thoralf

Alla inlägg under augusti 2013

Av Thoralf Alfsson - 25 augusti 2013 13:11

Lyssnade på programmet Konfilkt i P1 på vägen till Sölvesborg igår. Programmet sändes direkt från Egyptens huvudstad Kairo. Jag väntade under hela programmet att man skulle ta upp våldet mot kristna och hur Mursis anhängare brännt kyrkor. Men inte ett enda ord sades om detta under programmet! I och för sig är jag inte förvånad.


"Efter att Mohammed Mursi och Muslimska brödraskapets Frihets- och rättviseparti fråntogs regeringsmakten har nu på bara någon vecka mer än 70 kyrkor och ett flertal kloster, skolor, kristna organisationer och hem vandaliserats av Mursianhängare och kristna attackeras regelbundet i Egypten. En präst har mördades, en tioårig koptisk flicka har skjutits, och en kristen affärsman har halshuggits i jakten på syndabockar."

Hur många har läst om dessa uppgifter i media?

Av Thoralf Alfsson - 24 augusti 2013 23:51

Har varit en dag full med möten med nya och gamla bekanta Sverigedemokrater i Sölvesborg. Jag vill tacka alla som har gett mig så många varma omdömen för min blogg och mitt arbetet för SD. Det stärker mig i mitt fortsatta arbete för SD.


Jimmies tal var som vanligt både kärnfullt och kraftfullt. Jag gillar hans hårda kritik av utvecklingen inom svenska kyrkan. Något som faktiskt Sydsvenskan skriver ganska bra om.


Talet kommer att komma upp på nätet under morgondagen. Det är värt att vänta på!


Jag vet orsakerna till att man inte marknadsförde att talet skulle sändas över nätet och varför det inte läggs upp förrän under morgondagen på nätet. Utan att gå in på dessa så har jag förståelse för argumenten.


SD-ledaren%20kritiserade%20Svenska%20kyrkan

Av Thoralf Alfsson - 23 augusti 2013 22:57

Jag hade egentligen tänkt att skriva om något helt annorlunda ikväll men dagens händelser och nyheter gör att jag vill kommentera två saker.


Fler utländska fångar i svenska fängelser. Aldrig har andelen utländska fångar varit så stor i de svenska fängelserna. Under första halvåret 2013 var andelen hela 35 procent rapporterar Sveriges Radio.


Det är dock en dålig halvsanning!


Personer med dubbla eller tredubbla medborgarskap räknas inte med i denna rapport om ett av medborgarskapen är svenskt. Vilket t.ex innebär att den somaliska medborgaren som nyss fått svenskt medborgarskap och begått en våldtäkt inte räknas med i statistiken över utländska medborgare i svenska fängelser. Helt sjukt i mina ögon och därför har jag motionerat om detta i riksdagen. Läs min motion.


I själva verket gissar jag att ca 30-40 procent av de som sitter i fängelse har flerdubbla medborgarskap. Tillsammans med de 35 procent i rapporten ger det att ca 65-75 procent av de som sitter i svenska fängelser har ett utländskt medborgarskap.


Arbetsförmedlingens generaldirektör Angeles Bermudez-Svankvist har inte längre styrelsens förstroende men hon vägrar uppenbarligen att avgå. Jag har svårt att bedöma hur hon klarat sin uppgift men en sak kan jag dock konstatera och det är att regeringens politik har inte gjort det lätt för henne. Läs artikel i DN.


Med den massinvandringspolitik som råder och inte minst den vansinniga arbetskraftsinvandringen är det inte lätt att minska arbetslöshetssiffrorna.  Visserligen verkar generaldirektören ha tagit ut svängarna på ett ganska ogenerat sätt men det gör inte regeringens politik oskyldig till den uppkomna situationen.


Vi som läser alternativa nyhetskällor och bloggar begriper att det är svårt att komma åt arbetslösheten i en lågkonjunktur om man samtidigt ger 100000 människor uppehållstillstånd i Sverige varje år. Det är en ekvation som helt enkelt inte går ihop men det tycks ingen inom 7-klövern begripa.


Istället väljer styrelsen och sannolikt också regeringen att inte ha något förtroende för generaldirektören. Komik på hög politisk nivå!

Av Thoralf Alfsson - 23 augusti 2013 00:09

 


För några dagar sedan avslöjades ännu ett fusk med kött som angavs vara svenskt. Företaget Meatsson AB i Helsingborg märkte kött från Polen som svenskt innan det skickades ut till butiker i landet. I media förekommer en lista på företag som köpt kött från Meatsson AB.


Frågan är givetvis om det även handlar om halalslaktat kött?


Östran skriver om detta idag och att ICA Berga Centrum tillhör de som köpt kött från Meatsson AB. Nu tror jag att Ulf Carlsson på Östran begått ett misstag och gjort en dålig research. Jag gissar att ICA i Berga Centrum kommer kräva en ursäkt från Östran för detta påhopp.


När jag började kolla upp detta köttfusk blev jag inte förvånad över vilka som driver Meatsson AB.


 


Östran har inte kollat ordentligt gissar jag. Det företag som köpt kött från Meatsson AB är Berga Livsmedel AB och har ett helt annat ägarförhållande än ICA.


 


Ett annat företag i regionen som handlat av Meatsson AB är Brödernas Frukt och Grönt i Växjö. Frågan är varför ett företag med det namnet handlar kött. Men även i detta fall har vi ägare med utländsk härkomst.


 


Nu finns det fler företag som handlat av Meatsson AB enligt Kvällsposten. Här kommer ett antal jag kollat lite närmare på. Kan någon gissa vad den gemensamma nämnaren är?


 

 

 

 


Frågan är om alla dessa företag är medvetna om att det är fusk bakom produktion och märkning av köttet. Jag undrar om kunderna bara blundar på grund av "bra" priser och "rätt" utförd slakt?


Samtidigt förstår jag också varför media inte gräver djupare i ägarförhållanden. De kan ju bli anklagade för att vara rasister av Sveriges nya "adel".


UPPDATERING!!


Idag går Östran ut och dementerar sin egen artikel från gårdagens tidning. Man bekräftar alltså det jag skrev i blogginlägget om bristande research.

Men Östran slutar där!


Det var "roligt" att peka ut ICA som köttfuskare men när det nu visar sig vara ett helt annat företag så tystnar Östran. Men Ulf Carlsson har ju tidigare visat att han vågar vara icke politiskt korrekt så jag hoppas att han följer upp det rätta företaget med en intervju av de ansvariga.


Det finns nämligen även en mindre livsmedelsbutik i Berga centrum, med ett helt annat sortiment som passar personer med en annan bakgrund. Men utanför den butiken finns inget företagsnamn!


    

Av Thoralf Alfsson - 22 augusti 2013 00:14

Blev idag uppringd av en journalist från Danmark och tidningen Weekendavisen. Han hade uppmärksammat den debatt som startade under dam-EM i fotboll då Camp Sweden inte använde svenska flaggan utan några andra blå-gula flaggor som mest liknade Ukrainas flagga. Jag skrev ett blogginlägg om detta.


Senare försökte Camp Sweden hänga ut mig på deras hemsida genom att namnge mig på grund av att jag uppmärksammat detta.


”Att föreningen pekas ut på extrema bloggar och nätsidor som sedan leder till hot mot föreningens företrädare är oerhört allvarligt. Några av frontfigurerna i diskussionerna om varför inte Camp Sweden använder den Svenska flaggan är riksdagsledamoten Thoralf Alfsson från Sverigedemokraterna samt prästen Dag Selander som för diskussionerna på sina bloggar.”


Nu har Weekendavisen börjat att kolla upp detta och om det finns någon koppling till korset i svenska flaggan och muslimer i Sverige. Skall bli intressant att läsa deras artikel.


Visst är det märkligt att dansk media uppmärksammar detta och inte svensk media.  


Vår utdelningskampanj i Kalmar kommun har fått vissa personer att reagera. I måndags cyklade jag runt i hela Smedby och delade information. Alexander Louhichi råkade vara en av de boende i Smedby.


De som följt bloggen en tid känner säkert igen Alexander! Han har utmärkt sig ett flertal gånger. Den mest kända är väl hans tilltag med svenska flaggan och koranen tillsammans med Nasim Malik. Se bilden i Östrans artikel.


Tidigare var Alexander Louhichi med i socialdemokraterna men uppenbarligen blev Johan Persson och andra trötta på Louhichi för han lämnade socialdemokraterna då han inte fick den status han önskade i partiet. Numera är Alexander Louhichi miljöpartist istället! Det har ju varit rörigt inom MP i Kalmar och med Louhichi i leden så lär det knappast bli mindre turbulens.


Alexander Louhichi gillade i varje fall inte vårt flygblad, utan skickade följande till mig.


 

Frågan är vad som var främlingsfientligt i vårt informationsblad om vård för papperslösa?


Snart sista chansen att bli medlem innan Jimmies tal i Sölvesborg då vi förhoppningsvis passerat 10000 medlemmar!


 

Av Thoralf Alfsson - 20 augusti 2013 22:26

Länsstyrelsen har yttrat sig om Linnéuniversitetet och riktar kritik mot detaljplanen. Det handlar framförallt om att riskanalyserna är bristfälliga. Något som både Lantmännen och räddningstjänsten påpekat i sina yttranden. Både Barometern och Östran skriver om Länsstyrelsens yttrande.


Jag har inte läst yttrandet men av det man kan läsa i artiklarna så får jag känslan av att Länsstyrelsen kommer säga ja till detaljplanen bara Kalmar kommun hittar på några väl valda formuleringar angående riskanalyserna. Om inte annat så kommer landshövdingen Stefan Carlsson köra över sina tjänstemän så Stephen Hwang får sitt sjönära och stadsnära lokaler.


När jag var ute och paddlade i Kalmar för någon vecka sedan tog jag några bilder i hamnen. Bara några hundra meter från den tänkta platsen för nya Linnéuniversitetet.


 

Oljehamnen fotograferad från Grimskär                                Foto Thoralf Alfsson


Finns inga riskanalyser i världen som kan tillåta ett universitet med 7000 studenter som granne till denna anläggning. I så fall är det politiska påtryckningar!


 

Förbudsskylt oljehamnen.


Media är väldigt tysta angående den långsamma issmältningen i Arktis under denna sommar. Givetvis nämner klimatalarmisterna inte heller detta faktum. När DN skrev om issmältningen så försökte man förstås förklara bort issmältning med diverse påståenden. Läs artikel.


Idag fick jag följande bild tillsänd mig som visar isutbredningen i Arktis, samma datum 2012 och 2013. En bild säger mer än tusen ord.


 


Centerpartiets Staffan Danielsson har börjat bedriva en egen personvalrörelse genom att driva en egen invandringspolitik. Han har fått en debattartikel publicerats i flera tidningar, bland annat Corren och Västerviks tidning. Läs artikel i Corren


Vi passade på att skicka ett genmäle till Västerviks Tidning och det publicerades idag. Tyvärr finns det inte på nätet. Men här kommer ett utklipp från pappersupplagan. Notera att högerdelen skall placeras under den vänstra så att spalterna läses i rätt ordning.


 

Av Thoralf Alfsson - 19 augusti 2013 22:34

 

Stefan Carlsson      Foto Thoralf Alfsson


Landshövding Stefan Carlsson uppmanade tidigare i år kommunerna i Kalmar län att ta emot fler invandrare. Han ville till och med öka andelen personer med utländsk bakgrund i Kalmar län. Ett övergripande mål som alla kommunstyrelseordförande i kommunerna skrev på tillsammans med en rad andra företrädare. Något som jag skrivit om tidigare på bloggen.


Idag ringde Anders Blank på Barometern och ville ha en kommentar till att man nu vill öka antalet från 175 till 210 personer. Givetvis säger SD nej till denna ökning. Argumentet att vi har ett vikande befolkningsmängd i Kalmar län är helt befängt. Är det något vi behöver i Kalmar län så är det högutbildade människor! Inte somaliska kvinnor, som i många fall är lågutbildade eller analfabeter.


Att som landshövdingen och vissa politiker, inklusive journalister på Barometern bara räkna ”huvuden” är inte speciellt begåvat. Det viktiga är vad dessa ”huvuden” bidrar med i samhället. Personer som enbart är en belastning skall inte flytta in till länet. Vi behöver skattebetalare!


I avtalet finns följande text/punkt.

8. Kommunen ska vara beredd att ta emot nyanlända med särskilda behov, med ringa eller ingen prestationsförmåga.


Kalmar kommun har dessutom bara nått upp till 175 personer en enda gång de senaste fem åren, nämligen 2009. Anledningen är att det saknas lägenheter eller rättare sagt det saknas hyresvärdar som vill ställa sina lägenheter till förfogande för dessa grupper. Inte kommer det gå lättare för att man skriver ett nytt avtal om 210 personer.


Nu skall det bli väldigt intressant att se vilka partier och ledamöter som ställer sig bakom den nya överenskommelsen.


Skall dessutom bli intressant att se vad Anders Blank får med i Barometern av vårt samtal. Mitt förtroende är ju minst sagt lågt efter tidigare artiklar.


Ring P1 idag var återigen ”spännande”. En muslimsk kvinna ringde in och ansåg att det var för mycket negativa nyheter om islam i media. Media borde censurera negativa nyheter från den muslimska världen och istället rapportera positivt om islam. Jag tar mig för pannan!


Kvinnan tycks inte förstå att media redan gör detta i väldigt stor utsträckning. Vi som följer med i media vet hur det ständigt och jämnt mörkas och pixlas i media.


Säg vilken religion som varje dag ligger bakom mängder av människors död. Sunni och shia muslimer dödar varandra på löpande band i flera muslimska länder som t.ex Syrien, Irak och Pakistan. Skall svensk media inte rapportera om detta?


I mina ögon är islam hatets och ondskans religion!


Kvinnosynen och inte minst synen på mannens åtrå till kvinnan är minst sagt märklig inom islam. Det får vi också ett fint exempel på i Ring P1 om man lyssnar till kortversionen där även Sveriges guldmedalj i friidrotts VM diskuteras av en lyssnare.


<br" alt="" />uality':'high','flashvars':'playlist=http%3a%2f%2fsverigesradio.se%2fapi%2fradio%2fradio.aspx%3ftype%3dlatestbroadcast%26id%3d1120%26codingformat%3d.m4a%26metafile%3dasx%26preview%3ddb%26isembedplayer%3dtrue&flashSmal=true','pluginurl':'http://get.adobe.com/se/flashplayer/','src':'http://sverigesradio.se/api/flash/player_embed.swf?8'},'name':'flash','object_html':'Lyssna: Ring P1 - 099-510 10','hspace':null,'vspace':null,'align':null,'bgc
olor':null}">


Intressant uppgift i Radio1



PS

Idag har det blivit ca 26 km på cykel med utdelning av SD-information i Smedby. Med ca 1000 hushåll har det blivit många starter med cykeln vid brevlådorna. Inte undra på att jag är lite matt i benen ikväll och trött i huvudet. Men samtidigt en väldigt bra motion, något som jag behöver.


 

Av Thoralf Alfsson - 18 augusti 2013 23:38

Blev minst sagt förvånad när jag tittade på Aktuellt ikväll. Ett inslag om hur kristna (kopter) förföljs i Egypten och hur ett stort antal kyrkor brännts ner de senaste dagarna. Normalt sett brukar den här typen av nyheter endast publiceras av de kristna tidningarna Dagen och Världen idag i det politiskt korrekta Sverige. Inte av SVT.


Även ett inslag om FrP i Norge och att de med stor sannolikhet kommer ingå i regeringen efter valet om några veckor. Vilka partier i Sverige kommer att bli först med att samarbeta med Sverigedemokraterna?


Se inslaget i Aktuellt, inslaget börjar ca 06:45 in i sändningen.


Det finns dock en hel del intressanta klipp på nätet.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards