thoralf

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Thoralf Alfsson - 18 september 2013 23:28


Det blir ett intressant möte i Skatteutskottet (mitt utskott) imorgon. De rödgröna har följt Sverigedemokraternas ”instruktioner” och lämnat in två separata utskottsinitiativ till mötet. De är enkelt och rakt formulerad, utan akademiska krumbukter. Vi kommer stödja det ena utskottsinitiativet som gäller att inte höja brytpunkten när man måste börja betala statlig inkomstskatt.


Se följande klipp. Uppriktigt sagt vet jag inte vad Anders Borg svamlar om i detta klipp.


Alliansen var väldigt upprörda under dagens budgetdebatt. Inte minst den arrogante folkpartisten Carl B Hamilton. Idag kan jag faktiskt skratta åt hans agerande och besvikelsei riksdagen. Se hans utskällning av vänsterpartiets Ulla Andersson.



UPPDATERING!


Dagens möte i Skatteutskottet avlöpte enligt plan. Folkpartisten Gunnar Andrén begärde dock votering angående båda utskottsinitiativen. Något jag aldrig tidigare varit med om i något utskott. Jag hade dock inget att erindra mot en votering. Så nu finns även en lista på hur ledamöterna i Skatteutskottet röstade.


Media trängdes dessutom utanför utskottssalen och jag fick uttala mig för flera journalister.



Expressen, Aftonbladet, DN, SVT, SvD,

Av Thoralf Alfsson - 18 september 2013 12:34

 

I förra veckan fick jag ett brev från ansvariga på Kalmar läns landsting där man meddelade att SD inte fick använda en pressbild från landstingets hemsida i vårt informationsblad angående vård av papperslösa.

I mina ögon är det mycket märkligt att Kalmar läns landsting inte påpekade detta då man i juni hade andra åsikter om vårt infoblad och skickade ett brev till mig. I mina ögon var det med andra ord det enda landstinget hade att invända mot vårt infoblad att vi hade med landstingets logga, inget annat.


Uppenbarligen har vårt infoblad om vård av papperslösa fått stor uppmärksamhet och många har säkert hört av sig till landstinget eller till landstingspolitiker för att kontrollera om våra uppgifter i infobladet är riktiga. Detta har tydligen fått den effekten att man genom att förbjuda oss att använda pressbilder försöka stoppa vårt infoblad. Frågan är om det egentligen är ett politiskt beslut?


Riksdagen har också pressbilder på sin hemsida och där är man betydligt mer generösa med användandet än Kalmar läns landsting.


”Riksdagen har pressbilder som är fria att använda i sammanhang där riksdagen och riksdagens arbete beskrivs.”

 

Idag gör Mats Andersson på Barometern en stor sak av att Kalmar läns landsting vägrar ge oss tillstånd att använda bilden. Om Mats Andersson orkat höra av sig till mig så hade artikeln blivit mer korrekt.


”Sverigedemoraterna i Kalmar och i länet presenterade i sommar ett eget flygblad som skulle användas fram till valet 2014. Nu tvingas partiet slänga hela upplagan.”

 

Ja, du Mats Andersson. Vår senaste beställning från tryckeriet var på 5000st inför kyrkovalet och har mer eller mindre redan delats ut i länet i samband med vår utdelningskampanj i kyrkovalet. De få exemplar som återstår kommer vi inte att slänga! De blir istället utmärkta exempel på hur det svenska politiska klimatet ser ut för oss Sverigedemokrater och hur man på allehanda sätt försöker sätta käppar i hjulet för vårt parti.


Kalmar läns landstings bild kommer plockas bort och ersättas av ett eget producerat foto i vårt infoblad. Sedan går en ny beställning till tryckeriet. Jag kanske ordnar en omröstning på bloggen för vilket nytt foto vi skall använda i infobladet. Mina läsare kanske till och med kan skicka mig förslag på bilder.


Enligt Anna Strömblad på Kalmar läns landsting krävs det fototillstånd för att få fotografera inom landstingets lokaler, något som jag har full förståelse för. Men tittar man runt bland landstingspolitikernas bloggar och facebooksidor kan man hitta många foton från landstingets lokaler. Jag betvivlar starkt att dessa personer har några fototillstånd.


Miljöpartiets landstingsråd Jessica Rydell har följande foto på en av sina facebooksidor. Frågan till Anna Strömblad, kommunikationsdirektör på Kalmar läns landsting är om det är ok att använda landstingets ambulanser till politisk fotografering.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards