thoralf

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Thoralf Alfsson - 6 april 2013 23:51

Har haft lite datorstrul med båda mina datorer senaste tiden. Håller på och flyttar om till nya maskiner och därför blir det lite mindre bloggande.


Idag hade Smålandsposten en ledare om vindkraft som man knappast tror är sann. Nu behandlar den förhållandena i Uppvidinge men den gäller i allt större grad för Öland där alla stenmurar är kulturmärkta om det nu inte skall byggas ett vindkraftverk.


Läs ledare i SMP.

Av Thoralf Alfsson - 6 april 2013 00:32

De som följt min blogg en längre tid har säkert uppfattat att jag med jämna mellanrum besöker Lilla puben i Kalmar även om det inte är samma sak som när Fotis ägde puben.


När jag besökte puben i veckan tillsammans med en god vän som tyvärr har för avsikt att bli ”spanjor” så hade jag fått ett brev av tidigare gäster på puben. Troligen under påskhelgen, som ville bjuda mig på en Newcastle (förbetald enligt personalen).


 


Jag vill med detta blogginlägg tacka er för denna Newcastle och hoppas att jag får bjuda tillbaka vid något tillfälle!

Även om det ibland kan kännas tungt så får man alltid uppmuntrande ord när man går ut i Kalmar. Och det kan komma från de mest oväntade håll.


Tack för allt stöd jag får!


Kalmar kommun och socialnämnden väljer uppenbarligen att lägga locket på när det gäller utbetalningar som gjorts av Invandrarservice i Kalmar trots löfte om en större utredning som inte ens blev en ”tumme”. Läs tidigare blogginlägg.


 Med anledning av detta har vi inom SD i Kalmar tröttnat på att den politiska majoriteten bestående av socialdemokrater, vänsterpartister och centerpartister ständigt försöker mörklägga missbruk av samhällets skattemedel och beslutat att både JO-anmäla och polisanmäla Kalmar kommun för dessa ekonomiska missförhållanden. Det kan mycket väl handla om


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards