thoralf

Direktlänk till inlägg 4 juli 2013

FÖR MÅNGA VITA I ALMEDALEN

Av Thoralf Alfsson - 4 juli 2013 15:30

 

Visby ringmur                 Foto Thoralf Alfsson


Aftonbladets Ehsan Fadakar gråter ut i en krönika i Aftonbladet över att det ”bara” är vita i Almedalen. Jag förstår att det var väldigt svårt att smälta Jimmie Åkessons tal och framförallt att det var så många som kommit för att lyssna på Jimmie Åkesson. Det var uppenbarligen en stor besvikelse för Ehsan Fadakar! Inte minst att det i publiken fanns så många med utländsk bakgrund. Det kullkastar helt och hållet Ehsan Fadakars världsbild.


Då tar han istället chansen att smutskasta hela arrangemangen i Almedalen i sin krönika och menar att det bara är vita i Almedalen.


”Som ett snövitt vinterlandskap rör de sig nedåt. Mot Almedalen! Länge leve ­toleranta Sverige!”

 

Man kan riktigt känna hans frustration! Inte minst när det var till Åkessons tal det ”snövita vinterlandskapet” var på väg. Men han nöjer sig inte med det utan han kallar dessutom alla för hycklare!


”Och varje gång Åkesson pratar om vård till papperslösa, om invandrare, skakar mingelproffsen på huvudena. Fy fan, fy fan vad intolerant. Fy fan för den där rasisten. Journalister. Politiker. Lobbyister. Debattörer. Vitt. Vitt. Vitt. Vitt. Hycklare. Hycklare. Hycklare. Hycklare.”

 

Hans frustration blir än mer märkbar i detta citat. Jag kan dessutom hålla med om att det är många hycklare i Almedalen. Innerst inne så håller väldigt många med Jimmie Åkesson i hans tal och Sverigedemokraternas politik men det är ännu inte politiskt korrekt att göra det. Men den tiden kommer också!


 

Ehsan Fadakar      Foto Thoralf Alfsson


Givetvis kommer Ehsan Fadakar även med en rad mindre övertänkta omdömen men skrivs det i Aftonbladet av en av Jan Helins ”gossar” så får det givetvis passera utan större uppmärksamhet. Det kallar jag däremot för hyckleri!

 

”Knappt timmen kvar till Åkessons tal. Den där jävla intolerante människan Åkesson, den där rasisten, äcklig.”

 

Jag undrar dock om Ehsan Fadakar och jag varit på samma politikervecka i Almedalen? Eller är det så att Ehsan Fadakar bara springer på mingel med ”eliten”, vilket jag definitivt inte gör. Ehsan Fadakar har säkert en del erfarenhet av detta som tidigare ansvarig utgivare för Nyheter24. Om Ehsan Fadakar ogillar etniska svenska män och kvinnor kanske han skulle fundera på vad han gör i Almedalen.


Jag har varit i Almedalen sedan 2008, varje år, och aldrig varit på ett enda gratis kvällsmingel. Det är jag stolt över. Jag har ingen anledning att frotera mig med dessa politiskt korrekta ja-sägare i Almedalen. Oavsett om det är lobbyister, politiker eller journalister.


Om Ehsan Fadakar hade lyft blicken lite från mingelglaset hade han kanske sett samma sak som jag gjorde i Visby. Det var inte bara den svenska flaggan som vajade på ringmuren i Visby. En variant på den palestinska flaggan vajade innanför murarna i Visby.


 

Vems flagga?                Foto Thoralf Alfsson


Är det någon som har koll på vem som använder den palestinska flaggan med halvmåne och femuddig stjärna är jag intresserad att få reda på det.


Vem flaggade då med denna flagga innanför murarna i Visby?


 

Foto Thoralf Alfsson


Missade Ehsan Fadakar ett besök här? Jag är övertygad om att han skulle ha trivts hos Visby arbetareförening och Kulturskolan! Där kanske han i så fall träffat den kvinnliga överkuckun Helena Benaouda som var i Visby med sina medsystrar.


 

Foto Thoralf Alfsson



 
 
Ingen bild

Tompa

4 juli 2013 15:48

Hans krönika kunde gott och väl handla om Aftonbladets och alla andra svenska medias nyhetsredaktioner som är i princip helt etniskt rena.

Hur som helst så skötte Jimmie sitt tal väldigt bra medan man skämdes när man lyssnade på den hatiske Reinfeldt som har blivit en pinsam människa.

Detta kan lyfta SD något enormt............

 
Stefan K

Stefan K

4 juli 2013 15:58

Jag har aldrig besökt Almedalsveckan, inte i år heller. Däremot har jag sett flertalet sändningar, både partiledarnas tal och olika debatter.
Kan därmed konstatera att denna halvfigur ljuger. Jag har sett åtskilliga personer med annan hudfärg än vit, inte minst i publiken. Förmodligen fler icke-vita i Almedalen än vita på gatorna i Ehsan Fadakars hemland.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Sven Dacke

4 juli 2013 16:05

Varför kommer alla dessa mänskor hit som "hatar" alls Svenskt och svenskar.

Det finns många länder att välja på som har "rätt" kultur för er, utan att ni behöver komma hit och bygga moskeer eller införa ny kultur.
Den vi hade har vi klarat oss med länge

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

4 juli 2013 16:05

Merit Wager har också synpunkter på Ehsan Fadakars krönika i Aftonbladet.
http://meritwager.wordpress.com/2013/07/03/ska-invandrare-kvoteras-eller-tvangskommenderas-till-almedalen/

 
Ingen bild

Zalgonenko

4 juli 2013 16:08

Det där var minsann mer näthat i en enda artikel än en hel månads Avpixlat-kommentarer,

 
Ingen bild

rksmrgs

4 juli 2013 16:12

Västsahara. Flaggan alltså.

 
Helene

Helene

4 juli 2013 16:32

Jag vill ge ett lika enkelt som genialiskt tips till Ehsan Fadakar: åk hem vetja!
Det finns garanterat ingen/inget som tvingar dig kvar i landet. Och säkerligen
inget som tvingade dig hit heller.

http://Helene

 
Ingen bild

Thoralf A

4 juli 2013 17:15

rksmrgs

Tack för info. Jag orkade inte leta runt bland världens flaggor.

Västsahara.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 juli 2013 17:35

Har vädret varit dåligt på Gotland? Blåsigt och kallt? Kanske tom. någon frostnatt? Novembervinden viner över ön... Faller löven från träden?
Alla dessa frågor med tanke på klädseln på Helena Benaouda och kvinnan till vänster om henne på bilden...

 
Lassekolja

Lassekolja

4 juli 2013 17:38

Tips till Ehsan: Åk hem, väx upp och för Ditt men framför allt för vårt bästa, kom aldrig mer hit igen snälle Ehsan!!!
Vad hade hänt om Jimmie eller någon annan Sverigedemokrat hade hävdat att Ehsan Fadakar är en hycklande äcklig svartskalle? Det är ju samma typ av språkbruk han använder om Jimmie!
Synd att Ehsan inte skrev denna "krönikan" innan Jimmie gästade Aftonbladtes Lena Mellin. Hon borde fått stå till svars för hur Ehsan F. uttrycker sig.

http://www.svt.se

 
Ingen bild

Who

4 juli 2013 17:40

Ehsan och hans polare har infört en ny spännande aktivitet, framför allt i "stor" städerna!
Betala 10.000:- och du får bränna bilar, skolor (ev ett litet tillägg)
kasta sten på allt o alla, framförallt på polis sjukvård och brandmän!
Och Du får 6 månaders vistelse på lyxhotell med "All Inclusive"!
Sverige är det nya äventyrslandet!

Och det bästa av allt, ingen kan framföra några tveksamheter till rimligheten i denna nya aktivitet, Du slipper ta "skiten" i hand när du hälsar och tackar för en trevlig och spännande aktivitet!

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 juli 2013 17:46

Helene...
Helt rätt! Jag kan bidra till biljetten.
Skriv en liknande hatisk artikel till stöd för SD, som Aftondyngan nu publicerat, den kommer ALDRIG att publicras. Skäms Helin!!

Kampen fortsätter för "det åttonde/tredje partiet"...

 
Ingen bild

Kurtan

4 juli 2013 17:51


Har en revolutionerande nyhet för herr "krönikör" i aftonbladet nämligen att vi svenskar i tusentals år har varit och fortfarande är kaukasier eller i vardagligt språk "vita".

Hade de haft en "Almedalen" i t.ex Kongo så hade mycket troligen och logiskt samtliga som besökt denna varit afrikaner eller "svarta"...

Konstigt och väldigt rasistiskt/islamofobiskt/främlingsfientligt/nazistiskt/fascistiskt...va....
MVH


 
Ingen bild

Who

4 juli 2013 17:54

Ehsan!

Glömde att säga, om Du och dina polare gör misstaget att hälsa på en vit rasist, kvinna får Du en extra bonus på minst 30.000:-
Denna stackars förtappade kvinna får självklart utstå spott o spe i media!
Jag fick i veckan en inbjudan av 2 grabbar i 10 - 12 år:s åldern som kom tillsammans med en kvinna, en inbjudan att få veta sanningen! Det visade sig att de kom från Jehovas, så jag var otacksam nog att tacka nej!
Skall jag stenas nu?

 
Ingen bild

Lärare

4 juli 2013 17:57

Helt rätt Helen!

Varför är han kvar i landet när han uppenbarligen inte gillar majoritetsbefolknignen!
Han behöver inte gå här och lida! Åk hem!!!

 
Ingen bild

Fredrik

4 juli 2013 18:06

Man ser ju i blicken på E.Fadakar att han inte är i ordning.
H.Benaouda tycker jag borde landsförvisas...permanent.
tack för ordet

 
Ingen bild

Morningstar

4 juli 2013 18:19

Oavsett vilket land flaggan tillhör så kan det tolkas som att nu tillhör Gotland allahs eget folk och inte svenskarna längre. Ty så tolkar dom själva det.

 
Ingen bild

Morningstar

4 juli 2013 18:29

Klargörande angående det där med flaggan. Under erövringsfasen använder mussarna alltid den svarta flaggan med snorkråkorna (allahs namn) och dom två kroksablarna. När erövrandet är genomfört byts den svarta fanan ut mot den gröna. Ergo, så tillhör alltså Gotland numera islam. Enligt deras sätt att se alltså.

 
Ingen bild

atony

4 juli 2013 19:00

Än så länge är väl majoriteten vita människor i Sverige och även på Gotland, men om han väntar tio år till, så är det nog det omvända, men om han inte trivs i sällskapet vita människor, så är de väl bara att åka dit där dom flesta är mörka, ingen hindrar honom!

 
Anna

Anna

4 juli 2013 19:01

Det är för många vita i Sverige, för många svarta i Nigeria och för många kineser i Kina. Så det så!

http://annasbloggtankar.blogspot.se

 
Ingen bild

Mattias

4 juli 2013 19:18

Ehsan Fadakar är då definitivt inte svart. Möjligen hade han klassificerats som blandtyp eller färgad i Sydafrika under apartheid. Det är ju exakt den typen av rasistiskt tänkande som Ehsan Fadakar och hans politiskt korrekta följeslagare i det svenska mediala och politiska etablissemanget anammar. De värderar människor utifrån deras etnicitet/hudfärg. Och det är tydligen högsta mode just nu att spotta fragda på allt som är "vitt" och/eller svenskt.

 
Ingen bild

Lotta

4 juli 2013 19:31

Kort reflektion över Jonas Sjöstedts tal. Han är rädd för att hans nu 5-åriga dotter inte kommer kunna gå säker på landets gator när hon blir vuxen. Jonas Sjöstedt tillsammans med de övriga partierna i 7-klövern har bjudit in de som allra oftast antastar och våldtar till vårt land. Han talar också om näthatet. Det visade sig att den värsta hataren med de grövsta uttrycken är en Socialdemokrat. Ursäkta Sjöstedt men vad har dessa båda avarter med Sverigedemokraterna att göra?

 
Ingen bild

Ellie

4 juli 2013 19:44

Kära Thoralf, du skriver att "Jag har varit i Almedalen sedan 2008, varje år, och aldrig varit på ett enda grattis kvällsmingel. Det är jag stolt över."

Grattis :-) Men det ordet du sökte var "gratis".

(en invandrare)

 
Ingen bild

Stefan A.

4 juli 2013 19:52

Hoppas skattekraften var god hos publiken, lär behövas om Jonas Sjöstedt kommer till makten och gör verklighet av sina löften.

 
Svensson

Svensson

4 juli 2013 20:00

För många vita i almedalen,Sverige har en vit befolkning. Fadakar tycks ha missat det.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Lotta

4 juli 2013 21:08

I Egypten kan inte ett folk hålla sams, utrikesminister Bildt är orolig för utvecklingen. I Sverige har vi påtvingats mångkultur. Logik?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

4 juli 2013 21:13

Kära Ellie , huvudsaken är att budskapet går fram !

 
Stefan K

Stefan K

4 juli 2013 21:15

Jag tror väl inte att Fadakar gillar kvinnlig idrott, men hade han sett kvällens fotbollslandskamp mellan Sverige och England hade han fått tuppjuck.
Det brittiska laget hade tre färgade tjejer med, men i det svenska laget var det vitt, vitt och åter vitt. Till råga på eländet finns bara en tjej med utländsk bakgrund med i laget, en mycket duktig tjej ska tilläggas.
Får vi se Fadakar skriva samma märkliga artikel om de hemska vita och blonda tjejer som spelar i det svenska landslaget och kommer kanske kravet från vänsterhåll att Pia Sundhage framöver ska kvotera in spelare med annan hudfärg? Skulle inte förvåna.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

OT

4 juli 2013 22:06

"Apropå klimatförändringar m.m det är nu dags för våra gäster från DDR och andra ställen att säga följande:

"...The time has come
To say fair's fair
To pay the rent
To pay our share

The time has come
A fact's a fact
It belongs to them
Let's give it back..."

Midnight Oil- Beds Are Burning: http://www.youtube.com/watch?v=1MFTK-71S2c

Å därmed basta!

 
Ingen bild

LennartS

4 juli 2013 22:16

En tjej blev våldtagen av 3 "osvenskar" i en campingstuga i Visby, hon hade nog gärna sett färre av dessa individer där!

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

4 juli 2013 22:24


DET ÄR BRA OM NÅGON REGISTRERAR DESSA "DEMOKRATI-FIENTLIGA" I ETT ARKIV!

Alla de här som i d a g så öppenhjärtligt visar sin Svenskfientlighet och förakt för vårt land samt förakt för demokrati är idag lättkatalogiserade, Troligen inte i morgon!
Det är bra att de "visar upp sig" nu -Så kan man hålla koll på dem i morgon!
Det blir både enkelt nu och i morgon, Bara ett tips!!!

 
Ingen bild

OT

4 juli 2013 22:35

Varför kämpar jag? Varför kämpar du? Varför kämpar Thoralf?

Så här är det oavsett vad du tycker, tänker och hur du agerar. Lögnen är synad och folket har börjat vakna upp och fokuserar på vad som händer i stora frågor.

Och följande är vad det vakna folket säger om SD's-partiprogram, nu över 10% och exponentiellt ökande...

"Den första gång jag såg ditt politiska program,
Och förstod hur du såg på mig.
Då föll allting jag trott var sant.
Jag förstod du tänkte likadant.

Det var så vacker då,
Som nått jag aldrig kunnat nå.
Och hjärtat slog ett slag, för var förlorad dag.

Jag gömde mig i fantasin.
Så rädd för vad du kunde bli.
Var gång som jag ljög för mig,
Så såg jag sanningen i dig.

Nu står du här i dag,
Med allt jag nånsin velat ha..." - Öppna din dörr: http://www.youtube.com/watch?v=Ug9KQU6IAmY

 
Ingen bild

OT

4 juli 2013 23:13

Det är mer än vad som möter ögat.

"Secrets of the Viking Sword": http://www.youtube.com/watch?v=nXbLyVpWsVM

Jag är stolt som svensk.

 
Ingen bild

En nyttig idiot

4 juli 2013 23:28

Det är inte lätt när det går upp ett ljus och man plötsligt inser att man är vänsterns egen Onkel Tom,eller hur Ehsan Fadakar.

Invandringsvurmarnas verklighet är så här,välkommen hit till Sverige men dock inte hem till mig.

 
Ingen bild

Jonas M

4 juli 2013 23:31

Det verkar som om Ehsan Fadakar bär på ett rasistiskt hat mot vita. Han bör kanske överväga att bosätta sig i ett annat land där han slipper se så många vita människor på gatorna.

 
Ingen bild

boa

4 juli 2013 23:45

Idag lunchade jag tillsammans med några vänner som brukar träffas då och då kring luncbordet.I denna gemenskap ingår ett gift par omkring 75+, När vi hade satt oss ner runt bordet frågade 75+ mannen om någon av oss hade sett occh hört Jimmies Almedalstal i måndags. Det hade vi alla gjort och var helt överens om att det var ett fantastiskt tal han höll. Alla tyckte det var sunda verklighetsåsikter han framförde. 75+ mannen tyckte Jimmei skulle bli vår nästa statsminister och ingen av oss hade någon avvikande åsikt om detta. Jag kunde inte låta bli att tala om att Jimmie endast hade fått betyget 1.5 av 5.0 möjliga för sitt tal från poffstyckarna. Alla skakade på huvudena och menade att det var vad man kunde förvänta sig av public service som presenterade betygssiffrorna. När vi mätta och belåtna lämnade lunchbordet var vi alla överens om att det är SD:s valsedlar som vi stoppar ner i valurnorna nästa år.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

5 juli 2013 00:50

Kollegorna kanske kan anmäla killen till SVT68 som luciakandidat som kompensation ?

 
Ingen bild

Magentan

5 juli 2013 01:11

@ boa

Det var en riktigt härlig solskenshistoria. Tack för den.

 
Ingen bild

Lotta

5 juli 2013 06:14

Det finns ytterligare en kandidat till titeln riksmobbare eller snarare rikshatare. Det är en liten obetydlig ursäkt till människa som ofta ta tillfället i akt att spy ut sitt hat mot ett demokratiskt valt parti. Hataren huserar på en liten sk landsortstidning och skriver idag: "När Sverigedemokraterna nu säger sig vara ute efter kvinnliga väljare finns bara ett råd att ge: spring!" Det skall föreställa en politisk chefredaktör som är så barnslig.

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 juli 2013 07:34

Vart tog debatten om Waberi vägen?

Lyckades Rainfelt sopa den under mattan igen

 
Ingen bild

Erko

5 juli 2013 08:09

Jag uppfattar inte Ehsans text som Thoralf gör: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ehsanfadakar/article17064164.ab

Hans text levererar kritik (om än med viss ironi) åt både höger och vänster, åt SD och åt etablissemanget. Poängen som jag ser det är att invandrare inte är representerade i debatten på plats i Almedalen.

 
Ingen bild

Tony

5 juli 2013 08:55

Aftonbladet besitter inga chanser att slänga skit över
SD. I dagens nummer har man på bild lyckats fånga bland
annat Mishra som skriver på Avpixlat, och får det till
bevis att Avpixlat och SD är samma sak. Vad jag ser är att
nio personer, varav två med utlandsbakgrund sitter och festar vid ett bord. Om resten är Sverigedemokrater vet jag inte,
men två med utlandsbakgrund är fler än man kan hitta på
AB s helvita redaktion! Sen är det väl inte förbjudit att
festa med vem som helst utan att för den skull ha ett
samarbete! Desperationen måste vara stor på AB.

 
Ingen bild

lee

5 juli 2013 10:03

Om det nu inte finns några Svenskar ,Svensk kultur eller att vi ska få ha någon en Gräns .Så kan man ju undra finns det några Palestinier?Finns det en Palestinsk Kultur?och varför ska Palestina ha ett land med en gräns när vi svenskar inte ska ha ett land med en gräns .Samma fråga kan ställas till Kurderna..

 
Ingen bild

Nemesisdivina

5 juli 2013 11:03

Nu var det inte helt vitt i Almedalen...Det begicks en gängvåldtäkt, som snabbt tystades ner.

 
Ingen bild

Arne Bnp

5 juli 2013 12:27

Nu blev det ju till slut en våldtäkt på en gotländsk flicka under
Almedalsveckan. En rappare med något mörk hy gripen!

 
Ingen bild

Ludvig

6 juli 2013 07:16

Jag känner inte så mycket till denna Ehsan Fadakar. Men hoppas att han inte har så mycket att säga till om i samhället, med denna fruktansvärda människosyn.

 
Ingen bild

sarak

6 juli 2013 07:43

Man blir så trött...........Om folk inte gillar att det finns människor som inte är färgade--VAD HAR DOM HÄR ATT GÖRA????????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards