thoralf

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

UKIP OM CECILIA MALMSTRÖM

Av Thoralf Alfsson - 10 oktober 2013 15:16


Översatt av Anna C.


I en tidigare debatt sa kommissionären Malmström, om jag hörde rätt, att hon vill öppna fler legala vägar in i EU. Mrs Malmström, varför åker inte ni till länder som Grekland, Italien, Spanien, Frankrike och Storbritannien och frågar vanliga människor där vad de tycker om det? Jag gissar att majoriteten kommer att svara er att de faktiskt vill ha färre, inte fler möjligheter för folk att ta sig in i deras länder. Ni skulle kanske försöka att lämna Bryssels ideologiska bubbla och, om jag vågar föreslå, visa lite solidaritet med Europas arbetande folk. Ni talar om gränskontroller, men ni har överhuvudtaget ingen ambition att försöka kontrollera invandringen. Storbritannien är översvämmat av oupphörliga immigrationsvågor inifrån och utifrån EU. Och vår enda möjlighet om vi vill kontrollera dem är att lämna EU.

 
 
Ingen bild

teekay

10 oktober 2013 16:04

De, här var sanna ord och inga PK-visor !
Malmströmskan är ett åtlöje för Sverige, och jag hoppas nu att hon tar mer än ettsteg åt sidan inom EU och även svensk politik.
Hon skämmer ut Sverige och sig själv, men det fattar hon inte.

 
Lotta

Lotta

10 oktober 2013 16:18

Tänkte just i dessa banor när jag hörde Malmströmskan på TV nyligen. Fattar inte människan att många av Europas länder är konkursmässiga? Hur skall dessa länder kunna ta emot människor från andra länder när de inte ens kan ta hand om sin egen befolkning? Malmström och alla andra godhetsapostlar skulle tvingas se filmen jag länkar till. Då skulle de få lära sig att det inte spelar någon roll hur många fattiga människor vi i väst tar hand om är det ändå bara en droppe i havet. Det enda dessa dogooders gör är att sänka sina egna länders ekonomier så att vi om en inte allt för lång tid framöver står helt utan välfärd. Vad gör du då Malmström?

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Stefan

10 oktober 2013 16:32

Folkpartiet, i synnerhet Cecilia Malmström och Birgitta Ohlsson, är fullständigt livsfarliga både för Sverige och EU. Det riktigt kryper i mig när jag ser och hör dem!

 
Ingen bild

Kurtan

10 oktober 2013 16:42


Lysande Gerard Batten!

Dagen då denna Malmströmskan m.fl av SD? blir förklarade "PERSONA NON GRATA" samt deras förmögenhet, dvs stöldgods, konfiskerat samt en enkelbiljett till valfritt MENA land slår jag "klackarna i taket"!

Att hon är så inskränkt att hon inte inser att hon inte bara skämmer ut sig själv utan även Sverige och det svenska folket är ofattbart!
MVH


 
Ingen bild

Hej!

10 oktober 2013 17:40

Härligt inlägg, no comments!

 
Ingen bild

Harry

10 oktober 2013 17:45

Att Europa måste ta ett större ansvar för dessa socialbidragstagare är inget annat än ett rop på hjälp! Sverige klarar inte av att ta emot fler. Vi har varken husrum eller arbete till dessa de närmaste 10 åren. Dessutom är Sveriges kassakista tom! Vilken chock för Malmströmskan och övriga vurmare att övriga Europa visar "kalla handen"! Vad skall de göra nu?

 
Ingen bild

Hasse

10 oktober 2013 18:04

Som svensk och å Sveriges vägnar kan jag bara känna skam och förtvivlan över Cecilia Malmströms stollerier i EU. Å andra sidan agerar hon alldeles förträffligt som EU-skeptikernas bästa vän och reklampelare :-)

 
Ingen bild

Rune

10 oktober 2013 18:20

Är det någon som kan berätta vad han sa?

 
Lassekolja

Lassekolja

10 oktober 2013 18:21

En fröjd att höra denne Gerard Batten fullständigt diskvalificera stollan Malmström.
Dessutom tävlar ju Reinfeldt och Löfvén om vem som "hatar arbetslöshet, som leder till utanförskap allra mest".
Cecilia Malmström, Cecilia Wikström, Schlyter och EU-sossetanten, dom måste alla bort fortast möjligt annar kommer inte varken barn eller barnbarn ha en chans att leva i ett framtida Sverige! Klockan är redan kvart över tolv!
SD 2014 !!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

10 oktober 2013 18:42

Tycker det låter som om han säger "maelstroom", är det symboliskt kanske?

 
Anna C

Anna C

10 oktober 2013 19:09

Rune, det här sa han:
I en tidigare debatt sa kommissionären Malmström, om jag hörde rätt, att hon vill öppna fler legala vägar in i EU. Mrs Malmström, varför åker inte ni till länder som Grekland, Italien, Spanien, Frankrike och Storbritannien och frågar vanliga människor där vad de tycker om det? Jag gissar att majoriteten kommer att svara er att de faktiskt vill ha färre, inte fler möjligheter för folk att ta sig in i deras länder. Ni skulle kanske försöka att lämna Bryssels ideologiska bubbla och, om jag vågar föreslå, visa lite solidaritet med Europas arbetande folk. Ni talar om gränskontroller, men ni har överhuvudtaget ingen ambition att försöka kontrollera invandringen. Storbritannien är översvämmat av oupphörliga immigrationsvågor inifrån och utifrån EU. Och vår enda möjlighet om vi vill kontrollera dem är att lämna EU.

http://annasbloggtankar.blogspot.se

 
Ingen bild

SM811

10 oktober 2013 19:15

Marine Le Pen om Lampedusa
http://avpixlat.info/2013/10/10/marine-le-pen-om-lampedusa/

 
Ingen bild

Rune

10 oktober 2013 19:24

Tack Anna C
Det var bra sagt av denne man. Men förmodligen talar han för döva öron trots EUs simultantolkningar.

Tanken slår mig! Kan man inte få med simultantolkningen i sådana här videoklipp från EU-parlamentet?

 
Linnea

Linnea

10 oktober 2013 20:34

När C Malmström själv lever på ruiens brant, vilket många gör i sverige och Europa i dag, då först kan hon tala om solidariet melllan människor. Alla vill visa solidaritet, men när resurerna är begränsade då ser man om sitt eget hus först. C M måste bevisa sin solidaritet genom att leva som folk i sverige och europa innan hon talar för andra. Hur man ser på världen beror på vilket perspektiv man har. Lever man i en skyddad värld så fattar man nog inte de villkor som gäller för de andra. Så snälla CM tala inte om för andra hur de ska leva vilken solidaritet de ska visa förren du varit där själv.

http://sverige

 
Ingen bild

Dumle

10 oktober 2013 20:52

Idag meddelar Röda Korset att 43 miljoner europeer inte kan äta sig mätta och att 120 miljoner europeer lever i riskzonen för fattigdom.
Samtidigt hävdar CM att vi måste underlätta för en ökad invandring av låg- och outbildade människor från Mellanöstern. På vilket sätt skulle detta förbättra situationen i Europa.

CM borde snäsas av ännu hårdare. Hon pratar om ytterligare ansvarstagande och solidaritet, men allt skall ske med andras pengar. Hon själv sitter på en ytterst fet lön och mig veterligen skänker hon inte 75% av denna till UNHCR eller andra hjälporganisationer. Det är alltid vi andra som skall betala. Hycklare av värsta sorten!!!

 
Ingen bild

Mönsterås

10 oktober 2013 20:59

Sanna ord det han säger. Fler borde ha lyssnat på det.

 
Ingen bild

Göran

10 oktober 2013 21:26

Undrar om vår egen gangsterregering och våra 7-klöverpolitiker har lyssnat på detta ?

 
Ingen bild

Thoralf A

10 oktober 2013 21:47

Anna C

Tack för översättningen. Jag lägger upp den i blogginlägget.

 
Ingen bild

Calle

10 oktober 2013 22:08

Är det denna Cecilia som är en av finansiärerna till Expo?
Eller är det C. Malmquist?
Lika illa, båda är verklighetsfrånvända.

 
Ingen bild

Ulla

10 oktober 2013 23:59

Vi kan inte ha det så här längre!
Vi kan inte, Och vill inte heller ha politiker som inte längre lyssnar på vanligt folk!

Om 20år kommer vi heller inte ha sådana politiker. -Tro mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards