thoralf

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

UPPDRAG GRANSKNING OCH DET RÖDGRÖNA HYCKLERIET

Av Thoralf Alfsson - 3 april 2013 14:37

Med anledning av dagens Uppdrag granskning men även av att Socialdemokraterna startar sin kongress vill jag återknyta till mitt blogginlägg från december 2012 som jag rubricerade ”Det rödgröna hyckleriet” med tanke på deras syn på vinster inom välfärden.


Jag anser att Jimmie Åkesson och vår partiledning borde agera kraftfullt mot detta hyckleri i en debattartikel och på nätet. Inte svårt att argumentera i detta ämne och få mycket sympatier!


Det är dags att ta bladet från munnen och argumentera med en tuffare retorik mot 7-klövern och i synnerhet mot de rödgröna som har mer stöd i opinionen!


Läs mitt blogginlägg


http://thoralf.bloggplatsen.se/2012/12/15/9153491-det-rodgrona-hyckleriet/


 
 
Svensson

Svensson

3 april 2013 15:15

Varför ska vi svenskar betala en dyr skatt, om dessa pengar går till privata företag ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Lassekolja

Lassekolja

3 april 2013 15:16

TACK Thoralf för ett mycket bra "debattuppslag"! Jag redan hört en sossefalang´s eviga tal om "vinster i välfärden" utan att göra den lika finurliga som viktiga och korrekta kopplingen till "asyl-industrin". Den Riksdagsdebatten(?) ser jag verkligen fram emot och vill gärna bli tipsad här på Thoralf-bloggen, när det är dags i Riksdagen, gärna med Kent Ekeroth, så våra hjärntvättade och naiva motståndare får höra sanningen med besked!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 15:18

Prof Hjerms familj hotad hela påsken efter hatisk artikel av Lorenrz på Avpixlat.
Inget nytt med hur extremhöger jobbar men bara ett ytterliggare bevis på det.
Vad kallade Kieding Breivkik för....jo just det martyr!!!!
Vad är skillnad på en jihadist och en sverigepartist????
Absolut ingenting. Båda är farliga för demokratin och det Sverige vi kallar vårt land!

 
Ingen bild

Magentan

3 april 2013 16:34

@ "Lassekolja"

Meddelande till dig från både "Hulda" och mig i föregående Thoralf-inlägg!

 
Ingen bild

Magentan

3 april 2013 16:39

Signaturen "Samband" har jag råkat på här och var i olika kommentarsfält. Även om signaturens kommentarer ofta saknat både kunskap och sunt förnuft och dessutom är tråkigt tjatiga, så brukar de ändock hålla en någorlunda sansad ton. Nu har det tydligen slagit över av någon anledning, så det kanske är bäst att Thoralf städar bort dessa kommentarer ett tag framöver?

 
Stefan K

Stefan K

3 april 2013 16:51

Här finns det en gyllene chans för SD att ställa frågan till övriga partier i riksdagen:
"Ligger denna kostnad på en acceptabel nivå?"

Frågan till vänstersidan är självklart given:
"Ni vill inte ha vinster i välfärden. Är ni också emot detta, där entreprenörer, kapitalister, företag och privatpersoner gör mångmiljonvinster med hjälp av svenska folkets skattepengar?"

Ta nu chansen, det lär löna sig.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Ola

3 april 2013 17:03

Inte för att vara petig men december 2013 har inte infallit.

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 17:08

På vilket sätt har jag spårat ut???
Jihadister har sina martyrer. Högerextremismen har sina. Vad skiljer de åt?
De vill båda med sin svarta bild av världen pådyvla folket ett odemokratiskt styre.
Ge mig ex på skillnader.
Båda är homofobiska.
Båda begränsar kvinnans möjligheter.
Båda arbetar att makten inte ska ifrågasaättas.
Båda är anti-intellektuella.
Båda avsäger sig upolyssningstiden.
Båda är patriakala.

Nu har en mans familj upprepade gånger blivit hotade av högerextremister från avpixlat.
Hans fru och barn!
Hur lågt kan man sjunka!
Så berätta gärna hur JAG spårat ut.
Det är väl SD som spårat käpprätt åt helvete!

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 april 2013 17:28

Samband...
Vad får dig att tro på att Sverigedemokrater är "högerextrema"?

Att de är homofobiska? Homosexuella söker sig till SD pga. Islams syn på homosexualitet.
En högerextrem rörelse skulle väl knappast ha Judar på ledande poster? Bröderna Ekroth...
SD är emot Islam som hotar kvinnors rättigheter.
Gudrun Schyman som borde reagera mest, fegar ur och håller tysst.
Alla andra feminister och journalister smyger som "katten runt het gröt"...

Uttalar man sig fel, så får man kritik. Det gäller alla. Men oavsett om det är en SD-politiker eller någon annan, så är hot eller våld i olika former helt fel...

 
Ingen bild

Thoralf A

3 april 2013 17:45

Ola

Du har så rätt!

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 april 2013 17:51

Stefan Löven lovar att kraftigt minska arbetslösheten om sossarna får bilda regering efter valet 2014.
Att göra-lista då:
Stoppa arbetskraftsinvandring omedelbart.
Hålla ALLA ungdomar kvar i gymnasieskolan. Kanske skapa år 4...
Starta mängder med "utbildningar" till arbetslösa.
Skapa mängder med "hittepåjobb".
Ge arbetsgivare stora stöd för att "anställa" arbetslösa.

Stoppa arbetskraftsinvandringen - politiskt omöjligt för Sossarna.
Hittepå-jobb, går bra. Men då måste skatterna höjas. Vill väljarna det? Knappast.
Under tiden går LO-medlemmarna över till SD...

 
Ingen bild

Thoralf A

3 april 2013 18:02

Samband

Är det något som spårat ur så är det du!

Dina kommentarer får stå kvar som ett exempel på vänsterns extrema och verklighetsfrånvända uppfattningar.

En uppmaning! Titta på UG ikväll!

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 18:13

Björn söder har uttalat sig homofobuskt, likså dagerlind och kieding. Kan räkna upp många många fler.
Kvinnosynen är att honhelst ska vara hemma och ta han o barnen.
"Om kvinnor slutade göra ondiga karriärer så kanske det skulle födas lite barn i Sverige".
Jag pratar inte om islam nu. Det är en helt annan diskution!
Läs Andreas Malms "hatet mot muslimerna" om du vill få lite perspektiv.
Ni har förespråkare inom ert parti som kallat Breivik för martyr, som menar att förintelsen inte ägt rum eller är överdriven.
Jag harjudiskt blod och känner en hel del judar. Inte må ga som röstar på SD ;)
Det finns alltid konstigt folk likt bröderna ekroth, på samma sätt som arkköv var nazist är ju bröderna ekroth ickså förvirrade.
Om du vurmar för SD så kolla vad tea party rörelsen med bla Sara Palin i spetsen vill. De är likt SD social konservativa, så de står på samma plattform.

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 18:17

@thoralf

Vad är det som är extremt i det jag skriver?
Kieding skrev ju bevisligen det jag skriver.
Hoten haglade bevisligen efter lorentz artikel på avpixlat.
Jämförelsen med jihadister är också legitim då ni båda är extremister även om ni klätt er i dressman kostymer nu.
Ni lurar inga!
Senaste tiden har väl återigen bevisat att ni är ett rårasistiskt parti med nazistiska tendenser! Hur kan du förneka det!!!????

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 18:34

.....har diskuterat med åtskilliga anhängare till SD. Långt ifrån alla är rasister. De tror att invandringen och ngt slags "invasion av muslimer" är priblemet i Sverige.
Jag diskuterar gärna invandringspolitik då även jag tycker det behöver diskuteras, genomlysas och effektiviseras.
MEN jag gör det utan rasistiska inslag vilket SDs anhängar brukar ha svårt att hålla sig ifrån.
Men då och då uppstår en fruktbar diskution över "partigränserna" :)

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 april 2013 18:36

Samband...
Nu föll du på eget grepp!! Hänvisar man till Andreas Malm, då har man förlorat diskussionen och anses inte som seriös...

Lite googlande på Andreas Malm, och även den oinvigde ser omedelbart vart i den politiska höger-vänster-världen Malm återfinns. Låångt till vänster och med noll förtroendekapital...

 
Ingen bild

Kalle

3 april 2013 18:38

KAN detta vara framtidens vinkraftverk, ljudlöst och utan snurrande delar???

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3669878.ece

FÖR bra för att vara sant??? (Kollade publiceringsdatumet!!!)

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 18:38

@hulda
Vänsterpartiet föreslog att alla som kommer till Sverige ska tvingas gå under kollektivavtal och samma löner som svenska arbetare.
Ställde sig SD bakom det...nej, och det om ngt skulle ju gynna deras väljare!
Så kom inte och säg att vänsterblocket inte gör ngt.

 
Lassekolja

Lassekolja

3 april 2013 18:47

Thoralf: Låt för allt i världen "Samband"´s kommentarer stå kvar! De behövs som avskräckande exempel!
På en punkt ger jag S. ½rätt. Jag är homofob men ingen skugga skall falla över SD för min skull. Blotta tanken på två gubbar som "ska till" får mig att känna obehag. Hur gör dom? Har dom klädnypor på näsorna eller tycker dom det luktar gôtt?
Att SD är "odemokratiskt" är ju ingen nyhet i debatten men S. får gärna bli mer konkret på vilket sätt. Hittills har ingen kunnat/haft viljan(?) att förklara närmare på vad sätt SD är odemokratiskt och det kanske är fullt logiskt, eftersom SD i realiteten är, vågar jag påstå, mer demokratiskt än övriga partier. Det har vi blivit genom att vi/SD tagit extra mycket stryk av odemokratiskt bemötande från hela PK-etablissemanget, d.v.s både det politiska- och mediaetablissemanget!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

OH

3 april 2013 18:50

Samband.
Token Hjelms familj hotad skriver du.DU tillhör tydligen hans åsiktskrets. Det är straffbart att hota folk, jag utgår från att han polisanmäler ofoget.
Vad gäller denne Hjelm uttalade han,som man får uppfatta det hot om att alla svenska pensionärer borde utrotas.
Vad är Sambands åsikt om det?

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 19:01

@OH
Hjerm hotade aldrig någon.
Han menade på att mycket av fördomarna/rasismen kommer försvinna när dagens pensionärer dör.
De är uppvuxna i en annan tidsålder. Det är väl eg inget konstigt med det???
Han hotade aldrig ngn......stor skillnad där!

 
Ingen bild

Lärare

3 april 2013 19:06

Du är en "klippa" Thoralf!

Jag frågar mig åter var är alla andra SD:are? Nu är det dags att ryta ifrån i kammaren. Fram med kostnaderna för all denna invandringshysteri.
En ungefärlig summa måste man kunna "hosta upp"!

Vi har pensionärer i detta samhälle som inte har råd att lösa ut sin medicin, får ofta dela upp kostnaderna, allt medan regeringen öser den ena miljarden efter den andra på ngt som svenskarna inte bett om att få.

Nu hoppas jag att vi snart får höra Åkesson i full karriär krossa hela 7-klövern! Partiledardebatt snart kanske.

David Långs anföranden borde läggas upp lite då och då, spelade upp dessa för ngr grannar, de blev rejält förvånad minst sagt. - "Va, de var som själva f-n", jo SD kan dom", blev mannens kommentar och frun höll med.

SD måste ösa på nu!

Gillar dig Thoralf, tack för att du finns!

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 19:06

@lassekolja.

Läs in dig på vad social konservatism är för något.
Tvivlar att många anhängare av SD faktiskt satt sig in i den -ismen.
Den är djupt odemokratisk och kommer införa en fruktansvärd syn på människan.
Makten är klanderfri.
Du som vanlig människa ska inte klaga eller undersöka makten.
Upplyssningstiden avvisad, människan ska inte tänka kritiskt utan underställa sig makten.
Forskning kommer ändras i grunden för att man forskar i te inom social konservatismen varför saker blir som det blir eller varför saker och ti g blir så, utan befäster den rådande normen.

 
Ingen bild

Inge

3 april 2013 19:08

@ Samband

"Han menade på att mycket av fördomarna/rasismen kommer försvinna när dagens pensionärer dör."

Och det tycker du är ett värdigt sätt att uttrycka sig om de, som byggt upp landet likt ett "smörgåsbord" till hela världens förfogande?

Att han sedan gjorde en "pudel" är mer ett spel för galleriet och av förändrar inget i sak.

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 19:34

@inge

Nej det har jag aldrig påstått.
Jag påstod att det inte var ngt hot som Hjerm kom med.

 
Ingen bild

Läckan

3 april 2013 19:34

@Samband, har bett om bevis både ifrån pensionärsdödaren och press-tanten i form av polisanmälan. Ingen av de båda har överhuvudtaget svarat mig.

Så länge ingen presenterar bevis så är han inte hotad utan det är bar ett påhitt. Om du fortsätter att hävda att han är dödshotad presentera bevis eller håll tyst.

Att uttrycka sig på det sättet som han gjorde har han ångrat och bett om ursäkt för, men du fortsätter hävda att det var inget. Varför ber han då om ursäkt?

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 19:41

Det är väl inte första gången ngn hotas till tystnad av de högerextrema?!!!
Det är ju därför det hotar, för att tysta meningsmotståndare.

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 19:47

@hulda.

Nej set som skiljer högerextrema från vänsterextrema är inteelektualism.
Vänsterna har alltid hyllat bildning.
Medan de högerextrema raljerar och föraktar i tellektualism.
Du har också visat vart du står i frn debatten.
Anti-i tellektuell som tycker "det sunda förnuftet" ska styra.
Det sunda förnuftet styrs av känslor och är inte rationella tankar.
Det som skiljer oss ifrån djuren är "den långsamma tanken, och besluten"
Ngt som aldrig direkt appellerat SDs anhängare ;)

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 20:00

@läckan
....och vem är du????

Eftersom att du känner att de bara måste svara dig?!
Känner du dem???

 
Ingen bild

Magentan

3 april 2013 20:31

@ Thoralf:
Om man kollar bakåt i detta inlägg kan man konstatera att 18 av 29 kommentarer är till eller från "Samband", och om man ids läsa igenom dessa 18 kommentarer kan man konstatera att den läsningen var slöseri med tid.

Kommentarsfält där "Samband" får husera fritt är nedlusade med samma meningslösa tjafs. Jag rekommenderar omprövning av ditt beslut.
:)

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 april 2013 20:51

Samband...
Ge dig. Du avslöjar din låga intelligens mer och mer.
Bara att sammankoppla vänsterextrema med intelektullasism, visar på stora brister.
Att kalla de som slog sönder Göteborg 2001 och som vid andra tillfällen är "motdemonstranter" för intellektuella är enbart korkat.
En samling av förvirrade ligister är närmare sanningen. Att sparka på polisbilar eller att hoppa på deras tak, är knappast intellektuellt...

Så läs på några veckor, min vän.
Läs denna blogg, Avpixlat och de som Avpixlat länkar till. Sedan är du välkommen att kommentera här igen.

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 april 2013 20:53

Lagar kvällsmat, svarar på "Samband" och kollar på Uppdrag Granskning.
Ett långt propagandaprogram för SD.
När det gäller invandring och varg, är statens kassa alltid öppen på vid gavel...

 
Ingen bild

Arne

3 april 2013 20:57


ser på tv just nu, uppdrag granskning. Och jag tycker att

...MIGRATIONSVERKET mf "AKTÖRER" SYSSLAR MED T R A F F I K I N G!!!!!!

..Migranterna är b a r a en h a n d e l s v a r a för dessa ansvariga. KOLLA DERAS INKOMSTER!!! -Har de fått mutor!?

 
Ingen bild

Falköga

3 april 2013 22:01

Kvällens Uppdrag Granskning var en besvikelse. En typisk Josefssongranskning där han ställer några småhandlare som kommunpolitiker och myndighetstjänstemän mot väggen. Men inte storbovarna. Det är ju riksdagens ledamöter, vilkas åsikter och argument för flykting-migrantmottagandet som han egentligen ska granska. Men jag antar att han är allt för rädd om sitt jobb för att våga detta.

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 22:18

På vilken sätt är det jag skriver trams.
Jag försöker alltid läsa så jag får en objektiv bild. Det har jag från min utbildning.
Blir bestört att läsa att bara för att Andreas Malm är socialist så viftas han bort.
Boken bygger på forskning och statistik. På samma sätt som Malms bok läser jag en ny släppt bok om invandringen.
Har läs om social konservatismen, kommunismen, fascismen, socialismen, liberalismen.
Förstår inte varför alla SDs sympatisörer läser på tex om vad social konservatismen står för, och inte bara på wikipedia då.
Jag söker ofta en debatt, har lärt mig på avpixlat att ska man debattera med högerextrema så måste man vara hårdhudad, därav min hårda framtoning ibland.
På samma sätt är det oftast fakta jag framför. Ingen bemöter dessa fakta utan ställer oftast helt irrelevanta motfrågor.
Ang demonstrationerna i GB så fanns massor av olika typer av demonstranter. Det fanns de som hoppade på bussar, afa som vill slåss mot polisen, dit resta vänsterextremister. MEN de stora massan var vanliga människor!
På samma sätt som de flesta människor i Seattle och Genoa var vanliga människor som ville visa sitt missnöje mot kapitalismen.
Det som är skrämmande med SDs anhängare är att ni aldrig bemöter den kritik jag ofta riktar.
När ngn uttalat sig el dylikt.
Det blir då motfrågor om islam el ngt liknande.
Men det är en helt annan diskussion
Bemöt kritiken om rasism och nazism någon gång.!

 
Ingen bild

Stefan A.

3 april 2013 22:22

Tyckte rädslan för rassestämpeln svävade över hela programmet,de kommunala bostadsbolagen vill bara ha familjer i sina bostäder,blir lungnast så,men det vågar man inte säga för då kan de drägglande hyenajournalisterna i stockholm komma på besök som de gjorde till en annan liten ort,glömt bort namnet,som anklagades för att vara rasister allihopa, ist. skyller man på mig.verk och mig.verk på kommunerna,ja fy fn vilket debattklimat det är i Sverige av i dag.imxb

 
Ingen bild

Arne

3 april 2013 22:28

Den självklara frågan är ju hur många av dessa ansvariga som är insyltade?
Herregud man fick ju samma känsla i magen efter att ha sett programmet som man fick efter att 1982 sett avslöjande dokumentärer från Sovjet, nämligen att "Visst fan måste dom vara insyltade!"
TRAFFIKING I KOLLOSALFORMAT skulle jag kalla det. ....Dom tjänar ju mer på asylsökanden än om det hade handlat om prostituerade DET ÄR JU FÖRJÄVLIGT!

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 22:29

Läser på twitter vad Ingeid Carlqvist säger om muslimer.
"De ljuger och mördar"
Så om en kristen ljuger och mördar ngn, då är allllllla svenskar lögnare och mördare.
Tänk på det.
Vänd på resonemanget.

 
Ingen bild

Thoralf A

3 april 2013 22:39

Samband

Nu har du fått säga vad du önskar men nu tycker jag det räcker. Du har inget att tillföra på bloggen. Men du kan ju svara på en sista fråga från mig. Vad anser du om stenkastarvänstern som saboterar alla möten för SD?

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 22:41

Jag ander att alla ska få framföra sina argument utan att bli störda så länge man håller sig inom lagensramar.
Oavsett parti.

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 22:46

.....sista inlägget.
Detta är en politisk blogg.
Synd att ni iinte är intresserade att debattera politik, utan sitter mest härinne och dunkar rygg.
Jag respekterar er alla härinne även om jag tycker ni har fel! ;)
God natt!

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 22:49

....ps, vad a ser du om alla hot mot journalister och meningsmotståndare från högerextremister.
Vad tycker du om stenkastnimgarna mot flyktingförläggningarna.
Vad tycker du om ambulanspersonal som vägrar köra asylsökande barn?
Det vire intressant om du bemöter det.....

 
Ingen bild

Thoralf A

3 april 2013 22:58

Samband

Svara på min fråga.

När det gäller ambulanspersonalen gjorde de bedömningen att det inte fanns något behov av ambulanstransport och det respekterar jag.

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 22:59

Har redan svarat på din fråga?!

 
Ingen bild

Stora Dalsland

3 april 2013 23:01

Lilla Grönskåra samhälle i Högsby kommun med 95 bofasta överkörda av migrationsverket med 35 asylsökande !

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 23:02

Jag sa: jag anser att alla partier ska få lägga fram sina argument så länge de håller sig inom lagens ramar.

 
Ingen bild

Thoralf A

3 april 2013 23:12

Samband

Det var inte svar på min fråga!

Vad anser du om stenkastarvänstern som saboterar alla möten för SD?

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 23:24

Men skrev ju det.
Anser att alla partier (inklusive SD) ska få framföra sina budskap utan att få stenar på sig el liknande!

Bemöt gärna vad du anser om stenkastnimg mot asylboenden och anläggningar.

 
Ingen bild

Samband

3 april 2013 23:33

Jag tycker all extremism måste bekämpas. Oavsett om det är extremvänstern, jihadister, högerextremister, ny-nazister, islamister etc.

 
Ingen bild

Nalli

4 april 2013 10:26

@Samband
Nu tycker jag att nästa Rödvinsduk ska stå oöppnad.

 
Ingen bild

Nalli

4 april 2013 10:30

@Samband
Nu tycker jag att nästa Rödvinsdunk ska stå oöppnad.

(Glömde ‘n’ i dunk. Ska själv stänga kranen på min dunk.)

 
Ingen bild

pelle a

4 april 2013 14:29

Varför ska inte samband få vara med o kommentera?
Det är väl höjden av feghet av er andra!
Bemöt honom eller henne sakligt o inte med en massa skitsnack.
Jag tycker att det är bra att någon har andra åsikter än alla andra här--det är ju så det går till i en debatt,eller hur?
Jag för min del hatar denna mångfald som jag känner att dom styrande samt jornalister påtvingat oss.
Det finns inte någonstans i världen mång fald fungerar,
blandar man sedan in religion oxå då är det verkligen kört.
Var i världen är det lungt där det finns muslimer o kristna?
Varför tror samband att det skulle bli bra i sverige av den blandningen????????Det är där vänsterflummet kommer in i bilden--ni vet lejonen betade ihop med lammen osv.
Varför kan inte samband förstå att detta aldrig kommer att fungera,just bara därför att vi är människor!
pelle

 
Ingen bild

Samband

4 april 2013 14:58

Världen har väl alltid varit multikulturell med människoströmmar?!
Det är som du säger religion, bokstavstroende, extremister som gör det svårt att leva ihop, men det är ju inte i majoritet.
Jag är andragen inv (min pappa var från ungetn). Alla mina vänner är svenskar, halv polocker, perser, halv belgare, halvturkar etc etc.
Alla lever i sämja och är svenskar!

 
Lassekolja

Lassekolja

4 april 2013 15:40

@Samband: Bla-bla-bla-bla-bla, eller hur?

http://www.status.st

 
Ingen bild

pelle a

4 april 2013 17:41

Jag tror nog att du menar väl men det funkar inte i praktiken.
Detta med denna massinvandring föder rasism och främlingsfientlighet och blir det då arbetslöshet så späs det på än mer.
Hur många sk hedersmord utförs bara i sverige om året?
Och dom som inte mördas får anpassa sig till förtryckar-religonen islam!-skrämmande att släppa in den religonien i ett demokratiskt land som sverige när man ser hur det ser ut i andra länder.
Problemet är vänsterflummet som rycker ut från sina tidningsredaktioner och mästrar dom som påpekar att något är fel om invandringen.
För mig är detta betende helt otroligt då de förstör för sina barn och barnbarn,det tycker jag att ingen nu levande har rätt att göra mot sina avkommor.

 
Ingen bild

Samband

4 april 2013 17:54

Jag försöker inte mästranågon.
Det bor 110 000 praktiserande muslimer i Sverige (2012).
Det bor 451 000muslimer i Sverige (2010).
De flesta är sekulariserade precis som vi är "kristna.
Hedersmord, könsstympning är kulturella betingelser och ska bekämpas. Detsamma gäller jämlikhet mellan könen, dvs feminism.

Förr så var "avstånden" större. Folkströmnungar skedde mer regionalt och tex inom europa.
Nu lever vi i en globaliserad värld. "Avstånden krymper hela tiden.

Multikulturella samhällen fungerar visst. Det finns alltid extremister i alla färger och hörn som vill ngt annat.
Alla de barn som jag känner som har en invandrad förälder eller andra gen inv föräldrar är ju precis som alla andra svenska barn, firar samma högtider etc, de kanske firar de persiska nyåret också men ser inget problem i det.

Massinvandring?
2012
15000 asylflyktingar
23-30000 anhöriginvandring
Resten hemkommande svenskar, arbetskraftsinvandring, studenter etc.
Vet inte om jag vill definiera det som massinvandring.
Men håller med om att invandringspolitiken måste ses över, och att Sfi bli mer effektivt då språket är nyckeln för att komma in i samhället.

 
Ingen bild

pelle a

4 april 2013 18:24

Det borde inte finnas en enda muslim i sverige ,utan dom skulle söka sig till muslimska länder-det vore bäst för alla parter.
Sedan har du massinvandringen,om du anger antalet det senaste 25 åren sedan kan du plussa på med det antalet barn dom har fått i sverige så kan vi snacka massinvandring,och du ta fram dom siffrorna när det gäller muslimer oxå är du snäll
Sedan har vi detta med det multikulti samhället---var sa du det funkar kunde inte hitta det i ditt svar
Sedan har du bristen på arbete tex bland de unga,hörde något om 26% tror du det kommer att bli bättre när jobben försvinner utomlands och vi spär på med mer invandring?
Som sagt du menar säkert väl men det funkar inte i praktiken

Sedan en känga till sverigedemokraterna VAR ÄR NI???? ni varken syns eller hörs och bara utesluter medlemmar det behövs hårda tag för att få stopp på invandrings-eländet och törs ni inte stå upp är det väl bättre ni lämnar över rodret till någon som vågar ta tag i taktpinnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Samband

4 april 2013 18:34

Det finns forskning på barnafödande.
Har ingen svensk statistik men i bla Belgien och Holland har forskning bedrivits länge i ämnet.
När nyanlända kom födde de i genomsnitt 3,8barn mot infödda 1,7.
15år senare var barnafödandet 1,7 mot 1,6.
Så invandrare acklimatiserar sig till de land de bor i.
Arbetslösheten kan du tacka alliansen för (bla).
I ett renodlat kapitalistiskt samhällle är en hög arbetslöshet att föredra.
Då finns alltid billig arbetskraft och arbetare som i te längre vågar ställa krav i rädsla att få kicken. Om du försämrar försäkringssystemen så blir rädslan ännu starkare hos arbetare.

 
Ingen bild

pelle a

4 april 2013 18:50

Nu brister det i sakligheten
det jag ville ha reda på är följande
1.hur många invandrare har det kommit till sverige dom senaste 25åren?
2.hur många barn och barnbarn har dom fött i sverige?
3.hur många av dom är muslimer?

När du har svarat på1och2 så får vi reda på summan av invandringen dom senaste 25 åren.

när det gäller dina ideer om arbete så får det stå för dej
men en sak kan du väl svara på ---vad skulle aliansen gjort för att skapa jobb?Hur ska dom bemöta det faktum att jobben flyttar utomlands där lönen är lägre???



 
Ingen bild

Observant

4 april 2013 18:57

Ja SD, var är ni nånstans! Var är kritiken mot alliansen? Var är infobladen till folket? Var är engagemanget från ledningens sida? En styrelsepost i SD-riks är ett heltidsjobb för fosterlandet!

 
Ingen bild

Samband

4 april 2013 19:02

De alliansen borde gjort är det de flesta nationalekonomer också förespråkade.
Att behålla kombux och liknande utbiödningar som de var och inte montera ned dem och matcha arbetsökande med de jobb som finns och utbiöda dem om kompetensen inte fanns.
Förr gav företagen de utbiödningarna själva men nu vill de ofta att arbetssökande ska kunna det innan och om de inte kan det vill de att staten ska göra det åt dem ( förenklad version av ngt ganska komplext).
Men att utbilda arbetslösa så de matchar arbetsmarknaden.

1 och 2 kan jag inte svara på då jag sitter på ett tåg och inte har ngn fakta här om det.
Men du påstår att alla som fötts av muslimska föräldrar eller en förälder per definition blir praktiserande muslimer.
Då bara 25% av alla muslimer i Sverige är praktiserande så faller det ju på sin orimlighet.

 
Ingen bild

Samband

4 april 2013 19:41

...men om det bor 110000 praktiserande muslimer nu så går vi efter den forskning som finns så borde väl talet landa runt 5000000 om 25år. Om de föder 2.0 barn och barnen föder 2.0 Fast då ska alla av barnen också bli praktiserande muslimer och inte blivit acklimatiserade in i det Svenska samhället.
En intressant kuriosa kan vara om när valonerna kom till Sverige.
Det var samma hysteri då :)

 
Ingen bild

pelle a

4 april 2013 19:49

var fick du fatt i uppgiften om 451000 muslimer i sverige?(skrämmande)
1och2 är ju viktig om vi ska få fram om det är massinvadering eller inte!
och du, var lever man utan problem sida vid sida med muslimer?

 
Ingen bild

pelle a

4 april 2013 19:57

du behöver inte dela upp muslimer i praktiserande eller ej,antingen är man muslim eller inte---hur många är dom nu isåfall och hur vet vi detta?
sedan tycker jag att du bör nog kolla upp antalet barn 2,0 verkar lite lågt tycker jag

 
Ingen bild

Samband

4 april 2013 20:01

Det var 451000 ( om man inte delar upp dem). Men då är ju 75% lika troende som de flesta svenskar är kristna. Vilket betyder att de inte är "muslimer" utan vanliga "svensson".

Så om 25år så skulle de väl vara runt 1,3miljoner.

 
Ingen bild

Samband

4 april 2013 20:04

Fast då räknar vi inte med att ngr dör. Och då skulle Sveriges befolkning vara om vi säger att den svenska befolkningen är 8milj 24milj :), om ingen dör :)
Vilket är mindre troligt. Ska sätta mig ned och räkna på riktigt. Sitter på ett tåg nu :)

 
Ingen bild

pelle a

4 april 2013 20:05

du tror inte att lågkonjunkturen i resten av världen kan ha påverkat jobben
hela eu är översvämmat av invandrare tex
utan du tror att något så betydelselöst som vår regering kan påverka arbetslösheten????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards