thoralf

Direktlänk till inlägg 8 april 2013

NIGEL FARAGE TRÄFFAR SINA VÄLJARE

Av Thoralf Alfsson - 8 april 2013 20:28

Nigel Farage är ute på "tour" i England. Härom dagen talade han vid ett valmöte. Han är väldigt rak i sina besked när det gäller invandringspolitik, klimathysterin, vindkraft och EU. Han är dessutom väldigt rolig att lyssna till, inte minst när han svarar på åhörarnas frågor. Som avslutning får han även frågor om sina gula byxor   


Farage börjar sitt tal efter ca 28 minuter.






 
 
Ingen bild

Håkan

8 april 2013 23:07

Tänk om man vore britt. Då hade man engagerat sig i UKIP. Nigel är den mest förtroendeingivande politiker jag vet. Fast som svensk är SD ett alldeles utmärkt alternativ.

 
Ingen bild

Falköga

9 april 2013 00:20

Nigel Farage är en exellent talare som har sina poänger alltid. Men UKIP har också fått ta emot kritik bl a från BNP för att vara kontrollerad opposition som lyfts fram i brittisk media just för att lätta på trycket och leda bort intresset från BNP, som även får finna sig i en mer närgången granskning än vad UKIP behöver göra. I Sverige är publika avledningsmanövrar inte något nytt fenomen och knappast i Storbritannien heller. T ex det på 70-talet bildade brittiska Socialdemokraterna var egentligen ett socialliberalt parti som försökte bryta Labours grepp om vänsterväljarna.

Ny Demokrati som många säkert minns bildades två år senare än Sverigedemokraterna. Skälet till att partiet bildades var just för att avleda uppmärksamhet från SD, vilket nog inte alla NyD:are från den tiden känner till. Ny Demokrati var från allra första början initierad av Svenska arbetsgivarföreningen SAF, vilket Wachtmeister senare har medgivit. SAF med sitt nätverk av anslutna företag agerade på 70-talet likt en kamporganisation och var de som på allvar introducerade nyliberalismen i det politiska landskapet med budskapet FRI FÖRETAGSSAMHET - BRA FÖR SVERIGE. Detta främst i form av streamers som prydde bakrutan på varenda Merca man såg.

 
Ingen bild

Magentan

9 april 2013 00:54

@ Falköga
Jaså minsann, NyD bildades för att avleda uppmärksamhet från SD och var från början initierad av SAF. Intressanta uppgifter! Det hade jag ingen aning om.

Det som jag blev alldeles oerhört imponerad av när det gällde NyD var hur partiet, som poppade upp från ingenstans, efter bara några månader hade lyckats få ihop 25 riksdagskandidater och 335 representanter ute i kommunerna samt, framför allt, klarat hela den enorma administration som krävs runt omkring detta med val och kandidater och allt. Detta har jag funderat på och imponerats av i alla år. Men om Wachtmeister & Co hade sådana kontakter så förklarar ju det en del.

Stort tack för infon.

 
Ingen bild

Stefan A.

9 april 2013 06:47

Kostade nog fyrtornet o släpvagnen några miljoner själva,sedan lyfte media fram dom, man kan ju jämföra med rättegångarna media brukar hålla med SD och behandlingen av ND.

 
Ingen bild

joffe

9 april 2013 10:47

SD borde ha en politisk ledarstjärna som kan framträda och öppet klargöra partipolitiken som denne fantastiskt skicklige och klarsynte Nigel Farage. Debattera och svara på alla frågor etc...

Sverige har precis samma problem som UK och samma problem med det döfödda EU.

SD måste lära av Nigel Farage och hans parti samt mera aktivt framträda kraftfullt i debatten.

 
Lassekolja

Lassekolja

9 april 2013 11:53

@Falköga, Vet Du det Du skriver om NyD eller är det en hörsägen eller än värre, en hemtillverkad konspiration? Du får ursäkta mig men min ryggradsreaktion när jag ser och hör olika, mer eller mindre fantastiska teorier om saker och ting, är skepticism. Har Du någon källa som grund för det Du skriver?
Betr. Nigel Farage, så hade det förmodligen livat upp våra Riksdagsdebatter med en N.F på SD´s "Riksdagsbänk"!? Bara tanken på en Riksdagsdebatt mellan N.F och den strikte "Fredde Barbar", som så lätt tappar besinningen när något går honom emot, får mig att "dra på mun"!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Kalle

9 april 2013 11:53

Exellent av Nigel Farage att möta sina väljare på det sättet. Beundransvärt.

Han framförde bland annat att United Kingdom borde idka affärer med samväldet. En sammanslutning av 53 länder spridda över hela klotet där alla talar Engelska och har ungefär samma lagar. Där borde England vara med istället för EU. Som det nu är sätter EU upp många strafftullar mot Samväldets olika länder.

FÅR man tycka att UKIP verkar bra som medlem i SD. Blir man inte utesluten då???

En seriös fråga. Åkesson ger bara besked med sina uteslutningar vad man inte får tycka mer än att Hålla Käften!!!

 
Ingen bild

Bertil

10 april 2013 12:12

Intressant tal även innan Farage börjar.

De pekar på att det finns 30.000 personer (eurocrats) i Bryssel som arbetar kring EU och att 1.500 tjänar mer än David Cameron.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards