thoralf

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

SKRÄCKLÄNDER FÖR KRISTNA

Av Thoralf Alfsson - 14 januari 2014 23:14

Somalia är det nya skräcklandet för kristna, strax efter Nordkorea. Det slår organisationen Open Doors fast i en ny rapport. Det är första gången någonsin som ett afrikanskt land söder om Sahara placerats så högt. Och förföljelsen beskrivs som ”extrem”.


"Det är en strikt islamisk kontext som inte är tillåtande mot kristna, säger Peter Paulsson, generalsekreterare på Open Doors Sverige."


"Det händer ofta att somalier som blivit kristna hotas till livet i Sverige. I våras var det en man som blev knivskuren när de upptäckte att han blivit kristen."


"Invånarna i Syrien har blivit radikaliserade av de islamistiska rebellgrupperna. Det har gjort att många muslimer som tidigare varit moderata nu är mer fientliga mot kristna, säger Peter Paulsson på Open Doors Sverige."


Den arabiska våren än en gång, som dessutom prisades av politikerna i sjuklövern. Inte minst i Sveriges riksdag när Sverigedemokraterna höjde ett varningens finger.


Ovanstående är citat från en artikel i tidningen Dagen.


Open Doors har gjort en värdering av hur kristna förföljs i andra länder och rangordnat det i en lista. Kommunistiska Nordkorea toppar listan före en lång rad av muslimska länder. Kommunism och islamism är två ideologier som världen skulle må mycket bättre utan.

Listan talar sitt tydliga språk.


 

 
 
Ingen bild

Ronny

15 januari 2014 00:05

Och en kommentar från någon i Svenska Kyrkan vore väl för mycket att förvänta sig!?

 
Lassekolja

Lassekolja

15 januari 2014 00:49

Bara en tidsfråga innan Sverige syns på denna listan. Om 7:an får som dom vill, alltså hålla på ett tag till, hamnar Sverige snart bland de "tio i topp"! Det är SD´s uppdrag att förhindra detta. Någon annan lär inte rädda Moder Svea!
SD 2014!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 januari 2014 07:06

Ja, detta är ytterligare en anledning att vara Islamofob och Kommunisthatare. Endast de mest korkade kan tro på dessa ideologier förträfflighet.
Där de härskar råder förtryck, hat och död.
Deras "lärjungar" är hjärntvättade och blinda av hat mot oliktänkande...

 
Ingen bild

Tony

15 januari 2014 08:09

Anhängare till Kommunism och Islamism är bakåtsträvare.

 
Ingen bild

World Traveller

15 januari 2014 08:14

Fort nu. Får vi se Tommy, Mats(ateist) och Nyhetspojken komma till islams och kommunismens försvar.

 
Ingen bild

Observer

15 januari 2014 09:19

Svenska kyrkans tystnad över förföljandet av kristna är monumental och total.Den nyvalda ärkebiskopens läppar är igenklistrade.Ännu ett exempel på PK-ismens moraliska ruttenhet i svensk s.k kristen tappning.

 
Ingen bild

Bertil

15 januari 2014 11:50

Har politikerna i Kalmar nu röstat jag till ett nytt universitet i hamnen eller vad blev resultatet av dagens möte?

Ser att några klagat på att man fick föredragshandlingarna kvällen innan och därför fått svårt att hinna förbereda sig ordentligt, är det normalt förfarande i Kalmar eller bara vid detta ärende?

 
Ingen bild

Sven Dacke

15 januari 2014 12:38

Gillar Björn Söder på Riksdagsdebatten som jag just nu tittar på

Det var ingen nackdel att Fredrik fick något att "bita i"

 
Ingen bild

Mulla Omar

15 januari 2014 13:57

Sura 9 vers 29
" Kämpa mot dem som,trots att de förr fick ta emot en uppenbarad skrift (judar och kristna), varken tror på Allah eller den yttersta dagen, och som inte förbjuder det som Allah eller hans sändebud har förbjudit, och inte iaktar den sanna religionens bud - kämpa mot dem tills de erkänner sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten"

 
Ingen bild

Mats (ateist)

15 januari 2014 15:35

World.

Hur tänker du, när du först skriver Mats (ATEIST) och i samma mening antar att jag skall försvara islam ? Vet du inte vad ateist betyder.

Funderar på Pastafarian rörelsen, kan vara något för mig. Bara för att.

 
Ingen bild

matspp

15 januari 2014 15:42

Mats (ateist)
Jag tänker när jag ser i samma mening en mening med att du vilja hålla M Rondellhund i bur.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

15 januari 2014 15:54

Matspp

Rondellhund var kul, i ungefär 23 poster, nu börjar det likna skriftlig tourettes syndrom.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

15 januari 2014 16:01

@ Sven Dacke

Helt klart var Björn Söder bäst i debatten! Sen otroligt svagt av "oberoende" SVT:s reporter att nämna alla deltagare utom Björn i sin sammanfattning av debatten, men det var väl förväntat.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Nyhetspojken

15 januari 2014 16:02

@Ronny
Vi som är aktiva inom Svenska Kyrkan ber ständigt för dem som förföljs för sin tro. Mycket mer än det kan de flesta av oss inte göra. Men du kan utgå ifrån att i det närmaste 100% av kyrkans aktiva fördömer all form av våld mot kristna bröder och systrar.

@World Traveller
Jag försvarar då inte någon annan religion än den jag bekänner mig till, det går inte riktigt ihop.

 
Lassekolja

Lassekolja

15 januari 2014 16:24

Har någon kollat Antje Jackelén´s medlermsskap i Svenska Kyrkan? Om hon mot förmodan är det bör Kyrkomötet omedelbart "upprätta ett medlemsärende" där hennes medlemsskap å det kraftigaste ifrågasättes. Som medlem i Svenska Kyrkan känns det inte optimalt med en Ärkebiskop, som anställer imamer och har problem med vem som prioriterar oss Kristnas väl, Gud eller Muhamed!?!

http://www.status.st

 
Ingen bild

matspp

15 januari 2014 17:54

Mats (ateist)
Den är fortfarande kul, rolig och underhållande!
Den går liksom inte att gå förbi den hursomhelst då den är allestädes närvarande.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

15 januari 2014 18:34

Matspp

Det är möjligtvis för din stora kärlek till den fria konsten, som Lars vilks, Makode Lindeoch andra likasinnade står för. Måste vara skönt att kunna trampa lite så där lagom, på folk och sedan kunna gömma sig bakom konsten.

 
Ingen bild

matspp

15 januari 2014 19:51

Mats (ateist)
Den är allestädes närvarande för att den är ofri i vårt så kallande fria land. Den gömmer sej inte bakom konsten utan det är alla andra som gömmer sej bakom den. Den visar på en av de tokerier som flertalet nu verkar ställt sej bakom. När får vi se en massiv demonstation till Vilks fördel? Hur många andra tokerier förekommer i Sverige som berör invandringen?

 
Lotta

Lotta

15 januari 2014 20:17

I dagens Östran raljerar en Börje Samuelsson om fördomar. Som exempel tar Samuelsson upp att det är en myt att våldtäkt är sanktionerad i Koranen. Det jag tycker Samuelsson skall göra är att lyssna på följande föreläsning av Wafa Sultan, själv muslim och född i Syrien. Den är på 48 minuter och mycket lärorik att se. Lyssna särskilt från tidskod 2:50 och framåt. Där kommer du få höra att Wafa Sultan arbetade som läkare i sitt hemland där hon fick se och behandla mängder av misshandlade kvinnor som var våldtagna och svårt slagna. Allt godkänt av deras familjer och sharialagen. Han kommer också få höra, (tidskod: 9:06) att hon anser att islam är en hatfull, intolerant ideologi mot kvinnor, men även att misshandeln av muslimska kvinnor är laglig inom islam. Lyssnar Samuelsson vidare kommer han få höra att, (tidskod: 9:40) det inte bara lagligt utan kommer från lagar hämtade direkt ur Koranen och Mohammeds lära. Tidskod 12:48 kommer Samuelsson få höra att "Det finns inget mer hatfullt för en man än en kvinna och att kvinnor är domesticerade djur och förtjänar att bli slagna. Gång på gång har hon sett kvinnor så indoktrinerade att de själva anser att det är rätt att de blir slagna. Från tidskod: 14:58 får han höra att Laura Logan, journalisten som blev attackerad i Egypten på politiskt korrekt manér i en intervju i TV-programmet 60 Minutes aktade sig noga för att någon gång nämna muslim eller islam under intervjun trots att det var just muslimer under islam som attackerade henne. Lyssnar Samuelsson vidare så skall han få höra historien om Wafa Sultans brors- eller systerdotter som 11 år gammal giftes bort med sin kusin som var över 40. Hennes äktenskap validerades under sharia. Under många år misshandlades flickan svårt men hade inte rätt att ansöka om skilsmässa. En dag rymde hon hem till sin far och bönade om att få stanna kvar, hon lovade jobba som hans hemhjälp resten av sitt liv. Fadern svarade att det var skamfullt för en kvinna att lämna sitt hem utan sin mans tillstånd. Fadern sa till henne att gå tillbaka så skulle han prata med hennes man. Historien slutar med att brors- eller systerdottern tog sitt liv genom att bränna sig till döds. Tidskod: 17:18 berättar hon vidare om en kvinna, närmare 40 år gammal som hon behandlade i Syrien. Efter undersökning där det visade sig att kvinnan var gravid i tredje månaden kollapsade hon och började slå sig själv i ansiktet. Hon sa - snälla doktorn hjälp mig ur det kaos jag befinner mig i, min son kommer döda mig. Jag bryr mig inte om mitt liv, jag förtjänar att dö, men jag vill inte att min son smutsar ner sina händer på mitt blod. Vad är det frågan om sa läkaren. - Jag är änka, min man dog för 5 år sedan och lämnade mig med fyra barn. Min svåger våldtar mig varje dag i utbyte mot mat till mina barn. Om han skulle få reda på att jag är gravid skulle han provocera min son att döda mig istället för att utsättas för offentlig publicitet. Hur gammal är din son? Han är 15 år, jag ber er doktor, han är fortfarande ung, jag vill inte att han smutsar ner sig på mitt äckliga/smutsiga blod. Hon skickades till gynekolog. När hon återkom efter två veckor såg hon sjuk och svag ut. Hur är det frågade doktorn. Jag kom för att tacka er, jag fick fostret borttaget men jag dog nästan. De genomförde aborten utan bedövning och smärtan jag kände dödade mig nästan. Opererade de utan bedövning? Jag har inte tillräckligt med pengar för att betala för bedövning så läkaren var tvungen att operera utan. Från tidskod: 26:00 är det så dags för frågor. Tidskod 38:39 får Samuelsson höra vad Wafa Sultan tycker om Hijab- och burkaförbud i Europa. Till sist vill jag tipsa Björn Samuelsson om att lyssna på vad Wafa Sultan tycker om de olika varianterna av islam, tidskod: 42:50. Så du, Björn Samuelsson jag litar mer på vad Wafa Sultan som levt mer än halva sitt liv i Syrien än jag litar på dig, Expo eller Jan Hjärpe.

http://www.youtube.com/watch?v=nOK-F79aRBo&feature

 
Ingen bild

sarak

15 januari 2014 21:56

Lotta...............Du är beundransvärd med ditt uppsökande citat.Hoppas många tar del av det.

 
Lotta

Lotta

16 januari 2014 09:19

@Sarak
Tack så mycket det var snällt skrivet.

Thoralf jag försökte maila dig men fick meddelande om att din maillåda var full?

http://youtu.be/nOK-F79aRBo

 
Ingen bild

Thoralf A

16 januari 2014 09:36

Lotta

Har rensat lite så det borde fungera nu!

 
Lotta

Lotta

16 januari 2014 10:16

Thoralf
Ok får skicka artikeln som hör till mitt inlägg ikväll när jag kommer hem efter jobbet.

http://youtu.be/nOK-F79aRBo

 
Ingen bild

Ludvig

18 januari 2014 10:06

Att det aldrig går upp för pk- politiker och journalister vilken hatreligion islam är. Listan på länder där kristna förföljs och trakaseras borde sättas på deras näsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards