t ex. Så varför är det okej att sverigedemokraterna kallar sig för just sverigedemokraterna och inte bara för demokraterna istället.

 
Ingen bild

Putte

30 januari 2014 20:52

Wow kritisk! Den hade du funderat på länge. Är mamma och pappa nöjda med ett så välformulerat och genomtänkt inlägg? :)

 
Ingen bild

Niklas R

31 januari 2014 13:36

@kritisk

Tja, den absolut viktigaste och centrala uppgiften för en politiker är att tjäna sina väljare och föra sin politik.
Eftersom politik är ideologi så bör namnet bekräfta vilken politik och lojalitet partiet har.
Eftersom Sverigedemokraterna arbetar för ett bättre och hållbarare Sverige så passar namnet in på dem.

Socialdemokraterna? De jobbar inte för Sverige, de jobbar för internationell socialism, vilket deras namn faktisk också säger.

Folkpartiet - ett annat parti som inte heller jobbar för Sverige, vilket deras namn också indikerar, de brukade ha tillägget liberalerna men detta har i smyg bytts ut till socialisterna. Finns inte en liberal i världen som skulle säga att skattebetalarna skall försörja utländska medborgare i en nation.

Nya Moderaterna - moderat mot vad?

Miljöpartiet - ännu ett socialistiskt parti som är en del av komintern.

V(PK) - självförklarat, kommunister är kommunister, de är bara lojala mot partiet och det perfekta maskineriet.

Centern - Center av vad är frågan. Det vet de uppenbarligen inte själva, och väljarna har inte en aning om vad de står för.

Kristdemokraterna - de har förlorat sin ideologi helt och hållet. De jobbar inte heller för Sverige eller folket utan har trasslat in sig i någon förvriden multikulturellideologi som tagit död på partiet.

Så för att besvara din fråga: Ett land eller folk kan definitivt ingå i ett partinamn.

I föreningar också för den delen, t.ex ser jag inget problem med namn som Finskaföreningen, om de jobbar med finländsk kultur och medborgare i Sverige.

Däremot, som jag sa, har etniska eller kulturella namn inom idrotten inget att göra, bortsett då från landslagen i internationella sammanhang.

 
Ingen bild

kritisk

1 februari 2014 12:43

Niklas R
väl formulerat inlägg och bra argument, dock saknar jag varför just idrottsföreningar är uteslutna från denna typen av namn. Vilka andra typer av organisationer anser du inte heller har rätten att kalla sig för kulturella eller etniska namn. Personligen anser jag att man likväl som i partinamn kan ha den typen av namn även inom idrottsföreningar så länge inte föreningens stadgar och regler strider eller bryter mot några lagar eller på något sätt diskriminerar individer.

Till putte:
Respekterar niklas r som ändå kan argumentera för sin sak, men ditt löjliga inlägg är bara för dåligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards