thoralf

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Thoralf Alfsson - 14 februari 2013 23:17

 


Idag har jag fått en debattartikel angående vindkraft publicerad i Ölandsbladet. Ni som följer min blogg känner till min tveksamma eller negativa inställning till vindkraft under de rådande ekonomiska subventionerna. På Öland håller vindkraften på att bli en ”het potatis” inte minst sedan Energimyndigheten utsett Stora Alvaret till riksintresse för vindkraft. Man tror inte att det är sant när man läser en sådan nyhet.


Klimatalarmisterna och miljötalibanerna kommer att stå till svars för mycket inom en ganska snar framtid gissar jag. Då de har fått sätta agendan när det gäller vår energipolitik allt för länge.


Som jag skrev för någon vecka sedan var jag på ett seminarium i riksdagen om vår elenergiförsörjning som hölls av Eon och Svensk energi. Jag har nu fått Power point-filerna och kommer använda några av dem i ett kommande blogginlägg.


Nu hoppas jag att Barometern publicerar en annan variant på debattartikel i Ölandsbladet. Dessutom hoppas jag på reaktioner på min debattartikel. Så att jag får en möjlighet att utveckla mina tankar! Debattartikeln finns inte på nätet och jag väntar med att publicera den bloggen tills förhoppningsvis Barometern publicerar den.


Har idag också träffat ett gäng bestående av egenföretagare och anställda på bland annat landstinget över en morgonfika på Hamncaféet i Kalmar. Även en moderat lokalpolitiker fanns på plats ;-) Det blev en mycket trevlig pratstund som jag gärna gör om. Tack skall ni ha grabbar! Goda mackor var det också!


Av Thoralf Alfsson - 14 februari 2013 14:35

 


Lyssna på mina partikamrater i riksdagen så får ni förklaringen till denna positiva utveckling och samtidigt orsaken till Miljöpartiets tillbakagång. Svenska folket har fått något nytt att lyssna till och man lyssnar inte bara!





Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards