thoralf

Alla inlägg under december 2013

Av Thoralf Alfsson - 9 december 2013 22:19

 

Måste bara väldigt kort kommentera den omtalade DN-annonsen.


Sveriges så kallade antírasister har gjort bort sig ännu en gång enligt min mening. Att protestera mot denna annons som i stort sett bara lyfter fram statistik från ”godkända” källor/myndigheter och kalla den rasistisk visar enbart hur illa ställt det är i vårt land och hur okunniga antirasister är.


Jag tror att effekten blir att än fler köper boken. Bättre reklam än så kunde inte förlaget och författarna fått. Jag gissar att de är väldigt tacksamma över antirasisternas reaktioner.


”Ni kan ta er rasism och ni på DN era annonspengar och köra upp dom i röven”

Özz Nujen


Så talar en person (komiker) som respekterar alla människors lika värde och är tolerant.


I Danmark kallar man Sverige för en Koranskola. Jag förstår liknelsen. Läs artikel.


”Af en eller anden grund kommer jeg til at associere til en koranskole, når jeg betragter den svenske debat. Dvs. når jeg ikke bare kommer til at tænke på børn. Små, forkælede børn i jakkesæt, klædt ud som statsministre, ombudsmænd, professorer, eksperter og ordførere for dit og dat. Akkompagneret af de mest ekstatiske stykker Dmitri Shostakovich.”

 

I Norge är även reaktionerna helt andra än i Sverige. I Aftenposten kan bland annat följande läses och jag kan bara instämma. Läs artikel.


”I Sverige råder det en oppfatning om at å være innvandringskritisk er det samme som å være rasist. Det virker som mange tror at hvis man slipper til noe, vil det til slutt spise seg inn i hele offentligheten, og så kommer en Hitler og banker på døren.

 

- Sverige er sykt”

 

På Medborgarplatsen var det idag även en manifestation av antirasister.



Är det inte Henrik Johansson från IRM som protesterar mot DN:s annons (ca 0:15). Inte något som förvånar.

Av Thoralf Alfsson - 7 december 2013 11:07

I veckan läste jag en artikel i Barometern om att Företagarna inleder en stor kampanj inför valet 2014 med fokus på småföretagarnas situation. Ett väldigt bra initiativ då småföretagare skapar de flesta jobben och det är småföretag som växer till större företag.


På måndagskvällen hade Företagarna bjudit in länets riksdagsledamöter för att diskutera frågan. Jag har dock inte fått någon inbjudan från Företagarna. Jag har däremot fått mejl från medlemmar i företagarna som undrat om jag blivit inbjuden. Tyvärr har jag blivit tvungen att svara dessa att någon inbjudan inte inkommit.


Sverigedemokraterna är representerade i Riksdagen, Kalmar läns landsting och i stort sett samtliga kommuner i Kalmar län. Ändå anser uppenbarligen Företagarna i Kalmar län att landets tredje största parti, Sverigedemokraterna, inte har något att bidra med för småföretagarna i Kalmar län. På något annat sätt går det inte att tolka Företagarnas agerande!


Sverigedemokraterna är vågmästare i riksdagen och kommer sannolikt förstärka den ställningen i valet 2014! Att Företagarna som organisation då fullständigt nonchalerar landets tredje största parti är både förvånande och uppseendeväckande. Det borde stå i strid med Företagarnas stadgar och målsättning.


Tydligen är den politiskt korrekta agerandet viktigare i Företagarnas styrelse än vanligt sunt förnuft och ett demokratiskt synsätt där alla partier i riksdagen behandlas lika.


Den stora förloraren är inte Sverigedemokraterna utan landets alla företagare!

Av Thoralf Alfsson - 6 december 2013 06:46

Idag känner jag mig som framlidne Kurt Lundgren som ofta skrev sina blogginlägg på morgonen.


Jag har precis lyssnat på Bar o Politik med Jimmie Åkesson och Jonas Sjöstedt. Jag blir minst sagt fly förbannad på hur Jonas Sjöstedt kastar ur sig rena lögner i parti och minut. Har man inget annat att komma med borde man stänga igen sin stora trut!


Att Jonas Sjöstedt sedan hämtar sina ”fakta” från bloggen Inte rasist men visar bara på hans bristande trovärdighet. Han och hans politiska sekreterare/rådgivare bryr sig uppenbarligen inte om att kolla fakta innan man spyr ur sig sina lögner. Jag blir spyfärdig när jag hör Jonas Sjöstedt.


Alla som läser min blogg vet var jag och Sverigedemokraterna står när det gäller arbetskraftsinvandring och den fria rörligheten inom EU. Vi är väldigt tydliga med att vi vill riva upp beslutet om arbetskraftsinvandringen och att vi vill omförhandla/lämna EU. Dessa båda åtgärder skulle förbättra situationen på den svenska arbetsmarknaden och den lönedumpning som drivs fram av Alliansregeringen tillsammans med Miljöpartiet. Men som även Socialdemokraterna och Jonas Sjöstedts vänsterparti står bakom. Glöm inte det!


Mina tidigare blogginlägg

LO: JOBB I SVERIGE SKALL GE PUT

IRM

 

Jonas Sjöstedt framstår som en vidrig lögnare när han påstår att jag förespråkar löner på 35-50 kronor/timma för polacker som jobbar i Sverige. Jag har beskrivit konsekvenserna av att vad som kommer ske när utländska arbetare får 200 kronor/timma och permanenta uppehållstillstånd i Sverige enligt LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson. Sverige kommer översvämmas av arbetare från de före detta öststaterna och tredje världen, vilket skulle leda till enorma negativa konsekvenser för det svenska samhället.


Jag förespråkar en strängt reglerad arbetskraftsinvandring där kollektivavtalen följs men framförallt att svenska medborgare prioriteras före personer med andra medborgarskap. Skall det vara så svårt att fatta Jonas Sjöstedt! Jonas Sjöstedt är en smutsig och falsk partiledare till skillnad mot Jimmie Åkesson som håller sig till sanningen och fakta.


Du kan kasta ut Jonas Sjöstedt från riksdagen den 14 september 2014! Tag chansen annars kommer du ångra dig.


Av Thoralf Alfsson - 5 december 2013 15:00

De senaste månaderna har attackerna mot mig och SD varit många. Jag har utsatts för en hatkampanj, hot och anmälningar som media utnyttjat på sitt eget sätt. Det senaste exemplet var P3-programmet Tankesmedjan.


Men tack vare alla SD-vänner, sympatisörer och alla mina läsare av bloggen som stödjer mig via kommentarer på bloggen, mejl och telefonsamtal så står man bara starkare för varje försök som misslyckas av pk-etablissemanget.


Ett stort tack för all support!


I lördags var jag ute en sväng i Kalmar, lite mat, ett besök på puben och sedan såg jag en mycket bra blueskonsert med Lisa Lystam på Söderport. Jag har nog aldrig fått så många ryggdunkar och kramar som jag fick under lördagskvällen, något som verkligen värmde mitt hjärta. Samtidigt kände jag att stödet för SD verkligen har accelererat!


Igår kom den stora SCB undersökningen som bekräftar detta. SD går fram till 9,3 procent en ökning med 1,6 procentenheter. Detta i den största telefonundersökningen och trots den massiva hatkampanjen som svensk media ägnat sig åt under hösten.


Det är ett riktigt styrkebesked från SD!

 

Kom också ihåg att ca 17 procent av de kontaktade inte ville svara på SCB:s frågor. Jag är personligen övertygad om att denna grupps svar skulle stärka våra siffror ytterligare.


 

Inga pilar från SD!


Det finna är också att SD inte tappar några väljare, utan vi plockar väljare ifrån i stort sett alla partier. Något som krönikören Sandra Rayman på SvD insett.


”Att som väljare kliva över till SD är sannolikt ett mer avgörande sidbyte än alla övriga möjliga förflyttningar inom partifloran. Den sociala acceptansen inför just detta val är som bekant låg, att då välja SD och dessutom uppge detta i en telefonintervju är inte betydelselöst. Benägenheten att hålla fast vid ett sådant val är förmodligen högre än ett val som inte är förknippat med några sociala kostnader.”

 

Hon har givetvis alldeles rätt i detta. Personer som går över till SD har i de flesta fall följt alternativa medier ett tag och kommit underfund med den falskhet och ovilja att berätta sanningen som finns i de så kallade etablerade kanalerna inom media. Tendens att läsa alternativ media ökar dessutom kraftigt, framförallt inom akademiska kretsar om jag skall tolka de samtal och mejl som jag får dagligen. Många söker sig dessutom till dansk, norsk, finsk media o.s.v


På lokal nivå bekräftas partiets framgångar med råge. Sedan valet 2010 har vi i min kommunförening i Kalmar ökat medlemsantalet med ca 200 procent och trenden är fortfarande väldigt stark, med nya medlemmar varje vecka.


Detsamma gäller i vårt distrikt (Kalmar län) där också medlemsökning närmar sig 200 procent. Men tyvärr är det dock fortfarande trögt i några kommuner där vi saknar några framträdande profiler. Men jag är övertygad om att de snart dyker upp även där.


På riksnivå närmar vi oss 12 000 medlemmar vilket vi kanske uppnår redan under 2013.


En annan statistik som säkert retar pk-etablissemanget är antalet läsare på min blogg. Den visar en liknande utveckling som medlemsantalet. När jag flyttade till Bloggplatsen sommaren 2012 hade jag i augusti och september ca 15000 unika besökare varje månad. Under förra månaden var antalet unika besökare drygt 32000 unika besökare.


En ökning med mer än 100 procent!


 

 

Det har varit några toppmånader men de beror bland annat på särskilda händelser under förra årets november och Katarina Mazetti krönikan i ICA-kuriren i januari vilket lockade många läsare till min blogg.


Under hösten har treden varit konstant positiv vilket innebär 1000-2000 nya unika läsare på bloggen varje månad. Det retar säkert många meningsmotståndare! Det visar också med kraft att jag är på rätt väg med min blogg och att den fyller en funktion i dagens pk-samhälle.

Av Thoralf Alfsson - 4 december 2013 08:50

    

Nasim Malik


Nasim Malik intar återigen plats nummer sju på socialdemokraternas riksdagsvalsedel för Kalmar län. Man kan ju alvarligt fråga sig hur Socialdemokraternas valberedning arbetar. 2006 hade Nasim Malik plats nummer sju, 2010 hade Nasim Malik plats nummer sju och nu kommer han även få plats nummer sju på 2014-års valsedel för socialdemokraterna. Läs artikel i Östran.


 

Valsedel 2006

 

Valsedel 2010


Plats nummer sju är med god marginal en säker plats för att inte komma in i riksdagen även om någon skulle falla ifrån.


Men visst är det märkligt att Socialdemokraterna år efter år placerar Nasim Malik som nummer sju. Jag kan nästan tro att plats nummer sju är reserverad för en person med invandrarbakgrund. I mina ögon är det något mygel i socialdemokraternas nomineringsprocess.


Socialdemokraten Carina Hägg är däremot sur för att hon petats ner på valsedeln i Jönköpings län. Hon går så långt att hon kommer med anklagelser om manipulation enligt Expressen.


”Nu menar hon att islamiska förbundet har ett samarbete med Socialdemokraterna och påverkar vilka som hamnar på riksdagslistorna.

 

– Jag har sett att det har inträffat genom åren. Det har då inte skett inför öppen dager och det är först på senare tid man har kunnat se att Islamiska förbundet har den påverkan. De kan lyfta in sina personer, men också påverka så att kritiker inte får politiska uppdrag. Den kraften i sin påverkan har de, säger hon till P4 Jönköping.”

 

Frågan är om det är Islamiska förbundet som också sätter Nasim Malik på plats nummer sju i varje val? Vem vet?


Nasim Malik själv hade säkert förväntat sig en plats topp-3 ! Åtminstone om man betänker att han redan åkt runt i sitt hemland och dess grannländer och presenterat sig som MP (member of parliament). Detta till och med innan valet 2014. Något som jag skrivit om i ett tidigare blogginlägg.


 


Nasim Maliks besvikelse måste dessutom vara väldigt stor då socialdemokraterna inte värderar hans utmärkelse som ”Ambassadör at Large for United Nation and European union”. Det borde väl inneburit att han skulle avancerat på socialdemokraternas riksdagslista. Förstår inte hans partivänner vilket internationellt rykte som Nasim Malik har. I riksdagen vore han sedan självklart given i utrikesutskottet för socialdemokraterna med tanke på hans internationella kontakter i Asien.


    


Vare sig riksmedia eller lokala medier i Kalmar har knappt uppmärksammat hans internationella utmärkelser. Vilket är mycket förvånande! Att inte den socialdemokratiska tidningen Östran har skrivit om detta är mycket anmärkningsvärt och måste vara en stor besvikelse för Nasim Malik.


Det hade annars säkert haft stor betydelse för hans placering på riksdagsvalsedeln. Nu kanske många socialdemokrater inte ens känner till Nasim Maliks internationella utmärkelser. Men framförallt känner de heller inte till hans så uppskattade internationella arbete som lett fram till dessa utmärkelser.


För det kan väl inte vara så att det är ”fejkade” eller "köpta" utmärkelser?

Av Thoralf Alfsson - 3 december 2013 16:54

Enligt en journalist på tidningen Östran så lägger åklagaren ner den återupptagna förundersökningen om hets mot folkgrupp.


Chefsåklagare Jan Pernvi skriver i sitt beslut att "blogginlägget innehåller vissa uppgifter som är missaktande mot en folkgrupp men inte till den grad att brottslig gärning kan anses föreligga, särskilt mot bakgrund av att inlägget gjorts på politikerns egen blogg".

Dessutom pekar Pernvi på att innehållet i blogginlägget vid tidpunkten varit föremål för en "mer allmän debatt och saklig diskussion i medierna i vart fall under 2010".


Undrar om media kommer slå upp denna nyhet lika stort som för två veckor sedan? Det blir nog bara en liten notis i något hörn.


Samtidigt blev det ju svar på tal till Tankesmedjan i P3!


UPPDATERING


Juridikfronten säger följande enligt Barometern.


"Vår verksamhet går inte ut på att ansätta oskyldiga meningsmotståndare, utan att se till att legitima rättsliga processer inleds när det kan misstänkas att överträdelser har skett. Det lyckades vi med denna gång"


Årets största skämt! Barometerns journalist Jesper Ericsson köper det rätt av utan någon följdfråga. En liten enkel fråga hade varit på sin plats. Hur många vänsterbloggare har juridikfronten anmält där det kan misstänkas att överträdelser skett? Utan att jag kontrollerat det kan jag med stor säkerhet säga ingen.


Juridikfrontens målsättning är att med hjälp av lagen tysta/skrämma personer som vågar yttra obekväma sanningar om dagens stora samhällsproblem genom att göra polisanmälningar. I det avseendet är lagen om hets mot folkgrupp ett alldeles utmärkt redskap som dessutom pk-media backar upp.


Av Thoralf Alfsson - 2 december 2013 20:56

 


Jag måste säga att jag reagerade väldigt starkt på hur vårt public service företag, Sveriges Radio använder sina licenspengar.


Personligen anser jag att ansvariga på programmet Tankesmedjan gått över gränsen när man så fullständigt medvetet raljerar över mitt namn flera gånger, bland annat "Alf-troll, troll-kuk" drygt 2 min in. Jag är faktiskt inte dömd för något brott när gäller somalier, khatsmuggling som man raljerar om i programmet. Men även om jag vore det så skulle det inte innebära att dessa anställda på Sveriges Radio har rätt att förlöjliga mitt namn i public service.


Det vittnar om en mycket märklig människosyn på Tankesmedjans redaktion! Frågan är om de ansvariga har tänkt över huvudtaget eller om det bara drivs av sin politiska korrekthet och därmed inbillar sig att det inte finns några gränser för anställda vid public service. Kan de ansvariga tänka sig att raljera över invandrare på samma sätt? Som exempel skulle vi kunna ta Abir al-shalani från centerpartiet som misstänks för ekonomisk brottslighet i miljonklassen? Vilken lucka får hon i Tankesmedjans julkalender?


”De krav som ställs på SR är att programmen ska vara opartiska och sakliga, och att inget ensidigt intresse ska gynnas.”

 

Hur många anser att detta program/klipp är opartiskt och sakligt?


Att valrörelsen skulle bli smutsig har jag förväntat mig men att våra public service företag skulle gå i spetsen hade jag dock inte föväntat mig.


Jag förväntar mig faktiskt att de seriösa journalisterna reagerar på detta inslag!


Länk till Tankesmedjan. Lyssna på inslaget. Det går uppenbarligen att kommentera.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards