thoralf

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

NATO-UBÅT

Av Thoralf Alfsson - 19 januari 2013 01:08

Anders Jallai har återigen skrivit ett mycket intressant blogginlägg med anledning av den nya filmen "Den oroliga mannen" som hade premiär för en vecka sedan.



I Anders Jallais blogginlägg finns ett program av Uppdrag granskning från 2007 som är väldigt intressant som bakgrund till Anders Jalais uppgifter i blogginlägget. Missa inte att se programmet och läsa blogginlägget innan ni ser den nya biofilmen.


Jag gissar att Anders samtidigt samlar material för en ny bok.


Se Uppdrag Granskning 2007-09-03 om Natoubåtar i Hårsfjärden:

 
 
Ingen bild

Jonas Nordh

19 januari 2013 01:40

Jag läste en bok för många år sedan som hette, tror jag, hårsfjärden 1982. Väldigt spännande bok som handlar om ämnet.

En officerar på HMS helsingborg tipsade om boken ;)

 
Ingen bild

Hasse

19 januari 2013 09:01

Det var intressant. Jag läste hela hans inlägg och det är inte vårt att få känslan av att Carl Bildt redan då ville skrämma oss med Sovjet för att få med oss i Nato. M och Alliansen driver ju kampanjer för att få in oss i Nato även idag.

 
Ingen bild

SD påverkar,det jäser i kommunerna.

19 januari 2013 09:46

Fler politiker stöder Franks flyktingkritik

Det moderata kommunalrådet Bo Frank kritiserade regeringen för flyktingpolitiken - som han menar "har gått fullständigt över styr".

Han är inte ensam i sin kritik.
Expressen har pratat med flera moderata kommunalråd som håller med sin partikollega.
– De kommuninvånare vi har måste känna att inslaget av flyktingar inte blir för stort. Det har med trivseln i samhället att göra, säger Arne Karlsson,kommunstyrelsens ordförande i Tingsryd.

Expressen.se har ringt runt till ett flertal kommunalråd i de kommuner som tar emot flest flyktingar per invånare.
"Inte ensam"
Arne Karlsson, moderat ordförande för kommunstyrelsen i Tingsryd, säger precis som Bo Frank att det finns en klyfta mellan hur kommunerna och regeringen ser på flyktingfrågan.
– Jag håller med om att det finns diskrepans mellan kommunerna och regeringen. Det är ju ändå vi i kommunerna som får ta helheten, säger han.

Enligt honom är det en fråga om trivsel.

- De kommuninvånare vi har måste känna att inslaget av flyktingar inte blir för stort. Det har med trivseln i samhället att göra, säger Arne Karlsson.
Mattias Olsson, moderat ordförande för kommunstyrelsen i Vårgårda, menar att det är många kommunpolitiker som tycker som Bo Frank.
– Bo Frank är definitivt inte ensam. Många tycker så. Det är bra att han tar upp det här. Det krävs en dialog för att man ska klara upp det ordentligt, med den inströmning vi har nu. Det upplever man när man träffar kommunpolitiker, att det är lite besvärligt att reda upp det här. Detta är en påfrestning på flera plan, säger han till Expressen.se.

 
Ingen bild

Sven Dacke

19 januari 2013 09:47

Har nyss sett Uppdrag granskning om ubåtar igen, och det måste i dag vara extremt svårt att peka ut Sovjet som ansvariga.

Om filmen är styrd i en vis riktning av av "Röda SVT" kan vara svårt att avgöra men läs gärna en analys av situationen den aktuella tiden, där Calle Bilt dyker upp som gubben i lådan. Och var han har sina sympatier är allmänt känt,

Länk till intressant ett blogginlägg av Jan Mild
http://janmilld.wordpress.com/2011/12/05/bildt-och-sanningen/

 
Ingen bild

Sven Dacke

19 januari 2013 10:27

Växjös starke man Bo Frank välkänd från media, och troligen snart tvungen att gör en "pudel" när det gäller sin framförda kritik av hur invandring hanteras.

Bo Frank har inga höga tankar på Sveriges högsta beslutande organ Riksdagen och hur det fungerar.
En sak som skrämmer mig är den totala avsaknad av vanligt folkvett, som finns bland ledande politiker. Dom klarar inte av att skilja mellan peson och åsikter. Kommer inte att namnge någon, men vi som ofta ser debatter på Riksdagswebben ser hur svinaktigt vissa agerar.

Nu till Bo Frank
-------------

20130118 - Konstig dag
Datum 2013-01-18
Vill att jag skall bli upprorsledare

Möte på Almi. Lunch med en av kommunens gamla trotjänare som ger kloka synpunkter. Möte med internationell grupp i kommunen. Det har ringa mest vettiga människor och några stollar med anledning av Expressens artikel. Ett antal moderata riksdagsmän som tycker att jag skall ta på mig ett "upprop" när det gäller flyktingpolitiken. Vad som är mera intressant är att det har ringt två riksdagsledamöter från två andra allianspartier som tycker at jag skall stå på mig för en balanserad linje i flyktingfrågan!!! De beskriver läget i deras riksdagsgrupper som att denna fråga inte får diskuteras.

Jag vill inte ge mig in i detta. Jag valde bort riksdagen 1991. Jag for redan då illa över inställsamhetskulturen inom vårt parti om man vill framåt. Och det är lika dant idag. Skulle kunna berätta massor om detta. Och det är lika dant i andra partier. Vårt parti är inte helt slutet. Jag är en trägen arbetare i vingården. Och tycker inte att det är rimligt att tillhöra de stollar som vill utmärka sig genom att hitta fel på partiet i tid och otid. Men jag ser ett problem i vårt och andra partier när det gäller det gäller att försöka införa en lagomlinje när det gäller flyktingpolitiken!

http://www.vaxjo.moderat.se/website1/1.0.1.0/4/1/?item=art_art-s1/945
-----------------------------

Tydligen jäser det i smyg ute i landet, och snart kanske locket far av grytan på allvar.

 
Ingen bild

Sven Dacke

19 januari 2013 10:30

Vem skall ta hand om gamla Centerpartiet väljare och driva deras frågor.

<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/XRVE0ib8OvU?feature=player_embedded" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 
Ingen bild

Lotta

19 januari 2013 10:43

OT/ är det detta som Ahonen och alla andra vertklighetsfrånvända så hett eftertraktar?

http://avpixlat.info/2013/01/18/muslimer-i-storbritannien-uppratthaller-shariazoner/

 
Ingen bild

Lotta

19 januari 2013 11:13

OT/Lästips till alla godhetsapostlar som med jämna mellanrum skriver inlägg här. Här har ni chansen att få kommentera, kom igen nu med motargument:

http://avpixlat.info/2013/01/18/journalister-och-politiker-har-forlorat-kontakten-med-verkligheten/

 
Svensson

Svensson

19 januari 2013 13:23

Skriver man ett inlägg om en ubåt, då blir det ett djupt inlägg :p

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

s-e karlsson

19 januari 2013 16:17

Nu kör vi igen : Styggare kan ingen vara, än att Jimmie kan dem klara !

 
Ingen bild

Hulda

19 januari 2013 18:33

Det finns mycket dolt i både U-båtsjakterna på 80-talet, Palmemordet -86 och Estonia-katastrofen.
Vad som verkligen är sant får vi kanske reda på när vi sitter på "hemmet", men bara kanske...

Fö. blir jag för----ad på de som inte kunnat hålla sig ifrån olömpliga mail och telefonsamtal till Ungdomsstyrelsen och deras personal. Låt Extremvänsterns halvapor skämma ut sig med sådant. Vi ska hålla oss över sån sk-t.
Om vi bara beskriver sanningen och verkligheten räcker det gott!

 
Ingen bild

Magentan

19 januari 2013 18:44

"Den invandring som Sverige har nu omfattar 2 städer av Kalmars storlek PER ÅR!"

http://www.youtube.com/watch?v=jCN8uJpaqJM&feature=player_embedded&list=UU_6fnvNXMLszaA4EQkQRjQw

 
fia

fia

19 januari 2013 19:53

http://fifiochblomsterfrona.bloggplatsen.se/ kolla min blogg , kommer bli sveriges största bloggare snart !!! wiiie <3

http://fifiochblomsterfrona.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Fotsoldat

19 januari 2013 22:09

Kommer norrmännen och deras nordiska grannfolk att omvärdera sin syn på det islamiska hotet efter terrordådet i Algeriet?

...... månne?!

 
Ingen bild

Undrande

19 januari 2013 23:33

A propos de sk somaliesvenskarna som vill ha samma uppbackning från UD som de svenska journalisterna fick i Etiopien. intervjun som gjordes med en UD-tjänsteman utvecklades inte som brukligt, Reportern fick svar som var oväntade, man kan inte räkna med samma stöd om man har utbildats i en terrororganisation som al Shaabab. Oväntat el hur

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards