thoralf

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

ANFÖRANDE DEBATT SKU1, SKATT, TULL OCH EXEKUTION

Av Thoralf Alfsson - 5 december 2013 11:26

 
 
Ingen bild

Edward Ulfertz

5 december 2013 12:38

Gôtt att Riksdagen fick ordning på videon för det var ett bra tal.
Naturligtvis måste vi bevaka våra gränser själva. Vi kan inte lita på EU's yttre gränser och tro att inte knark och vapen kommer hit.
"Ska nåt bli riktigt gjort, så får man göra det själv."

 
Ingen bild

Farbror Sven

5 december 2013 12:46

Utanför ämnet :nu blir väl H.G.Strömer i Högsby nöjd när kommunerna blir tvungna till att ta emot ensamkommande "barn",samtidigt klagar han på hyreshöjningar och pensionssänkningar !

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

5 december 2013 13:47

Mycket bra tal Thoralf! Såg just Karlskrona-Richard hålla ett likaledes mycket bra tal om anslag till rättsväsendet! Dessutom var Sven-Olof Sällström riktigt bra igår kväll när brytpunkten diskuterades! Ju fler som ser dessa debatter i direktsändning eller i efterhand blir det fler som får upp ögonen för att Sverigedemokraterna inte är ett enfrågeparti.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

AWSvensson

5 december 2013 14:01

Det kom en liten käftsmäll till de som okynnesanmält för hets mot folkgrupp, kat o somalier o pengar till terroristorganisationer,ett bra anförande ,bra förslag o en liten jämförelse med gökboet Migrationsverkets kostnadsökningar var på sin plats,

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 december 2013 14:35

Fängelsestraff för tunisisk rappare
TT UTRIKES i dag 14:12

En tunisisk rappare, som hållit sig gömd efter att ha dömts till 21 månaders fängelse för att ha förolämpat polisen, dömdes i en ny rättegång på torsdagen till fyra månaders fängelse.

Weld El 15, vars riktiga namn är Alaa Yacoubi, hade överlämnat sig själv till de rättsliga myndigheterna.

Rätten fann honom på torsdagen skyldig till att förolämpat offentliganställda i sina låtar. Han dömdes till att omedelbart börja avtjäna fängelsestraffet.


TT


PS I Sverige får dom medalj

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 december 2013 14:56

Tänk vad många sätt man kan presentera fakta på

Tänker just nu på den stora väljarundersökningen i Aftonhoran ( ursäkta men dom gör skäl för namnet)

Citat
SD har sina absolut starkaste partisympatier, 14,8 procent, bland unga män mellan 18-24 år. Men i samma åldersgrupp bland kvinnorna är det bara 3,2 procent som sympatiserar med partiet. Bland äldre kvinnor ser det inte mycket bättre ut, totalt får SD bara 3,8 procent.

Om man läser vidare i texten så röstar kvinnor så här

Kvinnor
SD: 3,8
M: 25,7
C: 2,6
FP: 5,8
KD: 3,0
MP: 11,8
S: 39,3
V: 6,6


SD ligger då bättre än c och KD

Fy för den lede för sådan journalistik

 
Ingen bild

Martin Linderoth

5 december 2013 16:52

Bra jobbat Thoralf!

 
Ingen bild

Tony

5 december 2013 16:56

Vid Svinesund i Norge togs en smugglare med 440
kg cat i bilen, svensk media är knäpptysta som
vanligt, troligtvis hade dom heller inte reagerat
om så en hel båtlast hade påträffats!

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

7 december 2013 20:11

Du verkar lite uppgiven. Det kan jag så klart ha förståelse för. Men får sitta i främsta raden för att kunna observera hur 7-klövern förstör landet.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards