thoralf

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

KF OCH LITE ANNAT

Av Thoralf Alfsson - 17 december 2013 00:14

Det händer minst sagt ett och annat just nu. I lilla Kalmar har vi haft kommunfullmäktige idag och bland annat beslutat att införa LOV, trots vilda protester från Vänsterpartiet och Miljöpartiet. Socialdemokraterna var dessutom splittrade, 9 av 29 ledamöter avstod från att rösta vid voteringen.


Efter KF har vi också färdigställt ett utskick till distriktets alla medlemmar. Det börjar bli riktigt många brev nu och det fixas inte längre på någon timma. Idag är det ett rejält beting att färdigställa ett utskick och det kostar dessutom en rejäl slant.


 

Helin o Hakelius          Foto Thoralf Alfsson


Johan Hakelius skriver idag vad de flesta med lite sunt förnuft tänker om den så kallade rasistiska annonsen i DN. Tur att någon vågar säga ifrån. Läs artikel. Hur kunde Jan Helin släppa igenom den artikeln?


Idag fylls alla tidningarna med artiklar om nazisterna i Kärrtorp. Givetvis tar jag avstånd från dessa virrpannors agerande och våldsmetoder. Men jag kan inte annat än reagera på hur media, inte minst Aftonbladet slår upp detta. Jag har varit med vid några demonstrationer och torgmöten som arrangerats av Sverigedemokraterna. Det har varit minst sagt stökigt vid dessa tillfällen med mängder av kravallpolis. De så kallade motdemonstranterna har betett sig väldigt illa. Det har kastats flaskor, knallskott, ägg, ballonger fyllda med färg och andra saker.  Aldrig har Aftonbladet brytt sig så speciellt mycket om detta, snarare har man kritiserat polisen för att de omhändertagit några av dessa vänsterextremister och hållit dem i förvar under ett antal timmar.


Det vanliga är att media istället skriver så slarvigt att läsaren kan förledas att tro att det är Sverigedemokrater som omhändertagits och inte motdemonstranter. Jag undrar hur dessa skribenter i t.ex Aftonbladet är skapta. Är hederlighet och sanningen inga ledord för dessa ”journalister”? Hur kan de gå och lägga sig med gott samvete på kvällen efter att de skrivit sina ”rövarhistorier” i dagens tidning? Personligen skulle jag skämmas!


Vid dagens kommunfullmäktige möte så kom faktiskt några ledamöter fram och undrade hur det var efter hjärnskakningen. Jag uppskattar verkligen deras omtanke. Det var dock ingen från det rödgröna blocket där numera även Centerpartiet ingår. Utan från det borgerliga blocket. Inte undra på att man känner mer samhörighet med dessa partier som visar lite medmänsklighet.


I kvällens TV4-Nyheter berättade man om att FN vädjar om mer pengar och stöd till flyktingarna i Syriens närområde. Det väldigt rika landet Saudi-Arabien ger inte en enda krona i hjälp till flyktingsituationen i Syrien enligt TV4. Vi vet ju att Saudi-Arabien istället lägger sin pengar på att bland annat bygga moskéer i Sverige och västvärlden. Det säger en hel del om fredens religion, islam.

 
 
Ingen bild

Peter

17 december 2013 01:51

Saudiarabien samarbetar med USA, Israel, Qatar m fl - det säger mer vilka som ligger bakom extremisering av Islam, inkl al Qaeda.
Islam är inte hotet, utan internationella Eliten som vilseleder, polariserar, demoniserar, splittrar och härskar, startar krig och driver på massinvandringar, feminism, kommunism, kulturmarxism, HBTQ, klimathot, EU o s v.

 
Ingen bild

hummelstadskarin

17 december 2013 07:35

Thoralf, Du frågar hur dessa människor kan gå och lägga sig med ett gott samvete. De har inte något samvete och det samvete de en gång har haft har de dödat.

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 december 2013 08:07

Har också läst Hakelius krönika och den sticker verkligen ut.
Håller fullständigt med Thoralf om medias vinklingar, speciellt runt SD,s torgmöten och andra aktiviteter.
Borde inte de från SMR också benämnas som "motdemonstranter"? Både de och Vänsterextremisterna beter sig som omogna småbarn när de inte har förstånd att respektera våra demokratiska rättigheter och skyldigheter.

Vad kan Jan Björklunds utspel om skolavslutningar innebära?
Är det seriöst eller blir det som med de ständigt återkommande utspelen om språkkrav, dvs. ingenting.
Givetvis ligger det taktik mot SD bakom...

 
Ingen bild

Farbror Sven

17 december 2013 08:18

Jan Björklund skulle stannat som Major i resterna av det svenska försvaret !

 
Ingen bild

Sven Dacke

17 december 2013 08:34

Björlunds utspel var en öppning för mera bevarande kultur i skolan, och det där med kyrkan var bara ett exempel för att lura över väljare igen. Exemplet kan lika gärna vara besök i en Moske.

Har försökt hitta motionen i original men inte lyckats, hjälp mig med en länk

 
Ingen bild

Stefan A

17 december 2013 08:47

Väntar med beröm till Hakelius till efter hans nästa krönika, vi vet ju av erfarenhet att det inte är ovanligt att krönikörer efter "tips" från kollegor om att de "hyllas" på div. bloggar tar tillbaka det de skrivit och antagligen tycker.Hur klarar journalister av att leva med sig själva det undrar jag med, är det flaskan eller pillerburken, som är till hjälp, eller rökat? Och varför blev man journalist öht.? för att beskriva verkligheten och sanningen för allmänheten, eller för att förstöra livet för enskilda... man kan börja undra....

 
Ingen bild

Hacke

17 december 2013 08:59

Svensk media är verkligen ett skämt idag. Som tur är börjar detta nu alltmer uppmärksammas internationellt också. Det säger väl det mesta när danska politiker vägrar att ha med svenska journalister att göra. Att dom är politiska aktivister och t o m värre än så visar också Expressens senaste skamgrepp på yttrandefriheten med all önskvärd tydlighet.
På statsradion/tv:n var dom väldigt noga med att tala om att det var en fredlig demonstration som angreps av nazisterna. När har dom understrukit det i något enda av de sammanhang när sd:s alltid lika fredliga demonstrationer och aktiviteter angrips på liknande sätt av vänsterpöbeln?
Tro nu för guds skull inte att jag sympatiserar med nazisterna och deras tilltag men det går ju inte att bortse från faktum hur olika grupper i samhället behandlas och förmedlas av lögn- och förföljelsemedia.

 
Ingen bild

Sladden

17 december 2013 09:03

@Stefan A, de är inga journalister utan skribenter. Hur de kan sova om nätterna är en öppen fråga? Förmodligen som du skriver är det pillersömn av något slag. De flesta av de pillren är dock beroendeframkallande och främjar inte en normal livscykel.

Hej researchgruppen.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

17 december 2013 10:08

Det är bara att hålla med Thoralf i allt han skriver! Utanför ämnet, men vill ni ha lite humor så här på förmiddagen så gå till Affes Statistikblogg och kolla hans senaste underbara alster!
http://affes.wordpress.com/2013/12/16/debatt-om-expressens-uthangningar/

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

AWSvensson

17 december 2013 10:17

2,3 miljoner som behöver mat o logi för dagen, och Sverige slår sig på bröstet och tycker de är duktiga för att de fördelat 17000 på 18 länder, en summa Sverige själv tagit själv .

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 december 2013 10:24

Karlskronabloggen...
Ja, absolut, Affes Statistikblogg är alltid läsvärd. Bakom humorn finns också viktig samhällsinformation.

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 december 2013 10:31

Återigen levererar Stefan Thorsell en läsvärd krönika på Avpixlat. "Mattsson illa ute".

 
Stefan K

Stefan K

17 december 2013 10:40

Bra att du Thoralf tar avstånd från högerextremisternas agerande. Nu väntar vi på att media ägnar lika mycket kritik och spaltmetrar åt det vänstervåld som brett ut sig under en lång tid. Förmodligen en önska som aldrig kommer att slå in och när man läser Marcus Prifits artikel förstår man att förnekelsen är stor.
http://www.svd.se/kultur/samhallet-kan-inte-hantera-rasismen_8830120.svd
Inte ett ord om RF, AFA och andra våldsbejakande vänsterextremister.

Tycker mig märka att man från vissa journalister börjar hantera verkligheten på ett annat sätt än förr. Från vänsterhåll kallas det säkert för gå högerextrema krafter till mötes, men jag tror inte att hederliga journalister klarar av att ljuga i sin yrkesroll hur länge som helst. Verkligheten utanför redaktionsfönstret är alltför påtaglig.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 december 2013 10:48

Stefan K...
Sanningen kommer alltid fram till slut.Problemet är de skador som lögnen vållar under tiden...

 
Ingen bild

World Traveller

17 december 2013 12:11

Nu har Expressen/AFA lyckats hacka in nåt program som gör att jag är blockerad från att läsa och skriva kommentarer på alla sajter som använder Disqus (SvD, Avpixlat, Fria Tider, Exponerat, Svt Debatt) och de har dessutom plockat bort mail ur min e-mail inbox. Jag har mailat Expressen två gpnger och bett dom sluta larva sig men de svarar inte. Hur långt kommer de driva dessa trakasserier och denna åsiktsregistrering? Om de jävlas med mig så kommer jag givetvis att jävlas med dom förr eller senare.

 
Ingen bild

Thoralf A

17 december 2013 12:49

World Traveller

Du är inte ensam om detta. Jag kommer inte heller in på lokaltidningen Barometerns Disqus. Jag har inbillat mig att det är ett tekniskt problem. Men börjar nu inse att det kanske är ett exempel på åsiktsregistrering. Mina kommentarer är uppenbarligen inte välkomna på Barometerns webbsida.

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 december 2013 13:34

World Traveller + Thoralf...
Nu låter det obehagligt. Riktigt obehagligt. Anar Thomas Mattsson vilka krafter han har gynnat och legitimerat? Dömda vänsterextremister med stort förakt för demokrati och andras politiska åsikter plus stor datakunskap.

Den bumerang Mattsson kastade mot SD, kan komma tillbaka...

 
Ingen bild

Skånepåg

17 december 2013 13:43

@ World Traveller/Thoralf

Samma här. Har använt en annan pseudonym på Disqus, hjälper inte så man går tydligen in på IP-adresserna.

 
Ingen bild

Zalgonenko

17 december 2013 14:13

Den mest troliga förklaringen till att de kan sova utan dåligt samvete är att de är en samling psykopater. Det har mer och mer blivit klart att så måste vara fallet.

 
Ingen bild

Farbror Sven

17 december 2013 14:13

Thoralf , dina kommentarer är ju sanningen ,den vill nog inte Barometern höra .

 
Ingen bild

World Traveller

17 december 2013 14:36

Jag har mailat Expressen igen. Inga elakheter, utan bara snällt bett dom sluta larva sig. Fortfarande inget svar.

 
Ingen bild

Thoralf A

17 december 2013 14:56

Följande svar får jag av Barometern.

Testa att använda en annan webbläsare, t.ex Google Crome eller Firefox.

 
Ingen bild

World Traveller

17 december 2013 15:03

Jag har provat med det men det funkar inte. Det började med Avpixlat och idag är det samtliga sajter. På Exponerat framträder kommentarerna på ett konstigt sätt men det går att läsa dom. Dock ej kommentera. På övriga sajter är det blankt.

 
Ingen bild

World Traveller

17 december 2013 15:13

Jag skickade nu ett mail till datainspektionen och bad dom titta på det här. Antingen fixar dom väl problemet eller så får man väl påhälsning av AFA eller polisen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards