thoralf

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Thoralf Alfsson - 4 april 2013 20:34

Gota Media utnyttjar sin ställning med monopol på tidningar i Kalmar. Man äger både Barometer/OT och Östran/Nyheterna och det använder man för att sprida falska uppgifter om mediehuset. Att Östran gör det är ju inte förvånande då Samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfson även sitter i Östrans styrelse.


Igår publicerades följande artikel i Östran.


 


Jag blev minst sagt förvånad när jag läste artikeln och tänkt om det var vår nye ”pragmatiske” landshövding Stefan Carlsson varit framme och kört över sina tjänstemän ännu en gång. Därför kontaktade jag Länsstyrelsen för att få ut det aktuella beslutet. Jag fick svar i eftermiddag från Länsstyrelsen.


Kommentaren är ganska tuff från Länsstyrelsen där man bland annat skriver följande.


”Östran har inte läst beslutet riktigt alt valt att inte redogöra för vad beslutet gäller.”


Jag lutar åt det senare då jag tror att journalister och medarbetare på en tidningsredaktion är läskunniga.


Vad beslutet handlar om är att konsultföretaget WSP fått tillåtelse att göra skruvprovtagning ner till 5m djup, med en borrdiameter på 10cm på fastigheten där mediehuset är planerat.


Motivering till beslutet


”I detta fall gör Länsstyrelsen bedömningen att arbetsföretaget inte kommer att inverka negativt på fornlämningen. Markingreppet är av ringa omfattning. ”


Jag förstår varför ingen tagit på sig ansvaret (ingen underskrift) för artikeln i Östran, vilket annars är brukligt. Att sprida falska uppgifter vill uppenbarligen inte ens någon på Östran stå för.


Frågan är om Länsstyrelsen även kontaktat redaktionen på Östran och begärt att man rättar sina uppgifter. Om inte så vet vi ju att Östrans journalister läser min blogg och då får de en möjlighet att istället skriva fakta.


Om jag var ansvarig på detta beslut som Östran ”skrivit om” till fördel för Gota Media skulle jag kräva en rättelse i tidningen. Vi får se om den kommer.


 


Lord Monckton intervjuas i New Zeeland


Av Thoralf Alfsson - 4 april 2013 00:10

Vårt kalla klimat fortsätter och våra meteorologer berättar hur varmt det varit under mars på andra ställen på vår planet. Man kan nästan tro att det bara är Sverige som har en extra kall vår.


Den sena våren ligger inom den normala variationen. Det är helt normalt att det är en onormalt sen vår! Enligt våra klimatalarmister så borde det dock inte vara så här normalt.


Att vi slår rekord som har att göra med ett kallt klimat är ju ganska anmärkningsvärt med tanke på alla domedagsprofetior som producerats av diverse ”klimatexperter”. Undrar varför kvällspressen inte slår upp detta på sina löpsedlar och ifrågasätter alla "klimatexperter". Har de kanske dåligt samvete? Men det brukar ju denna yrkeskår inte ha några problem med när det gäller andra ämnen.


Här kommer några ”bildbevis” på extremvintern. Varför har inte kvällspressen kommit med lika stora löpsedlar om ”extremkylan”, ”extremisen” och ”extremsnön”?


 

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards