thoralf

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

JIMMIE TRÄFFADE LE PEN IDAG

Av Thoralf Alfsson - 18 oktober 2013 18:47

 

 


Ett minst sagt intressant möte. Läs artikel i DN

 
 
Ingen bild

Hacke

18 oktober 2013 19:20

Mycket intressant. Europas nationalstater måste enas mot den invasion som snart övergår i ren ockupation och där Sverige utgör det mest avskräckande exemplet i detta sammanhang.

 
Ingen bild

lennart l

18 oktober 2013 19:25

Det är bara att hoppas att det blir en samverkan. Front Nationals ledare Marine Le Pene pratar klarspråk och har svar på alla vänstersympisatörers ogrundade attacker. Hon är en motpol till vår Jimmie Åkesson som är mjukare i sin framtoning. Jimmies debatter i riksdagen väljer tidningarna unisont att inte referera till när övriga partiers åsikter recenseras. Kanske vill det till lite extraordinära uttalanden från Jimmies sida. Det snömos som Fridolin och Annie Lööf replikerar mot de fakta Jimmie levererar i riksdagsdebatterna får mig att må illa. Fy f*n för de 7:s politiker. Det enda jag kan hålla med Reinfeldt om är hans uttryck "det sovande folket". Svenska folket bryr sig inte så länge de har sitt rödtjut, pommes frites och lilla köttbiten på fredagarna.

 
Ingen bild

Nils DK

18 oktober 2013 21:52

Jag tycker att SD hör hemma i gruppen Frihet och demokrati i Europa (EFD) med UKIP och Nigel Farrage samt Sannfinnländarna, Dansk Folkeparti och liknande.

Front National, Vlaams Belang och österrikiske frihetspartiet (Jörg Haiders parti) och annat som Annie Lööf skulle sagt brunt och blandat, hade tidigare gruppen Identitet, tradition och suveränitet (ITS), vad planen är nu vet jag inte, men det är viktigt att välja rätt sällskap.

Nu är detta förvisso mest något tekniskt och inte ett nytt parti man skapar, men vi vet ju hur rapporteringen blir, så jag tycker att SD skal välja Farrage och de andra, om de nu vill ha dem.

 
Ingen bild

Lotta

18 oktober 2013 21:59

Då gratulerar vi Norge till sin första alldeles egen terrorist. Europas ledande politiker kan inte vara vid sina sinnes fulla bruk när de släpper in individer av detta slag. Naiva, blåögda eller vad ligger bakom att terrorister släpps in i våra länder?

 
Lassekolja

Lassekolja

18 oktober 2013 22:53

Instämmer helt med Lennart I & Lotta, särskilt det där med Reinfeldt´s "sovande folk". Dom har mindre än ett år på sig att vakna om dom i framtiden vill kunna se sina barnbarn i ögonen.
LYCKA TILL med "samarbetet över gränserna", det brukar ju PK-etabl. gilla. Kör på för fullt Jimmie och Kent! Tveka inte, PK-gänget kommer att ösa PK-floskler över SD oavsett! EU behöver veta att dom inte kan köra med oss hur f-n dom vill!
SD x 2 under 2014 !!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Zalgonenko

18 oktober 2013 23:12

Jag hoppas verkligen att SD-folket inte tar intryck av slaskmedias påhopp i denna fråga.
Det är ju självklart att SD skall samarbeta med de andra nationella partierna i Europa.

 
Ingen bild

Lärare

18 oktober 2013 23:38

Hoppas att SD och Åkesson står på sig nu och inte lägger sig platt inför ev påhopp från media och övriga svenskhatare.

Kent Ekeroth är en given EU-parlamentariker! Han är på hugget hela tiden.
Klart att SD ska samarbeta i EU med FN och andra nationella stater!

 
Ingen bild

Nils DK

19 oktober 2013 00:11

Detta samarbete är inte ett politiskt samarbete om att förändra Europa, men ett samarbete om kontorsfaciliteter, ekonomiska resurser och taltid i parlamentet. EU-skeptikerna i lär inte nå någon kritisk massa efter detta val, så EU-tåget kör på efter planen, och man kan fråga sig, vilken roll någon enstaka svensk nationalist och EU-skeptiker ska ha, men den kan väl rapportera vad som händer därnere av hemska saker om inte annat.

Front National hör inte till någon grupp nu - jag tycker att de skal gå med i vad det hette frihet och demokrati Nigel Farrage-gruppen om de får vara med - och där hör också SD till.

Om SD går ihop med alla medieutropade halv-och-hel-nassar i Europaparlamentet om att dela kopiator, så blir det en taktisk katastrof. Så kan SD lika gärna gå ihop med Svenskarnas Parti och Nationaldemokraterna upp till valet. Det är det väl ingen som önskar sig.

 
Ingen bild

Erik

19 oktober 2013 00:47

Jag tycker SD bör samarbeta med UKIP.

 
Ingen bild

Argus

19 oktober 2013 08:41

Som Hedlund bruka säga; man ska inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten. Det finns ingen anledning för SD att diskutera ett eventuellt medlemskap i någon europaparlamentsgrupp innan europaparlamentsvalet och kanske inte ens före riksdagsvalet för att inte skrämma bort de nyvakna.

Sedan är det kanske dags för SD att inse att bästföredatum har passerat för bröderna Ekeroth. En Ekeroth på röstsedeln skulle få mig att tveka att lägga den i valurnan. Jag har starka tvivel att de verkligen är lojala mot Sverige och svenskarna: http://www.dn.se/nyheter/sverigedemokrat-fick-sionistpris/ Sionismen är enligt mig lika odemokratisk, rasistisk och förkastlig som Islam och hör lika lite hemma i ett modernt samhälle.

 
Ingen bild

Dumle

19 oktober 2013 09:11

Argus@

På vilket sätt skulle uppfattningen att det judiska folket har rätt till sin egen stat vara likställt med en ideologi som förkastar jämställdhet, jämlikhet, demokrati och andra mänskliga rättigheter?

Om du har problem med juuudarna finns det andra partier till höger om SD. Ett tips kan vara att kolla upp om inte ND eller SvP kan vara något för dig.

Mvh

 
Ingen bild

Argus

19 oktober 2013 14:26

@Dumle: Jag har inget problem med staten Israel, för övrigt den enda demokratin i hela Mellanöstern, utan med ideologiska uppfattningar som indelar människor i raser eller religioner. Du kanske inte heller känner till att Lehi (eller Sternligan, en av flera sionistiska terrorgrupper i brittiska mandatområdet Palestina under 1940-talet) och judiska sionister bosatta i Tyskland antingen samarbetade eller försökte etablera ett samarbete med Nazityskland. De båda ideologierna förenades i målsättningen att föra den judiska befolkningen ur Europa. Nazityskland ville få ut judarna ur Europa och sionisterna ville föra dem till Israel.

Sternligan låg bakom mordet på Lord Moyne i Kairo, var delaktig i Deir Yassin-massakern och mördade FN-sändebudet Folke Bernadotte. Folke Bernadotte som för övrigt var gift med Estelle Manville som har gett namn åt en svensk arvfurstinna vilket av många uppfattas som en markering av kungahuset mot staten Israel för att inte gjort upp med sitt förflutna.

Genom Folke Bernadottes försorg räddades under andra världskriget slutskede 15 000 människor varav 8 000 skandinaver ur koncentrationsläger. Folke Bernadotte hade ursprungligen i uppdrag av regeringen att sammanföra norska och danska politiska fångar i Naziyskland och förhandlade fram en överenskommelse med Heinrich Himmler om detta. Han och hans medarbetare lyckades med list och mutor rädda ett stort antal judar från en säker död. För detta belönades han från sionistiskt håll med kritik att skandinaver fick företräde, hans uppdrag om du kommer ihåg, framför judiska fångar och sedermera mördade vissa av dem honom som tack för hjälpen.

Att vara sionist innebär att du sätter staten Israel framför det land du bor i. Vi har tillräckligt med problem i Europa med människor som inte betraktar det land där de bor som sitt hemland utan att vi ska politiska företrädare som också betraktar ett annat land som sitt hemland. Jag är en varm anhängare av staten Israel, inom 1948 års gränser, men jag är en ännu större anhängare av konungariket Sverige.

Slutligen beträffande den politiska skalan anser jag att SD är ett gediget mittenparti i motsats till de du nämner men förstår samtidigt om du har svårt för nyanser.

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

19 oktober 2013 18:15

Kom igen Thoralf!

Se till att SD bjuder in UKIP!

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards