thoralf

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

GOD JUL O GOTT NYTT ÅR

Av Thoralf Alfsson - 23 december 2012 22:58

Jag vill önska alla mina läsare en God Jul och ett Gott Nytt År!


 


Just nu är det minst sagt snöstorm utanför fönstret. Glad att jag ändrade mig angående att köra 40 mil till min syster för att fira jul. Kanske blir insnöad istället ;-)


Idag har dagens goda gärning varit att jag räddade livet på en entita som fastnat med ett ben vid min talgbollshållare. Fick även besök av några rådjur som gärna käkade lite av fågelfröna som hamnat på marken.


 

Fotat från mitt köksfönster idag.


Har fått in många förslag på årets sämsta journalist/skribent. Tidningen Östran har skrivit om min ”tävling” och Peter Akinder på ledarredaktionen hoppas bli nominerad. Det säger väl det mesta när man vill bli nominerad till sämsta journalist.


Här kommer de som nominerats hittills.

David Baas, Expressen

Åsa Linderborg, Aftonbladet

Gunnar Bergdahl, Helsingborgs Dagblad

Göran Greider, Dala Demokraten

Anna Hedenmo, SVT

Oisin Cantwell, Aftonbladet

Mona Masri

Anders Lindberg, Aftonbladet

Peter Jonsson, Sundsvalls Tidning

Henrik Eriksson, Nyheter24

Anders Westgårdh, Aftonbladet

Martin Aagård

Lars Lindström, Expressen


Någon som har mer förslag så här natten till julafton. Det upplevs säkert som en julklapp inom pk-kretsar att bli nominerad till årets sämsta journalist.


För att alla skall ha något att diskutera under julhelgen när ni träffar släkt och vänner lägger jag upp den omtalade artikeln om bidrag. Skriv ut den och låt alla läsa! Det blir garanterat diskussion.


 



 
 
Ingen bild

Edward Ulfertz

23 december 2012 23:24

Kan inte fakta och siffror väcka det sovande folket, då vet jag inte vad man ska göra.
God Jul!

 
Ingen bild

Fd kollega

23 december 2012 23:26

God Jul Thoralf.

 
Ingen bild

Kalleman

23 december 2012 23:26

God Jul till dig Thoralf och tack för ditt arbete i riksdagen och denna fina blogg!

 
Ingen bild

Tobias

23 december 2012 23:36

Ett innerligt God Jul Thoralf!

 
Ingen bild

Hulda

23 december 2012 23:46

Stora summor som ska försörja familjen, flyktingsmugglaren plus en stor släkt därhema.... Kanske får Al-kebab lite till bomber också.
Du och jag får betala, fast vi inte vill....

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

23 december 2012 23:46

Skulle vilja nominera Lisa Bjurwald. Förvånar mig att hon inte finns med på listan?

Det skulle var kul att se en uppföljande intervju med Inger Lilja på hur hon nu ser på Sverigedemokraterna och Hanna Wigh.

 
Ingen bild

Notarien

23 december 2012 23:53

God Jul och tack för ditt grävande!
Ann-Charlotte Marteus tycks ha trappat ner, annars en given kandidat.
Sanna Lundell platsar väl också!
PS. Oisin heter väl Cantwell DS.

 
Ingen bild

Bertil

23 december 2012 23:54

God Jul Thoralf, njut av ledigheten.

Vad gäller sista bilden blir jag helt paff, tänker på de kvinnor som arbetade heltid på ett ställe jag jobbade extra på under min utbildning. Det var slitsamt och gav belastningsskador, tror de hade ut 18000kr före skatt.

Retroaktivt försörjningsstöd blir alltså dryga 80000kr per barn, visserligen ska det skattas men vad gör det när man har 21700kr skattefritt i månaden. Nu förstår jag varför det skickas pengar till hemlandet ifrån lokala kiosken.

 
Ingen bild

Magnus S

24 december 2012 00:09

Det rådjuret ser ju inte så tärt ut. Annars är det ju så att de svälter just nu. För kanske fem dagar sedan när jag spanade ut efter katten nattetid såg jag just ett rådjur som betade under vårt fågelbord också. God Jul Thoralf och alla Sverigevänner! Ser ut som bilden är tagen på norra Öland.

 
Ingen bild

Bertil

24 december 2012 00:10

För de som önskar skriva ut artikeln så kommer här direktlänken till bilden:

http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-7f67e721919166eb1c4bcd3f50f049da50d78030e5291.jpg

 
Ingen bild

Sofia

24 december 2012 00:16

God Jul Thoralf! Jag är rätt nytillkommen läsare av din blogg men numera tittar jag in varje dag. Hoppas du får en skön julhelg.

 
Ingen bild

Stefan A.

24 december 2012 00:26

Bara att konstatera, det blir trångt högst upp på prispallen när årets sämsta journalist skall utses, men det finns plats för alla, GOD JUL till alla Sverigevänner, medan det fortfarande är tillåtet(de nominerade kan ju fira sin vinterfest och behöver således ingen god jul).

 
Ingen bild

Karin, SD Orsa

24 december 2012 00:28

God Jul Thoralf!

 
Ingen bild

Sune Olsson, Ruda

24 december 2012 00:49

God Jul och ett Gott Nytt År, Thoralf. Tack för att Du har
Sveriges kanske viktigaste blogg.

 
Ingen bild

Bertil

24 december 2012 00:49

Blev nyfiken på fullmäktigemötet som hänvisades till i artikeln Thoralf postade.

Vill ni kika finns det här:
http://falkoping.media.fnf.nu/26/kommunfullmaktige_26_november_2012/7

Ungefär 4:50 in i klippet tar Wigh upp ersättningarna och 12:50 kommer replik ifrån Lilja som säger att ersättningsnivåerna är påhittade. Sandlådenivå på vänsterpartiet.

 
Ingen bild

OT

24 december 2012 01:05

God Jul!

 
Ingen bild

alf

24 december 2012 01:36

GOD JUL Thoralf och alla Sverigevänner från en solig och varm Kanarieö!

 
Ingen bild

von Moltke

24 december 2012 07:01

Thoralf!
Även jag vill passa på att önska dig en god jul.

Bertil här ovan tog upp en viktig sak som du borde titta närmare på, nämligen den enorma pengaström som skickas från Sverige till diverse länder. Detta påverkar den svenska nationalekonomin på flera sätt, bl a så förs köpkraft ut ur landet för att konsumeras någon annanstans. Det påverkar också intäkts-kostnadskalkylen för just invandringen, och för att få en heltäckande bild måste givetvis detta bortfall beaktas. Det är dessutom en klar indikation på att bidragen är för stora och att svenska skattebetalare därmed betalar bistånd två gånger.

 
Ingen bild

Nöjd väljare.

24 december 2012 07:03

Tack för en trevlig Jul och Nyårshälsning.
God Jul och Gott Nytt År.
Mats Berndtsson

Oklippt tomtens verkstad här:
http://www.youtube.com/watch?v=Jm_HUhHKWC0

 
Ingen bild

Nöjd väljare.

24 december 2012 07:09

Den oklippta svenska versionen med bättre kvalite´här:
Tomtens verkstad
http://www.youtube.com/watch?v=erqEe49ZwSQ

 
Ingen bild

Ugglan

24 december 2012 07:58

God Jul och Gott nytt år Thoralf!!

 
Ingen bild

atarina

24 december 2012 08:03

En riktigt God Jul önskar jag Dig Thoralf och alla dina läsare.
Du har i särklass den bästa bloggen i Sverige,jag hoppas att antalet läsare växer dag för dag.
Hälsar Ulrika från ett vintrigt och vackert

 
Ingen bild

atarina

24 december 2012 08:03

En riktigt God Jul önskar jag Dig Thoralf och alla dina läsare.
Du har i särklass den bästa bloggen i Sverige,jag hoppas att antalet läsare växer dag för dag.
Hälsar Ulrika från ett vintrigt och vackert

 
Ingen bild

Katarina

24 december 2012 08:08

En riktigt God Jul önskar jag Dig Thoralf och alla Dina läsare.
Du har i särklass den bästa bloggen i Sverige och jag hoppas att antalet läsare växer dag för dag.
Hälsar Katarina från ett vintrigt och vackert Råsunda.





 
Ingen bild

Katarina

24 december 2012 08:11

Ha,ha ta gärna bort ett par av julhälsningarna,det räcker såklart
med bra en.
Hälsar Katarina

 
Svensson

Svensson

24 december 2012 08:43

God Jul Thoralf, du är en klippa :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Magentan

24 december 2012 08:48

God Jul Thoralf från en mycket imponerad och tacksam SD-sympatisör!

God Jul även till alla er som läser den här värdefulla bloggen, skriven av en hederlig och ärlig politiker!

 
Ingen bild

Sven Dacke

24 december 2012 09:03

God Jul Thoralf och andra Sverigevänner på bloggen.

Passar på och skickar några ord från vår "starke" man Bo Frank som befinner sig i Mexiko, ett land vi liknar allt mera.

Sällan som barnen är samlade. Och man fattar knappt vilka kunskaper de tillägnat sig och vilka livserfarenheter som de redan fått. Samtidigt är det bara att erkänna att det finns saker som de behärskar bättre. Fast få ungdomar i Sverige har klassisk kulturell bildning. Är hursomhelst stolt över mina/våra ungdomar.

Vill du veta mera hur en topp moderat tänker . Läs bloggen
http://www.vaxjo.moderat.se/website1/1.0.1.0/4/1/?item=art_art-s1/917

 
Ingen bild

Tony

24 december 2012 09:05

En kandidat till listan över Sveriges sämsta journalist
är absolut den lilla dam på en Norrlands blaska som
framställde Jimmy Åkesson som kackerlacka och tyckte att
han kunde utrotas med giftspruta, tyvärr har jag förträngt
namnet på både tidning och denna lilla uppblåsta dam,
men det hon gjorde var ett riktigt bottennapp.

 
Ingen bild

Medborgaren

24 december 2012 09:14

Det var bättre förr!
Aldrig har den devisen stämt så bra som nu, vi svenskar har påtvingats ett nytt samhälle som är mycket avlägset från det som vi som varit med ett tag, våra föräldrar o förfäder slitit ont för att vidarelämna till kommande generationer svenskar.
Klockan är redan fem över tolv och det måste till rejäla åtgärder för att inte kollapsen blir ett faktum. Annars blir det för oss svenskar att söka asyl i annat land, undrar dock vilket land som erbjuder lika generösa ersättningar för asylanter som Sverige?
Önskar alla svenskar o sverigevänner en riktigt god jul!

 
Ingen bild

Dopp i grytan

24 december 2012 09:44

En riktigt gammaldags jul.
Julkåseri av Erik "Bullen" Berglund:
http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=699&returnurl=http://www.filmarkivet.se/sv/Sok/?q%3djul
God Jul

 
Ingen bild

Göran

24 december 2012 09:48

God Jul Thoralf! Du är min riksdagsman, jag personkryssade dig i valet 2010 och det har jag aldrig ångrat. Trodde aldrig man skulle känna att man hade en "egen" riksdagsman som står för det man sjäv gör till 100%, men så är det med dig Thoralf. Riktar även en God Jul hälsning till alla läsare av bloggen.

 
Ingen bild

SM811

24 december 2012 09:57

Bra arbetat Hanna. Hur var det nu Inger Lilja, kommer du nästa gång när det är fullmäktigemöte erkänna att du hade fel och SD rätt.

 
Ingen bild

SM811

24 december 2012 09:58

God Jul Thoralf och tack för allt intressant som du har skrivit under åren.

 
Ingen bild

Svunna tider

24 december 2012 10:02

Barnatro Lapp-Lisa:
https://www.youtube.com/watch?v=FNppBUEHa_4

Kära Mor Göingeflickorna:
https://www.youtube.com/watch?v=JhGdZ5QNgyc

Hälsa hem till mamma Larry Finnegan:
https://www.youtube.com/watch?v=F_6vJMefwyA

 
Ingen bild

Carl Sjöberg

24 december 2012 10:17

@ Tony

Den lilla kacklande, kackande kackerlackan heter Ida Nilsing och är ledarskribent på Länstidningen Östersund. På Twitter kallar hon sig "Mysrebell". Så värst mycket rebell är hon nog inte, utan kan snarare inordnas under begreppet "bruntungor".

Thoralf och alla läsare önskas en skön och fridfull jul!

 
Ingen bild

tyking10@gmail.com

24 december 2012 10:38

Hej Thoralf.

Jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Med vänlig hälsning Tomas.

 
Ingen bild

Lärare

24 december 2012 10:41

GOD JUL OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR, TILL DIG THORALF!

Tack för din grävande journalistik. Den är obetalbar för oss.
Ser fram mot fler djuplodade artiklar av dig.

 
Ingen bild

Lärare

24 december 2012 10:41

GOD JUL OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR, TILL DIG THORALF!

Tack för din grävande journalistik. Den är obetalbar för oss.
Ser fram mot fler djuplodade artiklar av dig.

 
Ingen bild

Lärare

24 december 2012 10:44

Oj, oj, har inte smakat på glöggen än, blev två tryck ändå.

 
Ingen bild

Helene

24 december 2012 10:54

God Jul och ett stort tack för ditt enorma arbete som kommunpolitiker, riksdagsman och journalist. Även God Jul till alla ni andra på denna fantastiska blogg!

 
Ingen bild

Göran B

24 december 2012 11:03

God jul Thoralf!
Tack för att du finns och jobbar så starkt och bra för Sveriges bästa.
Jag ser att vi börjar få mer och mer framgångar förstååels och tacksamhet. Men mycket mer finns att göra. Paniken har börjat vissa sig hos vissa b l a PK-media mm.
Så det gäller bara att fortsätta att visa fakta och ett bra omdöme så kommer vi att vinna mer och mer......

 
Ingen bild

Larsson

24 december 2012 11:04

God Jul Thoralf!
Unna dig lite ledigt under julen. Du har gjort ett bra jobb under året.

 
Ingen bild

Fiona1177

24 december 2012 11:27

Även jag vill instämma i kören av alla julhälsningar till Dig! Din blogg är den första jag tittar in på under morgonen (tom före tandborstningen!). Många varma julkramar från mig till dig!
Hälsningar Elisabeth

 
Ingen bild

Jonas Nordh

24 december 2012 11:44

God jul allihopa!!

 
Ingen bild

biran

24 december 2012 11:49

Peter Akinder gick till doktorn med en groda på huvudet.
Doktorn- hur var det här då?
Det var bra enda tills jag fick en böld i röva- svarade grodan.

 
Ingen bild

AWSvensson

24 december 2012 11:56

Enligt SVT:s tablå så ska man fira en multikulturell jul något Sarah Dawn Finer lovat eller snarare hotat med. Hur kan en tradionell svensk jul med rötter i kristendomen bli multikulturel,har vi inte fått nog av den varan med rapande Luciamarodörer. Så jag önskar alla en svensk tradionell jul utan bisarra mångkulturella inslag.

 
Ingen bild

Essendon

24 december 2012 11:58

God Jul o. Gott Nytt År Thoralf samt alla skribenter och läsare!
Tackar även Thoralf för arbetet med Sveriges bästa politiska blogg!

 
Ingen bild

Mats

24 december 2012 12:05

God jul och gott nytt år Thoralf.

 
Ingen bild

Ellen

24 december 2012 12:14

Thoralf!
Dina artiklar om kommunalpolitiken i Kalmar är riktiga ögonöppnare för oss som bor längre bort. Politiker i andra kommuner skiljer sig säkerligen inte från hur deras bröder och systrar uppträder/verkar i andra kommuner i landet.
När du ändå är inne på det djupt orättvisa försörjningsstödet till en invandrad ensamstående trebarnsmamma jämfört med vad en svensk trebarnsmamma många gånger tvingas leva på -
Kolla upp hur mycket en invandrad 64-åring får i Aldre Försörjningsstöd (ÄFS) på Försäkringskassan. Ta då med alla bidrag i form av sanslöst reducerade kostnader för mediciner, läkar- och tandläkarvård, bostadsbidrag etc. och jämför med vad en svensk pensionär med garantipension har att röra sig med.

Du är guld värd! Ser fram emot nya insikter från dig under nästa år:

God Jul och Gott Nytt År!

 
Ingen bild

Pär Green

24 december 2012 12:30

Thoralf!

God Jul och Gott Nytt År!
Ser fram emot dig som statsminister 2014!

Häls

Pär

 
Lassekolja

Lassekolja

24 december 2012 13:27

Konstaterar att GP´s ledarskribent Gert Gelotte saknas i Din "nomineringslista". Han har på felaktiga grunder stängt av mig två gånger från rätten att kommentera GP´s Ledar- & Debattsidor. När jag kontaktat honom påstår han felaktigt att jag "skyller allt elände på invandrarna" och liknande floskler. Jag är tvärtom mycket noga med att placera ansvaret för de negativa konsekvenserna av västvärldens mest omfattande och vidlyftiga invandring, där de hör hemma, nämligen hos POLITIKERNA(!), alltså inte hos de enskilda invandrarna. Dom gör bara vad förmodligen både Du Thoralf och jag hade gjort i en jämförbar situation!
(För att åter kunna kommentera i GP har jag tvingats byta signatur och/eller e-postadress!)

http://www.status.st

 
Lassekolja

Lassekolja

24 december 2012 13:29

P.S Ojdå, glömde önska Dig Thoralf EN RIKTIGT GOD OCH VÄLFÖRTJÄNT JUL OCH ETT RIKTIGT, KANSKE ÄNNU BÄTTRE SD-ÅR 2013!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

HM

24 december 2012 14:21

God Jul tillönskas alla vänner till vårt land och Thoralf Alfsson i synnerhet! En rättskaffens och stadig klippa i politiken.

Jag har roat mig att följa Sd över 20 % i risdagsvalet 2014 oddsen hos Unibet. I somras gick de vågat ut med 75 gånger pengarna, efter en tid sänkte de till 60 gånger insatsen för att i oktober sänka till 11 gånger pengarna och nu i dag när jag tittade var oddset återigen sänkt och denna gång till 8 gånger insatsen. Man kan även spela på Sd under 20 % men då får man nöja sig med 1,02 gånger insatsen om det skulle slå in. :-)

Hannes Müller Sd Gotland

 
Ingen bild

Maja Dacke

24 december 2012 14:52

God Jul och Gott Nytt, Thoralf!

Och TACK för allt du gör för Sverige!

 
Ingen bild

Svea

24 december 2012 16:07

God Jul
men glöm inte att ta ur sprinten i skorstenshättan så tomten kan komma ner som han alltid gör till snälla människor.

 
Ingen bild

Lars Rosén SD Kalmar

24 december 2012 16:47

God jul alla.

 
Ingen bild

Trötter

24 december 2012 17:30

God Jul! Tack för en bra blogg som vågar sätta ner foten mot allt dårskap som sker idag.

 
Ingen bild

Nissolf

24 december 2012 18:25

God jul Thoralf, Gubben & Gumman och alla andra vänner av Sverige.

 
Ingen bild

Hulda

24 december 2012 18:30

Jag får självklart som alla andra önska Thoralf och hans närmaste en riktigt God Jul!
Fortsätt ditt tuffa men nödvändiga arbete. Men nu ska du vila ut i soffan och ha det gott!!
Dumheten finns kvar även nästa år. Tyvärr.....

 
Ingen bild

lennart l

24 december 2012 18:47

Jag rättar in mig i ledet och önskar dig Thoralf en God Jul och ett Gott Nytt År.
Din blogg är den bästa reklam SD kan få. Och så till alla belackare som klagar över att det finns så få kvinnor i partiet.
Det må så vara, men vi har de snyggaste :=).

 
Ingen bild

C.H.

24 december 2012 19:44

Börjar bli många år nu Thoralf sen du startade bloggen.Minns du hur jag grattade dig till en riksdagsplats innan valet.Och fick rätt.Jag minns att det var på håret men iallafall.Du har alltid varit bäst.Ja efter Kurt förstårs.Ha det bra och god jul önskar ett av dina största fans.

 
Ingen bild

World Traveller

24 december 2012 19:49

En riktigt God Jul onskar jag Thoralf och alla laesare pa bloggen haer. Har sjalv den minst inspirerade julen jag nagonsin haft, saknar frugan min. tvingas tyvarr tillbringa annu en Jul bland sinnessjuka talibaner. Hoppas innerligt att jag slipper se dom naer jag kommer hem till Sverige.

 
Ingen bild

Essendon

24 december 2012 20:17

@Lassekolja
Då hakar jag på och röstar på G-P:s Gert Gelotte som årets sämsta journalist!
En PK-Papegoja utan substans och mening!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

24 december 2012 20:24

God Jul o Gott Nytt år önskar Gubben o Gumman till alla snälla i hela Sverige, stygga journalister önskar vi ett rejält gallstensanfall.

Samtidigt känns det skönt att ha riktiga vänner som Nissolf när det blåser på den journalistiska toppen

 
Ingen bild

Essendon

24 december 2012 20:37

Hava Gubben o Gumman kommit loss med skägget ur brevlådan?
God Jul på er samt, som sagt, till bloggägaren Thoralf och alles andra bekämpare av PK!

 
Ingen bild

SD forever

24 december 2012 21:26

God Jul Thoralf! Du är bäst! Läst din blogg flera år.

 
Ingen bild

Bruno Liljeholmen-Vekensjö

24 december 2012 23:30

Med tanke på hur hårt de ska arbeta "sen" för att upprätthålla vårt välfärdssamhälle så kan de väl få ha det lite gott nu. Vi får inte glömma att de är här för att rädda oss från den totala krisen. ;) I Helsingborgs Dagblad är där idag ett nytt snyftreportage om nyanlända som bor på Råå Camping.

God Jul

 
Ingen bild

MakingBacon

24 december 2012 23:49

God Jul Thoralf och alla som läser denna bloggen

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x9sKpDSAQ7I

 
Ingen bild

Hulda

25 december 2012 04:52

På Ekot,s (SR) hemsida finns sedan igår en artikel om våra skattepengar.
En vidhängande PDF-fil från Swedbank där ett stapeldiagram med rubriken "Migration" visar på c:a 10 miljarder i kostnad.
Men frågan är vad som finns med i denna enorma summa.

Att alla kostnader inte ingår, kan man vara absolut säker på.
Reaktionen på det exakta beloppet för all invandring, skulle bli så enorm att den summan vågar ingen myndighet publicera...

 
Ingen bild

God Natt Sverige.

25 december 2012 08:16

Redan i dag beräknas invandringen netto, med hänsyn till de inkomster invandrare som arbetar betalar, kosta 60-100 miljarder årligen enligt beräkningar av ekonomerna Ekberg vid Linnéuniversitetet och Tullberg vid Handelshögskolan. Ändå utgår de från siffror från 2006.

http://www.skanskan.se/article/20121222/OPINION/712229981/1007/-/social--inte-nyliberalt-centern?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

 
Ingen bild

OH

25 december 2012 10:42

Vid beräkning av invandringens netto bör hänsyn tas till att det antal Svenskar som saknar arbete borde först haft de arbetstillfällen de är kvalificerade för innan någon utländsk lyckosökare .Kostnaden blir därmed högre för invandringen.

 
Ingen bild

Notarien

25 december 2012 11:06

TV4-nyhet idag: Svenska "soldater" i Syrien hotas. Borde väl istället vara:
"Svenska" soldater...

 
Lassekolja

Lassekolja

25 december 2012 12:27

@Notarien, det är ett bra tag sedan jag slutade ta TV4´s s.k nyheter på fullt allvar. För att alla skall förstå vad jag menar håller TV4 fortfarande på och tjafsar om att Drottning Silvias pappa var medlem i Nazistpartiet. Sett i den tidens perspektiv anser jag att det idag är betydligt mer anmärkningsvärt att vara positiv till ett mångkulturellt Sverige! Ingen kan ju med trovärdighet idag säga att "vi visste inte hur det såg ut i de "utsatta" områdena"! Vem som "satt ut" dom vet vi alltför väl!

@Esendon, betr. Gert Gelotte, hans ledarstick, krönikor och debattinlägg går numera aldrig att kommentera. Bekvämt för honom men inte särskilt rakryggat och demokratiskt men framför allt väldigt nonchalant mot GP´s läsare!

http://www.status.st

 
Ingen bild

God Natt Sverige.

25 december 2012 12:36

Läsförståelsen sjunker hos svenska fjärdeklassare.
I nian läser svenska elever ännu sämre och Skolverket är oroat

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/lasforstaelsen-sjunker-hos-svenska-elever-2253740

 
Ingen bild

Ludvig

25 december 2012 13:03

Tack för upplysningen om hur vi betalar dem som kommer hit och inte arbetat en dag i Sverige. Det är skillnad på folk och folk. Det finns sådana som byggt upp vårt land och har betydligt sämre betalt. Det är fy skam.
God fortsättning på Julen!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

25 december 2012 14:43

God Jul på dej Essedon : Har du kommit loss på Larmtorget någon gång ?

 
Ingen bild

Essendon

25 december 2012 16:58

@Gubben o Gumman
Yes box!

========
Skandal!
Reinfeldt ljuger om illegala invandrare!
http://www.friatider.se/reinfeldt-ljog-i-sydsvenskan-lovar-gratis-skolgang-at-illegala

 
Ingen bild

Nalle

31 december 2012 10:42

Jag undrar om Inger Lilja och hennes gelikar verkligen inte vet hur siffrorna ser ut, eller om de bara helt enkelt försöker köra sina lögner så länge det går?

Efter ovanstående tidningsartikel bör det första alternativet vara uteslutet.

Intressant att se dessa siffror i tryck i traditionella media, jag trodde aldrig att det skulle hända. Hade chefredaktören semester månntro?

 
Ingen bild

SM811

31 december 2012 16:30

Gott Nytt År Thoralf och alla SD.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards