thoralf

Alla inlägg under december 2012

Av Thoralf Alfsson - 9 december 2012 10:04

Svensk media skrämmer mig något oerhört. Nu tänker jag inte i första hand på hur Sverigedemokraterna och dess företrädare behandlas i media utan jag tänker på annat.


I svensk media gäller mainstream och definitivt inte mångfald. Med mainstream menar jag i första hand det som är politiskt korrekt. Den som har följt massinvandringen vet vad jag syftar på.


Ett annat område är EU och vad som händer i Bryssel. Det är skrämmande hur lite som rapporteras om EU-parlamentet, trots att det i mångt och mycket styr Sveriges riksdag och våra lagar. Inte ens snuset vara eller icke vara tycks väcka svensk media. Sveriges agerande är i mina ögon pinsamt om man tänker på hur regelverket ser ut för t.ex öl o vin och hur skattesystemet fungerar inom EU, med alla undantag som gynnar Frankrike, Italien och Spanien.


Har svensk public service någonsin visat ett tal från Nigel Farage i EU-parlamentet. Har man överhuvudtaget intervjuat honom någon gång. Han skulle säkert ha synpunkter på hur våra svenska EU-parlamentariker agerar i Bryssel.


Nej, när det gäller EU så gäller inte mångfald i media!


Ännu värre har det varit under den senaste veckan när gäller klimatmötet i Doha. De svenska klimatalarmisterna har haft stående inbjudningar till media. Johan Rockström har figurerat flitigt i TV-soffor och tidningar, Martina Kruger från Greenpeace och Svante Axelsson från Naturskyddsföreningen är andra som dagligen fått media utrymme. Anders Wijkman har jag dock inte sett så mycket utav men det kanske kommer. Jag bara undrar varför får inte några andra uppfattningat något utrymme i svensk media.

Public service har ju ett statligt uppdrag och borde visa på att det finns en del andra uppfattningar. Men som vanligt gäller inte mångfald. En liten debatt i Aktuellt mellan någon klimatalarmist och t.ex Lars Bern kunde vi väl fått se.


Svenska folket skall föras bakom ljuset och indoktrineras med vad som är politiskt korrekt även på detta område. Läs gärna på The Climate Scam för en annan vinkling.


Det var ganska roligt att se hur ordföranden för klimatmötet i Doha tappade fattningen när Lord Monckton smög sig in på Burmas plats och påtalade att det inte varit någon global uppvärmning de senaste 16 åren.





Av Thoralf Alfsson - 8 december 2012 11:43

När jag kom hem igår blev jag väldigt misstänksam och orolig. Jag kunde nämligen se fotspår i snön i trädgården och mina farhågor började givetvis undra om jag hade haft påhälsningar av oönskade besökare. Men efter en snabb koll kunde jag konstatera att inga dörrar eller fönster var uppbrutna. Vilket kändes väldigt skönt!


Därefter började jag fundera på om några vänner varit på besök men sedan tänkte jag att då skulle de säkert slagit en signal på mobilen. Med andra ord hade jag ingen förklaring på spåren. Jag upptäckte även bilspår på infarten. Hmm…..


Nåväl jag plockade in mina väskor och tände i spisen och åkte sedan till affären och handlade. När jag kom hem tittade jag mot skorstenen för att se om det fortfarande brann i spisen. Döm om min förvåning blev stor då det fanns en svart skorstenshuv monterad på min skorsten. I och för sig har jag funderat på att köpa en skorstenshuv men jag har inte beställt någon och inte pratat med någon om detta. Det var inte utan att jag funderade på om jag blivit senil!


Efter en mugg glögg och lussebullar var jag faktiskt tvungen att gå ut i kylan och titta en gång till så jag inte hade sett fel. Nä, det satt en jättefin skorstenshuv på min skorsten, även när det hade mörknat.


Tomten kom tidigt i år!


Nu funderar jag på om jag skall göra en polisanmälan för egenmäktigt förfarande! Men vem skall jag anmäla?   


Troligen har någon plåtslagare åkt till fel adress sett min inte helt färdiga skorsten och antagit att han hittat rätt och gjort jobbet! Misstaget kommer väl upptäckas så småningom då den rätta köparen får en faktura men ingen skorstenshuv   


Eller är det en SD-sympatisör som varit jultomte? Kan det vara p.g.a att jag hade ett anförande om Läxhjälp och utökat RUT-avdrag   


Jag kan bara tacka och ta emot, även om tomten får det lite svårt att ta sig ner i skorstenen i år.   


Jag var faktiskt tvungen att gå ut även idag och kolla så att det inte var en dröm. Nu finns det även fotobevis.


Undrar vad som gäller juridiskt? Är skorstenshuven min när den nu monterats på min egendom? Kan någon det juridiska?


Om nu någon känner sig träffad kan du/ni/företaget ringa mig på 070-8182742 så kan vi diskutera hur vi löser det hela med skorstenshuven   


 

Av Thoralf Alfsson - 7 december 2012 19:35

Efter en hektisk vecka i Riksdagen var det nästan avkoppling med ett möte med polisstyrelsen för Kalmar län idag.


Fick en del intressant information om vad som händer i länet. Flera utländska stöldligor är på väg att rullas i Kalmar län. En liga från Polen som stulit båtmotorer. De greps i Vimmerby efter att de stulit båtmotorer men en av dessa hade en gps-sändare som avslöjade båtmotorns position. Läs artikel.


En annan stöldliga skall komma från Georgien som nu har avslöjats. Nyligen har det varit en konferens med medverkande även från Norge och Danmark angående dessa stöldligor. Våra grannländer bedömer att ca 50 procent av dessa typer av stölder begås av utländska ligor från de forna öststaterna.


Polisen inleder nu ett samarbete med de campingägare som hyr ut stugor eller med vandrarhem som hyr ut billigt boende. Något som dessa ligor använder.


Polisen har fått resultatet från en stor Trygghetsundersökning som gjorts i Kalmar och Kronobergs län under hösten. Har inte fått de specifika detaljerna för de olika kommunerna men vi klarar oss relativt bra i Kalmar län. Värre är det i Kronoberg, och då speciellt i Växjö och Alvesta.


Två områden pekas ut som mycket problematiska  är Araby/Dalbo i Växjö och Rönnemyrsområdet i Alvesta. Länspolismästaren Henrik Malmqvist nämnde till och med ord som risk för radikalisering när han pratade om dessa områden. Med tanke på hans erfarenhet från Västbanken så vet han nog vad han pratar om. Det är uppenbarligen så allvarligt att Kalmar län kommer att tvingas släppa till polisresurser till Kronoberg för att problemen skall kunna hållas på en godtagbar nivå.


”Med utgångspunkt från de problembilder som framkommit vid trygghetsmätningarna ska långsiktiga och uthålliga satsningar påbörjas och intensifieras under 2013 tillsammans med kommunerna och andra aktörer för att vidta lämpliga åtgärder. De två högst prioriterade områdena under 2013 är Araby/Dalbo området i Växjö kommun samt Rönnemyrsområdet i Alvesta kommun.”


Vi får väl säga grattis till det moderata kommunalrådet Bo Frank i Växjö. Han har ju lyckats väldigt väl med det mångkulturella samhället. Det lär bli en ny utmaning för Erik Ullenhag och hans flöskler med radikaliserade muslimer i Växjö, för det kan väl knappast vara något annat än muslimer som länspolismästaren syftade på.


Grön ungdom bemöter vår debattartikel om dubblamedborgarskap för riksdagsledamöter. Läs genmäle


Idioten Milad Ashna borde stängas av från sin sport resten av livet.


http://www.svd.se/sport/misshandel-under-taekwondo-sm_7735600.svd


Migrationsdebatt i riksdagen under fredagen. David Lång börjar efter ca 10 minuter


Av Thoralf Alfsson - 6 december 2012 23:46

Varit en ganska hektisk vecka i riksdagen eller kanske den mest hektiska vecka. Idag hade vi en öppen utfrågning i 1:a kammarsalen som sändes i TV. Riksrevisionen, Skatteverket, Svenskt näringsliv och Företagarna var representerade förutom Skatteutskottet och en del gäster. Utfrågning gällde skattekontroll av företag.


Igår hade Skatteutskottet stor debattdag i kammaren.


Idag fick jag beröm för mitt anförande angående klimatrelaterade skatt från ett oväntat håll. Man tror knappt sina öron men det var väldigt positivt och skönt att höra. Samtidigt ger det råg i ryggen.


Idag fick jag information från Barometern att det kommer flera genmälen på min och Björn Söders debattartikel om dubbla medborgarskap för riksdagsledamöter och statsråd. Dags att börja fundera på ett genmäle, vilket inte blir speciellt svårt.


Jimmie Åkesson har varit med i Studio Ett i eftermiddag. I ett långt program. Lyssna på alla sanningar som sägs i programmet. Jimmie är dessutom alldeles lysande.


Lyssna till detta! Personer som varit i Sverige i 26 år utan att kunna någon svenska. Helt makalöst!

Erik ”floskel” Ullenhag kör på i samma hjulspår. Han har inte kommit underfund med SD-koden ännu. Har han alla hästar hemma?


Ylva Johansson (S) vill tvinga skolor till att vara mångkulturella!


Erik och Ylva verkar mest vara hysteriska i sina positioner.


Av Thoralf Alfsson - 6 december 2012 09:34

Det är mycket märkligt att Abderizak Waberi inte själv svarar Gefle dagblads ledarredaktion. Nu får istället Tomas Tobé och Cecilia Magnusson svara. Ett minst sagt märkligt agerande från moderaterna. Läs artikel i GD


Vi som sitter i riksdagen märker dock inte mycket av Waberis arbete i riksdagen.


http://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/Hitta-ledamot/Ledamoter/Waberi-Abdirizak-083921164513/





OBS


Jag vill än en gång påminna om språket i kommentarerna. Idag har det varit väldigt dåligt. Jag har fått radera flera kommentarer på grund av ett ovårdat språk. Skärpning!!

Av Thoralf Alfsson - 5 december 2012 23:11

Idag kom då SCB:s stora opinionsmätning och den infriade våra förväntningar med en uppgång på 2,5 procentenheter till 7,9 procent. Inget annat parti har en sådan ökning!


Det som är intressant är att vi inte tappar några väljare till något annat parti om man skall tro SCB. Har man en gång valt Sverigedemokraterna så lämnar man inte partiet. Något som jag tagit upp i tidigare blogginlägg.


 


Nu tävlar media i att bortförklara uppgången för SD.


 


Tänk vad media är rädda för att det skulle bero på vår politik att vi går fram i opinionen.


Men ju längre media håller på och hitta på diverse orsaker till att Sverigedemokraterna har framgångar i opinionen, desto bättre. Vanligt folk som väljer SD gör det på grund av vår politik. Jag är ganska övertygad om att våra väljare är ”roade” av att se och höra på journalisterna, experterna och proffstyckarnas som gör allt för att förminska Sverigedemokraternas framgångar.


Det kanske är dags att utse veckans ”ljushuvud” i media.


Ikväll hörde jag Mats Knutsson i Rapport och han kvalificerade sig för en valbar plats. Jag kanske skall ordna en omröstning på bloggen. Mina läsare på bloggen kanske kan tipsa om vem som har skrivit  veckans ”smartaste” artikel eller ”häftigaste” uttalande. Jag vill ha namn och länk till artikeln/uttalande, det går även bra med ett scannat dokument från någon tidning. När jag fått några bra förslag så lägger jag upp en omröstning på bloggen ;-)


Idag har jag haft en ganska jobbig dag i riksdagen med flera anföranden. Vi började vid 9:00 och vara inte klara med Skatteutskottets alla betänkande förrän vid ca 17:00. Inte riktigt helt nöjd men det börjar mer och mer kännas som en vana att hålla anförande i kammaren.


Sedan till något som inte har med politik att göra utan mitt tidigare heltidsjobb på konsultföretaget ÅF. Som säkert många vet har jag haft en liten fot kvar på företaget och gjort en del mindre jobb åt några av mina gamla kunder i mån av tid. Speciellt en kund har jag varit väldigt mån om, sedan 2004 har jag lagt 4-5 års arbete hos denna kund. Har använt flera ledigheter från riksdagen för att ställa upp för denna kund, istället för att ta en välbehövlig vila eller en chartervecka utomlands.


Just nu är jag fruktansvärt besviken på hur kunden agerat den senaste tiden. Har god lust att dumpa alla dokument i ”papperskorgen”. Otack är världens lön!

Av Thoralf Alfsson - 4 december 2012 16:57

Man kan ana en förändrad attityd i media! I varje fall tycker jag mig se detta i diverse artiklar. Den som har lite tankeförmåga kan kanske se kopplingen till Sverigedemokraternas politik i flera av dessa artiklar.


Per Gudmundson skriver om anhöriginvandring

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/skarp-forsorjningskraven_7723680.svd


Ola Wong skriver EU-kritiskt så det ryker om det.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ingen-flitig-myra-lar-radda-grekland_7723330.svd


Ledarredaktionen på Gefle Dagblad sätter åt Abderizak Waberi.

http://gd.se/ledare/1.5358603-kan-tobe-be-waberi-svara-


DN-kultur "hyllar" Jimmie Åkesson och sänker SVT totalt.

http://www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-reportrarna-i-svensk-tv-har-totalt-misslyckats-med-jimmie-akesson


Och detta i stort sett på en och samma dag. Kom inte och säg något annat än att SD påverkar!




Av Thoralf Alfsson - 3 december 2012 18:27

Har idag fått vår debattartikel om dubbla medborgarskap för riksdagsledamöter och ministrar publicerad i Barometern.


http://www.barometern.se/reagera/debatt/ifragasatt-lojaliteten(3549947).gm


SD FRAMÅT


Jag använder mig delvis av sossarnas slogan "Kalmar fortsatt framåt" i rubriken till detta blogginlägg. Har sett vår medlemsstatistik för Kalmar län i eftermiddag då vi hade styrelsemöte för distriktet.


Under november månad har antalet medlemmar i partiet ökat med drygt 20 procent. Helt fantastiskt! Det är framförallt i Kalmar och Västervik som ökning är störst.


Efter mötet har jag uträttat några ärenden på stan och fått sympatiyttringar från flera personer som jag aldrig träffat tidigare. Det känns så himla bra inombords av dessa värmande ord.


Förra året tog vi ju fram ett julkort som vi skickade ut till de som var intresserade. Vi kommer även ta fram ett jul- o nyårskort i år. Vi kommer skicka ut ett tiotal till varje medlem i Kalmar län. Men även skicka till den som gärna vill ha dessa julkort (max 10st) till varje person. Skicka bara ett mail till mig med namn och adress så kommer korten under nästa vecka.


Kristdemokraten Dywik hängs nu ut av Östran för att han skrivit i positiva ordalag om Karl XII

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/KD-ledare-hyllar-Karl-Xll


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards