thoralf

Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

FARLIGT LEKA ELPRODUCENT

Av Thoralf Alfsson - 15 januari 2014 16:39

Kalmar läns landsting beslutade nyligen att bli elproducent genom att köpa ett vindkraftverk. Miljöpartiets Jessica Rydell kallade beslutet för historiskt i en debattartikel i förra veckan. Idag svarar Sverigedemokraternas landstingsfullmäktigegrupp väldigt bra.

http://www.barometern.se/reagera/debatt/farligt-leka-elproducent(4108147).gm


 
 

 
 
Ingen bild

Mats (ateist)

15 januari 2014 17:18

Hela el marknaden är en stor scam, på den marknaden är det storpojkarna som spelar, här kommer inte ens regeringen åt de som gör pengarna, bara att glömma.

 
Ingen bild

matspp

15 januari 2014 19:53

Mats (ateist)
Du menar Bilderberg och Wallenberg?

 
Ingen bild

Mats (ateist)

15 januari 2014 20:04

Den 5% som äger 99% spelar ingen roll vad dom heter, kalla dom giriga.

 
Ingen bild

matspp

15 januari 2014 20:27

Mats (ateist)
Så de giriga 5% som äger 99% gör pengar på flykting och invandringsindustrin också?

 
Ingen bild

Mats (ateist)

15 januari 2014 20:32

Möjligtvis, tror det är småpengar i dessa farbröders fickor.

 
Ingen bild

Pepparholm

15 januari 2014 20:37

De politiker med sina tjänstemän i landsting och kommuner runt om i landet som i slutändan drar in förluster för skattebetalarna genom riskfyllda satsningar borde kunna ställas till ekonomiskt ansvar. Dessutom uppkommer jävssituationer när regering och riksdag ska hantera avveckling av bidragen till politikerkompisar som givetvis vill behålla pengarna för evärderlig tid av dem som inte vill erkänna gjord dumhet.

 
Ingen bild

matspp

15 januari 2014 20:52

Tror det handlar väldigt mycket pengar och Sverige idag bloggen skrivit:
För Wallenberg och Bonnier är det en win-win situation, men för Sverige är det en katastrof. Wallenberg och Bonnier fungerar tillsammans som en maffia vars verksamhet inte får kritiseras. Det är därför Bonnier i sina medier gör allt för att tysta Sverigedemokrater och andra som ogillar den flyktingpolitik som skadar Sverige så mycket.

 
Ingen bild

OH

15 januari 2014 21:39

Detta kan väl knappast ligga i skattebetalarnas intresse att några politiker leker företagare.
Blir nästa steg att starta ett byggbolag för sina projekt.

 
Ingen bild

Fredde

16 januari 2014 10:28

OT: På SVT Debatt så skriver en skribent att kristendomen i Sverige brer ut sig och att det var mycket negativt.

Har inte känslan att det sker

Varför skulle det vara neg om det skulle ske?

Varför går just inte den artikeln att kommentera?

 
Ingen bild

Hej!

16 januari 2014 21:36

...troget och flitigt sorterar jag mina sopor i åttondelar, parallellt med att italiensk osorterad sopförbränning går på högvarv i Sverige och kräver bränsle. Vilken svensk miljömaffia har dukat detta på vår mark, vad jag förstår har vi haft miljöpartiet i över 30år,vad ägnar sig dessa med politiskt tro, det har inte bara med tunnelbanor att göra nu förstår jag.

Jag vet att någonstans hamnar alla tungmetaller från förbränningen (oavsett rening) som inte sprids med skorstenen.
Jag vet att askan krävs att spridas i våra skogar då även denna hög växer.

Varför skall jag som svensk sopsortera och betala till våra barn med tungmetaller från nationalparken utanför Napoli?

 
Ingen bild

Mats (ateist)

16 januari 2014 21:47

Hej.

Det finns reningsverk för tungmetaller och liknande, kom en lag för några år sen, (om jag inte missminner mig). Dom vart tvungen att installera dessa i bla. krematorier. Hur det står till för övriga har jag ingen aning om, men dom finns.

 
Ingen bild

Hej!

16 januari 2014 23:32

@Mats :)
Det kommer säkert bättre utrustningar i tid, vi ligger högst i näringskedjan så vi blir som biologiska filter som beroende på belastning som ger utslag för filterbyte. Att det bara är kvicksilvret och reservdelarna som är bidragande är det ju inte, kvicksilvret i tänderna förbjöds för något år sedan men med ett antal års fördröjningseffekt.

Vi producerar 6-7 gånger kroppsvikt/år i sopor resp. 72kg/81år för vår egen återvinning inkl. delar av rötslammet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards