thoralf

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Thoralf Alfsson - 24 januari 2013 18:26

SCA och HOLMEN avbryter samarbetet med Skogsnicke. Något annat hade varit minst sagt otänkbart om dessa storföretag vill framstå som seriösa. Läs artikel


De skall dessutom få ut sina löner! Läs artikel


Nu återstår det bara att ansvarig för Skogsnicke får sitta bakom galler en tid också!


Min egna "fotsoldat" på Östran har ryckt ut igen! Denna gång är det riktigt lågt! Har man inga som helst krav på de som skriver på Östrans webbsida. En sak har i varje fall min "fotsoldat" missuppfattat, jag är inte journalist utan politiker. Undrar varför "hen" inte skriver om mina kommentarer om Skogsnicke och de män som lurats från Kamerun. Läs "fotsoldatens" kommentarer.


Har varit krasslig den senaste veckan borde väl egentligen varit sjukskriven några dagar men så fungerar det ju inte för oss Sverigedemokrater. 7-klövern tillåter ju inte att vi ingår i kvittningssystemet i riksdagen. Därmed måste vi hur sjuka vi än är delta vid voteringarna. Igår fällde vi ju dessutom regeringen i två frågor och då är varje röst viktig. Dessutom gällde den ena frågan personal/närvaroliggare i byggbranschen vilket behandlats i mitt utskott, skatteutskottet. Med debatt igår innan beslutet. Alliansen vek ned sig och yrkade inte på sin egen reservation, med andra ord walk over (ingen votering). Trots att jag var allt annat än pigg, rejält med feber, fick jag plocka i mig febernedsättande och sätta mig på flyget till Stockholm i måndagskväll.

Har varit en tung vecka men nu är jag tillbaka i Kalmar igen.


Nytt besöksrekord!


Januari innebär redan nytt besöksrekord när det gäller unika besökare på min blogg. Något som glädjer mig väldigt mycket. I augusti och september hade jag ca 14000-15000 unika besökare. Nu ser det ut att kunna bli mellan 35000-40000 unika besökare i januari.


En ökning med minst 150 procent på 6 månader. Väldigt roligt!!


Det retar säkert också Åsa Linderborg, Anders Lindberg och alla pk-journalister. Min "fotsoldat" på Östran lär säkert få sömnbesvär efter detta blogginlägg men jag hoppas att Gota Media håller med läkare och företagshälsovård. Jag har dessutom upptäckt att han ljuger om sig själv den skojaren!


Jomshof ställer fråga till Beatrice Ask


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards