thoralf

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

NYTT PÅ ÖLAND

Av Thoralf Alfsson - 24 juli 2013 10:14

 

Förra året köpte jag en Piaggio MP3, 400cm3 (trehjuling) med en toppfart på ca 160km/h. Jag har upptäckt att den är alldeles utmärkt att använda vid utdelning av infomaterial, dessutom är den väldigt rolig att köra. Allra roligast är att köra på de små mina fina öländska vägarna.


Jag har delat ut närmare 4000 infofoldrar om vård av papperslösa med hjälp av trehjulingen. Infofoldern väcker reaktioner har vi noterat på vår partitelefon, både positiva och negativa. Men det är ju syftet med vår kampanj! En hysterisk dam har ringt och ville inte ha våra ”rasistiska” flygblad i sin brevlåda ;-)

Andra ringer och tackar oss för att vi informerar om denna tokiga lagändring.


På Öland är det också väldigt fint ordnat med postlådornas placering på många bostadsområden.


 



För några dagar sedan åkte jag förbi Wikegårds camping på Öland. Kom då att tänka på en artikel jag läst i Barometern om att denna camping skulle bli den första gaycampingen på Öland. Läs artikel i Barometern.


Jag har hört ölänningar kommentera den artikel på stranden i allt annat än positiva ordalag. Nu vet jag inte om detta är någon god marknadsföring för campingen. Då jag tror många familjer sökt sig till campingen och dess badstrand. Nu tror jag att många barnfamiljer kommer vända campingen ryggen i fortsättningen när det finns så många andra alternativ på Öland.


 

Infart till Wikegårds camping.           Foto Thoralf Alfsson


Jag gissar att många nya gäster vänder när de ser hur man flaggar vid infarten till campingen. Jag tror att Öland ännu inte är moget för en camping med detta tema men det lär framtiden utvisa.


Campingen är väldigt försiktiga med att ”flagga” med sin nya profil på sin hemsida.

 
 
Ingen bild

Gute

24 juli 2013 10:42

Jag tycker inte att den där trehjulingen ser trafiksäker ut och när det börjar bli halt så ska den endast stå i garaget, kör försiktigt!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 juli 2013 10:56

OT : Intressant att följa Jesper Ericssons rapportering om bilsprängningen inatt i Kalmar, en ny nivå på terrorn har nåtts i staden.
Trots att nu polisen konstaterat att det är en sprängladdning står det fortfarande att ett däck exploderat
Möjligheten att kommentera togs däremot bort när det stod klart att det var ett terrordåd, för något annat är det inte när man detonerar sprängladdningar

Samma foliehatt rycker ut med damagecontrol efter överfallsvåldtäkten i Läckeby och talar om att detta är ovanligt.
Sverige är två i världen i överfallsvåldtäkter Jesper Ericsson

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 juli 2013 11:14

Guyte...
Det är lååång tid kvar till halkan. Thoralf hinner säkert dela ut många tusen infofoldrar till innan dess...

 
Ingen bild

Hacke

24 juli 2013 11:22

Skulle tro att de flesta uppskattar att få fakta i brevlådan. De som kallar detta rasism är sannolikt ändå bortom all räddning när det kommer till förnuft i dessa frågor.

Själv har jag inga problem med bögar eller lesbiska mer än att dom tycks ha ett abnormt behov av att göra sig till särart och placera sig själva på piedestal och med fördel utesluter och ser ner på heterosexuella. Förstår inte varför dom inte campa som vanligt folk utan att behöva utmärka sig med en särskild flagga.

 
Ingen bild

Essendon

24 juli 2013 11:33

@GoG
Intressant att PK-psykfallen till journalister nu kallar attentat och terror för däckexplosioner!

 
Ingen bild

Kalle

24 juli 2013 12:29

Mycket bra Thoralf att du delar ut information om gratis sjukvård för illegla.

I min kommun på SD:s sajt finns det inte ens en antydan till att fri sjukvård existerar för de illegala. SD sover sött vidare i min kommun med flera invalda i kommunfullmäktige.

Bryr mig snart inte längre. SD i min kommun verkar vara ett hopplöst fall. (Kanske är lika inaktiva i andra kommuner med SD) Inte värvar de nya röster på det sättet!!!

Är det ingen från SD centralt som ger ut information för utprintning i dataskrivaren till sina lokalföreningar??? Somnat sött på det planet också.

Frågar som många andra. Vart tog den stora satsningen på media vägen. Sover sött den också???

Jag kommer nog att sova sött på valdagen när det gäller SD kommunalt i min kommun som svar på deras inaktivitet.

De har absolut inte tagit tillvara de röstandes förtroende i den kommunala politiken!!!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 juli 2013 12:49

Essedon : Det mest komiska är att killen håller fast vid att det var en bildäcksexplosion hur vet han det, det kanske var en bilskärmsexplosion eller en tanklocksexplosion....
För det kan väl inte vara sprängladdningen som exploderat liggande på bildäcket ?

 
Ingen bild

Lotta

24 juli 2013 12:59

I dagens Östran kan man läsa om en grupp som vill starta ett nytt parti för att motarbeta SD i riksdagen. Demokratiskt? Nej men det bryr sig inte fanatiska pk-iter om. Finns så klart inte på nätet. Men som vanligt går det skanna in den om efterfrågan finns.

 
Cavatus

Cavatus

24 juli 2013 13:49

Du är verkligen fantastisk, Thoralf! Vilken annan av högdjuren i riksdagen skulle nedlåta sig till fotfolksarbete att dela ut flygblad? Det är sådana idealister som du som kommer att bli Sveriges räddning.

Kalle! Sluta gnäll på dina lokala SD-politiker och engagera dig själv i stället. Du kanske är den kraft de behöver för att få ordning på torpet!

http://www.korta.nu/flygblad

 
Ingen bild

Kalle

24 juli 2013 14:06

>Cavatus

Du har rätt cavatus. jag skall ropa hej numera vad bra ni är i SD i min kommun. Sedan tänker jag inte rösta på dem lokalt. Jag röstade på ny demokrati en gång i tiden.
(Var med redan på den tiden.)

Jag har ringt och talat med de kommunala företrädarna för SD och endast mött oförstående eller det har vi ingen aaaning om trots att det stått om olika saker riksmedia som de inte vet ett dugg om!!!
De var absolut INTE intresserade.

Kort sagt.

SD i min kommun är inte och har inte levererat någonting av värde för SD kommunalt.

Eftersom de inte levererar så söker jag kanske andra partier som kanske är lite piggare och levererar eller sover sött på valdagen.

Gnäll anses det vara när det kommer från en kritisk eldsjäl och det inte finns rejäla svar på "gnället".

Konstruktiv ktitik heter det när man vill åtgärda felaktigheter och det finns ett stort intresse av att rätta till, som i min kommun.

Du kallade det gnäll.

 
Ingen bild

Hacke

24 juli 2013 14:14

Cavatus.

Håller verkligen med dig i ditt beröm till Thoralf, han är unik i sin strävan för ett bättre Sverige. Den enda liknande jag kan komma på är väl gamle Gunnar Sträng som på sin tid cyklade omkring på landsbygden för att upplysa statarna. Idag handlar det om att väcka det sovande folket i kampen mot nya översittarfasoner.
Men jag vill också passa på att berömma dig själv och dina insatser genom åren. Jag går numera alltid med en liten bunt av dina skapelser på mig för att lämna ifrån mig lite här och var i vardagen.
Med hjälp av dom kan vi alla dra vårt lilla strå till stacken i kölvattnet av riksdagsförebilder som Thoralf.

 
Ingen bild

@kalle

24 juli 2013 15:02

Om du inte har förmågan att kontakta SD-lokalt och tipsa,eller pusha på att en drive med flygblad är ett måste,eller att du fått nys om att här behöver SD hjälp.
Om du då inte där du bor,och inte nyttjar tillfället att sprida SDs ideer,så är du enbart ett troll med en agenda att misskreditera det enda parti(Sverigedemokraterna)som tar parti för att i Sverige bor svenskarna!

 
Ingen bild

Skånepåg

24 juli 2013 15:06

@ Thoralf

Varför inte en avtagbar skylt där framme med texten "Sverigedemokraterna på väg". Avtagbar mht den miljö du kan hamna i och som man inte vet vad för dj-skap de kan hitt på.

 
Ingen bild

Kalle

24 juli 2013 15:33

15:02

Jag brukar tanka hem och printa ut korta förtydligande texter från Avpixlat, Fria Tider och andra sajter och lägga ut här och var.

Min kummuns SD företrädare verkar helt ointresserade av att skappa en text om "Skammens Dag" angående att illegala invandrare (lyxsökare) får fri sjukvård i sverige. Fattigpensionärer får betala som straff för att de bor i Sverige med sin skattepengar. Det kanske är så i flera SD-avdelningar runt om i sverige!!!

SD-kansliet centralt verkar inte stötta SD-avdelningarna med "dräpande" texter som motarbetar invandringen!!!

Likadant ointresse kanske finns i flera kommuner runt om i Sverige.

Skall valet vinna så måste det vinnas från gräsrotsnivå. I kommuner. Min kommun sviker stort i det arbetet för SD.

Min kommun ids INTE leverera en text om "Skammens Dag" inte ens på SD-sajten i min kommun. Det är en skam för SD i min kommun. De leverar inte något. De har blivit en anslutningsparti till de andra sju PK-partierna.

SD har blivit åtminstone i min kommun ett ÅTTONDE parti som rättar in sig i PK-fållan. Det var inte det jag hoppades på när jag lade min röst på dem. SD har nu suttit en längre tid i KF för att lära sig. Under den tiden hade SD hunnit med en hel statsvetarutbildning. De sitter fortfarande kvar och lär sig.

Hur länge då???

 
Ingen bild

Magnus S

24 juli 2013 15:42

Kalle@

Jag blev nyfiken. Vilken kommun är din kommun?

 
Ingen bild

Lärare

24 juli 2013 16:10

När kommer United Minds väljarbarometer? Ngn som vet?

 
Ingen bild

Maja Dacke

24 juli 2013 16:17

Precis, Magnus S, jag blev också nyfiken - vi kan kanske hjälpa Kalle om vi får veta vilken kommun han menar.

'Min kommun ... och ... min kommun ...' SD i just Kalles kommun behöver tydligen hjälp från distriktet. Och kanske från oss andra - om vi bara visste var ...

 
Ingen bild

Morningstar

24 juli 2013 19:01

Är det inte Marku Ahonen som kallar oss för Thoralfs fotsoldater? vad skall han då kalla Thoralf? Jimmies fotsoldat? Tänk på all den migrän dom stackarna drabbas av snart sett dagligdags.

Vad journalister beträffar, så håller jag helt med Jack London på Exponerat. Dom förtjänar ej längre att kallas för journalister. Dom är blott tangentpillare numera.

 
Ingen bild

kalle (den vanlige)

24 juli 2013 19:15

En hysterisk dam har ringt och ville inte ha våra ”rasistiska” flygblad i sin brevlåda ;-)

denna dam går säkert och lyssnar på föredrag om hur det är för 2a generations utlänningar att växa upp i förorten, och kommuner betalar feta gager för detta(126 000 kr sjaraf själar). men denna dam skulle nog uppfatta det som rase-propaganda om nån pensionär skulle hålla föredrag om hur illa det är att åldras på ålderdomhem i Sverige!

 
Svensson

Svensson

24 juli 2013 19:54

Det finns människor som inte har fattat,att Sverigedemokraterna driver sin politik av kärlek för Sverige. När dom klagar på SD,visar dom öppet att dom är svenskfientliga.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Lotta

24 juli 2013 20:25

Thoralf du har mail i din låda:-)

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

24 juli 2013 23:08

Sverigedemokraterna centralt tog fram ett mycket informerande tryck i vykortsformat som jag fortfarande har ett antal exemplar kvar av och brukar sätta upp lite här och var. Framsidan till vänster och baksidan till höger finns på länken nedan, men jag vet inte hur stor upplagan var eller om det finns fler kvar.

http://karlskronabloggen.se/wp-content/uploads/2013/05/1maj2013-sd4.jpg


http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Kalle

24 juli 2013 23:18

>Svensson

Vad är förtroendavalda i KF för SD som inte driver SD-politik. Vad är dom då??? Då är dom också Sverigefientliga, eller hur???

Kritiserar man islam så är man islamofob.

Kritiserar man SD så är man Sverigefientlig.

VAD i helsefyr är då skillnaden mellan islam och SD när det gäller att ta till sig kritik och göra något bättre av kritiken.

 
Ingen bild

Thoralf A

25 juli 2013 00:02

Kalle

Var det inte i Södertälje du hörde hemma?

 
Ingen bild

Maja Dacke

25 juli 2013 11:46

... och Kalle har sovit lugnt hela natten ... ?

 
Ingen bild

Obeveklig

26 juli 2013 00:35

Hahaha....ni är för söta.
Hoppas du, Thoralf, la ned dina flygblad där det stod "ej reklam".
Måste också kommentera att det är spännande att SD/Avpixlat inte sagt ngt om årsdagen av Breiviks terrordåd, faktiskt snarare hyllat (på Avpixlat) honom.
Kvinnosynen behöver vi inte gå in på igen.
Inte er homofobstatus heller.

Ett ltjockt litet krulligt troll är vad du är Thoralf.
Tur att du bor i de djupa skogarna i Småland och inte i Stockholm....hahaha...ni är för söta! ;)

 
Ingen bild

Stora .Småland

26 juli 2013 05:01

"Obeveklig":
Är du dum eller är du född sån ?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

26 juli 2013 08:32

Varför ska vi tjöta om Breiviksdådet i början på veckan var det 70 som dog i en bombattack i Irak , är dom inte lika mycket värda ?

 
Ingen bild

Skånepåg

26 juli 2013 11:38

@ Obeveklig

Hur tusan lyckas du skriva en kommentar utan att någonting överensstämmer med verkligheten? En prestation som gör att detta är en mästerligt ad hominem argumentation gränsande till komplett idioti.

 
Ingen bild

Obeveklig

27 juli 2013 01:13

...som sagt...ni är för söta.
Snart har ni banat vägen för Svenskarnas part, då blir det jobbigt för tex herr Ekroth. Utvisning kan jag tänka mig så han inte är svensk, men som man bäddar får man ligga :).
Vet ni vad, irkar inte ens argumentera med er längre. Gjorde det förr men nu....
Outbildade män som använder sin makt har det funnits i alla tider. SD har fullt av den.
SD kvinnor (och självklart alla män ) raljerar och hånar feminismen. Just den feminism som fått dem att kunna sitta med i ett riksdagsparti....skrämmande lite insikt och kunskap.
Bönder från landet som aldrig sett eller förstått världen har alltid funnits. SD är fullt av dem. Idioter som varken sett sambanden eller någon djupare insikt i varken humaniora eller samhällsvetenskapliga ämnen.
Kör på ni. Höger extrema har alltid funnits. Nu är det dåliga tider ich en borgerlig regering som drar isär folket.
Men allt går i cykler så snart vänder det, ich då är ni borta.
Då kan ni sitta i eta stugor, supa ned er, mexka med era bilar, slå era fruar....ingen kommer ändå lyssna på er.....

 
Ingen bild

Skånepåg

27 juli 2013 11:42

Rättelse Fredag 26 juli 11:38:

"ad hominem argumentation gränsande till komplett idioti" skall vara "ad hominem argumentation som övergått till komplett idioti."

Stackars sate som "är så korkad att han inte ens begriper hur korkad han är". Egentligen motbjudande att skratta åt, men att sysselsätta sig med "lyteskomik" för att roa andra är ju givetvis en sysselsättning som pseudonymen "Obeveklig" tycker är givande, vilket ger en hint om personens mentala tillstånd.

 
Ingen bild

Obeveklig

27 juli 2013 16:41

I alla år jag skrivit med de högerextrema är det ALDRIG någon som bemött argument om de högerextremas i ställning till rasism, nazism, kvinnofientlighet, homofobi, att driva samhället bakåt eller näthit.
Bara när hag ljugit och låtasas vara e av er så har era argument kommit fram. Rasistiska, nazistiska, homofoba och kvinnofientliga.
Men för att illustrera för er outbildade klentrogna bönder.
Thoralf som också är en bondlurk skrev till mig att man måste ställa frågor härinne om man är motståndare.
Då gjorde jag det.
De besvarade han med 2 frågor till mig.
Jag svarade på dem.
Gissa om han svarade på mina??? ;)

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 juli 2013 17:39

Obeveklig...
Snälla, "bönder" och "bondlurk". Varför kränka en yrkeskår som ofta jobbar 365 dagar om året för att ge oss mat och ett öppet landslkap?

Vad har de att göra med dina hjärnspöken? Varför ska de dras i smutsen? "Outbildade"? Vad menar du med det? Som landsbygdsbo vet jag att en outbildad bonde knappast överlever ett år i den tuffa situation de lever i.
Och, några rasister, Nazister, homofober eller kvinnofientliga, hittar du inte här.

Senast här för några timmar sedan i en annan tråd klagade jag på Birgitta Olsson som inte tar i utsatta människors situation i världens Islamsyrda länder. Både homosexuella och kvinnor.
Jag och andra har också ofta klagat på alla Sveriges elitfeminister som inte vågar angripa hedersvåld, religösa kvinnliga tvångskläder, tvångsgifte, tom av små flickor och mycket annat.

Jag och andra har också klagat på rasism, även den som drabbar oss Svenskar.
Jag och andra har också föraktat Nazismens brott, men också Kommunismens brott. Miljoner och åter miljoner liv har släckts av dessa grymma ideologier.
Skärp dig, eller håll dig från tangentbordet!

 
Ingen bild

Skånepåg

27 juli 2013 18:05

Om obeveklig

"Men för att illustrera för er outbildade klentrogna bönder."

Jag känner mig oerhört hedrad av att läsa dessa kloka ord från en expääärt (på tydligen allting) efter alla mina år som medicinare.

Den här personen tycks visa med sina ideliga upprepningar, utfall och påståenden som han ”kör med”, mot alla som inte har hans/hennes snedvridna syn, att man verkligen kan undra ”vad är det egentligen för fel som är trasigt” på den här människan. År det den ideologisk påverkan, genetiskt eller en konsekvens av för kroppen olämpliga ”matvaror”?

Verkligen en sann demokratikämpe i sina egna ögon och en värdig representant för ”vänsterpacket” och den svenska grenen av ”white trash”. Mycket roande att läsa hans ”sagoberättelser” och man får en bild av hur illa ställt det är med tankeförmågan och förmågan att förstå konsekvenserna av det som nu sker i Sverige, inom snart sagt alla områden, på grund av världens i särklass mest vansinniga massinvandringspolitik.

 
Ingen bild

Obeveklig

27 juli 2013 20:18

Fråga 1.
Hur ser nu på sambeskattning?
Fråga 2.
Hur ser ni på rasismen inom SD?
Fråga 3.
Hur ser ni på ÅKesson utspel ang Avpixlat/Ekroth att det är inget problem att driva en rasistisk site så länge man inte uttalar sig rasistiskt själv?
Fråga 4.
Hur ser ni på att företrädare inom SD försökte tysta SD ledamoten som gick ut i Expressen ich berättade om sexuella trakasserier inom partiet.
Fråga 5
Hur ser ni på att företrädare kallar alla andra utom svenskar för motborgare?
Fråga 6
Hur ser ni på att SD vill få bort religion från skolorna ;dvs muslimska inflyenser) men kräver morgonbön (kristen).

Där har ni konkreta frågor.
Betvivlar att ngn kommer besvara dem.

Ps. "Bönder" är ett uttryck i storstaden för infantila personer från landet. Inte bönder som yrkesgrupp.

 
Ingen bild

Skånepåg

27 juli 2013 20:41

@ Obeveklig

Har du svårt att läsa be någon hjlpa dig. Läs partiprogrammet, där finns svaret på alla dina frågor. Detta tillhör det normla när någon gör ett politiskt ställningstagande. Men det gäller då att läsa igenom samtliga partier om man vill skaffa sig en objektiv bild. Men förstår att detta blir för jobbuigt för dig och du är ju så stoor, att du kräver särbehandling, vilket kanske blir för jobbigt

"Bönder" är ett uttryck i storstaden för infantila personer från landet. Inte bönder som yrkesgrupp."
- Vad kallar du då infantila personer i t.ex stooorstaden Stockholmia?
- Desutom är religion och ras inte samma sak, vilket du borde begripa. Rasism är dessutom är ett av dessa ord som totalt mist sin ursprungiga betydelse, svagt att du inte förstår detta.
- Du gör mao en tramsig sammanställning med beskyllningar som du vet mycket lite om. Skaffa dig andra informationskällor än AB, Sexpressen och SVT så det blir fakta som styr och inte en massa trams, som du tycks vara en riktig hejare på att ta till dig.

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 juli 2013 20:44

Obeveklig...
Då tycker jag att du skriver "infantila personer från landet" istället för att skriva nedsättande om bönder. NU.
Sedan, det finns oerhört många "infantila" personer som anser sig vara bättre än landsbygdsbor, bara för att de bor i STAN.

Svaren på dina frågor kan du hitta på Sverigevänliga hemsidor.

 
Ingen bild

Obeveklig

27 juli 2013 20:49

Det är en sak att skriva ngt i ett partiprogram, något helt annat att efterleva det i verkligheten.

Som sagt. INGA svar på mina frågor.
Att det ska vara så jävla svårt att bemöta kritik sakligt.
Förstår ni nu varför jag kallar er infantila.
Du menar rasist och nazist sidor där bla fd pedofiler driver sidorna.
Ja, jag har varit in e på dem.
Du bevisade just min tes att ni är höger extrema.

 
Ingen bild

Skånepåg

27 juli 2013 20:57

@ Obeveklig

- Definiera ordet rasist.
- Du blandar rasism och religion hej vilt i din "frågespalt", eftersom du inte klarar av att se skillnaden.
- Du glömde svara på min fråga, vad kallar du infantila personer i Sockholmia.

 
Ingen bild

Obeveklig

27 juli 2013 21:05

Håller i mångt och mycket med i tex wikipedias definition av rasism, kulturellrasism, främli gsfientlighet eller vad du nu vill kalla det.

Blandar ingenting, ställer 5 raka frågor som borde vara lätta och besvara utifrån SDs eget partiprogram.

Dumma jävla "tro sig veta bättre" stockholmare ;)

 
Ingen bild

Skånepåg

27 juli 2013 21:13

@ Obeveklig

Precis vad jag misstänkte. Du kan alltså inte själv definera ordet rasism i dess egentliga betydelse, däremot använda det som en floskel i alla tänkbara sammanhang utan att veta vad ordet betyder. Finns väl knappast ett mera missbrukat ord i svenska språket som används när man saknar fakta.

 
Ingen bild

Obeveklig

27 juli 2013 21:21

Var det ditt svar?
Så bara för att jag inte orkar gå in på att argumentera ordet rasism så avfärdar du allt?

Var är DINA svar på MINA frågor?
Du gör som alla höger extrema gör, svarar frågor med frågor.

Du har 5 frågor som är underbyggda med fakta som du vägrar besvara eller viftar bort med irrelevanta argument.

Och du menar att jag skulle ha problem att argumentera.
Svara istället så kanske vi kan komma ngn vart i argumentatione ?

 
Ingen bild

Skånepåg

27 juli 2013 21:53

@ Obeveklig

Nu förringar du det mest använda ordet "rasism" i dina kretsar genom att byta ämne, eftersom du inte är kapabel till att ge ett korrekt svar. Tillåt mig asgarva. Dessutom klarar du inte av att hålla reda på dina s.k frågor (som mera är av karaktären påståenden) och som du i din politiska enfald inte ens klarar av hur många det är. Du har hävdat att du ställt 5 frågor i dina senaste kommentarer, däremot har du skrivit 6 s.k frågor inledningsvis. Är det något du klarar av eller du tror att du klarar dig med en massa floskler hur länge som helst.

"Svara istället så kanske vi kan komma ngn vart i argumentatione?"
Du har skrivit på den här bloggen under flera pseudonymer och under lång tid, det är alltid samma sak. Andra skall "servera" dig med fakta som du själv kan ta reda på, men det är du för bekväm för att göra. Du har endast som mål att leka troll och försöka få någon att lägga ner onödigt arbete (som du givetvis inte har tänkt läsa) så att du kan försöka att ge bloggen dåligt rykte eftersom det är bloggen som sådan, dess popularitet och spridning som du i din desperation inte kan kontrollera och driver dig till att provocera kommentatorerna och inget annat.

Den här gången blev det återigen tji för din del!

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 juli 2013 22:07

Obeveklig...
Fråga 1: All beskattning ska gynna landets ursprungliga kärnfamiljer.
Fråga 2: Frågan är vad man menar med rasism. Ett standarduttryck mot SD-anhängare när argumenten tryter.
Fråga 3: För 100,e gången. Ekroth bara förmedlar donationer till Avpixlat. Det är skandal att de för sin egen säkerhet inte vågar vara offentliga.
Fråga 4: Tysta vet jag inte. Och nu har Expressen backat på krigsrubrikerna...
Fråga 5: Medborgare, ett rätt namn på riktiga Svenskar. Motborgare, de som vill skada vår Svenska kultur.
Fråga 6: I vår Svenska kultur ingår Kristendom. Seder, traditioner och lagstiftning har sina rötter i Kristendomen. Kristendomens inflytande på våra liv är nu väldigt liten och inget religöst tvång styr våra liv.
Så varför släppa loss en ny religion som inte demokratiserats in i Sverige?
Morgonbön kan vara en fostrande sak och öka respekten för skola, samhälle och lärare.
Men Koranskolor, åtskilda klasser, åtskilda badtider, inget fläskkött i våra skolor, huvudbonader inomhus mm. mm, NEJ TACK!

Hulda MK1, sympatisör men inte medlem, ännu...

 
Ingen bild

Obeveklig

27 juli 2013 23:04

Bemöter dina svar.

Fråga 1.
Betyder det att du tycker att sambeskattning är ngt bra och gynnar tex kvinnor?
Ska kärnfamiljer permieras mer än "alternativa" familjer?

Fråga 2
För stort ämne att gå in på nu, fe av mig att ställa e sådan frågamen lämnar den frågan öppen med det här tre saker SD politiker sagt/skrivit
1 "alla svarta ärr genetiskt programmerade att våldta barn och kvinnor"
2. SD-politiker vill begränsa muslimers barnafödande
3. SD-politiker vill förbjuda islam och utvisa alla muslimer ur Sverige

Fråga 3
Varför ska tex Åsa lindeborg vara offentlig och behöva vaktskydd men inte rättshaveristen Dagerlind.
Varför ska ALL annan media vara offentlig men INTE de höger extrema.
Sedan är det tyvärr naivt att tro att Ekroth INTE ligger bakom sidan. Alla vet det även du.

4.
Ha sa själv att efter de två SD. Företrädarnas besök hoppades han att inga fler uttalanden skulle ske.
Det kallas i den riktiga världen att bli tystad.
Ha uttryckte det såhär: " sedan hade de väl en baktanke att be henne hålla käften".

Fråga 5.
Jag citerar: "99% är inga bra medborgare, de är motborgare"
Dvs alla invandrare som bor i Sverige motarbetar Sverige.
Rasism....absolut inte ;)

Fråga 6
Vi är en sekulär stat. INGEN religion ska förekomma iskolan.
Ps. Är emot muslimska friskolor lika mycket som kristna.

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 juli 2013 23:31

1: Ja, kärnfamiljer är grunden i ett normalt sunt samhälle.
2: Har du hittat det här?
3: Dagerlind - rättshaverist? Sällan... Linderborg är extremkommunist och demokratihatare. Dock ska hon inte behöva bli hotad, bara kritiserad. SD-politiker hotas också, men de får sällan samhällets stöd, och aldrig medias stöd...
4: Litar aldrig på media när det gäller kritik mot SD.
5: Inte hört eller läst. Kan inte kommentera.
6: Sekulär stat, inga huvudbonader i skolor då? Eller?? Inga religösa huvudbonader på offentliga jobb, då??

 
Ingen bild

Obeveklig

27 juli 2013 23:51

Svara på de som behöver besvaras, för du verkar behöva ta reda på liiiite mer om extrem högern tror jag, inte köpa deras propaganda med hull och hår

1.
Du tycker alltså att sambeskattning är ngt bra.
Stackar alla kvinnor säger jag bara....

2.
Har inte hittat på dem tyvärr, lätt att hitta deras ordagranna citat. Bara googla, läs gärna när de gör en pudel efteråt ;)

3.
Dagerlind har skatteskulder i miljonklassen och är nolltaxerare. Undrar hur han överlever, för på Avpixlat arbbetar ju alla ideelt ;)

4.
Bara korkat.

5.
Ta reda på mer om extrem högern i Sverige. Ja, SD är ett höger extremt parti. PUNKT.

6.
Nej, eg inte.

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 09:17

Obeveklig...
1: All beskattning ska gynna landets ursprungliga kärnfamiljer.

2: Du hade alltså inte hittat citaten här...

3: Lägger mig inte i Dagerlinds ekonomi. Han har en skarp hjärna och vettiga åsikter. Men ingen är perfekt. Han skriver lite för långa texter.

4: Media gör ofta en höna av en fjäder. Speciellt när det en möjlighet att smutskasta SD. Men har det hänt något ska det fördömmas.

5: SD är inte extremhöger. Du får gå mycket längre höger ut för att hitta sådant. 10 - 12 procent av de Svenska väljarna har knappast extrema politiska åsikter...(och fler blir det, dag för dag...)

6: Jobba för det tillsammans med oss! Välkommen! Du har tydligen blivit lite klokare av mina svar!

Du har nu fått de svar du har sökt och blivit lite klokare, speciellt på fråga 6.

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 09:43

Vilken slutledningsförmåga :)

Av alla rasistiska, anti-feministiska saker jag nämnde så är det min sista frågeställning som du på allvar funderar över, resten förkastar du med svepskäl.
Det är inte svart och vitt. Allt är en gråzon.

Är Breivik höger extrem?
Är Svenskarnas parti höger extrema?

Avpixlat väöjer att publicera i stort sett samma dystopi som Breivik på årsdagen av Utöya.
Är det höger extrem?

Att kalla 99% av alla invandrare för motborgare är alltså inte heller höger extremt?

I nazityskland var det långtmåmga fler som köpte de höger extremas parti. Inte till att börja med men gradvis.
När folk slutar se det som händer och vänder aig till vanföreställningar så är det illa....riktigt illa.
Du vet ju i te ens vad som pågår i dina egna höger extrema kretsar.

När kvinnan på Gotland polisanmälde kollegan för våldtäkt kallade inte ens Ekrorh saken för våldtäkt. Men när en invandrare för samma sak är han ett djur, även på Ekroths egen sida.
Ser du inte den röda tråden igenom allt det här....tydligen inte....

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 12:16

Obeveklig...
Breivik dödade sina egna landsmän och sade sig vara en "korsriddare" i en hittepågrupp. Massmord av en sjuk människa. Fruktansvärt. En anhörig till mig hade kompisar som befann sig i Regeringskvarteren i Oslo när det small. De fick också stränga uppmaningar att inte ringa någon som vara på Utöja...
Ingen normal människa kan försvara hans gärningar.

När man börjar skriva om Breivik och Nazismen när SD debatteras, då har man förlorat debatten och argumenten är slut...

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 12:46

Så uttalar sig en sann höger extremist ;)

Du bemötte INGET. Av det jag frågade var höger extremism.
Innan Breviks massmord var han verksam i dina kretsar och uppskattades mycket :)
Det säger en hel del om dig och dina "sverigevänner".

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 12:48

Vad är skillnaden på SD och svenskarna parti????

SD har en mer polerad yta utåt och har blivit nästan mediatränade.

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 13:04

Amalthea-mannen mördade också och stödde sedan en mördarideologi. Stalin-kommunismen. Lika fel och skall också fördömas.
Att läsa om Anton Nilsson på Wikipedia rekommenderas. Skaka hand med Stalin och Tyskvänliga Vänsterpartier på 40-talet...jo man tackar...


Jag kan bara ta ansvar för mina gärningar och handlingar. Vad andra som kommenterar här (inkl. DU) gör, kan inte jag ansvara för.

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 13:16

Sant...man kan bara ta ansvar för sina egna handlingar.
Men du beter dig som alla de andra. Börjar prata om kommunism etc istället för att bemöta mina argument.

Röstar man på ett höger extremt parti eller sympatiserar med dem så har man också gjort sitt val och ingår i en kategori personer som tycker liknande.
Visserligen är allt en gråskala, men om jag ska ta ansvar för allt som socialister och kommunister gjort (även om jag inte är kommunism) så får du nog stå till svarss för allt de höger extrema och nazismen gjort.

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 13:37

Obeveklig...
Men SNÄLLA. SD är inget högerextremt parti. Då skulle inte runt 12 procent av väljarna stödja dem.
Dessutom kommer deras stöd bland väljarna att öka ännu mera när främst pensionärerna inser fakta...
Nazismen och Kommunismen har vållat oerhört många människor oerhörda lidanden. Idag är Nazismen marginaliserad, men nu har istället Islamismen ökat sitt inflytande och vi ser självmordsbombare och annat elände varje dag.

Där kan vi också snacka om en kvinnoförtryckande ideologi...

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 13:49

I vilken värld är inte SD höger extremt?
Läs definitionen av höger extremism.
Bara för att de inte är skinbollar eller bär hakors längre gör dem inte mindre höger extrema.

Har inte mycket för det kulturella yttringarna i som förekommer i muslimska länder, men det var inte det vi diskuterade.
Så bara för att SD får 10% av rösterna så är de inte höger extrema?
Det säger väl en hel del om svenska folket och dess kunskap inom statsvetenskap och national ekonomi.
Pensionärerna lider bla pga av att vi har en borgerlig regering som SD stöttar till 92%.
Pensionärerna kommer från en annan tidsålder. Vi lever i en globaliserad värld nu plus att de försvinner naturligt innan SD hinner bli stora.
Var tyska folket nazister???? Eller köpte de Hitlers propaganda?
Dina argument håller inte.

 
Ingen bild

Belias

28 juli 2013 17:38

Får jag fråga, vad exakt är det som kommer få barnfamiljer att vända ryggen åt campingen bara för att det råkar vara en färgglad flagga där?

jag har sympatiserat med SD, ni har vissa saker som är bra. Men jag visste då inte att rak inte att ni hade något emot färger.

Besvikelsen är bitter.

 
Ingen bild

Inge

28 juli 2013 18:17

@ Belias

Du glömde att skriva den sista meningen som ger den förklaring du efterlyser: "Jag gissar att många nya gäster vänder när de ser hur man flaggar vid infarten till campingen. Jag tror att Öland ännu inte är moget för en camping med detta tema men det lär framtiden utvisa." Klart som korvspat eller hur?

Hur kan det vara så himla svårt att förstå innebörden i detta, eller vad är det du vill ha sagt?

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 18:50

Homofober kommer vända ;)

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 20:07

Nej du, räkna inte ut landets pensionärer. Det du skriver om dem är kränkande. Du klassar dem som efterblivna! SKÄMS!
Jag skrev 10 - 12 procent för SD. Gör det ont i dig att skriva 12 procent..?
När pensionärerna fattar att deras sjukvård är BETYDLIGT dyrare än för de som illegalt vistas i landet, kommer reaktioner. Lita på mig!

Världen må vara globaliserad nu, men det innebär inte med automatik att alla i hela världen ska bo i Sverige och ha försörjning ur våra välfärdssystem livet ut...

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 20:59

Absolut.
Krav ska ställas
Fuskare ska uppdagas oavsett vem det är.
Menar du att papperlösa inte ska ha rätt till vård om så behövs?
Vad har du för människosyn?
Då kan vi ju skippa och hjälpa rökare och alkoholrelatetade skador....de är ju självförvållade.
Varför ska jag betala för det?
Varför betala för ngt?
Jag kan betala för mig, leva i ett gated community, utnyttja arbetarklassen och tjäna pengar på dem och skita i konsekvenserna.

Det är inte de höger extrema för stunden jag är rädd för, inte ens deras ideologi, utan det samhälle som skulle växa fram under dem.

Läs in dig på extremhögern.
Läs in dig på SD
Läs in dig på social konservatism.
Läs in dig på tea party rörelsen.
Där har du det Sverige under SD.
Om du trodde det var illa nu, vänta bara....

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 21:00

...om du vill ha ett exempel på ett samhälle som är ganska likt ett Sverige under SD. Det är dagens Ryssland.

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 21:33

Obeveklig...
"Papperslösa" är en politiskt korrekt benämning på människor som illegalt uppehåller sig i Sverige.
Vad gäller extremism, så har jag en gång haft en diskussion med några vänsterextrema ungdomar.
Deras visioner på Sverige där de fick bestämma, gjorde mig mörkrädd. Inställda val och konfiskerade företag. En kommunistisk diktatur alltså. Den stunden väckte mig politiskt.

 
Ingen bild

Inge

28 juli 2013 21:46

@ Hulda mk1

Har tänkt på hur tråkigt det egentligen var att DDR "klappade ihop". Hade verkigen varit den perfekta platsen för den Overklige med sina värderingar och vilken perfekt medarbetare han hade varit inom STASI!

 
Ingen bild

Inge

28 juli 2013 21:49

En rättelse:
Hoppsan, här blev det vist fel pseudonym på lustigkurren. Skall givetvis vara Obeveklig och inget annat.

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 21:53

Harxjag sagt att jag vill ha en kommunistiskt stat????
Så ofattbart korkat att rns nämna det när jag inte ens påtalat det!!!!!!
Fascism går tydligen bra dock?
Men de okunniga (betyder inte dumme) röstar och tänker ofta på de som ger de lättaste lösningarna på komplexa problem.

Papperslösa är illegala invandrare, absolut, håller med, men de är fortf människor???? Eller???

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 22:19

Obeveklig (och infantil)...
Självklart är de människor. Människor som uppehåller sig olagligt i Sverige.
Thoralfs info-broschyr kommer att väcka många. Även om de bara delas ut runt Kalmar så har självklart människorna där släkt och bekanta över hela Sverige.
SD är en folkrörelse som ingen kan stoppa. Varken Facket, EXPO eller några andra kan stoppa sanningen att nå folket. Nätet gör oss fria!!

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 22:34

@inga

Så infantilt och barnsligt :)
Men hela SD och dess anhängare är ju ett skämt så du är i gott sällskap ;)

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 22:37

Som avhopparen skrev från nationell front.
Förr hade de rakade skallar och naziflaggor.
Nu har de nätet, men nazister är ni likt förbannat.
Glöm aldrig det när de kommer och tar din släkt för att de inte förtilfället faller fasciststaten i smaken.

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 22:39

Min fars släkt blev avrättade i nazityskland. Inte för att de gjort ngt fel, utan för att de var judar.
Du banar väg för en ny sådan stat.
Och gör det gladeligen :)

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 22:44

Obeveklig...
Så du anser att 10 - 12 procent av Svenskarna är Nazister..?
Sök hjälp... I morgon! Tidigt!

 
Ingen bild

Hulda mk1

28 juli 2013 23:03

Obeveklig...
Beklagar djupt dina förfäders öde. Själv har jag träffat en av de Svenskar som deltog i operationen med "De Vita bussarna". Ohygglig berättelse.

Men i dagens Sverige förföljs Judar. I Malmö flyr Judar från Musliskt hat.
Endast SD står upp på deras sida. Se bara på Repalus feghet...

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 23:16

Nej, jag tror inte av de 10-12% som sympatiserar med SD är nazister.
Många tror jag har köpt allt pga av seras ställning mot invandrare och invandring.
Det har dock inte velat se vilket samhälle som kommer växa fram om SD någon gång skulle få makten.
Det är det jag menar är infantilt.
Man måste se längre och se mellan raderna i oolitiken, det gäller alla partier.

Det handlar också om vilken typ av samhälle man vill ha.
Sossarna må ha varit rasistiska på 40-talet men de banade väg till välfärdsstaten och ett humant samhälle.
Borgarna och SD är motsatsen.
De drar isär samhället.
Ju mer jämlikt ett samhälle är ju mer välmående är det.

 
Ingen bild

Obeveklig

28 juli 2013 23:17

Ställer en motfråga.
Var det tyska folket nazister? Eller bedragna av nazisternas propaganda?

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juli 2013 09:13

Obeveklig...
Tyskland var tyvärr perfekt för Nazismen och dess framväxt. En förudmjukande förlust i det Första Världskriget och den galloperande vansinniga inflationen.
Tyvärr reagerade inte de demokratiskt sinnade Tyskarna i tid. Men det hände tyvärr liknande i andra länder. Sovjet, Spanien och Italien är de länder i Europa jag närmast tänker på.

En mörk tid för Europa som inte slutade förrän "Muren" föll.

Ur detta kaos föddes EU som tyvärr nu blivit en byråkratisk kolloss med huggtänder...

 
Ingen bild

Obeveklig

29 juli 2013 15:35

Det du säger är att vi inte kan lära oss ngt av hustorien????
Även om förutsättningarna är väldigt lika de idag.

Idag skriver Avpixlat att "LO propagandasatsar mot vardagsrasismen" ungefär som om det vire något dåligt????

Ska vi alla vara likadana?
Ska vi alla bo i röda stugor, äta fläsk och lyssna på Lasse Stefanz???

 
Ingen bild

Obeveklig

29 juli 2013 15:41

Dina kära pensionärer som du vurmar så mycket för har visat sig i en studie super långt mycket mer ich tar upp vårdens resurser i mycket större utsträckning än tidigare generationer.
Jag älskar gamla, min mamma är pensionär, men till skillnad ser jag dem som människor som har ansvar för sina handlingar.

 
Ingen bild

Obwveklig

29 juli 2013 15:51

Idag har även de brittiska feministen Perez gått ut med att efter att ha fått Jane Austin på 20 pundssedwln så har hon blivit hotad, i massor på twitter.
Samma anti-fwministiska retorik återfinns i den mansdominerade SD.
Vad sa SD politikern när han var i Japan, gud vad skönt med ett land utan feminism.
Nu hade hann visserligen fel i det påståendet, men det visar än en gång vart SD står i de frågan.
...ich du röstar eller kommer rösta på ett sådant parti, pinsamt för en upplyst modern kvinna!

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juli 2013 16:44

Observatör...
Den dagen våra superfeminister står upp för förtryckta Muslimska kvinnor, då är jag också feminist!
Väntar på den dagen Gudrun Schyman brandtalar mot det Muslimska partialkala förtrycket och eldar upp en bhurka....

Nej, nu står de på männens sida och vänder kvinnorna ryggen. Fegt, fegt och j-igt fegt!

 
Ingen bild

Obeveklig

29 juli 2013 16:51

Varför dessa muslimer hela tiden????
Står du inte på de svenska kvinnornas sida???
Varför bara de muslimska, är inte det ni höger extrema brukar kalla omvänd rasism????

Men i sak så håller jag med dig, de svenska feministerna borde även engegera sig i de muslimska kvinnornas sak, om det behövs och där det behövs. Sådant tar dick tid och över generationsgränser.

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juli 2013 17:13

Observatör...
Det är en milsvid skillnad mellan Muslimska och Svenska kvinnor i vårt land. Den som inte ser den skillnaden är minst blind och troligen död.
Någon speciellt lång tid behöver det inte ta. Bara ett engagemang. Men det är det som fattas...

 
Ingen bild

Obeveklig

29 juli 2013 19:23

Jo jag ser skillnaderna.
Men de rättigheter kvinnorna i Sverige kämpat för i 100 år nu går väldigt att avveckla.
Sambeskattning är tex ngt sådant.

Som borgarna visade så tog det en evighet att bygga upp välfärdssamhället, men bara ngr år att sälja ut och demolera den.
Samma sak kan lätt hända de svenska kvinnorna o tex SD männen får bestämma.

Ta norskan som ex. Hon som fick fängelse i Dubai för att ga blivit våldtagen, och vi förfärades alla, jag med.
Men sedan fick hon sparken från sitt svenska företag för opassande beteende.
Det är självklart skill ad i domarna.
Men principen är den samma i Norge och Dubai.
Hon som kvinna blir straffad.

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juli 2013 23:06

Obeveklig...
Det finns iaf. ett litet hopp för dig. Tom. du blev upprörd inför den unga Norska kvinnans öde i Dubai.
Men att du skulle våga kritisera kulturen och statsreligionen där, nej det tror jag inte..

 
Ingen bild

Obeveklig

29 juli 2013 23:51

Jag har i flerfallet gånger med höger extremister kritiserat vissa kulturella betingelser som finns i muslimska länder.
Jag har massor med muslimska vänner som INTE praktiserar dessa kulturella betingelser här.
Tvärtom ibland.
I Sverige super vi ned oss och knullar runt, vissa kulturer skulle tycka det var iciviliserat. Men det betyder ju inte att ALLA svenskar gör det, långt ifrån.

Märker ickså att du inte vemöter kritiken om det norska företagets agerande mot norskan.
Men att straffa henne igen med avskedande fick hon tydligen tåla????

Det är därför den feministiska rörelsen fortf är väldigt viktig i Sverige.

Ett tips till SD, det borde driva frågan varför kvinnor vabbar mer än män???
Där har du den riktiga bromsklossen för många kvinnor.
Mindre troligt att SD skulle beröra den frågan då de vill ha tysta små kvinnor som är hemmafruar och tar hand om kärnfamiljen, men skulle de på allvar vilja få kvinnors uppmärksamhet så har du svaret där.

 
Ingen bild

Obeveklig

30 juli 2013 09:23

Det jag menar är, varför bekämpa extremism med extremism???
De höger extrema är ju bara den andra sidan av myntet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juli 2013 10:28

Obeveklig...
Troligen fick det Norska företaget påtryckningar om stora inställda affärskontrakt om inte den Norska unga kvinnan straffades. När Koranen och Sharia styr, är en ung kvinnas jobb endast en liten detalj..

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juli 2013 11:16

@ Hulda mk1

Känner du till vilket bolag hon jobbade på och var det finns något om detta på nätet. Har kontakt med kollegor i Norge och vill ha så mycket fakta som möjligt innan jag hör vad de har att säga.

 
Ingen bild

Obeveklig

30 juli 2013 11:19

Det kan mycket väl vara så....men har otaliga exempel på när institutioner och företag viker sig, inte bara orimliga ( för det finns rimliga krav också) för olika saker och kulturella yttringar.
Det är bla därför somm SD lycktas bli så stora.

Men även om det var påtryckningar om kontrakt etc så är det fortf kvinnan som återigen blir straffad.
Då är inte vi, i princip, bättre.

 
Ingen bild

Obeveklig

30 juli 2013 11:23

Det var en stor nyhet i Norge för några veckor sedan.
Båda benådades efter påtryckningar och kom hem till Norge i förra veckan.
Det intressanta vore att höra om den norska kollegan som våldtog också fick sparken???

Borde inte vara svårt att hitta artiklar om det i norsk press?!

 
Ingen bild

Obeveklig

30 juli 2013 11:25

Luddigt skrivet av mig.

Det finns institutioner och företag som viker sig för orimliga krav många gånger. Det finns självklaet rimliga krav också.
Om en kvinna våldtas borde det ju vara självklart att hon blir omhändertagen av sitt företag.
Inte få sparken.
Då är vi wxtremister vi i väst på samma sätt, fast slavar under kapitalet.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juli 2013 11:34

@ Hulda mk1

Var mer på nätet om detta än jag trodde då jag sökte. T.ex http://www.exponerat.info/valdtagna-norskan-i-dubai-fick-ocksa-sparken-av-janet-jacksons-man/

Med hänsyn till vem som driver företaget (qatariske miljadären Wissam Al Mana) är jag nu inte ett dugg förvånad att det blev som det blev.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juli 2013 12:12

@ Hulda mk1

Tillägg: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17159986.ab

Videointervju med den stackars kvinnan i Aftonbladet. Gäller som vanligt att välja sitt umgänge med omsorg.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juli 2013 12:32

Djäkla blogg.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17159986.ab

Enter före och Enter efter, kan det hjälpa?

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juli 2013 12:33

Nähä!

 
Ingen bild

Obeveklig

30 juli 2013 13:07

Poängen var att feminism....världen över behövs i allra högsta grad.

Ska komma med ett svenskt exempel nästa gång.
Bara man nämner muslim så är det som ett rött skynke för er höger extrema.

 
Ingen bild

Obeveklig

30 juli 2013 13:22

Kvinnlig väktare hos Securitas blev sextrakasserad på jobbet. Påtalade detta och fick sparken.
Detta var i Sverige av svenska arbetsgivare.

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juli 2013 14:32

Skånepåg...
Tyvärr är frk. "Obeveklig" obotbar. För några få i vårt samhälle hjälper inget.

 
Ingen bild

Obeveklig

30 juli 2013 15:58

Som sagt.
Rasister
Islamofober
Anti-feminister
Homofober
AntiIntellektuella
Antikultur

Och så vill ni att svenska folket ska lägga en röst på er?
Njut så länge det varar ;)
Det går inte att diskutera med er.
Höger extremister brukar ju till sin natur vara ganska enkelspåriga i sitt tänkande.
Ha det bäst små nassar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards