thoralf

Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

FINNS BARA ETT STRAFF! UTVISNING

Av Thoralf Alfsson - 20 juni 2013 14:11

Om dessa personer grips och lagförs finns bara ett straff. Utvisning på livstid!


 


Kommer den politiskt korrekta Barometern skriva om detta?


http://www.nyheterna.net/NYHETER/Oskarshamn/Kvinna-utsattes-foer-hatbrott

 
 
Ingen bild

Hacke

20 juni 2013 14:42

Om inte detta ska klassas som hatbrott vet jag inte vad vi ska med den juridiska benämningen till överhuvudtaget.

Om du tillåter mig att ta upp plats och presentera en liten historia på samma tema om än inte lika allvarlig så har du en färsk här som ändå fick ett ur sd-perspektiv positivt slut:

I går kväll blev jag uppringd av en kvinnlig bekant som var mycket upprörd och hasplade ur sig något som jag trodde att jag aldrig skulle få höra ur hennes i övrigt så politiskt korrekta mun.
- Jä--a ara-er!!
Lätt chockad fick jag mig sedan till livs hennes och många andra resenärers upplevelse vid en busshållplats i staden. Tre berikare (mitt uttryck) kom och slog sig ned med en musikanläggning som fullkomligt vrålade ut mellanösternmusik.
Själv blev hon mycket upprörd och såg också hur övriga väntande, som var ganska många och av varierande kön och ålder, var lika bestörta. Dock var det ingen enda som i samband med den ganska långa väntan i kollektivtrafiken gjorde en ansats till att säga ifrån trots att ljudvolymen var närmast outhärdlig. Ynglingarna satt hela tiden och kikade i ögonvråna som om dom väntade på första bästa tillfälle till försvar på en eventuell "kränkning". Själv var hon ändå nära att visa vad hon tyckte om detta sällsamt hänsynslösa beteende men valde att inte göra det eftersom hon var rädd att dom skulle följa efter henne då hon gick av och vad som då skulle kunna hända vågade hon inte ens tänka på.

- Är du rasist, frågade jag henne lite provocerande när hon var klar. Detta eftersom jag själv ofta blivit anklagad för just detta av henne vid våra diskussioner.
- Nej, jag är inte rasist men nu har jag fått nog. Jag kommer definitivt inte att rösta som jag gjort tidigare! Jag känner inte igen min egen stad längre. (Tilläggas kan att hon också under lång tid haft stora problem med inkvoterade på sin arbetsplats)
- Men jag kommer inte att rösta som du, var hon snabb att tillägga.
- Jaa, om du hittar något parti förutom sd som går emot denna utveckling så är du bara att gratulera, sa jag och fick ett mumlande till svar.
Jag tror att hon, trots hennes tidigare ganska fundamentala pk-ism på detta område, definitivt är mogen för ett i hennes fall drastiskt steg nästa val. Jag menar det är ju ganska lång tid kvar som hon ska vistas ute i verkligheten och därmed mitt bland de bästa valarbetarna vi har - berikarna själva och deras uppförande i det land som tagit emot dom men som dom i grunden uppenbarligen tycks förakta.
Vi blir bara fler och fler som blir vittne och offer av olika grad i dessa sammanhang (detta kanske var något av dom värsta exemplen men tydligen tillräckligt för att få bägaren att rinna över). Sannolikt lär det synas ordentligt i den enda riktiga opinionsundersökningen i september 2014.

Glad midsommar alla Sverigevänner!

 
Ingen bild

Arne

20 juni 2013 14:48

-Nej, de kommer att skriva lika lite om det som PyonYang's tidningar kommer att belysa att Kim fångats på bild i sin lyxyatch

http://www.nknews.org/2013/06/exclusive-fit-for-a-princess-kim-jong-uns-7m-yacht/

......Verkligheten och att belysa den .....Ähnn ä nää! det är inte intressant för vår PK-Media.

 
Ingen bild

Arne

20 juni 2013 15:16

Thoralf!

-Visst inser du att det är NI politiker som måste R E G L E R A media. -Av den enkla anledningen att de inte sköter sig.

Media missköter sitt uppdrag! De vållar dessutom s k a d a när de som i valet tar på sig att STOPPA demokratiprocessen i landet.
Media sysslar även med a n n a t än vad som var stipulerat, De bedriver politik!

De måste sålunda regleras! På samma sätt som man skulle gå in med regleringar om ex-vis läkarkåren skulle börja missköta sig (Tänk vad "trevligt" med läkar-team som får för sig att STOPPA eller FÖRGIFTA vissa patienter el likn)

Att som media idag tillåtas komma undan med DEMOKRATISABOTAGE i nationell skala bör vara skäl nog. Man bör sålunda straffa dem inblandade och låsa in dem på v ä l d i g t lång tid!

 
Ingen bild

Skånepåg

20 juni 2013 15:21

@ Thoralf

Vilken tidning?

 
Ingen bild

Kalle

20 juni 2013 16:09

Sådan händelser att invandrarna slår ned folk och påstår att sverige tillhör dem har pågott i närmare 30 år nu. De ansvariga politikerna har inte gjort ett enda dugg mer än att se mellan fingrarna vid sådan brott.
Välkommen till verkligheten i Sverige alla ni som blir chockerade över denna avskyvärda händelse.

Kan SD göra något för att stoppa sådant våldsamt beteende???

Utvisning av förövarna inte en chans de får en klapp på axeln istället för visat inititivförmåga i arbetslinjens sverge!!!

Skulle verkligen vara sentsationellt om de utvisas!!!

 
Ingen bild

Pierre

20 juni 2013 16:47

Trevliga ungdomar sjuklövern och de rödgröna skapar det är för lite gratiskorv i Oskarshamn därav problemen, nya friska brott även på Öland även dessa av personer som bryter på svenska. http://www.barometern.se/nyheter/oland/fracka-tjuvar-i-farjestaden%283825083%29.gm

Det glädjer mig att man så smått börjar skriva ut vilka som faktiskt begår brotten då de allra flesta redan begripit detta via efterlyst och ikaroslistan.

Ha en bra midsommar .

 
Ingen bild

Putte

20 juni 2013 17:10

Detta vore väl något för Bengt Westerberg att ta upp vid en partiledardebatt och inte bara nämna " vad hon nu hette ".

 
Ingen bild

Malin R.

20 juni 2013 17:10

@ Skånepåg
Nyheterna i Oskarshamn tillhör Östran(s) i Kalmar. Den senare ägs f.ö av den koncern som äger Barometern i samma stad. Barren kommer naturligtvis inte att skriva om händelsen. Den tidningen håller med råge på att kvalificera sig för att ingå i gruppen ljugmedia.

 
Ingen bild

Fia

20 juni 2013 17:15

Haha javisst.. Skriver dom om detta ska jag minsann fira. Det är nog ingen risk... Tyvärr. Barran har blivi skit . När kommer tidningen som skriver nyheter och skippar politiskt korrekthet? Eller är vi ny diktatur?

 
Ingen bild

Bruse

20 juni 2013 17:56

Tror inte riktigt på denna historia.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 juni 2013 18:44

Tyvärr är det så, att hatbrott verkar bara finnas när vi Svenskar får nog och agerar med kraft.
Sveriges nya "Frälse" kan tyvärr göra som de vill. Se ex. "Hacke,s" inlägg om de tre "multikulti-konsulterna" i busskuren...

 
Ingen bild

Micke

20 juni 2013 21:32

Bra gjort av Oskarshamnstidningen att sätta ner foten och skriva vad som händer utan att vrida och vända..Detta är bara att stoppa! Var det samma invandrargäng som slog ner en person utanför konsum i Påskallavik? Nu har väl dags att vakna ialla fall...

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

20 juni 2013 23:03

En röst på Sverigedemokraterna
skapar ett fredligt Sverige att leva i.

Det är ju så vi vill leva,

MEN med den politik som nu bedrivs kommer att skapa stora problem

det finns invandrargrupper som har bestämt sig för att de tänker
ta över makten i Sverige med våld.

Redan nu har de tagit över flera stadsdelar och boendeområden
utan att polisen klarar ut att ingripa.

Vi måste hjälpas åt att ge SD våra röster!
de andra partierna har tappat kontrollen över invandringen


http://Lennart J

 
Ingen bild

Magnus

20 juni 2013 23:04

Kan meddela från säkra källor att pappan är ledare för ett av kommunpartierna här i Oskarshamn. Ulf Åhman V. Om dottern delar pappas värderingar efter helgen är oklart. Ulf har nog inte ändrat sig. Det brukar de inte. Polisen brukar heller inte hitta några förövare.

 
Ingen bild

Magnus

20 juni 2013 23:58

Var kanske lite spontan där när jag skrev ut namnet på politikern/pappan. Kanske skulle det tas bort.? Ber om ursäkt i sådana fall om det var opassande.

 
Ingen bild

Björnskinn

21 juni 2013 05:29

Jag tror att detta är den naturliga fortsättningen sedan regeringen gav grönt ljus till Husbytesten, och journalistkåren utropade ett fyrfaldigt leve för initiativkraften.
"Från och med nu gäller krigets logik", som Ingrid Carlqvist uttryckte det (Om jag inte minns fel).

 
Stefan K

Stefan K

21 juni 2013 06:14

Märker ni hur tyst det är i media, i de politiska korridorerna och på Expos redaktion?
Denna artikel är den ända jag kan finna och jag misstänker att sommarvikarien? som skrivit har fått sig en riktig skrapa.

Hatbrott och rasism har debatterats länge och från media rapporteras varje enskilt fall när någon utsätts p.g.a sin etnicitet.
Reinfeldt, Ullenhag, Beatrice Ask, Birgitta Ohlsson och flera politiker har fördömt dessa hatbrott i parti och minut.
Vad Expo anser vet vi alla.

Nu tyst, så tyst och man börjar därför fundera över reglerna där majoritetssamhället inte kan drabbas av rasistiska brott och om de kommer att leda fram till mer av denna sort?

Detta är något du Thoralf ska ta med dig när höstsäsongen drar igång. Denna form av rasism ska inte få tystas ned, även om media och 7-klövern vill.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Ludvig

21 juni 2013 07:05

Så kommer det väl att bli mer och mer, tyvärr. Tur att denna bloggen lyfter fram sådant.

 
Ingen bild

J

21 juni 2013 07:26

Varför utvisning?

 
Ingen bild

Lothar B Jonsson

21 juni 2013 08:38

Jag har så svårt att acceptera nuvarande lagstiftning. Per definition kan inte en etnisk Svensk bli offer för hatbrott. Tala om likhet inför lagen...

 
Ingen bild

Morningstar

21 juni 2013 09:06

@Hacke. Runt 2008 jiddrade jag med ett gäng politiskt korrekta om invandring på Sweden Rocks forum och fick i princip alla emot mig. Jag försäkrade dem om att jag bara var kritisk till invandring och aldrig skulle kunna tänka mig rösta på SD. Året efter var det som bekant val till EU och eftersom det inte fanns något annat parti som var kritiskt till EU så gick det som det gick. Ge din bekant några månader till bara. Tipsa henne om Flashback, Avpixlat, Fria Tider, Exponerat, Snaphanen och givetvis denna eminenta blogg. Då kommer hon själv märka att det finns en stor diskrepans mot vad fulmedia rapporterar och alternativa medier gör. Själv blev jag fly förbannad när jag insåg hur lurad jag hade blivit. Men skriv henne inte på näsan, utan bara tipsa om lite matnyttiga webbsidor, så kommer naturen att göra sitt vart det kommer. :)

 
Ingen bild

Lotta

21 juni 2013 10:31

@J

Varför inte?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards