thoralf

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Thoralf Alfsson - 2 januari 2013 23:18

 


I dagarna har media uppmärksammat en rapport från Expo om intolerans i Sverige och Finland. Man kallar det till och med organiserad intolerans. Sverigedemokraterna, Sannfinnländarna och kontrajihad rörelsen har fått egna stycken i rapporten. Nazisterna har även fått ett eget stycke. Det var ju skönt att Expo inte klumpade ihop oss och mig med nazisterna. Jag omnämns med namn i rapporten, inte på grund av min blogg utan för jag lyssnat på Gert Wilders föredrag. Det behövs inte mycket för att Expo skall peka ut någon med namn.


Undrar vem som har finansierat denna rapport. Sannolikt är det de svenska skattebetalarna.

Men om nu Expo tillsammans med den finska organisationen Hana-holmen skriver en rapport undrar jag hur man definierade ”organiserad intolerans”.


Varför finns det inte ett kapitel om muslimska judehat i t.ex Malmö? Det kallar jag organiserad intolerans!


Är det något som jag kallar intolerans så är det den förföljelse som pågår i Malmö. En religiös intolerans av stora mått. En intolerans som har väckt uppmärksamhet över hela världen men det har uppenbarligen inte nått förbi skygglapparna på Expo:s medarbetare. Ändå öses det pengar över Expo från statsmakten och myndigheter.


Varför finns det inget om islams intolerans mot andra religioner och dess utövare? Nej, detta är tabu!


Allt Expo företar tar sig klingar allt mer illa för varje år när man hela tiden undviker att granska det största problemet och mest accelererande problemet i Sverige. Islam!


Problemet är mer utbrett än bara i Malmö.


 

Demonstration mot Israel i Kalmar 2009.   Foto Thoralf Alfsson


Jag säger som Magnus Uggla "Jag mår illa ...."


SD-hatarna glömmer alla andra problem i samhället. Alla andra grupper!


Bloggens läsare kanske även skall rösta fram 2012 års SD-hatare? Förslag! Jan Helin eller Daniel Poohl eller Täppas Fogelberg eller Lena Sundström eller ……..

Av Thoralf Alfsson - 2 januari 2013 00:42

 


Har återigen sett en norsk dokumentär om muslimska brödraskapet. Jag gissar att denna film aldrig kommer visas av SVT. Däremot anser jag att alla skulle se dokumentären.


Ingen kan motsätta sig det som sägs av ledarna för muslimska brödraskapet. Speciellt i den tredje delen kommer sanningar som borde få alla politiska ledare att dra efter andan. Men tyvärr så blundar de!

Kom ihåg att filmen är ifrån 2010. Efter att den gjordes har nu muslimska brödraskapet makten i Egypten och flera andra länder där den arabiska våren dragit fram. Syrien är nästa land som står i tur. Med stor sannolikhet är det muslimska brödraskapet och dess allierade som förser rebellerna i Syrien med vapen och pengar.


Filmen är i tre delar. För den som nu är naiv och tror att detta inte kommer ske i Sverige, bör titta på det fjärde videoklippet från Malmö. Då förstår ni säkert att muslimska brödraskapet redan finns i Ilmar Reepalus Malmö.


Del 1.



Del 2.



Del 3.



Muslimsk demonstration Malmö 2012.

Notera att alla kvinnor och män går skilda från männen. Kvinnor och barn först och sedan kommer männen. Missa heller inte det stora antalet barnvagnar i demonstrationståget.



UPPDATERING!



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards