thoralf

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

PRÖVNINGSTILLSTÅND SVEA HOVRÄTT

Av Thoralf Alfsson - 4 februari 2013 16:34

Våra överklagan av Gota Medias tänkta mediehus har kantats av flera nej men idag kom ändå en ljusglimt. Inte för min egen del då min överklagan avslås, gissningsvis med samma skäl som tidigare att jag inte är sakägare.


Ljuset i mörkret är att Lindas överklagan nu fått prövningstillstånd av Svea Hovrätt. Linda är granne till bygget och kan därmed inte negligeras av rättsväsendet.


Grattis Linda!! Och tack för att du är så tuff och vågat löpa linan ut. Vi är många som är väldigt tacksamma för att du tar fajten med Gota Media.


 

 
 
Svensson

Svensson

4 februari 2013 16:51

Fajten är tagen, och vi ska vinna den, håller mina tummar.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Förbjud islam, Förklara Sverige till muslimfri zon

4 februari 2013 17:31



———————————————-———————————————-
Imam kräver burka på nyfödda flickor
———————————————-———————————————-
– så de inte våldtas!

Artikel på Fria Tider den 3 februari 2013
http://www.friatider.se/imam-kraver-burka-pa-nyfodda-flickebarn

 
Ingen bild

Funtaren

4 februari 2013 19:22

Mycket trevligt att höra. Jag har varit i Kalmar ett par gånger och har fina minnesbiulder av denna stad. Det jag sett av GM:s monstrositet har övertygat mig om att det måste förhindras.

 
SveasRika

SveasRika

4 februari 2013 19:56

Hej alla glada

Jag tänkte att jag ska ge er adressen till vårat nya tillskott i partiet Lars Ekvall i Landskrona eftersom han på sin sida lovar att ta tag i sitt bloggande.
Då tänkte jag att vi kanske kan få honom till Landskronas motsvarighet till Thoralf genom att ge honom samma uppmuntrande som vi ger Thoralf.
Själv skulle jag tycka att det vore kul om han likt våran egen Thoralf upplyser oss om missförhållandena i maktens lokaler där nere.

http://www.ekvall.org

 
Ingen bild

Funtaren

4 februari 2013 20:15

Hmm, om han vill ha kommentarer får han ta bort inloggningskravet.

 
Ingen bild

Fredrik

4 februari 2013 22:49

Inte speciellt Svenskt att göra något åt saken. EN svensk tiger och knyter näven i fickan.
Det där med att gå till domstol är ju mer amerikanskt system och se hur deras ekonomi står på randen till kollaps nu.

 
Ingen bild

Rättvisans terrorist

5 februari 2013 00:12

Tack Thoralf:-) Sen får vi fira:-) Linda

 
Ingen bild

Magentan

5 februari 2013 00:41

@ Fredrik
"En svensk tiger och knyter näven i fickan", det har du alldeles rätt i Fredrik.

Det Sverigehatande etablissemanget anser ju att det inte finns något typiskt svensk, men just detta är en typiskt svensk egenskap som kallas för konflikträdsla. Denna typiskt svenska egenskap är den största orsaken till att det har gått så långt som det har gjort med nedmonteringen av Sverige och utbytet av svenskarna.

En liten del av oss svenskar har emellertid öppnat våra knutna händer och börjat protestera, bland annat genom att rösta på SD. Några har tagit ännu ett steg, som t ex Linda, och protesterar riktigt ordentligt. Bra gjort Linda. Hoppas att du lyckas hela vägen!

 
Ingen bild

w-son

5 februari 2013 01:12

Stort grattis till LInda!

 
Ingen bild

Fredrik

5 februari 2013 01:32

Snart så kommer vi ha lika stor statsskuld också som USA. Det vet vi ju allihopa vilka som sitter och drar i trådar där och vilka man inte får kritisera om man vill göra "politik", nämligen JDL.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards