thoralf

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Thoralf Alfsson - 18 januari 2013 17:47

Tidningen Östrans bloggare Ahonen sitter uppenbarligen inne med mer information om hur Ungdomsstyrelsen avgör vem som skall få bidrag eller inte. Jag vet inte vad Ahonen har för några kontakter inom vänsterrörelser eller om det är information som florerar inom den socialdemokratiska medieorganisationen. Utan tvekan är det precis som vi Sverigedemokrater befarat ett helt politiskt beslut av Ungdomsstyrelsen. Så här avslutar Ahonen sitt blogginlägg.


"Processen startar alltid inom rörelsen och när väl SDU kan anses som “rumsrent” och stå för de värderingar Ungdomsstyrelsen kräver så kommer även SDU att beviljas bidrag."


I praktiken innebär det att SDU aldrig kommer få något bidrag så länga SDU t.ex är kritiska till dagens massinvandring.


Jag ser fram emot att Ahonen i nästa blogginlägg redovisar de värderingar som krävs av Ungdomsstyrelsen för att bidrag skall betalas ut. Uppenbarligen uppfyller de flesta muslimska organisationer dessa värderingar, vilket är en gåta för mig men uppenbarligen inte för Ahonen.


Tydligen begriper inte Ahonen vad han skriver!


Som inte detta vore nog anklagar han mig för uppvigling och hot.Även Ahonen har svårt att förstå min ironi över Åsa Linderborgs "fotsoldater".


Jag hoppas att SDU begär ut alla bidragsansökningar som Piratpartiet gjort de senaste åren, där bidrag beviljats. Jag är övertygad om att där finns brister i organisation men inte i "värderingar" enligt Ungdomsstyrelsen.


Läs hela blogginlägget


Av Thoralf Alfsson - 18 januari 2013 09:35

Igår blev jag uppringd av en journalist från TT. Han ville ställa lite frågor om mitt blogginlägg om Ungdomsstyrelsens beslut om att neka SDU ekonomiskt bidrag.


Han var väldigt intresserad av ”fotsoldaterna”! Jag förklarade att detta var ironi på Åsa Linderborgs krönika i Aftonbladet där hon angriper mig. Se mitt blogginlägg ”Fotsoldaterna”.


Jag fick förklara detta för journalisten gång på gång. Men ändå förstod han uppenbarligen inte detta! Att det var Aftonbladets Åsa Linderborg som myntade begreppet ”fotsoldater” och menade på att jag genom min blogg ”klickade igång fotsoldaterna” kom ändå inte med i artikeln han skrivit. En artikel som nu valsar runt i de flesta lokaltidningar som använder TT som källa.


Jag förklarade även att det inte är jag som ”triggar igång” och gör människor upprörda. Det är istället Katarina Mazetti med sin krönika eller Ungdomsstyrelsen med sina beslut. Det är inte mina blogginlägg som är orsaken till att människor agerar utan jag bara skriver mina egna tankar kring andras agerande. Jag tar givetvis starkt avstånd från alla hat och hotmejl eller liknande. Däremot tycker jag att det är bra om människor vill ställa politiker, myndighetspersoner eller liknande mot ”väggen” så att de får förklara sina beslut. Det är ett sätt att påverka som alla har sin fulla rätt att utnyttja.


Att det i kommentarerna på min blogg finns kontaktuppgifter till personer på Ungdomsstyrelsen ser jag inte som något konstigt då dessa uppgifter redan finns på Ungdomsstyrelsens hemsida. Att någon kopierar dessa till kommentarerna är helt ok enligt mig.


Var och en förstår säkert varför TT inte förklarar var och hur den ironi jag syftar på uppstått. Syftet med artikeln är ju att ”smutskasta” mig och inte förklara de bakomliggande orsakerna till mitt blogginlägg.


För er som fortfarande har uppfattningen/tron att TT är en objektiv nyhetsbyrå rekommenderar jag att läsa mitt snart två år gamla blogginlägg ”TT SVERIGES STÖRSTA PK-FILTER”.


UPPDATERING!


Nyheter24 har också hört av sig och jag har svarat på några frågor. Uppenbarligen har vissa journalister fått som "underförstått uppdrag" att fråga om jag kommer fortsätta med min blogg. Personligen tolkar jag dessa frågor och de påståenden som sedan kommer i artiklar att man försöker sätta stopp för mitt bloggande eller försöker påverka mig i mitt bloggande. Läs artikel i Nyheter24.


Barometerns journalist Anders Blank har varit i kontakt med vår presschef Martin Kinnunen i denna fråga.


Jag kan lugna mina läsare med att jag kommer inte låta mig påverkas i mitt bloggande. Snarare får det motsatt effekt. Jag har flera intressanta uppslag som jag bearbetar. Jag har ju möjligheten att utnyttja Riksdagens utredningstjänst för att få fram anmärkningsvärda uppgifter om hur vårt samhälle fungerar. Den möjligheten kommer jag fram till valet utnyttja i allt större omfattning för att hitta sanningen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards