thoralf

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Thoralf Alfsson - 2 juni 2013 23:12

Läser på Avpixlat att författaren Viveca Sten låter Sverigedemokraternas partiledare vara mördaren i hennes senaste deckare. Det är så jäkla lågt!


 


Läs mer på Avpixlat


Jag tror att Viveca Sten kommer få många mejl och kommentarer på hennes webbsida. Om du nu finns en möjlighet att kommentera. Jag nöjer mig med att konstatera att hon inte är den första författaren så kör med detta ”knep” för att framstå som politiskt korrekt.


Det dessa författare uppenbarligen inte begriper är att det inte är en särdeles bra marknadsföring.


Den stigmatisering som Viveca Sten bidrar med retar bara upp en stor mängd människor, som dessutom inte kommer glömma bort detta idag politiskt korrekta handlande, något som kan vara något helt annorlunda om några år.



Jag hade nyligen ett samtal med Barometerns ansvariga utgivare Gunilla Sax om diverse frågor. Jag passade då på att påpeka den stigmatisering som även Barometerns journalister ägnar sig åt då man tagit för vana att alltid få med ordet rasist eller rasister i rubriken när jag på något sätt ingår i en artikel. Det senaste exemplet på detta var när Katarina Mazetti första majtalade i Kalmar. Då var rubriken ”Författaren som tar kampen mot rasisterna”. Den enda som var namngiven i artikeln var jag. Med andra ord försökte man från Barometern sida klistra på mig epitetet ”rasist”.


Jag hoppas att vårt samtal skall leda fram till ett bättre samarbetsklimat men det hänger först och främst på Barometerns journalister och tidningens rubriksättare.


Jag skulle kunna ge en lång rad exempel på hur tidningen bedrivet sin kampanj mot mig och SD genom både ”kränkande” foton, förlöjliganden av mitt förnamn och i ett stort antal artiklar men jag avstår från detta idag och hoppas på ett mer seriöst agerande från tidningen i framtiden.


UPPDATERING


Första fosterlandsförnekaren med anledning av nationaldagen visade sig idag i Aftonbladet. Elisabeth Höglund gillar inte texten i nationalsången utan vill ha en ny text. Undrar om hon även läst vers 3 o 4.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/elisabethoglund/article14924968.ab


Vi lär få läsa om fler de närmaste dagarna!

Av Thoralf Alfsson - 2 juni 2013 13:13

Snart är det vår nationaldag, 6 juni. Tidigare kallades dagen för svenska flaggans dag och firades i Stockholm på Stadion med kungsfamiljen på plats.


Det gavs ut ett frimärke varje år till den 6 juni. Jag betvivlar starkt att denna tradition finns kvar. Detsamma gäller många andra traditioner.


 


Nu gäller helt nya traditioner på nationaldagen. Jag försöker alltid hitta någon plats att besöka där dessa nya traditioner inte fått något genomslag.


Att inträdet i EU har haft sin betydelse kan man nog utan tvekan påstå. Såg en tröja med detta finurliga budskap i går på Mönsterås blues festival och fixade motsvarande bild när jag kom hem.


 


För en tid sedan passerade jag förbi det nya köpcentrat Hansa City i Kalmar. Jag noterade det stora antalet flaggstänger på området och jag beräknade det till ca 100 flaggstänger eller kanske lite fler på hela området ut mot Guldfågeln arena.


Det enda företaget som hade en svensk flagga var IKEA och det kan vi nog tacka Ingvar Kamprad för!


 


Hur många kommer flagga med den svenska flaggan den 6 juni?


Frågan är om Kalmar kommun och något företag vid Hansa City kommer hissa den svenska flaggan den 6 juni?


Här kommer ett antal bilder från området. Vilka av dessa företag kommer hissa svenska flaggor istället för sina egna den 6 juni?


 

 

 

 

 


Får väl åka förbi den 6 juni och dokumentera vilka företag som hissat svenska flaggan!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards