thoralf

Alla inlägg under juli 2013

Av Thoralf Alfsson - 23 juli 2013 08:47

Ibland får man se saker och ting som det inte var tänkt. Igår såg jag en grupp ensamkommande barn med sin personal. Jag kan bara säga att jag blir minst sagt upprörd när man ser vilken åldersgrupp dessa ”barn” tillhör. En av dessa var absolut inte en dag under 30 år!


Vilket hyckleri från våra myndigheter! Hyckleriet är dock ännu större från de anställda vid dessa boenden som spelar med i denna teater. De gör det med argumentet att det inte är deras arbetsuppgift att bedöma åldern på ”barnen”.


Jag anser att du som anställd har skyldigheten att anmäla missförhållande på din arbetsplats. Lögnare och fuskare skall anmälas! Allt annat är tjänstefel!


Idag har de politiskt korrekta politikerna och ansvariga för t.ex Migrationsverket med hjälp av media skapat en acceptans för att asylsökande och papperslösa har rätt att fuska och ljuga så mycket som möjligt utan att det får några som helst konsekvenser. Rättsmedvetande håller på att gå fullständigt överstyr i vårt samhälle! Dessutom med 7-klöverns politiker och myndigheternas goda minne. Katastrof!


Personalen på dessa boenden för ensamkommande barn är fega hycklare om de inte anmäler missbruk av våra skattemedel. Den kultur som håller på att spridas inom anställda i ”flykting- o asylbranschen blir man minst sagt kräksjuk av. Jag känner ett stort förakt för dessa hycklare som försörjer sig på sin skenhelighet och statens bekostnad utan att fullfölja sitt arbete till 100 procent. Jag skulle vilja ge personalen en stor spark i röven när man låter 30-åringar ”spela” ensamkommande barn och utnyttja samhällets resurser. Dessutom spelar media med i detta gråtsnyftande hyckleri, inte minst Barometern och dess toppjournalister.


Det är en stor skandal och ett hyckleri utan gränser!

Av Thoralf Alfsson - 21 juli 2013 23:49

Det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson som huserar i Kalmar har även en blogg med namnet ”Johans tankar” som han skriver ytterst sporadiskt på. Undrar om hans tankar är lika sporadiska?


Nu har Johan Persson gjort en pudel när det gäller podcast-affären på sin blogg. Östran har läst hans blogginlägg där han går ut och säger att kommunen gjorde fel som anmälde B-G Svedjenäs och Martin Nilsson. Läs artikel.


Johan Persson har haft två månader på sig att informera om dessa ”tankar” men han väntade med det tills åklagaren beslutade att inte inleda någon förundersökning. Vilket patetiskt agerande från kommunalrådet. Hur många tror att han kommit på den ”tanken” om åklagaren gått vidare?


Han låtsas som han inte var informerad om anmälan på grund av att han var i USA när anmälan gjordes. Men Johan har faktiskt en smartphone! Inget kan få mig att tro att inte Johan från USA gav sitt godkännande till denna polisanmälan.


B-G Svedjenäs är uppenbarlige sur på Johan Persson eftersom han lägger ut lite "ledtrådar" på sin blogg.


”Självklart får krogimperiet behålla sprittillståndet. "Starke man", har ju fått följa med ägarna på fiskresa till Hovmantorp...”

 

Skall kanske tydas enligt följande.


Kalmar krogar bjuder årligen kommunalrådet Johan Persson på kräftfiske och fest (öl, sprit) i Hovmantorp och får sedan fri lejd att missköta sina serveringstillstånd.


Nu väntar vi bara på att Johan Persson bjuder in B-G Svedjenäs och Martin Nilsson till stadshuset för samtal. Han kanske till och med erbjuder dem en plats på socialdemokraternas valsedel i kommunvalet. Eller vad skall man tro när Svedjenäs skriver följande på sin blogg.


”Okaj, jag släpper nyheten nu. Jag kommer att satsa på kommunvalet 2014. Har redan nu fått anbud från två partier. Till er övriga, lyft på röven, snart går tåget! ”


Socialdemokraterna brukar ju satsa på ”kända” namn i kommunen för att röstmaximera.


I ett annat blogginlägg som jag missat kritiserar Johan Persson min bild på Nasim Malik omgiven av Hizbollah-flaggor. Undrar om det är Nasim Malik själv som gråtit ut hos kommunalrådet? Så här skriver kommunalrådet.


 


”Måste reagera mot en bild som nu ligger ute på Thoralf Alfssons blogg. Han har där en bild på Nasim Malik med Hizbollah flaggan. Texten under bilden är Hizbollah i Kalmar. Den enda personen på bilden är just Malik.


Nasim Malik är en person som själv fått fly från Pakistan för att han var så hårt engagerad mot religiöst våld. Att då beskyllas för samröre med en terrororganisation som Hizbolah är naturligtvis djupt kränkande.


Det skulle vara som om någon lade ut en bild på Thoralf och en nazistflagga. Människor med sunda balansvätskor gör inte sådant.”


Jag förstår att denna bild retar socialdemokraterna i Kalmar och inte minst Nasim Malik. Idag fick jag höra att Nasim Malik även fungerar som imam i Smedby. I varje fall så undervisar han om koranen i sitt hem. Något som uppenbarligen fått till följd att användning av slöja ökar i Smedby.


Att Johan Persson drar paralleller mellan Hizbollah och nazismen är i och för sig intressant. Det gör ju mina bilder än mer uppseendeväckande.


Johan Persson missar dock en betydelsefull detalj. Nasim Malik var ansvarig på denna fredsdemonstration och han kunde bett de personer med Hizbollahflaggorna att ta bort dem. Men det gjorde han inte.


 

Det gjorde inte heller kommunfullmäktiges ordförande Roger Kalif.



 

Inte heller det vänsterpartistiska kommunalrådet Bertil Dahl.


 

Inte heller SSU Martin Andersson


Alla dessa S och V deltagare hade möjligheten att plocka bort terrororganisationens flaggor men alla avstod. Därför kan de inte avsäga sig sitt ansvar! Oavsett vad Johan Persson tycker om mina bilder.


PS

Johan Persson har fortfarande inte svarat på mitt mejl om fredsmarchen i Lahore, Pakistan eller att Nasim Malik blivit utsedd till ambassadör för FN och EU.

Av Thoralf Alfsson - 20 juli 2013 23:06

På nationaldagen skrev jag ett blogginlägg med rubriken ”Ingen kan kapa svenska flaggan”. Anledning var att nationaldagstalare ansåg att högerextrema organisationer kapat svenska flaggan.  Här kommer ett stycke från blogginlägget.


”En påstod att extremister kapade den svenska flaggan på 80-o 90-talet! Jag delar inte den uppfattningen. Ingen kan kapa den svenska flaggan! Men däremot kan människor överge den svenska flaggan genom att strunta i vår nation och traditioner. Precis som det har gjorts under flera decennier, inte minst av ledande politiker, ingen nämnd ingen glömd.”

 

Ett alldeles utmärkt exempel på hur man överger den svenska flaggan har vi fått under Dam-Em i fotboll. Vi är många som reagerat på det flagghav som varit på Sverige matcher, dock inte i huvudsak svenska flaggor. Utan det har varit ett antal andra varianter utan det gula korset. Visa modeller liknar betydligt mer den Ukraniska nationsflaggan än vår svenska nationsflagga. Något som många andra också uppmärksammat.


 

Inte ser det ut som Sverige har hemmamatch. Undrar bara vem de hejar på?


Svenska fotbollsförbundet har enligt dem själva inget att göra med dessa flaggor och tills vidare får man väl lita på det.


Det skall vara den ideela organisationen Camp Sweden som ligger bakom flaggorna. Enligt deras hemsida skall de ha tagit fram 1000st flaggor till EM.  Jag har mejlat till flera i styrelsen och bett om en förklaring till att man inte satsat på riktiga svenska flaggor men inte fått något svar på flera dagar. Detsamma gäller uppenbarligen andra som ställt liknande frågor. Uppenbarligen är de väldigt fega som inte svarar på några frågor.


Det är väl inte en så avancerad gissning att även Camp Sweden drabbats av politisk korrekthet och nu överger den svenska flaggan. För mig är det helt obegripkigt. Den svenska identiteten skall raderas ut!


Jag kan bara konstatera att Sverige ligger väldigt risigt till när en fanklubb till de svenska fotbollslandslagen överger den svenska flaggan för några andra påhittade symboler.


Jag ger föreningen Camp Sweden....


 

 

Imorgon hejar jag på Sverige med riktiga svenska flaggor! Inga politiskt korrekta symboler utan äkta vara.


UPPDATERING!


Härlig svensk seger mot Island!


Det märkliga var dock att jag såg inget av dessa nya flaggor. Eller var de bara inte i bild? Eller var inte Camp Sweden på plats när det var dags för kvartsfinal i Halmstad. Tyvärr såg jag inte heller några stora svenska flaggor.

Av Thoralf Alfsson - 19 juli 2013 00:22

De styrande socialdemokraterna med stöd av vänsterpartiet och numera centerpartiet, tidigare miljöpartiet kan uppenbarligen hitta på vad som helst utan att det får några som helst konsekvenser för den styrande makteliten.


I Kalmars slukhål har de senaste åren affärerna med Salvestaden, Fanerdun, World Trade Center, KSRR och Invandrarservice försvunnit utan att det lämnat det minsta spår i den politiska ledningen. Frågan är hur mycket som rymms i slukhålet?


Det märkliga är att Barometern och Östran och journalisterna har så svårt för att ställa ansvariga politiker mot väggen. Lever dessa tidningar i symbios med politikerna och i synnerhet socialdemokraterna, inte minst ”toppsossen” Nasim Malik.


Östran kanske ändå är nästa ”affär” som skall försvinna i slukhålet. Då kommer situationen bli än mer bedrövlig när det gäller grävande journalistik. Östran har ju faktiskt granskat socialdemokraterna trots att man är en röd tidning. Den blåa tidningen håller ju däremot det röda laget om ryggen.


I Kalmar är det mesta upp o ner.

Av Thoralf Alfsson - 17 juli 2013 23:58

Sedan Barometern skrev om Nasim Maliks nya titel som ambassadör för FN och EU har flera personer hört av sig till mig med uppgifter om Nasim Malik och ifrågasatt trovärdigheten. Men som det framgår i artikeln är Nasim Malik väldigt stolt över titeln som ambassadör för FN och EU.


"Det här är en bekräftelse på allt jag gjort för att sprida kunskap och fred, säger en stolt Nasim Malik."


Frågan är dock om Nasim Malik blivit utnämnd till ambassadör av International Human Rights Commission? Eller om han helt enkelt har betalat för att få denna titel?


Enligt organisationens webbsida kan man köpa sig en ambassdörsstatus för 500 dollar/år. Har Nasim Malik fyllt i detta formulär och betalat 500 dollar till IHRC?


 


Detta borde media fråga Nasim Malik om! Det hjälper inte om jag frågar. Han har aldrig svarat på ett mejl från mig.


Alla är ju medvetna om att FN och EU inte utnämnt Nasim Malik till ambassadör! Även om Barometerns journalister tycks tro på Nasim Malik.


Är Nasim Malik en stor bluffare som köper titlar efter hur hans ego växer?


Varför granskar inte media Nasim Malik och hans förehavanden? Vad gör han på sina resor och vad gör han egentligen i Kalmar.

När man synar IHRC webbsidor framkommer det mängder av felaktigheter angående Nasim Malik,  vissa kan utan tvekan kallas för rena lögner. Det gäller t.ex det fotogalleri som finns över Nasim Malik. I mina föregående blogginlägg har jag visat på felaktigheter i dessa foton. Men här kommer ännu ett märkligt påstående. Enligt detta foto har Nasim Malik jobbat i 10 år för Migrationsverket.


 


Jag har idag pratat med en person som jobbat inom Kalmar kommun i decennier men han kan inte påminna sig hört eller läst någonstans att Nasim Malik skulle ha jobbar för Migrationsverket. Om så är fallet är även denna bildtext ett falsarium för att imponera organisationens medlemmar.


Hur länge skall Nasim Malik få fri lejd av mediakåren? Eller beror det på att han är socialdemokrat och invandrare? Får man då inte ifrågasätta något?


Jag anser att väljarna skall få reda på vad man röstar på i kommande val 2014.

Av Thoralf Alfsson - 16 juli 2013 23:59

 


Banna Thioubou på Barometern skriver idag om att Nasim Malik har blivit utsedd till ambassadör för FN och EU. Hur naiv får man vara som journalist?


Jag fick en kopia på det mejl som tipsade Barometern om denna nyhet. Mejlet är skrivet med stor ironi men det förstod inte Banna Thioubou. Här kommer mejlet.


”Datum: 15 juli 2013 05:21
Ämne: Kalmarbo utnämnd till " Bästa världsfredspersonen"
Till: peter.karlsson@barometern.se

En Kalmarbo, Nasim Malik, har fått internationell utmärkelse som världens bästa fredsperson. Detta är unikt och borde göra honom till kandidat till Nobels fredspris. Certifikatet på utmärkelsen kan ni finna om ni går in www.muslimtimes.org och söker på Nasim Malik honored Sweden. 

 

Det framgår där att han dessutom har två ambassadörstitlar, är doktor, vald till reservriksdagsman(tidigare även riksdagsman) och är President för socialdemokraternas internationella avdelning. En riktig höjdare som borde få mycket mer uppmärksamhet av dagspressen, speciellt den lokala.”

 

Banna Thioubou har varit i kontakt med Nasim Malik som säger följande.


"Det här är en bekräftelse på allt jag gjort för att sprida kunskap och fred, säger en stolt Nasim Malik."


Nasim Malik har givetvis inte utsetts av FN eller EU som ambassadör det borde den kvinnliga journalisten begripa. Men uppenbarligen är hon så mån om att framhålla Nasim Malik så hon glömmer fullständigt att kolla vem som ligger bakom denna utmärkelse. Hon har inte ens förstånd att fråga vad Nasim Malik åstadkommit för att erhålla den utmärkelse.


Jag har aldrig hört ett ord om något han uträttat.


Efter mitt blogginlägg har däremot The Muslim Times plockat bort den artikel som jag länkade till i mitt förra blogginlägg. Men som ni kan se i blockinlägget har jag kopior på artikeln sparade. Även på det certifikat som Nasim Malik erhållit.


http://www.themuslimtimes.org/2013/07/human-rights/nasim-malik-of-sweden-is-honored#comment-414480


Vågar man inte längre ha artikeln upp på sin webbsida? I så fall undrar man ju givietvis varför.


Jag har fått en del intressanta tips om detta och jag hoppas kunna återkomma till detta imorgon. Vi får se om Östran även följer upp utmärkelserna eller om man begriper vad det handlar om.


Läs texten till nedanstående bild så förstår ni hur Nasim Malik vilseleder de pakistanska organisationerna. Svenska kyrkan blir Röda Korset i Pakistan!


Snacka om att vi fångat ett ful fisk på nätet!

 

Av Thoralf Alfsson - 15 juli 2013 19:25

Stora utmärkelser igen till Nasim Malik i tredje världen trots att han är bosatt i Smedby utanför Kalmar. Vad är det Nasim Malik gör i tredje världen som är så okänt i Kalmar och i Sverige. Jag har tidigare skrivit om Nasim Maliks falska marknadsföring i tredje världen. Läs blogginlägg.


Det kan ju knappast vara att han är tredje ersättare till riksdagen för socialdemokraterna i Kalmar län. Eller är det hans ivriga försök att alltid bli fotograferad med någon känd person som han senare utnyttjar för att visa sin "upphöjda" position för personer i tredje världen. Vilket han uppenbarligen lyckas med vid vissa tillfällen.


Nu har Nasim Malik blivit utsedd till 2013 års ”IHM WORLD PEACE FIGURE”. I mitt stilla sinne undrar jag vad han har uträttat i Smedby för att erhålla denna utmärkelse. Det är lite märkligt att hans bedrifter inte uppmärksammas i lokal media trots att det är ca två månader sedan han erhöll denna utmärkelse. Missa inte kommentarerna under denna artikel där Nasim Malik ifrågasätts.


 

 



Som inte vore nog har han även nyligen utsetts till, hör och häpna:


”AMBASSADOR AT LARGE TO UNITED NATIONS AND EUROPEAN UNION FOR FREEDOM OF SPEECH AND RELIGION”

Läs på följande länk.


 


Att inte socialdemokraterna i Kalmar skickat ut ett pressmeddelande om denna utmärkelse till media.

Sedan den 10 juli innehar han även denna titel. Läs om hur han presenteras IHRCHQ.


Vi förväntar oss också att Nasim Malik nomineras till Nobels fredspris av socialdemokraterna i Kalmar. Vilken PR det skulle vara för Kalmar!


När man tittar igenom det fotogalleri som finns på Nasim Malik på IHRCHQ hemsida blir man både förvånad och samtidigt får man sig ett gott skratt. Jag kände inte till att Kalmars socialdemokratiska kommunalråd Johan Persson varit i Pakistan på fredsmarsch och jag tror dessutom att det är hans före detta fru som står mellan honom och Nasim Malik men det låter jag dock vara osagt. Någon av mina läsare kan kanske bekräfta om så är fallet.


 


Undrar vem som i så fall betalde för resan till Lahore i Pakistan för det socialdemokratiska kommunalrådet och hans dåvarande fru. Johan Persson borde faktiskt få en möjlighet att svara på denna fråga. Det skall jag ordna med.


Jag blir dock full i skratt när jag ser detta foto. Jag tror att Göran Persson skulle ha ett och annat att säga om detta foto.


 


Nasim Malik tycks inte ha koll på sitt eget fotogalleri eller är det någon annan som sköter detta åt den så betydelsefulla person vi har i Kalmar.


Gå in på denna länk för att se fler foton på Nasim Malik och hans ”vänner”.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards