thoralf

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Thoralf Alfsson - 4 januari 2014 20:52

Lyssnat lite på radion idag och som Sverigedemokrat blir man faktiskt väldigt frustrerad. Den pk-kultur som råder inom makteliten idag är minst sagt skrämmande. Du måste vara kritisk mot SD annars blir du inte accepterad av etablissemanget.


Jag lyssnade bland annat på Medierna och lördagsintevjun med Antje Jackelén. Tidigt i intevjun säger hon att kyrkan och ärkebiskopen inte skall vara partipolitisk men det dröjde inte så långt in i intervjun innan hon blev just partipolitisk.


 

TT


Det ”märkliga” är att just det är delen som rör Sverigedemokraterna som media och framförallt TT lyfter fram och kablar ut i sina artiklar. Givetvis är syftet att än en gång stämpla SD som något negativt. Men som alla andra handlar det mest om floskler. Aldrig några skarpa exempel på vad hon syftade på med människovärdet.


Jag reagerade dock starkast på att Antje Jackelén var förespåkare av omskärelse på små pojkar trots att det inte ingår i den kristna tron som företräds av svenska kyrkan.

 

Dessutom svarade hon väldigt undvikande på alla frågor om islam som Pontus Mattsson ställde. Jag tolkade det dock som hon var för att kyrkan anställer imamer. Hon hade i varje fall inget att invända mot den som anställts av Sofiakyrkan i Stockholm. Hon förespråkade till och med kombinationen av präst och imam vid konfirmationer.


Jag tycker dock att Pontus Mattsson missade en väldigt viktig fråga under intervjun. Förföljelsen av kristna i de muslimska länderna i spåren efter den så kallade arabiska våren. Var den frågan för infekterade för att ställa? Det hade varit intressant att höra henne svara på frågor om detta!


Istället ansåg hon att det var fel att tycka illa om islam och sedan vara stolt över det.


Jag tillhör den skaran som kritiserar islam kraftigt och jag känner dessutom att mitt samvete mår väldigt bra av det.


Förra lördagen var det en manifestation mot rasism och nazism och jag är övertygad om att de som demonstrerade och hatade nazismen också är väldigt stolta. Tycker Antje Jackelén att detta är fel också. För mig finns det många praralleller mellan nazism och islam om man ser dem som ideologier.


Först tar vi lördagens folk, sedan tar vi söndagens folk. Något som Antje Jackelén borde tänka över!


Sedan förstod jag också att Antje Jackelén ”köpt” klimatalarmisternas version till fullo. Precis som hennes föregångare men det gäller ju att hålla sig i pk-fåran.


Svenska kyrkan går ingen ny vår till mötes med den kommande ärkebiskopen. Vi kommer få en mångkulturell ärkebiskop som ser islam som sin jämlike. Något hon bevisade vid utfrågningen innan valet av ärkebiskop gjordes.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards