thoralf

Direktlänk till inlägg 24 december 2013

GOD JUL ALLA SVERIGEVÄNNER

Av Thoralf Alfsson - 24 december 2013 00:41

 

Men jag kommer säkert med något blogginlägg under julhelgen. Det kanske kommer handla om manifestationen i Kalmar kommande lördag. Om hur galna vänsteranhängare är på grund av att SD bjudits in till manifestationen.

Eller om Tankesmedjan i P3 som slutade öppna luckor och hänga ut politiker.


Eller om att jag kanske skall flytta/skriva mig i Borgholms kommun. Jag och Per Lublin kanske kan få mer fart på politiken på Öland.


Eller kanske det blir något om den arabiska våren som övergått i ett totalt mörker som riskerar få stora konsekvenser även i Sverige.


Eller kanske jag bara tar det lugnt och trivs med mina barn och barnbarn.

 
 
Ingen bild

Pelle

24 december 2013 01:03

God Jul Thoralf och tack för ditt engagemang för Sverige. Vi kämpar tills vi vänta detta helt enkelt. Det måste gå.

 
Ingen bild

Johan

24 december 2013 01:12

God Jul,
Ta det lugnt och trivs med nära o kära, nästa år blir det ingen vila!

 
Ingen bild

Tobbe DS

24 december 2013 01:16

God Jul & Gott Nytt År
Stå på dig och kämpa vidare... Vi är mång bakom dig.

 
Ingen bild

Essendon

24 december 2013 04:10

God Jul
och
Gott Nytt År
till den verkligt kämpande och orädde Thoralf Alfsson,
som likt Torgny Segerstedt, kämpade mot ondskan!

God Jul och Gott Nytt år önskas till övriga här på bloggen, skribenter som läsare!



 
Ingen bild

alltförsverige

24 december 2013 04:52

Konstig "sverigevän" som inte ens har svenska på julkortet!!

 
Ingen bild

Freddan

24 december 2013 05:30

God Jul! Tack för en blogg utan skygglappar.

 
Ingen bild

Sissi

24 december 2013 06:49

God Jul Thoralf!

 
Ingen bild

Leon

24 december 2013 07:50

גוט אָפּרוטעג

Leon d´O.....

 
Ingen bild

mom-61

24 december 2013 08:21

God Jul Thoralf!

 
Ingen bild

C.H

24 december 2013 08:38

God Jul Thoralf och God Jul till dom som
försöker att spåra min mailadress.

 
Ingen bild

Boffe

24 december 2013 08:41

God jul Thoralf! Tack för många intressanta inlägg! Christoffer i Varberg

 
Ingen bild

Hacke

24 december 2013 08:54

God Jul Thoralf och övriga Sverigevänner härinne!

 
Ingen bild

Karl Jansson

24 december 2013 09:03

God Jul och Gott Nytt År

 
Ingen bild

Sladden

24 december 2013 09:31

God Jul på dig och tack för att du skickade kortet på Engelska. Då kan även våra utländska vänner förstå budskapet.

 
Ingen bild

Farbror Sven

24 december 2013 09:35

God-Jul till alla SD kämpar i Sverige !

 
Ingen bild

Fiona1177

24 december 2013 09:38

Även jag vill instämma i ovanstående julhälsningar till dig och jag tackar dig för ett väldigt informativt år!

 
Ingen bild

SM811

24 december 2013 09:39

God Jul Thoralf.

 
Ingen bild

Mattias

24 december 2013 09:59

God Jul och ett Gott Nytt Muslimfritt År!

 
Ingen bild

AWSvensson

24 december 2013 09:59

God Jul o gott nytt år , och då menar jag verkligen ett gott 2014 ,och de flesta här vet vad jag menar,

 
Ingen bild

OT

24 december 2013 10:03

God Jul & Gott nytt år!

"Ring, larmklocka, ring i bistra Sverigenatten
Mot förmyndar diletanternas hatfulla asky och medborgaren slö;
Det gamla året lägger sig att dö...
Ring själaringning över Sveriges land och vatten!

Ring in det nya och ring ut det gamla
I årets första, skälvande minut!
Ring lögnens makt från Sveriges gränser ut,
Och ring in till sanningen till oss, som famla!" - Ring Out, Wild Bells: https://en.wikisource.org/wiki/Ring_Out,_Wild_Bells

 
Ingen bild

J B Doe

24 december 2013 10:05

God Jul med både skinka, julöl och julsnaps!

 
Ingen bild

Tompa

24 december 2013 10:07

God Jul Thoralf.
Ta ett par dagars välförtjänt vila så att kraften finns inför höstens val.

Själv så önskar jag mig ingenting men jag önskar att Tomten delar ut sunt förnuft till det svenska folket för då får SD egen majoritet i riksdagen efter nästa val.

 
Ingen bild

Lotta

24 december 2013 11:04

God Jul till alla Sverigevänner. Ett särskilt tack till Thoralf för allt slit.

 
Ingen bild

Skånepåg

24 december 2013 11:05


Jag och konen tackar för allt arbete som du har lagt ner för att bevara vårt fosterland. Önskar dig en riktigt God Jul tillsammans med familjen och ett Gott Nytt År, där fler och fler "vaknar upp" och förhoppningsvis inser vad som håller på att ske.

 
Ingen bild

Tony

24 december 2013 11:06

God Jul till Thoralf och alla som vill Sverige väl, för
tyvärr är det väldigt många som ännu tror att världens
största socialbyrå kan fortsätta på den väg som man
slagit in på, men som i slutändan kommer att bli en
verklig chock för alla medborgare !

 
Stefan K

Stefan K

24 december 2013 11:09

Som någon skrev på nätet.
En riktigt God Jul till alla er som vill prioritera Sverige och svenska skattebetalare. En Jul till alla er andra.

Julen ska vara en trevlig helg, så därför tänker jag vägra läsa i, titta eller lyssna på, någon av våra etablerade medier. Det finns trevligare sätt att fira jul på.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Stig

24 december 2013 11:32

God Jul & Gott Nytt år, och tack för alla dina inlägg under året

 
Ingen bild

Helene

24 december 2013 11:34

God Jul Thoralf och alla andra trevliga människor på denna blogg.

 
Ingen bild

Ronny

24 december 2013 11:57

GOD JUL Thoralf, och tack så mycket för ditt idoga arbete, mot självutnämnda folkföraktare bland medier och politiker. Din blogg är ett ljus i den mörka och förljugna medievärlden. TACK !!

 
Ingen bild

Lärare

24 december 2013 12:05

GOD JUL OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR,
önskar jag Thoralf och alla andra sverigedemokrater runt om i landet.

Nu laddar vi alla batterier vi har, så vi slipper ha 7-klövern kvar, efter nästa val!

 
Ingen bild

Argus

24 december 2013 12:10

Ett stort tack för allt Du gör för en bättre Sverige och en riktigt God Jul Thoralf.

 
Ingen bild

Pellesnick

24 december 2013 12:17

God Jul & Gott Nytt År Thoralf.
Du är en kämpe som vi alla Sverigevänner är stolta över.
Mvh
Pelle Friberg

 
Ingen bild

Leonhard von Tensta

24 december 2013 12:29

God Jul & Gott Nytt År Thoralf ! o alla övriga också...

 
Ingen bild

Magnus O-Hamn

24 december 2013 12:51

God Jul Thoralf och alla andra goda människor här inne.

 
Ingen bild

Mattias

24 december 2013 13:17

God Jul & Gott Nytt SD-år Thoralf, och alla andra Sverigevänner!

 
Ingen bild

HiL

24 december 2013 13:26

GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR Thoralf. Beblanda dej för guds skull inte med Lublin

 
Ingen bild

Kurtan

24 december 2013 13:54

Till Thoralf och alla sverigevänner, som är många många fler än de som agerar som Sveriges "banemän", önskar jag av hela mitt hjärta samt mina förfäder och min avkomma en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Kom ihåg att så länge vi inte ger upp så har vi inte förlorat!

Dags för oss att på allvar höja rösten och sätta ner foten och avslöja de som vill Sverige och oss ont!

Kom ihåg att historien skrivs i denna stund. Vi väljer om vår avkomma kommer att hylla eller förbanna oss! Hur vi agerar i den kommande tiden avgör. Gör vad du kan!
MVH


 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 december 2013 14:40

God Jul o Gott Nytt År önskar Gubben o Gumman alla glada svenskar

Vi är nu på rymmen från Tomas Mattssons skrivbordslåda nya upptåg 2014 väntas :=)(=:

 
Ingen bild

Essendon

24 december 2013 15:01

@Gubben och Gumman
God Jul o. Gott Nytt År!
Thomas och hanses hejdukar kommer att få det svettigt framöver :-)
Är han Thomas så dj-a dum, så får han skylla sig själv när Expressen har konkat!

 
Ingen bild

Kjerstin

24 december 2013 15:24

God Jul till alla som " älskar Sverige på riktigt"

 
Ingen bild

Gute

24 december 2013 15:47

God Jul Thoralf och alla ni andra!

 
Ingen bild

Odalbonde

24 december 2013 17:19

God Jul och Gott Nytt År!

 
Ingen bild

Magentan

24 december 2013 17:33

Stort tack Thoralf för din outtröttliga kamp mot etablissemangets enfald och lumpenhet.

God Jul till dig och alla övriga Sverigevänner här!

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

24 december 2013 17:57

God jul och gott nytt år alla Sverigevänner. ( vi blir bara fler och fler ).

 
Ingen bild

Morningstar

24 december 2013 18:07

God Jul till alla svenskar. Glad vinterfest till alla politiskt korrekta och عيد ميلاد مجيد till alla nybyggare. :)

 
Ingen bild

Kjelle med flera

24 december 2013 18:43

God Jul och Gott nytt år Thoralf.

Tack för gott arbete 2013.

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

24 december 2013 20:00

God Helg, Thoralf!

Jag beundrar ditt arbete som riksdagsledamot. Jag skulle vilja vara lika effektiv, men hälsan räcker inte till. Idag fyra nya SD-medlemmar. Tidigare i december tre. På tur står tre KD, en C och en M, som önskar komma över till SD Sundbyberg.

En av våra senaste medlemmar (22) avser bilda en SDU-förening i Sundbyberg och uppger sig ha stöd av fyra fd skolkamrater.

SD Sundbyberg har för övrigt sex medlemmar som är thailändare. Alla är självförsörjande och har aldrig uppburit några bidrag. Fyra talar svenska obehindrat, medan två har ett till vardags- och yrkesfraser begränsat ordförråd.

Samtliga är buddister, men bejakar våra jultraditioner, som de med glädje deltar i. Underbara människor i sin anspråkslöshet och vilja att göra rätt för sig.

Jag tycker att jag inte orkat fylla min roll som riksdagsledamot. Men jag har gett SD en av de absolut bäst organiserade och fungerande kommunföreningarna i Stockholms län. Min kraft begränsas till rullstolsavstånd.

Alltnog, Thoralf, allt det bästa till dig, dina nära och kära.

Tillgivne vännen

Stellan

 
Ingen bild

World Traveller

24 december 2013 20:33

God Jul till både Stellan Bojerud och Thoralf. Thoralf är en kämpe och ett föredöme och du Stellan, vad ska man säga, jag bara önskar att jag har din glöd och din kämpaglädje när jag når din ålder. Om någon förtjänar epitetet hedersman så är det du. Och även din fru som troget står vid din sida. Jag har precis firat Jul med ett gäng Gurkhas. Officiellt så är de hinduer men på riktigt, som de säger, så är de buddhister (alla utom en som säger att Gud är hans mor efterson hon bar på honom, grät om han inte åt, fostrade honom o.s.v.) Gurkhas är riktiga soldater med en hederskod som är värd att följa oavsett om man är soldat eller civil. Jag hoppas att både du Stellan, och Thoralf, får en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År 2014.

 
Ingen bild

hulda mk1

24 december 2013 21:29

God Jul, Thoralf, Stellan och alla andra!
Efter en dag med traditionell julmat sitter jag nu vid köksbordet. Ett välbehövligt avbrott med Jul i allt detta mörker.
Så vila alla, njut av god mat, trevligt sällskap eller njut av att vara själv så laddar vi alla inför nästa år.
Då måste vi alla ha våra datorer i ordning och våra argument skärpta.
Godnatt Sverige!

 
Ingen bild

segunlud@gmail.com

24 december 2013 22:17

Du är en riktig viking. God Jul och ett hett valår

 
Lassekolja

Lassekolja

24 december 2013 22:46

Även jag önskar Thoralf, Stellan, Hulda, Lotta, Gubbar & Gummor och allt vad Ni kallar Er EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT MYCKET GIVANDE SUPERVALÅR 2014!!!
Jag har för första gången någonsin firat jul ensam, nja, inte riktigt ensam utan med min lille Bosse, min svartvite katt, eftersom min dotter och hennes familj är i Mexico över julen. Positivt med det är att jag för första gången i lugn och ro kunnat se hela Kalle Anka, "Kan Du vissla Johanna?", Karl-Bertil Jonsson, Svensson Svensson,o.s.v.

http://www.statsskuld.se

 
Ingen bild

Jenny K

24 december 2013 23:26

God Jul och Gott Nytt Supervalår önskar jag Thoralf och alla sverigevänner!
Tack för att ni alla orkar!

 
Ingen bild

Blåsippan

24 december 2013 23:46

God fortsättning allihop. Nu börjar den sista rundan och nu skärper vi oss och ger vårt allt inför Eu och Riksdalsvalet. Alla kan göra något. Kom igen.

 
Ingen bild

Maja Dacke

25 december 2013 01:00

GOD JUL, Thoralf och alla ni andra kämpar på sajten!

Vilka tillhör vi? Jo, det vinnande gänget - kom ihåg det.

Och det var märkligt att gnällspikar (nästan alla) och troll har hållit sig borta hittills i tråden ...

Nu ... när juldagsmorgon glimmar ...

 
Ingen bild

Leon

25 december 2013 11:50

God fortsättning på helgen och ett Gott Nytt År till ALLA vad/vem de än är.

Uttrycker också en, om än förmodat utopisk, önskan om att 2014 blir ett år när demokratin återupprättas i Sverige. Efter en valrörelse som präglats av att en saklig debatt kunnat föras och att alla politiska ståndpunkter kunnat framföras utan störningar. Att våra beslutande politiska församlingar efter valen avspeglar "folkviljan". Att den rådande konsensus- och kompromisspolitiken överges så att kraftfulla åtgärder kan genomföras för att komma till rätta med de uppenbara problem landet står inför. Att våra media, såväl "traditionella" som "alternativa", överger den sin besvärande ideologiska "filtrering" och opinionsbildningen är "fri" i ordets rätta bemärkelse. Och slutligen - att varje människa värderas för "VEM" de är och inte utifrån "VAD" eller "VARIFRÅN"

Leon d´O..... ("gnällspik" ???)

 
Ingen bild

Lotta

25 december 2013 12:39

@Lassekolja
Tack för hälsningen. Önskar dig en god fortsättning på julen.

 
Ingen bild

sarak

25 december 2013 15:22

Gott nytt år på er alla! Hoppas att Sverige vaknar och särskilt att alla de kvinnor, som enligt nyheterna inte insett vart vårt land är på väg, begriper att SD är det enda man kan rösta på. Inte hjälper men flyktingar genom att vräka in så många som möjligt och sen inte kunna ta hand om dem.

 
Ingen bild

Undrande

26 december 2013 20:17

God Jul Alla!
Kvinna 50+ som har vaknat detta året. Tack för din blogg, underbart att gå in här och läsa vettiga inlägg med eftertanke.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards