thoralf

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Thoralf Alfsson - 2 april 2013 23:21

 


Mark o Miljööverdomstolen vid Svea hovrätt avslår Kalmar kommuns yrkande på att avvisa överklagandet av detaljplanen för mediehuset.   


Domstolen säger att överklagandet skall tas upp på samtliga punkter i Mark o Miljööverdomstolen. Det innebär att även jävsfrågan kommer tas upp av domstolen.


Utan tvekan känns det som att det finns en viss förhoppning om att detta skall gå bra. Jag tror att detta besked kommer som en överraskning för Kalmar kommun och Gota Media.


Kanske anade man detta på Kalmar Nyheter igår då man hade mediehuset som aprilskämt. Eller har man näsa för kommande nyheter.


 



Lyssnade i helgen på programmet Medierna i P1. Anna Hedenmo, Jan Helin och Robert Aschberg medverkade och alla ansåg att Sverigedemokraterna inte särbehandlades i medierna. Det är komik i mästarklass. Man vet inte om man skall skratta eller gråta när dessa ”besserwisser” pratar om SD. Robert Aschberg är i varje fall ärlig i sina kommentarer.


Som Sverigedemokrat får man mer eller mindra dagligen exempel på detta. Nyligen utelämnades Sverigedemokraternas energipolitik från SKGS hemsida men alla andra partiers energipolitik presenterades. Nu har dock detta rättats till efter att våra sympatisörer ställt frågor och krav på SKGS.


Jag uppmärksammades idag av en kollega på ännu ett exempel där Sverigedemokraterna utelämnats i en tidsskrift. Jag har mejlat chefredaktören men ännu inte fått något svar. I detta fall gäller det ett ämne som berör mig och därför kommer jag skriva ett skarpt blogginlägg om detta om inte jag får något svar från ansvariga på tidskriften.


Lyssna på medierna i P1.



I söndagens blogginlägg postade jag några foton tagna på en plats som jag ofta återvänder till under mina promender. Ikväll blev det samma sväng igen. Det är märkligt hur annorlunda samma motiv kan upplevas bara två dygn senare. Eller vad säger mina läsare.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards