thoralf

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Thoralf Alfsson - 4 februari 2013 23:53

En bekant till mig åker till Nya Zeeland imorgon och det får mig att minnas mina veckor på nordön 1998. Jag reste ensam och hade en gammal Mazda 324, tror jag det var som hyrbil. Jag åkte runt och kollade sevärdheter och spelade nästan varje dag en golfrunda. Hann med 14 golfbanor under mina nästan tre veckor på Nya Zeeland. Jag bodde på Bed & Breakfast hela tiden och lyckades hitta några riktiga pärlor, som jag minns med stor värme.


Min Mazda tog mig på en rundtur på nordön, hade även tänkt ta en tur på sydön men jag hade fullt upp med golf, black water rafting, vandringar i naturen och att umgås med alla B&B-familjer så det blev bara 325 mil på nordön i min röda Mazda.


Den dag jag lämnar riksdagen kommer jag åka tillbaka och besöka sydön med alla dess naturupplevelser. Skönt att ha något att se fram emot!


Det blev ett och annat besök på Gyllene måsen (McDonalds) som serverade Mc Kiwi. En Kiwiburgare som faktiskt jag hittade en intressant beskrivning av på Wikipedia. Den önskar jag att Gyllene måsen hade på menyn i Sverige. Då skulle jag besöka dem oftare.


I förra veckan skrevs det en del om vår medlemsutveckling i media. Läs t.ex artikel i Dagens Industri


Jag kan bara meddela att den enorma medlemsutvecklingen fortsätter även 2013. Att man har en ökning på ca 10 procent varje månad är enormt! Speciellt när andra partier förlorar medlemmar.


Frågan är hur många månader det dröjer innan vi når drömgränsen 10000 medlemmar?


Det som är ännu roligare är att många av de nya medlemmarna också anger att de vill engagera sig aktivt också. Både när det gäller att t.ex dela ut material, tidningar och flygblad men även att de vill kandidera och stå på valsedlar.


Detta har varit något som känts som ett stort orosmoln inför valet 2014 men idag är det orosmolnet på väg att bli mindre och det känns väldigt bra. Jag får dagligen samtal från människor som vill bidra med något för Sverigedemokraterna. Jag tror faktiskt att alla andra partier är väldigt avundssjuka på hur vår utveckling ser ut.


En annan sak som gör mig väldigt glad är besöksantalet på min blogg. Man kan säga att den följer medlemsutvecklingen inom partiet. Jag har haft en ökning med drygt 150 procent mellan augusti och januari. Något som gör mig väldigt glad, samtidigt som jag känner en hårdare press att producera läsvärda blogginlägg.


 


Jag gissar att media ryser när de ser utvecklingen av antalet besökare på min blogg. Särskilt Peter Akinder på Östran som kallade min blogg för ”en digital dynghög” på ledarsidan efter ett blogginlägg om SSU 2009.


Det är i varje fall en populär och omtyckt digital dynghög. Detsamma kan inte sägas om Östran som tappar läsare!

Av Thoralf Alfsson - 4 februari 2013 16:34

Våra överklagan av Gota Medias tänkta mediehus har kantats av flera nej men idag kom ändå en ljusglimt. Inte för min egen del då min överklagan avslås, gissningsvis med samma skäl som tidigare att jag inte är sakägare.


Ljuset i mörkret är att Lindas överklagan nu fått prövningstillstånd av Svea Hovrätt. Linda är granne till bygget och kan därmed inte negligeras av rättsväsendet.


Grattis Linda!! Och tack för att du är så tuff och vågat löpa linan ut. Vi är många som är väldigt tacksamma för att du tar fajten med Gota Media.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards