thoralf

Alla inlägg under januari 2013

Av Thoralf Alfsson - 9 januari 2013 06:00

 


Stefan Torssell som är krönikör på Avpixlat har begärt att få ett genmäle publicerat hos ICA-kuriren med anledning av Katarina Mazettis osmakliga krönika. Chefredaktören Helena Rönnberg har dock avböjt denna förfrågan. Mycket beklagligt och inte särskilt smickrande för ICA-kuriren.


Katarina Mazetti har dock fått möjlighet att fortsätta sprida sina falska påståenden och insinuationer i diverse media som Sveriges Radio, Sveriges Television, TV4, Sydnytt, Dagens Nyheter, Expressen o.s.v


Något som inte förvånar mig det minsta med tanke vilka det är som styr media. Samtidigt visar det på hur illa ställt det är med objektiviteten i media och att det är Sverigedemokraterna som är måltavlan.


Stefan Torssell skriver idag på Avpixlat, en mycket bra artikel som är väl avvägd och som inte tar till några överord men som avslutas med en uppmaning om en köpbojkott mot ICA kommande fredag, lördag och söndag. Läs artikel på Avpixlat.


Även om jag alltid haft ICA som ”min” butik har jag blivit väldigt besviken på deras agerande. Jag tror faktiskt många ICA-butiksägare även sympatiserar med Sverigedemokraterna och jag tror många av dessa dessutom är lika förbannade på ICA-kuriren som publicerade Mazettis ”hatkrönika”. Men något uppror likt det som just nu pågår inom Centerpartiet tror jag inte vi får se bland ICA-handlarna men jag hoppas att många av dessa ändå hör av sig till deras ägare och till ICA-kuriren.


Som alla säkert vet kom Katarina Mazetti med rena lögner när hon påstod att jag låg bakom en hatkampanj. Därför stödjer jag det upprop som Stefan Torssell uppmanar till på Avpixlat i slutet av veckan.

Egentligen skulle ett flygblad tagits fram med Mazettis krönika och Stefan Torssells svar och en förklaring till varför en köpbojkott görs mot ICA. Detta flygblad skulle sedan med fördel kunnat lappats på alla bilar vid ICA/MAXI-butiker över landet under fredag-söndag.


Jag hoppas alla mina läsare avstår från att handla på ICA under kommande helg. Som en markering mot ICA och ICA-kuriren då ingen tillåts bemöta Mazettis krönika.

Av Thoralf Alfsson - 8 januari 2013 20:59

 


Jag skulle givetvis kunna raljera över Ahonens stavning med jag avstår att göra det. Han skriver ju ändå för en tidning och är inte utbildad journalist, i varje fall vad jag vet.


Däremot fortsätter Ahonen att raljera om Sverigedemokraterna och mig genom att dela ut nya epitet på min person. För några dagar sedan var jag clown, pajas och komiker. Idag får jag det nya epitetet ”konspirationspolitiker”. Att han misstolkar min motion om vem som skall vara valbar till Sveriges riksdag förvånar nog ingen. Uppenbarligen anser han att kommunpolitiker och landstingspolitiker inte arbetar och agerar politiskt. De räknas inte i världsmedborgaren Ahonens värld.


Ahonens ifrågasätter också vilkas intresse jag bevakar eftersom jag är skriven i Kalmar län men sitter på östgötabänken. En väldigt lätt fråga att besvara men uppenbarligen förstår inte Ahonen detta. Jag bevakar mina väljares och Sveriges intressen.


Men det roligaste av allt är att tydligen har min motion fått den effekten att Ahonen ansökt om finskt medborgarskap. Något han kommer erhålla inom kort. Då kan han ju rösta i många val. I det kommande EU-valet kan han ju rösta både i Finland och i Sverige om man inte lyckats lösa detta problem.

Jag undrar i mitt stilla sinne hur finnarna skulle se på att få en rysk medborgare som försvarsminister. Ahonen skulle säkert jubla!


En annan världsmedborgare har gråtit ut på sin blogg i Dagens Nyheter. Efter Henrik Rydströms första majtal i Kalmar har tydligen inte allt varit sig riktigt likt för Rydström om man skall tro hans blogginlägg. Här kommer några citat.


”Men man kan vara samhällsengagerad UTAN att välja parti. Så i smyg drömmer jag om att Kalmar FF skulle våga stå för det goda i samhället, våga gå emot de farliga krafterna i samhället, i smyg när jag drömmen att Kalmar FF skulle våga vara mer för människor än enbart en fotbollsklubb. När jag höll mitt förstamajtal blev det ett jäkla tryck på Kalmar FF. Kalmar FF fick förklara för uppretade sponsorer, för fans varför jag tilläts hålla förstamajtal. Som om vi spelare ska vara teflonplattor utan åsikter.”

”Men om trycket på KFF ökade efter mitt förstamajtal märkte jag att också trycket på mig som spelare ökade. Utrymmet för misstag blev minimalt. Och jag kan tycka att det är jävligt märkligt. Att man blir upprörd för att en spelare tar ställning. Man blev alltså inte upprörd över HUR jag tog ställning. Eller över VAD jag talade om i mitt tal. Utan ATT jag gjorde det. Däremot ska vi allsvenska spelare stå och vifta med ett rött pappersark innan vissa matcher för att visa att vi ”ger rasism och sexism rött kort”. Det får vi göra.”

”Kanske säger reaktionerna mot mig och mitt ställningstagande något om samhället vi lever i? Och jag har märkt att man står tämligen ensam när man väl tagit ställning. Det är inte många som ställer sig bakom eller som ens ger en klapp på axeln. Hur många i vår stora, mysiga svenska fotbollsfamilj – inklusive Kalmar FF – har givit mig sitt stöd?

Utåt sett, väldigt få.

Inåt?

I princip en enda. En man från Gävle. Domare Markus Strömbergsson. Han har i spelargången flera gånger uttryckt sitt gillande över det jag skriver och uttrycker.

Några andra? Nope.

Det kan man kanske inte begära, tycker du. Jag tycker att det är verkligen det man kan begära av varandra. Annars uppstår det där tomrummet, den tysta acceptansen som idiotin kan frodas i.”


En liten fråga till Rydström! Har du aldrig funderat på om det kan vara så att alla inte delar dina åsikter?


Centerpartiet har ju kommit med ett nytt idéprogram där man bland annat vill införa fri invandring, tillåta bigami och avskaffad skolplikt. Det borde väl passa dessa båda världsmedborgare. Centerpartiet kanske kan få två nya medlemmar!

Av Thoralf Alfsson - 8 januari 2013 14:32

För den som inte vet vem det gäller kan läsa detta från Nyheter24.


”I januari i år skrev rapparen Sebastian "Sebbe Staxx" Stakset på Twitter att han ville "tortera ihjäl" Jimmie Åkesson. Hotet utreds just nu av åklagarmyndigheten för säkerhetsmål och Kartellen-Sebbe kan komma att åtalas för olaga hot.


Tidigare har han även poserat i en t-shirt med en bild på partiledaren som blir slagen

"Man verkar inte se allvaret i det här"


Nu skriver Expressen att rapparen blivit inbjuden till ett seminarium den 9 januari nästa år då rapporten "Framtiden och samhällets grundläggande värden" ska presenteras. På pressmeddelandet finns både regeringskansliets och framtidskommissionens, som leds av statsminister Fredrik Reinfeldt, logotyper.


Jimmie Åkessons presschef Linus Bylund säger till Expressen att han inte är förvånad.

– Det är helt sjukt, men samtidigt är det kanske ganska väntat. Regeringen har ju inte reagerat tidigare på detta. Man verkar inte se allvaret i det här, och det är obehagligt.


Har tidigare dömts till fängelse


Framtidskommissionens kanslichef Jesper Strömbäck ser inga problem med Staksets medverkan i seminariet.”


Nyheter24, 19 december 2012.  Läs hela artikeln.


Igår den 7 januari åtalades Sebastian Stakset vid Stockholms tingsrätt för dels:



1. GROVT VAPENBROTT (0201-K203385-12)

Stakset har den 12 juli 2012 på Upplandsgatan i centrala Stockholm uppsåtligen innehaft en pistol av märket Tokarev i kaliber 7,62 med tillhörande magasin laddat med åtta patroner, utan att ha rätt till det.


2. NARKOTIKABROTT, RINGA BROTT , DOPNINGSBROTT, RINGA

BROTT (0201-K203385-12)

Stakset har den 12 juli 2012 eller kort tid dessförinnan i Sverige olovligen

brukat kokain, som är narkotika, samt dopningsmedlet drostanolon.


Vad gällde seminariumet som regeringen bjudit in Stakset till?

”Framtiden och samhällets grundläggande värden”


Gud bevare oss från den regeringen!


Aftonbladet skriver om "artisten" som bar vapen på krogen.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16032701.ab

Av Thoralf Alfsson - 7 januari 2013 18:04

Har intervjuats av P4 Radio Kalmar idag och det sändes mellan 15:30 – 16:00 idag.


Tyvärr utelämnar man vissa delar av intervjun, man klippte bort några av mina svar. Bland annat när jag uppmanade reportrarna/journlisterna att ställa kritiska frågor till Katarina Mazetti om vad hon bygger sina lögner på.


I ett svar tog jag upp att Katarina Mazetti i en artikel i Dagens Nyheter säger följande.


”Sådant här orkestreras via hatsajter på nätet, säger Mazetti till DN. Någon borde hacka dessa sajter och dra fram dessa anonyma nättroll i ljuset.”


Det fru Mazetti gör är att uppmana till rent brottslig verksamhet. Detta svar utelämnades också av P4 Radio Kalmar. Väldigt svagt av P4 Radio Kalmar att klippa bort den delen.


Hade jag hört intervjun med Katarina Mazetti innan min intervjun hade jag givetvis även kommenterat delar av den.


Men på det stora hela är det ok. Jag framförde även önskemål att man skulle lägga ut hela intervjun på nätet. Men har inte sett att man gjort detta!


Av Thoralf Alfsson - 6 januari 2013 16:51

I eftermiddag har jag haft ett längre samtal med Krister Berntsson från Resumé som sökte mig. Samtalet kommer resultera i en artikel som jag fått godkänna innan den publiceras. Givetvis finns det mer att önska men den innehåller i varje fall inga sakfel. Jag har dock framfört önskemål att Resumé ställer ett antal kritiska frågor till Katarina Mazetti angående hennes falska påståenden i sitt mejl.


Jag vill ändå tacka Krister Berntsson för samtalet och att jag fick bemöta anklagelserna från Katarina Mazetti. Läs artikel i Resumé



Stefan Torssell skriver idag på Avpixlat om Mazetti-affären. Jag uppfattar det som han begär att få ett genmäle publicerat i ICA-kuriren, både på nätet och i den tryckta upplagan. Han vill ha en tågordning senast på tisdag från Helena Rönnberg. Läs "Mazettis sura sorti"


Jag stöder till fullo Stefan Torssells önskemål och jag hoppas alla läsare ställer sig bakom detta önskemål. Därmed kan vi sätta press på ICA-kuriren. Om ICA-kuriren sedan vägrar ett genmäle blir det dags att överväga nästa steg!


Jag vill med anledning av detta ge ett gott råd i all välmening till Helena Rönnberg att ge utrymme för detta både på nätet och i ett kommande nummer av ICA-kuriren.


Sedan måste jag också utnämna det nya årets bästa skratt och roligaste "händelse". Läs följande med ett leende ;-)

Snacka om att falla på eget grepp!!!

Tårarna trillar av skratt!

Av Thoralf Alfsson - 6 januari 2013 10:56

 

Modell över Kalmar stad och slott innan staden brändes ner av danskarna 1611 i Kalmarkriget.


Mazettiskandalen har tyvärr tagit mycket tid från annat. Bland annat måste jag skriva ett överklagande till Mark- och Miljödomstolen i Växjö men det blir mitt söndagsnöje.


Igår tog jag i varje fall ledigt en stund och besökte Kalmar slott och en guidad visning. Jag tror att många kalmarbor inte inser vilken pärla och vackert slott vi har inpå knuten. Det pågår ständigt en renovering och under sommaren har en fasad på borggården återställts till 1500-talets dekor. Har inget minne av att lokal media har skrivit om detta.


 


 

Erik XIV kröningsmantel 1561


När jag lämnade slottet var det helt vindstilla och ett magiskt ljus när solen var på väg ner.


 


 

Inte upp o ner utan en spegling i vallgraven.

 


Har fått min insändare om Gota Medias planerade skövling av parken vid gamla vattentornet publicerade både i Barometern och i Östran. Har fått många positiva reaktioner på insändaren!

Läs insändare i Barometern.


Östran finns inte på nätet men den kommer här.


 

 

Ännu fler har hört av sig när det gäller Katarina Mazettis krönika. Reaktionerna är nog något av de mest omfattande jag upplevt någon gång. Jag vet också att det kommer komma bemötande från flera håll enligt de samtal jag fick igår och de mejl jag fått de senaste dygnen. Nästa vecka kan bli väldigt jobbig för Mazetti, ICA-kuriren och ”ICA-gruppen”.


När det gäller Katarina Mazetti så måste jag återkomma än en gång till hennes krönika och följande citat från krönikan.


”Han påminde mej om ett gäng Sverigedemokrater som kom till folkmusikfestivalen i Umeå för några år sedan. Med aggressivt framskjutna hakor hävdade de att den svenska folkmusiken borde hållas Ren, ingen jäkla mångkultur. Vi stirrade på dem i stum förvåning. Vi hade alltid spelat polska, schottis och vals, men ska man vara noga kommer ordet ”polska” från Polen och schottis från Skottland. Den enda rent svenska folkmusiken är väl näverlur och kohorn, och att kula eller köla – det vill säga ett sångsätt som går ut på att med gäll röst vråla hem korna.”


Jag har nämligen fått mejl från ”ett gäng Sverigedemokrater” i Umeå. Av deras mejl och ljudfil så framgår det att Katarina Mazetti även fabulerar om detta möte, eller rättare sagt det framstår som en lögn på ren svenska. Mazetti är även på denna punkt en lögnerska!


”Jag ska inte betygsätta min egen haka men vi var iallfall ett gäng av två Sverigedemokrater som var och lyssnade på Mazetti och Lars Farago i Umeå folkets hus strax innan valet 2010. Bifogar inspelningen från ordväxlingen mellan mig och Mazetti. Den påstådda diskussionen om huruvida "folkmusiken ska hållas ren" ägde aldrig rum, den har Mazetti fabulerat ihop. Som vi vet gick det bra för journalisterna att fabulera vilt innan Internet blev den maktfaktor det är idag. Om du vill lägga upp materialet så varsågod.


Med vänliga hälsningar
/Henrik Agerhäll”


Lyssna på diskussionen med ”ett gäng Sverigedemokrater”


I ett annat mejl har jag fått en kommentar från en person som vill vara anonym men som knappast kan räknas som obildad. Här kommer delar av mejlet.


”Hej Thoralf!


Tack för att du finns, och kämpar för sanningen i ett Sverige jag aldrig hade kunnat ana för fem år sedan.


Jag är själv författare med över 20 titlar i bagaget, och har nyligen blivit varnad av mitt förlag att inte öppet redovisa mina SD-sympatier och kan därför inte publicera under eget namn.


Helt underbart tyckte jag det var hur du med din minst sagt imponerande släkttavla kunde visa linjen rakt ner till Gustav Vasa! :-)
Det finns alltså vita älgar - ergo, finns det riktiga svenskar! Inte alla behöver kunna visa släktlinjer inom landet så långt tillbaka - för många riktiga svenskar räcker att de visar lojalitet med och ett kärleksfullt intresse för vårt fina land och vår kultur.”


Om Mazettis krönika skriver personen följande. En riktig sågning av Katarina Mazetti!


"Det var ju Mazetti som med berått mod anföll allt vad svenskhet heter... och nu anklagas Thoralf för att ha startat hatkampanj mot henne för att han svarade på hennes angrepp?! 


Motståndarsidan har alltså inga argument, bara spott och spe och vansinnets fradga... vilken tragik, för dem! Mazetti säger bland annat att det inte finns något sådant som svensk musik, förutom näverlursbröl och gällt kallande på korna. Även om hon svarar att ABBAs musik - hallå, vakna nu alla ABBA-fans, det är er hon attackerar! - inte är svensk musik utan har sina rötter i blues till rock till pop (vilket jag tycker är ett skräpargument, för ABBA gjorde en väldigt svensk variation på tema här och skapade en mycket speciell och definitivt helsvensk nisch av ett internationellt fenomen) - så undrar jag om inte hon i sin utbildning i alla fall någonstans hört talas om Hugo Alvfén, Stenhammar och Wilhelm Peterson-Berger?? Som tillsammans med Sibelius i Finland och Nielsen i Danmark speglar "Den Nordiska stilen" inom klassisk musik under 1900-talets första hälft.  Eller, är det så illa ställt att hon i propagandistiskt syfte väljer att förtränga sanningen om vårt fantastiska kulturarv? Då ska hon skämmas dubbelt, för dessa personer - liksom författarna Almqvist, Strindberg, Lagerkvist, Moberg liksom oräkneliga andra kulturpersonligheter genom århundraden tillbaka har lagt grunden till hennes möjlighet att över huvud taget verka och uttrycka sig som svensk författare.


Spottar du på det svenska, Katarina - ja då spottar du även officiellt på dessa stora svenska konstnärsnamn!"=


Utan tvivel har Katarina Mazettis krönika rört upp en väldig ilska i det svenska folkdjupet, en ilska som jag tror kommer få många ringar på vattnet och påverka väldigt många människor.


Jag ser med spänd förväntan fram emot hur ICA-kuriren kommer bemöta all kritik. Blir det med tystnad eller låter man sunt förnuft råda och vi får se någon form av pudel?


Hur kommer tidningen Resumé agera med tanke på att de sprider lögner som en hel rad andra tidningar nu citerar?

Av Thoralf Alfsson - 5 januari 2013 10:39

 


Efter att jag läst artikeln i Resumé infinner sig en rad frågor.


Varför kontaktade inte Krister Berntsson mig innan han skrev färdigt artikeln?

Varför återger han inte de mest tokiga delarna i krönikan?

Varför finns det ingen länk till krönikan?

Varför ingen länk till min blogg?


Svaret är enkelt! Krister Berntsson sökte inte sanningen!


Givetvis är det upp till skribenten och Resumé vad man vill ta med i sin artikel men vill man uppfattas som seriösa krävs det lite mer från deras sida. Att Resumé ingår i Bonnierkoncernen förvånar säkert ingen men det är ändå en detalj som inte kan förbigås.


Vem är då Krister Berntsson? Om man skall tolka hans Twitter är han väldigt ny på Resumé.


 

 


Uppenbarligen har en negativ syn på SD men det är ju inte förvånande men man kan också ana att han vill få uppmärksamhet inom pk-kretsarna i media genom sin artikel och hänga på pk-drevet mot SD.


Sedan till innehållet i artikeln.

Att kalla det för att jag bedriver en hatkampanj är inget annan än en ren lögn. För det första innebär kampanj att någon upprepade gånger uttryckt åsikter eller information i ett ämne med syfte att påverka någon. I mitt fall rör det sig enbart om ett enda blogginlägg där jag är mycket kritisk mot innehållet i en krönika, inte mot skribenten i första hand. Har aldrig skrivit om Katarina Mazetti på min blogg tidigare.


Däremot uttrycker sig Katarina Mazetti sig på ett mycket obehagligt och lögnaktigt sätt i det mail hon skickat till Resumé.


”Det är en SD- riksdagsman i Kalmar vid namn Thoralf Alfsson som driver kampanjen och uppmanar alla att kontakta Icakuriren. Han och en kille Mats i Bjärred och några till fyller Flashback och andra forum med kommentarer. Långt intressantare än min krönika är den enorma manipulativa internetmakt vissa i SD besitter, där de hetsar varandra till hot och förföljelser.”


I detta stycke står lögnerna som spön i backen!


Jag driver vare sig kampanj eller har uppmanat till att kontakta ICA-kuriren. Att kontakta företag inom ”ICA-gruppen” är något som mina läsare klarat väldigt bra utan min hjälp. Detta skall Katarina Mazetti istället rannsaka sitt eget samvete över och fundera på om det inte är hennes krönika som orsakat dessa kraftiga reaktioner. Självinsikt kallas det, fru Mazetti.


Katarina Mazetti har till och med mage att anklaga mig för att jag ”fyller Flashback och andra forum med kommentarer”. Detta är en fruktansvärd anklagelse och lögn. Jag har inte ens ett konto hos Flashback och har därmed aldrig skrivit en kommentar på Flashback.

Däremot kollar jag Flashback i samband med ny brottslighet då det ibland kan finnas intressanta uppgifter och länkar. På precis samma sätt som polisen använder Flashback. Senast kollade jag Flashback angående mordbränderna på norra Öland.


Frågan är om inte denna artikel skulle kunna betraktas som förtal och därmed borde anmälas! Falska anklagelser är något som jag och andra måste se allvarligt på.


Om nu Krister Berntsson bemödat sig att kontakta mig hade han kunnat få samma information som jag gett till andra journalister (Expressen, Dagens opinion, Östran) men även samma uppmaning att kontakta Katarina Mazetti och be henne verifiera sina lögnaktiga påståenden.


Väldigt förvånad över att Expressen inte kommit med en artikel eftersom dom ringde redan vid 18-tiden igår. Men de kanske har lärt sig sin läxa!


Då hade jag informerat Krister Berntsson om att jag var i kontakt med Helena Rönnbäck flera gånger under torsdagen. Jag skickade henne ett mejl bara någon timma efter att jag lagt upp mitt blogginlägg om krönikan och såg vilka kraftfulla reaktioner som kom i mitt kommentarsfält.


 


Helena Rönnbäck svarade troligen direkt efter att hon läst mitt blogginlägg.


 


Efter några timmar fick jag ett nytt mejl från Helena Rönnbäck. Då vill hon göra mig uppmärksam på att hon skrivit en kommentar på min blogg.


 


Vi hade ytterligare några kontakter under kvällen och jag varnade henne ännu en gång för hat och hotmejl som kunde komma under kvällen och natten.


På fredagsmorgonen skrev jag följande mejl till Helena Rönnbäck, notera tidpunkten för mitt mejl.


 


På detta mejl har jag dock inte fått något svar från Helena Rönnbäck.

Bara ca 40-50 minuter efter mitt mejl har alla kommentarer raderats och kommentarsfunktionen är borttagen. Ett märkligt sammanträffande!


Enligt uppgift skall nu ICA-kuriren ha stängt ner hela sitt diskussionsforum idag. Alltså inte bara under den aktuella krönikan.


Nu finns det dock personer som varit förståndiga och dokumenterat alla kommentarer eller nästan 500 kommentarer innan ICA-kuriren stängde butiken. För den som är intresserad av att läsa kommentarerna finns de på denna länk. Läs dessa kommentarer och bedöm hur många som det finns fog att polisanmäla. Läs dokument


Som avslutning på detta blogginlägg vill jag också skriva att många ringde mig igår eller mejlade mig och tackade mig för mitt blogginlägg. Ett stort tack till alla som hörde av sig och till alla vänliga kommentarer på bloggen.


Artiklar

Resumé

Dagens opinion


UPPDATERING!

Expressen har skrivit en artikel utan att nämna mig eller min blogg. Nu blir man verkligen misstämksam!


Hur kan Katarina Mazetti känna till IP-nummer på de kommentarer som kommit in till ICA-Kuriren och hur vet hon att det är män. Läs artikel SVT

Västerbottens-kuriren

 


Av Thoralf Alfsson - 4 januari 2013 18:46

Nättidningen Resumé hänger nu ut mig i en artikel och menar att jag driver en hatkampanj mot Katarina Mazetti. Eller rättare sagt är det Katarina Mazetti som anklagar mig för detta. I sitt mejl skriver hon följande.


”Det är en SD- riksdagsman i Kalmar vid namn Thoralf Alfsson som driver kampanjen och uppmanar alla att kontakta Icakuriren. Han och en kille Mats i Bjärred och några till fyller Flashback och andra forum med kommentarer. Långt intressantare än min krönika är den enorma manipulativa internetmakt vissa i SD besitter, där de hetsar varandra till hot och förföljelser.”


Läs artikel i Resume.


Jag kommer bemöta Resumé och Katarina Mazetti på min blogg imorgon.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards