thoralf

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

DEN FRIANDE VÅLDTÄKTSDOMEN

Av Thoralf Alfsson - 2 oktober 2013 16:20

Jag har ännu inte skrivit något om den friande våldtäktsdomen från Svea hovrätt. Vad jag har för uppfattning i den frågan kan nog knappast någon undgå att förstå om man följt bloggen en längre tid.


Jag har skrivit om dessa gruppvåldtäkter som oftast eller nästan uteslutande utförs av personer med invandrarbakgrund vid ett antal tillfällen på bloggen.


Idag läste jag dock en bra sak angående våldtäktsfallet som jag anser fler skall ta del av.


http://www.magasinetparagraf.se/kronikor/valdtakten-pa-15-aringen-i-tensta


 
 
Ingen bild

Diablo

2 oktober 2013 16:37

Gå hit och skriv under er protest mot domen. Just nu >81700 som skrivit på.

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8062#.UknA_z9IXPu

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

2 oktober 2013 17:26

Om man inte vet hur man ska föra sig i Sverige, så ska man inte vara här.

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

2 oktober 2013 17:39

Den friande domen var helt korrekt. Läs gärna Fria Tiders senaste krönika.

Det avslöjar den PK-feministiska agendan bakom detta.

Tänk lite för er själva. Gruppvåldtäkter sker nästan dagligen i Sverige nuförtiden. Och media brukar alltid lägga locket på i alla dessa fall.

Men i just det här fallet gjorde media precis tvärt om. Detta gjorde mig misstänksam. Och oj, vad min intuition hade rätt.

Svensk PK-media försöker spela på våra känslor. Jag blir så äcklad!

De har fått en massa folk att skriva på en namninsamling som kräver ett fällande dom. De flesta som skrivit på, har förmodligen noll koll, vad gäller fallet i Tensta.

För Guds skull! Läs på lite först, innan du skriver på något, du har ingen aning om.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

 
Ingen bild

S-E karlsson

2 oktober 2013 18:03

Två underskrifter från Berga.

 
Ingen bild

Diablo

2 oktober 2013 18:38

@MetalHeadViking, just nu >82482 som har noll koll. Skriv på är ni snälla, oavsett om vissa tycker att domen är rätt så måste det omprövas.

 
Ingen bild

Hej!

2 oktober 2013 21:33

...kan inte annat än kommentera det totalt söndervridna Aktuelltinslaget 1/10 21.00 12:45 in i sändning, som totalt drar ner de familjer som har en god värdegrund med en given inställning till något som inte behöver fostras eller påtalas utan som finner given väg till vad som aldrig, inte ens i den mörkaste fantasi skulle finnas "information till dina barn och framförallt om du har pojkar om att våldtäkt och våldtäkt i grupp skall du inte hålla på med"
Jag har tittat på inslaget några gånger och det är rent ut sagt förnedrande mot de flesta svenska barnfamiljer, i synnerhet mot mamman!

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 oktober 2013 21:41

Man kan inte annat än bli rasande när man läser och hör om denna flicka och vad hon blivit utsatt för. Det enda positiva som kommer av denna händelse är att SD,s väljarkår ökar ytterligare.

 
Ingen bild

Lotta

2 oktober 2013 22:16

@MetalHeadViking
Tror du på fullt allvar att någon oavsett ålder vill ha sex med 6 personer efter varandra?

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 oktober 2013 22:34

Lotta...
OCH, hur är man funtad om man vill ha sex med en tjej, med fem andra killar..?? Extremt dålig kvinnosyn, säkert kommen från kultur, religion och hemförhållanden och säkert ett stort antal porrfilmer med liknande tema.

 
Ingen bild

Blåsippan

3 oktober 2013 00:35

Det är just därför många av oss västerlänningar och även jag inte begriper hur man kan ha ett sånt kvinno eller människoförakt att man kan begå dylika våldsbrott vi läser om dagligen i Sverige. Vi kan inte begripa eftersom vi utgår från våra egna värderingar och inte hjärntvättade stenåldersvärderingar.

 
Ingen bild

Blåsippan

3 oktober 2013 00:46

"Vi" är så naiva och insnöade på att alla "är lika värda". Det betyder att alla är lika dana.. Eller att alla blir som oss när de kommer över gränsen. Folk i min omgivning är såå goda.Jag kan inte ens övertyga vissa i min närmsta omgivning ty de är så upprymda av sin godhet och sitt blundande att de tror att de kan göra skillnad genom att inte gå att rösta alls. Innerst inne håller de med mig men vågar inte inse verkligheten. Därför är de passiva och tror att de gör en insats. Men mig fördömer de då jag gör en insats med kurage..

 
Ingen bild

Diablo

3 oktober 2013 10:51

>84765 idag 10.00 som inte har koll.

 
Ingen bild

Elisabeth

3 oktober 2013 17:51

Bland dum, dummare eller dummast kommentarerna hittade jag någon som skrev:
"Om man inte vet hur man ska uppföra sig så ska man inte vara här" Jag undrar då till vilket land vi ska utvisa alla etniska svenskar som begår grova brott?
Fövrigt så har jag också som stolt svensk och stolt antirasist skrivit under namninsamlingen. Då domen i våldtäktsmålet kändes helt fel, men...........
Varje människa har rätt att bedömmas utifrån den person man är, och...Inte utifrån etnicitet.
När man läser här på denna blogg så är det föga förvånande att du Thoralf blivit anklagad för hets mot folkgrupp o.s.v
Det stinker rasism,islamfobi och homofobi här!

 
Ingen bild

Japkat

3 oktober 2013 19:45

@Elisabeth
Om vi i Sverige tar hand om "våra" idioter, fängelse och/eller vård, så kan också andra länder få ta hand om "sina" idioter.
Dvs precis som det är i ALLA andra länder på jorden.
Sluta vara en sådan oikofob och värna ditt land istället.

 
Ingen bild

Sam Lagerstedt

3 oktober 2013 22:12

Jag tycker att det är märkligt att upprördheten och ilskan efter den friande domen till så stor del riktas mot hovrätten, medans förövarna går fria. Själv har jag svårt att sätta mig in i hovrättens resonemang, och jag tycker att den friande domen är minst sagt underlig. Men är det några som jag tycker ska hängas ut är det våldtäktspojkarna och deras kvinno- och människosyn.

 
Ingen bild

Elisabeth

4 oktober 2013 08:39

Japkat
Dessa pojkar kanske är födda här och de är inte myndiga ännu. Vill du skicka dom till ett land de kanske aldrig besökt...
Eller hur tänker du......
Vill du skicka iväg hela släkten.....Ovasett hur väl intregerad den är i det svenska samhället.....Eller....

Kom att tänka på en interjuv med Zlatan efter att någon SD-politiker inte ansåg honom som svensk. Zlatan svarade på skånsk dialekt, att politikerns uttalande inte kliade någonstans!

 
Ingen bild

Elisabeth

4 oktober 2013 08:47

Sam Lagerstedt
Det är väl självklart att ilskan riktas mot hovrätten. Det är ju domstolarna som styr vårt svenska rättväsende!
Varför vill du hänga ut pojkarna......Vill du skipa rättvisa på ditt eget sätt.....Hur då....

 
Ingen bild

Japkat

4 oktober 2013 19:34

@elisabeth
Definitivt pojkarna oavsett var de är födda och oavsett om de varit i sitt hemland. Återigen samma regler som alla civiliserade länder redan tillämpar.

 
Ingen bild

Ludvig

4 oktober 2013 20:54

Det är bara att konstatera att vårt rättsväsende har abdikerat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards