thoralf

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

RING P1 INTE BARA REGISTRERAR

Av Thoralf Alfsson - 23 december 2012 01:09

 


De uppgifter jag tar upp i detta mycket långa blogginlägg tyder på att Sveriges Radio inte bara registrerar inringare till Ring P1 utan att man även har ett system som blockerar vissa telefonnummer från att komma fram. Det finns ju ingen anledning att registrera inringare om man inte använder dessa uppgifter till något.


Ett system som skickar alla ”oönskade inringare” till en telefonsvarare. Frågan är hur många som känner till detta på Sveriges Radio? Erica Hedin kan knappast vara ovetande. Har registret även används av andra program?


Ovanstående bildbevis av åsiktsregistrering kommer från 2009.


Erica Hedin som är projektledare för Ring P1 har varit i blåsväder tidigare. På våren 2008 fick hon lämna sin tjänst som kanalchef på Radio Kronoberg. Även denna gång hade hon gått utanför regelverket och ville bli ”ambassadör” hos den nya Landshövdingen i Kronoberg samtidigt som hon var kanalchef.


”– Vi för diskussioner med Erica om hennes framtid, och startar samtidigt rekryteringen av en ny kanalchef till Kronoberg. Jag hoppas att det kan vara klart till sommaren, men inser att det kan dröja till efter semestrarna, säger Björn Löfdahl, programdirektör.”


Hennes framtid blev då mångfaldsstrateg hos Sveriges Radio. Låter i mina öron som en tjänst som skapats för Erica Hedin. Sveriges Radio tar uppenbarligen hand om de sina oavsett vilka snedsteg de tar.


Att Erica Hedin sedan blev projektledare för Ring P1 var ingen som slump. Hon var chef för Ring P1 mellan 2003 och 2006, innan hon började på Radio Kronoberg.


Med stor sannolikhet var det hon som initierade den skriftliga registreringen för 7 år sedan. Jag är dessutom övertygad om att denna registrering utvecklats sedan 2006. Det är inte något nytt som inträffat i november 2012 som Sveriges Radio försöker påskina.


Brevet som Erica Hedin skrivit ser jag snarare som ett försök att få alla redaktioner att acceptera den nya och utökade registreringen. Läs hela brevet.


Idag ringde Bernt Grönblad till mig och berättade om hans ”problem” med Ring P1. Bernts problem började efter att han kommit fram till Täppas den 21 maj 2012.


Bernt Grönblad är Sverigedemokrat och ordförande för SD i Norrtelje och även gruppledare i kommunfullmäktige för SD.


Lyssna till Bernt Grönblad i Ring P1 från den 21 maj. Han kommer in efter ca 9 minuter av programmet.


<br" alt="" />uality':'high','flashvars':'playlist=http%3a%2f%2fsverigesradio.se%2fapi%2fradio%2fradio.aspx%3ftype%3ddb%26id%3d3943647%26codingformat%3d.mp3%26metafile%3dasx%26preview%3ddb%26isembedplayer%3dtrue&flashSmal=true','pluginurl':'http://get.adobe.com/se/flashplayer/','src':'http://sverigesradio.se/api/flash/player_embed.swf?8'},'name':'flash','object_html':'Lyssna: Ring P1 20120521 0920','hspace':null,'vspace':null,'align':null,'bgc
olor':null}">


Man kan knappast säga att Bernt Grönblad är rasistisk, högljudd, aggressiv eller på något annat sätt uppträder ohyfsat. Men när Bernt säger att han är Sverigedemokrat kan man höra att Täppas börjar syssla med något annat i bakgrunden och börjar sedan dumma sig och avslutar samtalet med sitt ”hej hej”.


Efter detta samtal blev det omöjligt för Bernt att komma fram till Ring P1. Efter flera månaders försök skrev Bernt Grönblad mejl till Erica Hedin. Bernt Grönblad har gjort detta på ett föredömligt sätt och jag gillar hans mycket lugna och vårdade språk.


Här kommer hela mejlkonversationen som började två månader innan DN:s avslöjande.

Läs och begrunda bemötandet från Sveriges Radio.


From: "Bernt Grönblad" <bernt.gronblad@telia.com>
Date: Tue, Oct 16, 2012 2:07 pm
Subject: Fråga
To: "Erica Hedin" <erica.hedin@sr.se
>


Hej Erica!

 

Jag ringde Dig igår, men vi fick tyvärr ingen kontakt.

 

Jag har medverkat några gånger i programmet, vilket har varit mycket trevligt. Jag lyssnar nästan varje förmiddag; tråkigt bara att tiden har förkortats till 30 minuter, när det skulle ha varit önskvärt med 60 minuter. P1 morgon har ju då sänt i tre timmar (!)

 

Jag har en fråga som Ni på Ring p1 behöver utreda:

 

Sedan juni/juli har Ni, när jag har ringt från nedanstående telefonnr och senare också från ett telefonnummer knutet till Norrtälje kommun, alltid svarat på en telefonsvarare:

"Välkommen till Sveriges Radio och ring p1. Just nu är det många som ringer och Ditt samtal kan inte kopplas fram. Försök igen senare."

 

Det skulle inte vara så konstigt om det svarades så i bland, om det inte hade varit så att jag har ringt dag som natt; alltid samma svar. Runt 100 gånger har jag försökt, efter att jag förstod att upplysningen inte kunde vara sann. När jag strax därpå använder en tredje telefon har jag alltid kommit till den telefonsvararen som spelar in (när programmet inte sänds).

 

Först trodde jag att det handlade om censur, med det verkar långsökt när det inte aldrig heller går att komma fram på det kommunala numret. När jag däremot ringer från min granne, så går det alltid hur bra som helst.

 

Så min fråga är: Vad har hänt? Bugg i systemet som gör att vissa nummerserien inte kan kopplas? Kan Du be någon tekniker förklara vad som är fel?

 

Tacksam för svar!

 

Med vänliga hälsningar

 

Bernt Grönblad

 

Erica Hedin svarade ganska raskt på Bernts mejl.


Från: erica.hedin@sverigesradio.se
Datum: 2012-10-16 14:56
Till: "bernt.gronblad@telia.com"<bernt.gronblad@telia.com>
Ärende: Re: Fråga


Tack för mail och ursäkta att jag inte hörde av mig som jag lovade och planerade. Men det föll bort igår. Verkligen märkligt det du beskriver. Har aldrig hört talas om något liknande. Ska kolla upp. Vilket nummer ( som du ringer från ) ledde till vilket resultat ? Kan du ange det tydligt. Hälsningar Erica Hedin


Sent from my HTC


Skriver Erica Hedin sanningen? Eller vet hon mycket väl varför Bernt inte kommer fram till Ring P1. Varför är hon så angelägen om att få telefonnumren det gäller.


Från: bernt.gronblad@telia.com
Datum: 2012-10-16 16:06
Till: <erica.hedin@sverigesradio.se>
Ärende: Sv: Re: Fråga

 

Jag har provat med flera olika telefonnummer. Alla beter sig som de skall, utom 0175/XXXXX (mitt) och 0176/XXXXXX (Norrtälje kommun). Dessa nummer har inget inbördes sammanhang; det var bara en slump att jag fick för mig att prova att ringa från kommunen också.

 

Det är alltså på ovanstående nummer som det alltid, dag som natt, svaras:

"Välkommen till Sveriges Radio och ring p1. Just nu är det många som ringer och Ditt samtal kan inte kopplas fram. Försök igen senare."

 

Jag har kollat med Telia; de säger att de inte har lagt in några spärrar.

 

Hälsningar 

Bernt Grönblad

 

Sedan blev det helt tyst från Erica Hedin. Inget svar! Var hon nöjd med att få veta vilka telefonnummer som det gällde. Efter en dryg månad skickar Bernt ett nytt mejl.


 

Från: Bernt Grönblad [mailto:bernt.gronblad@telia.com]
Skickat: den 21 november 2012 10:02
Till: Erica Hedin
Ämne: Fråga

 

Hej!

 

Jag undrar hur det går med nedanstående? Det är fortfarande likadant!

 

Det här uppstod i maj/juni, efter att jag hade talat med Täppas Fogelberg.

 

Jag vill ju naturligtvis veta vad som är fel.

 

Med vänliga hälsningar

Bernt Grönblad

 

Nu svarar Erica Hedin följande.


Från: erica.hedin@sverigesradio.se
Datum: 2012-11-21 14:50
Till: "Bernt Grönblad"<bernt.gronblad@telia.com>
Ärende: SV: Fråga

Hej Bernt,

 

Jag beklagar men jag har verkligen ingen förklaring till det fenomen du beskriver. Jag föreslår att du prövar att ringa från respektive nummer igen

för att se om du får samma resultat. Kanske har du haft otur när du ringt bandspelaren och hamnat i skarven mellan olika omkopplingar av systemet ?

 

hälsningar

 

Erica Hedin

Ring P1

 

Kan den ansvariga för Ring P1 ljuga så flagrant? Bernt Grönblad ger sig dock inte så enkelt. Utan han skriver ett nytt mejl till Erica Hedin.

 

Från: bernt.gronblad@telia.com
Datum: 2012-11-23 07:56
Till: <erica.hedin@sverigesradio.se>
Ärende: Blockering

 

Hej Erica!

 

Som jag skrev är det fortfarande likadant; jag har provat upprepade gånger under de senare dygnen - dag som natt - alltjämt med samma resultat på mitt nummer, men inte på andra.

 

Ett tekniskt fel måste rimligen ligga hos Er, och inte hos Telia, eftersom jag kommer till Er inspelade röst som hela tiden säger det som har beskrivit nedan.

Jag har några gånger medverkat i programmet. Har jag sagt något tokigt? Jag Vill i så fall veta det; vad som är fel.

 

Om det inte är något tekniskt fel, ligger det ju nära till att det faktiskt är frågan om någon typ av censur, att Ni på något sätt kan blockera icke önskvärda nummer. Det är väl inte så otänkbart att tro att det ofta ringer mycket otrevliga personer till växeln. Det är därför jag undrar om jag har gjort något fel, när jag varit med i sändningar tidigare? Jag kan ju inte annars förstå vad det är; jag är inte otrevlig.

 

Det är oerhört viktigt att det gås till botten med vad det här handlar om; det är helt enkelt en demokratifråga. Jag vill givetvis att Du tar upp problemet med tekniker som förstår sig på Ert växeldatasystem och att Du meddelar mig resultatet.

 

Hälsningar

Bernt Grönblad


Som alla kan se börjar nu Bernt Grönblad dra sina egna slutsatser. Han litar inte längre på Erica Hedin! Bernt Grönblad får heller inget svar på sitt sista mejl till Erica Hedin. Något som talar sitt eget språk.

 

När sedan Dagens Nyheter avslöjar Ring P1:s registreringar i fredags börjar Bernt Grönblad skicka mejl med hela mejlkonversationen till följande.

 

Magnus Thoren, Ekot P1

Björn Löfdahl, Sveriges Radio, programdirektör

Datainspektionen

Mattias Carlsson, Dagens Nyheter

 

Tystnaden har varit nästan total från dessa personer. Men datainspektionen kan ha uppfattat Bernt Mejl som en anmälan av Sveriges Radio. En anmälan som skall bli mycket intressant att följa.


Min tolkning av detta är att Ring P1 har ett system installerat i sin telefonväxel som gör det möjligt att selektera ut samtal som inte är ”önskvärda”. Ett system som jag tar för givet att alla programledare och ansvariga är väl förtrogna med. Även den röde och skenhelige Täppas Fogelberg.


&thinsp;Jag tycker att åsiktsregistrering är helt väsensskilt från det öppna och demokratiska samhälle som Sveriges Radio verkar i och är en del av. När vi sänder från Sundsvall så tillämpar vi inte åsiktsregistrering, säger programledaren och ”Ring P&thinsp;1”profilen Täppas Fogelberg.”


Vad kallar Täppas det att utesluta människor på grund av sin politiska tillhörighet? I min värld är det åsiktsregistrering av värsta sorten.


Nu kommer det givetvis inte gå att bevisa något av detta. Sveriges Radio ägnar sig säkert redan åt att sopa igen spåren.


UPPDATERING!


Bernt Grönblad har skrivit en kommentar som innebär att Ring P1 framstår som än mer obehagligt. Enligt Bernt förefaller det som att RingP1 kan avkoda nummret för de som ringer med dolt nummer. Vilket tyder på ett samarbete med operatören. Gissningsvis Telia. Telia har ju enligt media erfarenhet av detta i ett antal diktaturer öster ut! Så varför inte även i Sverige. Läs Bernts kommetar.


"Bernt Grönblad

Söndag 23 dec 12:02

MYCKET BRA redigering av materialet! Bara ett förtydligande som inte riktigt framgår av korrespondensen som jag skickade till Thoralf.

Jag har faktiskt kommit fram och medverkat i programmet tre gånger efter att två av mina telefonnummer blev blockerade från att ringa 099-510 10. Jag har ringt från en mobil med ett oregistrerat kontantkort och med skyddat nummer. Till slussen har jag uppgivit, förutom rätt namn, ett av de blockerade numren, som de sedan har ringt upp på. Blockaden förefaller således vara lagd så att det går att ringa FRÅN SR:s ring p1. Jag skall också säga att alltid, både när jag kom fram på de nummer som nu inte fungerar och när jag har försökt att senare använda dem, använt mig av skyddat nummer, d v s slog #31# först, så Ring p1 torde likt SOS, ha någon form av avkodningsutrustning.

Att jag kommit fram, efter blockaden, skulle ju också delvis kunna förklaras med att alla redaktionsorter säger sig inte ha använt registreringssystemet i sin helhet. Man skulle således inte ha sökt på mitt namn. Blockaden har emellertid alltid funnits, oavsett varifrån programmet har sänts.

Jag ville först inte tro att det är en medveten blockad i censurerande syfte, utan ett tekniskt missöde, men eftersom Erica Hedin har haft drygt två månader på sig att i så fall åtgärda det, tycks det vara fråga om förhandscensur av ett mycket raffinerat och utstuderat slag, som i förstone kan vara svårt att upptäcka.

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR 2013 önskar jag Thoralf och alla läsare."

 
 
Ingen bild

Bertil

23 december 2012 02:28

Utifrån händelseförloppet är det svårt att se vad det annars skulle kunna vara. Vad är oddsen för att aldrig komma fram med sin egen telefon men alltid med någons annan?

Rent ut sagt skrämmande om detta stämmer, var drar man gränserna egentligen inom SR?

 
Ingen bild

w-son

23 december 2012 03:21

Tack Thoralf för ett intressant inlägg.
Tyvärr måste jag erkänna att snart sagt ingenting längre förvånar mig när det gäller svensk medias politiska åsiktsmaktutövning och manipulering. Jag var tidigare en trogen P1 lyssnare, sedan mycket lång tid dessutom, men har nu helt slutat lyssna på P1 då deras propaganda och pekpinnar står mig långt upp i halsen. Jag lyssnar nu bara på enstaka program som fortfarande, skall tilläggas, håller någotsånär god kvalité.

 
Ingen bild

World Traveller

23 december 2012 05:48

Tack for allt ditt goda arbete Thoralf. Du ar vaerd en medalj.

God Jul till dig och din familj

 
Ingen bild

End

23 december 2012 05:49

Är Thoralf den ende nu levande svensk som kan komma med intressanta nyheter?

Det här dumhetsspelandet (Erica).

 
Ingen bild

Essendon

23 december 2012 07:01

O.T
"Herman Lindqvist totalsågar nya Sverige"
http://www.friatider.se/herman-lindqvist-totalsagar-nya-sverige

Överlever den politiska korrektheten (PK) 2013? Sannolikt INTE!

 
Ingen bild

End

23 december 2012 07:57

Om man väljer det snälla, artiga sättet att uttrycka sig, vilket Bernt gjorde i det här fallet, så svarar Erica med att utnyttja det utrymme för finteri som denna snällhet öppnar för (dvs bete sig på ett sådant sätt att snällheten i efterhand kan framstå som vekhet).
Om Bernt istället hade valt att skydda sig mot detta, inte särskilt överraskande, finteri genom att föregripa det, så hade Erica genast kunnat avfärda honom med hänvisning till hans "typiska Sverigedemokratiska ohyfs".

 
Svensson

Svensson

23 december 2012 07:59

Lägg ner P1 med omedelbar verkan, vi ska inte ha DDR fasoner i Sverige.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

mullis

23 december 2012 08:08

förr lyssnade jag ofta på RingP1, men jag fick nog, det värsta är att jag lyssnar överhuvudtaget inte på SR längre, jag litar inte på dom, ska det vara så, ska verkligen vänserfolk få ta hela publicserviceradion, det är egentligen helt otroligt, jag lyssnar på radio från utlandet, BBC, och en del från USA, det värsta är att SVT är väl på gång åt samma håll, känns inte bra.

 
Ingen bild

SD påverkar.

23 december 2012 08:23

Regeringen bär skulden till Sverigedemokraternas uppgång. Det säger S-ledaren Stefan Löfven.
gårdagens DN/Ipsos fick Socialdemokraterna 33,1 procent, en nivå som Stefan Löfven inte är nöjd med.
– Det är klart att vi ska högre än så. Och Sverigedemokraterna är för stora. Vi har ett hårt arbete framför oss, säger han efter snart ett år som partiledare.

Men hur ska du stoppa väljar­flykten från S till SD?
– Det är att fokusera på jobb. Vi måste vara mycket tydligare med att det ska finnas möjligheter för jobb, utbildning och en social trygghet för alla människor.
http://www.dn.se/nyheter/politik/lofven-okade-klyftor-grund-for-sd-framgang

 
Ingen bild

Nicklas

23 december 2012 08:37

Skrämmande men dessvärre knappast förvånande!

Dock föredömligt formulerade mail av Bernt Grönblad. Formulerar man sig som Bernt kan man åtminstone knappast bli avfärdad som "näthatare". Fast det kanske man förvisso blir ändå i och med att man hyser icke-korrekta åsikter om vissa frågor....

Nåväl, God Jul till Thoralf, Bernt och alla andra sverigevänner!

 
Ingen bild

World Traveller

23 december 2012 08:47

@ Mullis

BBC ar likadana som SR. Aven CNN koer i samma spar. Brittiska Skynews ar nagra fa grader battre (jag har traffat nagra riktiga pucko fran bade Sky och BBC). Det ar uppriktigt sagt svaart att hitta en bra och tillforlitlig tv-kanal om man vill titta pa nyheter. Det baesta ar att titta pa flera olika saa kan man bilda sig en uppfattning om vad som haender haer i vaar varld.

 
Ingen bild

Mattias

23 december 2012 08:48

Och informationen har säkert även vidarebefordrats till EXPO. Det enda som skiljer Sverige från DDR är att regimen där ändå var rätt ärlig med vad den gjorde. En inringare med olämpliga åsikter i DDR hade inte bara hamnat i ett register, han/hon hade blivit uppsökt av Stasi, utfrågad och fått höra ett och annat. Därefter hade telefonen garanterad varit avlyssnad. Om vederbörande vägrat att rätta sig in i ledet hade detta kunnat resultera i utreseförbud, avsked från jobbet, förstörda karriärmöjligheter, arrestering och förhör hos stasi och så vidare...

I Sverige använder makten mer subtila metoder som t.ex åsiktsregistrering i det fördolda, mobbning och utfrysning. Men resultatet är ungefär det samma.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

23 december 2012 08:49

Lysande Thoralf och lysande Bernt Grönblad! Det är sådant grävande arbete "journalister" på tidningsredaktioner borde syssla med istället för att bara koncentrera sig på att misskreditera Sverigedemokraterna!

God Jul till Thoralf och alla som läser bloggen!

http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Hacke

23 december 2012 09:37

Den unikt homogena mediesituationen vi har i Sverige leder till alltmer groteska former av åsiktsstyrning och uppfostringsjournalistik som inte står renodlade diktaturer efter.
Detta är ett exempel på den fartblindhet som drabbar ett ryggdunkande konsensusetablissemang som helt tappat fotfästet när det gäller uppfattningen om grundläggande demokratiska och yttrandefrihetsmässiga principer.
Jag vill dessbättre tro att den sista Sovjetstaten Sverige nu sjunger på sista versen. När det väl vänder har vi lärt av historien att det går fort.
Tack än en gång Thoralf för gedigen information till folket.

 
Ingen bild

s-e karlsson

23 december 2012 09:43

Stefan Löfven bör nog fokusera på att minska invandringen om hans parti ska vara med och blåsa i trumpeten ! Minska invandringen och det blir fler jobb till svenska arbetslösa , släng tyckasyndomalla manteln! Sverige kan omöjligt vara socialbyrå för världens alla nödlidande , till slut får vi lida nöd själva !

 
Ingen bild

Hulda

23 december 2012 09:48

I den bästa av världar tar nu Expressen, Aftonbladet, andra tidningar, Tv4, SVT och SR tag i detta och "avslöjar oegentligheterna".
För vi kan vara 110% säkra på att de läser inläggen av Thoralf här. Troligen också iaf. de första tio kommentarerna.

Men frågan är om vi lever " i den bästa av världar".....????
"Om sanningen ska fram" gällde förut en kvällstidning. Nu gäller Thoralf!
Ett stort tack och en önskan om en riktigt God Jul till Bernt Grönblad!

 
Ingen bild

Nyfiken

23 december 2012 09:58

Jag saknar en mediacreeper här på bloggen.
http://wordpress.org/extend/plugins/mediacreeper/

 
Stefan K

Stefan K

23 december 2012 10:19

Jag minns när Björn Rosengren försynt viskade orden om "Norge som Europas sista Sovjetstat". Hmmm, jag undrar ja.
Till er alla från oss på Petterssons
http://petterssonsblogg.se/2012/12/23/god-jul-3/julkort/

http://petterssonorg.wordpress.com

 
Ingen bild

Fale Bure

23 december 2012 11:59



. .GÅ UT MED DETTA INTERNATIONELLT. !!!

Det är nämligen o e r h ö r angeläget för resten av världen att få veta att det åter finns ett land som DDR.
2012 Finns ett land, förrutom Nord Korea I EUROPA dessutom. Vars "Public-Serivce" systematiskt ägnar sig år åsiktsregistrering!
Det här är helt sensationellt. Världen måste få veta det här -Det kommer bli krigsrubriker.

 
Ingen bild

Bernt Grönblad

23 december 2012 12:02

MYCKET BRA redigering av materialet! Bara ett förtydligande som inte riktigt framgår av korrespondensen som jag skickade till Thoralf.

Jag har faktiskt kommit fram och medverkat i programmet tre gånger efter att två av mina telefonnummer blev blockerade från att ringa 099-510 10. Jag har ringt från en mobil med ett oregistrerat kontantkort och med skyddat nummer. Till slussen har jag uppgivit, förutom rätt namn, ett av de blockerade numren, som de sedan har ringt upp på. Blockaden förefaller således vara lagd så att det går att ringa FRÅN SR:s ring p1. Jag skall också säga att alltid, både när jag kom fram på de nummer som nu inte fungerar och när jag har försökt att senare använda dem, använt mig av skyddat nummer, d v s slog #31# först, så Ring p1 torde likt SOS, ha någon form av avkodningsutrustning.

Att jag kommit fram, efter blockaden, skulle ju också delvis kunna förklaras med att alla redaktionsorter säger sig inte ha använt registreringssystemet i sin helhet. Man skulle således inte ha sökt på mitt namn. Blockaden har emellertid alltid funnits, oavsett varifrån programmet har sänts.

Jag ville först inte tro att det är en medveten blockad i censurerande syfte, utan ett tekniskt missöde, men eftersom Erica Hedin har haft drygt två månader på sig att i så fall åtgärda det, tycks det vara fråga om förhandscensur av ett mycket raffinerat och utstuderat slag, som i förstone kan vara svårt att upptäcka.

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR 2013 önskar jag Thoralf och alla läsare.

 
Ingen bild

Thoralf A

23 december 2012 12:40

Tack Bernt för ytterligare upplysningar.

Intressant att Ring P1 har något program som plockar bort möjligheten att använda dolt nummer. Det tyder på ett samarbete med operatören, förmodligen Telia.

Men Telia har ju erfarenhet av att hjälpa diktaurer!

 
Ingen bild

sarak

23 december 2012 12:51

Tack Bernt G och Thoralf. Det är ju ungefär som man trodde fast lite värre

 
Ingen bild

Sven Dacke

23 december 2012 12:52

Ring P1 skandalen är bara en liten krusning på vad makthavare i den senaste DDR staten sverige har för att övervaka folket ( oss)

Här kommer några länkar till avslöjanden i länder utanför Sverige, men vem är så blåögd att inte samma kan ske i Sverige av Svenska företag.

SVENSKA BOLAG I ODEMOKRATISKA LÄNDER
Vitryska regimkritiker vågar inte ta med mobiler på möten
Publicerad 2012-04-26 08:50

http://www.dn.se/nyheter/varlden/vitryska-regimkritiker-vagar-inte-ta-med-mobiler-pa-moten

KGB använder Ericssons teknik
Publicerad 2012-04-23 11:28
http://www.dn.se/ekonomi/kgb-anvander-ericssons-teknik

SVENSKA BOLAG I ODEMOKRATISKA LÄNDER
Aktivister spårades via mobilerna
Publicerad 2012-04-18 06:00

http://www.dn.se/ekonomi/aktivister-sparades-via-mobilerna

God Jul Sverige, eller vad som finns kvar av Sverige

 
Ingen bild

Hulda

23 december 2012 13:06

Jaha, vi inte i DDR, utan i SDR.

När man nu läser Bernt Grönblad,s inlägg 12:02, blir man ännu mera förfärad.
Att SOS/112 har möjlighet att avkoda telefonnummer är för mig självklart. Även deras möjlighet till positionering, ställer jag mig positiv till, då det gäller att rädda liv och egendom.

Men har Sveriges Radio detta system eller delar av det - då är vi illa ute.....

Vågar man ringa Ring P1 hädanefter? Vågar man ens skicka e-mail eller SMS,a?

 
Ingen bild

von Moltke

23 december 2012 13:14

Databasen har motiverats med att man vill säkerställa en allsidig debatt genom att notera vilka åsikter som framförs och vilka ämnen som debatteras. För att uppnå detta syfte så behöver man naturligtvis inte registrera vem som har en åsikt och inte heller kontaktuppgifter så som telefonnummer. Självklart finns det ett helt annat syfte bakom databasen.

 
Ingen bild

Bernt Grönblad

23 december 2012 13:18

Kommentar till signaturen Huldas inlägg kl 13.06: Visst! Det är naturligtvis självklart även för mig att SOS skall kunna se alla uppringandes telefonnummer och position.

 
Ingen bild

Hulda

23 december 2012 13:53

Bernt Grönblad...
När jag tänker efter, tror jag att Väsgötaslättens Curt Linusson fick använda sig av ett annat namn och telefonnummer för några år sedan. Efter en stund in i samtalet avslöjade han sitt rätta namn, om inte mitt minne sviker mig..

Han var säkert spärrad för medverkan under eget namn och telefonnummer.
Jag försvarar inte hans åsikter, men däremot hans och andras rätt att få framföra dem utan att bli stoppad av en nummerspärr....

Julstädar nära datorn...

 
Ingen bild

Runbj

23 december 2012 13:59

I november skärpte Ring P1 sina "regler" för anteckningar till att omfatta också politiska åsikter.
Samtdigt som drevet mot SD startade. En tillfällighet???

 
Ingen bild

RobertSt2

23 december 2012 14:08

Självkart att de har pejl på vem som ringer in, och kopplar bort vissa nummer. Nästa steg blir väl att röstigenkänna folk elektroniskt, sen spelar det ingen roll varifrån de ringer. Tekniken går frammåt vet ni!

 
Ingen bild

Morningstar

23 december 2012 14:10

Jag har inte lyssnat på SR på flera år. Stod inte ut längre med deras politiska korrekthet, infantilitet och urusla musikläggning. Sedan dess har det blivit DR för hela slanten. Mycket trevligare stämning på andra sidan sundet och trevligare musik. Därifrån blir det även mer lite äldre musik från 60-talet och framåt. Inte lika mycket mångkulturell musik heller för den delen om man med det menar hiphop, rap och musik på väldigt udda språk. Plus att det dyker upp svenska artister också då en hel del är populära över där och ibland covers på kända svenska låtar och även duetter mellan svenska och danska artister. Dom enda danska artister jag kan minnas innan jag slutade med SR var Alphabeat, Rasmus Seebach och kanske Aqua nån gång. Finns det nån oskriven lag på SR att spela så lite dansk musik som möjligt för att dom är ett "pissland" och "rasister"? Efter detta avslöjande skulle jag inte bli förvånad det minsta.

 
Ingen bild

Nalli

23 december 2012 14:14

God Jul och ett Gott Nytt år på dig Thoralf Alfsson och tack för allt jobb som Du lägger ner på Moder Svea och oss.

Icke att förglömma Dig Bernt Grönblad, Tack.

 
Ingen bild

Sven Dacke

23 december 2012 14:26

Undrar om företag som Expo och Interaktiv säkerhet har med sina smutsiga fingrar i Julgröten på Sveriges Radio

http://interaktivsakerhet.se/Default.aspx?tag=mediaCompanies

Och någon gång kommer någon person som lyckats för dåligt i löneförhandligarna eller blivit utkvoterad av Nysvenskar att kvittra som en kanariefågel, frågan är bara när det sker

 
Ingen bild

Maja Dacke

23 december 2012 14:29

GOD JUL och ett BÄTTRE NYTT ÅR till dig, Thoralf, och alla dina läsare!

En gång i tiden kunde man ta sig ett järn (kanske ett halvrör t o m) och ge järnet i sitt arbete - vågar man det idag?

Å andra sidan behöver de flesta unga tjejer lite extra järn för blodets skull. (Nässlor är t ex bra - eller järnkraft från hälsokosten.)

Järn är alltså något positivt, ska alla veta,
skriver hon som en gång i forntiden var en liten 'bäbba'.

Hutt på er, tomtegubbar och -gummor!

 
Ingen bild

Tony

23 december 2012 14:29

DDR och STASI finns kvar, fast bara i Sverige,
och här under beteckningen SR och EXPO.
GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR TILL ALLA SVERIGEVÄNNER.

 
Ingen bild

Pelle

23 december 2012 14:54

God Jul Thoralf! Vilken chock det är för mig att läsa om åsiktsregistreringen. De som inte passar in i det politiskt korrekta blockeras helt enkelt från att komma fram.
Jag trodde ändå i min naivitet att där går gränsen, men ack så jag bedrog mig. Fy f-n va vidrigt.

 
Ingen bild

Hacke

23 december 2012 15:04

@ Runbj

Nej, det är sannolikt ingen tillfällighet.
Här måste det ha gått ut ett dekret från centralt håll till hela konsensusmedia om att släppa alla spärrar i förföljelsearbetet fram till september 2012.
När t o m den traditionella veckotidningsbranschen ansluter i leden förstår man att det är något extraordinärt på gång.

 
Ingen bild

s-e karlsson

23 december 2012 15:50

Hej tomtegubbar slå i glasen ,kuckelimuck , God-Jul och Gott-Nytt år
till Thoralf och alla andra trevliga människor på denna blogg !
Mvh S-E Karlsson .

 
Ingen bild

Lars-Inge

23 december 2012 15:56

Beträffande nummerpresentatör och motsvarande utrustning.

Om nu P1 får upp alla telefonnummer som ringer på en nummerpresentatör alternativt använder sig av en utrustning som automatiskt tar emot och jämför med inlagda data för vad som gäller för det aktuella telefonnumret, är det utan tvekan så att det är Telia som ansvarar för att detta skall kunna ske och är i så fall "insyltad upp till öronen".

Detta innebär att P1 automatiskt får uppgifter om vilket nummer som det rings ifrån och detta gäller då samtliga abonnenter i Sverige, även de som har skyddat telefonnummer eller använder #31# innan man slår numret till P1. Om det nu skulle vara så, är detta en jätteskandal och vad man kan förvänta sig i en diktatur.

 
Ingen bild

Medborgaren

23 december 2012 16:01

Givetvis återbetalas ockerskatten som Radiotjänst pungslår oss på årligen, för alla som inte får deltaga i programmen, eller?
Skrämmande med denna åsiktsregistrering som radiolakejerna ägnar sig åt, hårt straff emotses för oduglingarna!
God jul med mycke skinka o glögg till alla sverigevänner! SverigesRadiomurvlar kan gott snöa in på någon vinterfest o käka hallal!

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

23 december 2012 16:19

Behovet av internationella valobservatörer inför valet 2014 framstår nu som akut!

 
Ingen bild

Bernt Grönblad

23 december 2012 16:24

När jag nu i skrivande stund slår #31#09951010, från min
hemtelefon, säger en inspelad röst: "Välkommen till Sveriges Radio och ring p1. Just nu är det många som ringer och Ditt samtal kan inte kopplas fram. Försök igen senare."

Just nu ringer jag från en mobil, med "dölj nummer" som standard i inställningarna. Efter "Välkommen till Sveriges Radio och ring p1" Sedan hör jag Tomas Tengbys sonora stämma som uppmanar att tala in ett inlägg.

Detta har pågått sedan åtminstone juni/juli 2012. Kanske kan det vara så att micklandet med telefonnumren har gjorts på ett sätt som är svårt att återställa. Något fuffens är det! Det skall bli intressant att se vilken dag blockaden hävs. Får kolla varje dag;-)

 
Ingen bild

vmm

23 december 2012 16:26

Jag minns ett samtal till RingP1 som jag har för mig inträffade för ca fyra-fem år sedan. Täppas var programledare. Så fort personen börjat prata så sa Täppas "Men är det inte NN som ringer?". Personen sa "jo, men det spelar ingen roll, jag vill prata om...". Och Täppas sa "men du får ju inte ringa hit. Hur kom du genom slussen?". "Men jag vill inte prata om det utan..." - "tack, hej då". Ungefär så. Det är inga direkta citat utan som jag kommer ihåg det. Samtalet var lite längre än så här men ändå väldigt kort. Helt klart så var det en person som var "bannad" från RingP1 som tydligen slunkit igenom. Så någon slags lista på bannade personer har dom haft i flera år. Märkligt att Täppas nu verkar vara helt ovetande om detta. Har han glömt? Eller ljuger han?

Jag har retat mig på detta när RingP1 säger storsint i reklamen för det egna programmet att hit får man ringa och prata om vad man vill. Skulle inte tro det, va...

Undrar om det på något sätt går att rota fram det där samtalet från RingP1. Jag har inte kollat i deras öppna arkiv, men jag skulle bli förvånad om inte allt som sänds sparas på något sätt (det är ingen konspiratorisk tanke om åsiktsregistrering utan förmodligen helt normalt att radiokanaler sparar allt dom sänt). Undrar om man kan begära ut den ljudfilen från SR? Är det public service eller "public service"?

 
Ingen bild

Hulda

23 december 2012 16:27

Edward Ulfertz...
Ja, behovet har inte blivit mindre efter denna skandal...

 
Ingen bild

Bernt Grönblad

23 december 2012 16:33

Komplettering till mitt inlägg kl 16.24:

För säkerhets skull provringer jag nu från mobilen till min hemtelefon och vise versa, med #31# först, och det står skyddat nummer respektive dolt nummer i nummerpresentatörerna vid båda tillfällena.

 
Ingen bild

Hulda

23 december 2012 16:34

Bernt Grönblad...
Bra! Kolla varje dag. Nu under Julen får SR nog ingen specialisthjälp från Telia. Sveriges Radio står hela helgen med brallorna vid knäna......

 
Ingen bild

Lars-Inge

23 december 2012 16:38

@ Hulda

Borde finnas en "whistleblower" som skulle kunna tänkas vilja lätta på sitt samvete, och som skulle kunna ge oss ett litet tips om det som pågår. Det är lätt att fantasin skenar iväg, men att det är något skumt står utom allt tvivel. Frågan är bara hur stort det här är, och som borde komma till allmän kännedom.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

23 december 2012 16:46

Det jag själv har undrat över när jag har hört Ring P1 och motsvarigheten med Robert Aschberg. Jag vet inte vad programmet heter och jag lyssnar inte speciellt ofta.

Är varför det är så många fåntrattar som ringer in? Ofta har de samma åsikt i vissa frågor som jag själv men kan inte argumentera eller göra ett sansat intryck? Ibland låter det nästan som om de är berusade? Speciellt när det gäller sådant som både Aschberg och Fågelberg själva klassar som rasistiskt eller Sverigedemokratisk. Inte för att det är rasistiskt särskilt ofta utan förmodligen för att de anser att de som inte till fullo håller med den, är just rasister.

Jag tror att de vill ha lätta måltavlor som de kan debattera ner helt enkelt.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

23 december 2012 16:49

Tillägg.

För jat har ju faktiskt noterat trots det fåtal gånger jag har lyssnat att flera inringare kommer igen och att programledarna hälsar igenkännande på vissa. Det är sällan dessa stammisar ger ett gott intryck i frågor där jag själv håller med dem.

Att dessa programledaren sedan avfärdar vissa argument med att hänvisa till undersökningar som inte finns, är otillräckliga, besvarar något annat eller inte ens visar det de sig borde vara brottsligt.

 
Ingen bild

Bernt Grönblad

23 december 2012 17:05

Kommentar till signaturen wmm:s inlägg kl 16.26: "Täppas" kan vräka ur sig mycket, mycket olämpliga saker till folk. Någon gång i våras eller somras hörde både min syster och jag hur han helt plötsligt häver ur sig till en person, i och för sig otrevlig, "kasta Dig i älven". "Täppas" kan ju inte gärna bedöma vederbörandes psykiska status. Tänk om denna person följde uppmaningen...Som programledare måste man, liksom vi politiker – SD har ju ”Täppas” inget gott öga till, vara goda föredömen och inte låta sig provoceras till vad som helst.

Det finns sparat material på hemsidan från 2009-02-12, men det är inte indexerat, i vart fall inte offentligt...

 
Lassekolja

Lassekolja

23 december 2012 17:32

GULDSPADEN till THORALF!!!
Tillräckligt många PK-journalister har erhållit denna utmärkelse. Nu är det hög tid för en verklighetsanknuten pristagare!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

23 december 2012 17:45

Lek med tanken om man kan stoppa vissa nummer, så kan man säkert koppla fram vissa nummer med rätt åsikter behövs några stycken rödgökar som sitter och lyssnar med sina speciella nummer.

 
Ingen bild

OH

23 december 2012 18:16

Det bör väl nu stå klart för de flesta tänkande folket i landet att Sverige idag är genomsyrat av korruption. Att som makthavarna föreslår söka komma åt s.k gängkriminaliteten är utmärkt. Problemet är att dom av någon anledning börjar i fel ände. Att som det synes vara söka ta några knarkhandlare eller någon skjutgalen person vid Öresundsbron ger endast publicitet i deras media.Vill man verkligen nå resultat måste man enligt min åsikt ta det för många obekväma beslutet att börja från toppen.De som finns längst ut i kedjan fylles på lika fort någon faller ifrån.Med toppen menar jag rättsväsendet. Ett enkelt steg är att se till att det i verkligheten blir absolut täta skott mellan advokaterna och deras fackförening kontra domstolarna åklagare och utredare. Vidare borde examineringen av advokater hanteras av juristutbildningen. Fritt från adv.facket.För att få bättre rättssäkerhet borde anmälningar mot advokater hanteras av Tingsrätterna, ett uppdrag lämpligt för nämndemännen som då även får större kompetens vid förhandlingar.
Kanske synes det vara obetydliga förändringar men jag är säker på att det skulle bidra till arbetet mot gängkriminalitet och korruption.

 
Ingen bild

vmm

23 december 2012 19:03

Ring P1 sätter sig ju gärna själva på dom höga hästarna och berättar att dom är "folkets röst" och att dom låter alla komma till tals och dom förespråkar det fria ordet och blablabla. Tänk, för bara typ 15 år sedan så var det så. Då var det genom media av typ RingP1 eller tidningarnas insändarsidor som åsikterna filtrerades. Då trodde man ju säkert på att det här var "folkets röst" för man visste ju inte bättre. Trökigt nog för dom så kom internet någon gång där på 90-talet och ställde till det.

Jag tackar sällan gud, men thank God for Internet!

 
Ingen bild

Rune

23 december 2012 20:20

Förbaskat också! Jag satt här i tjugo minuter och skrev ett svar till Morningstar men tydligen höll jag på för länge bokstavskoden gällde inte längre när jag skulle skicka iväg. Allt försvann och kopiering fungerar inte som jag vanligtvis brukar använda mig av som säkerhet.
Morningstar:
Jag får fatta mig kort. Googla på frasen "P4:s musikpolicy" så får du svaret varför du inte får höra dansk musik i SR.
Du får också svar varför inte Evert Taube spelas eller Carl Jularbo eller överhuvudtaget musik som är äldre än trettio år.

 
Ingen bild

Calle

23 december 2012 20:56

God Jul och Ett Gott Nytt År till alla Sverigevänner här på bloggen. Speciellt till innehavaren Thoralf som utför ett hästarbete för Sveriges framtid.

Ngn. som kan tipsa mej varför jag i 9 fall av 10 inte får upp " smileysen" när jag anger säkerhetskoden, utan rutan " Fel säkerhetskod", trots att den är rätt angiven. Med anledning av ring P1 och Telias samarbete börjar man ju undra.Tacksam för tips som gör att jag kan deltaga i kommentarerna.

 
Ingen bild

Tony

23 december 2012 21:01

När någon vill sätta upp en kamera för övervakning
blir det oftast avslag med hänvisning till den personliga
integriteten, men det går tydligen bra att registrera
vad folk har för åsikter.

 
Ingen bild

kalle

23 december 2012 21:07

detta bevisar ju att man INTE skall betala tevelicens för 7 klöver kreaturs indoktrineringsmedia!

All form av hemelektronik som har Tv-mottagare skall ställas ut i utrymme som ej är bostad, ex föråd,garage.
sedan säger man upp tv-licensen.
sedan skaffar man snabbare bredband för dom pengarna man sparar.

och köper största datorbildskärm UTAN tv-mottagre. och använder till att sreama internet TV. som är helt fritt från tv-licenskrav.
dator utan tv -kort är INTE tv-mottagare.

mobilt bredband har inget gemensamt med tv-mottagare att göra, det är 2000-tals teknik som hela världen befolkning snart har och inte kan 7 klöverns kreatur kräva att hela världens befolkning skall betala till Sverigesradio när de vill se Svtplay på webben.eller höra sr.webbradio

http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Vanliga-fragor-och-svar/Avanmalan---vilka-regler-galler/

man får vänta till SD media startar egen radio och tv kanal på webben och dagstidning, det blir värt att betala för. framtill dess var utan tv.
inte ens invandrare vill betala för pk-media, det är väl socialförvatningarna i varje kommun som betalar licensen till radiotjänst för det ingar i extistens minumum att ha tv. således flyttar massinvandringsindustrin runt med pengarna från kommunen till radiotjänst


kalle

Fredag 21 dec 23:58

jag sökte på google om nyheter som stod i media. det kunde ju inte vara som det stod i media, man ville ju veta mer. För man insåg ju att mycket bakomvarande orsaker doldes.
Det visades sig att det var politiskt korrekthets och massinvandrings relaterade samhällsproblem och det fanns nyhetsbloggar som avslöjade sanningen. Sedan läste man intressanta kommentarer från personer i kommentars fälten som härledde till bland annat Thoralfs blogg.



Här fastnade man för det verkade intressant att få inblick i hur 7 klöverns kreatur sabbade vardagen och framtiden för vanligt folk.



Och man fick veta hur det är för en förnuftig och hederlig person och politiker att jobba mot vansinnes-feghets-politisk korrekthets-girighets-cynisk 7 klöver-politik.



det har blivit en del av vardagen att läsa denna blogg som en samhällsinformation från verkligheten.



nyhetsbloggar som frianyheter,avpixlat, mfl och denna blogg ersätter svensk nyhetsmedia. och det är nu bäst att slänga ut tv´n och bara få info från webben.



svt och SR och dagstidningar är som sagor för indoktrinerade och politisk korrekta personer som vill gå in i en virtuell sfär och bli ledd och tillsagd hur man skall tycka och tänka.



det kan räcka att lysnna på dagens eko kvart i fem, och man vet då vad som pk-sfären tycker är aktuellt.



att se streamad nyhetstv från hela världen är mycket bättre och man slipper betala tv licens för internetinfo.



på 10 år har man sparat 20 760 kr och har då kunnat lägga dom pengarna på mobilt bredband med blixtsnabb kontakt med hela världens info överallt och när som helst.(välj operatören med obegränsad och fri surfmängd)



tv mottagare var en bra grej på 1900-talet. nu är det bättre att ha 27 tums datorskärm utan tv-mottagare och vill man samla hela familjen och släkt skaffar man projektor till dator(N). nu finns d(e)(t) äntligen LED-HD med lysdi(o)d istället för dyr lampa. (Acer k750)
så (n)u behöver inge(n) göda upp pk-mediaarb(e)(t)are på svt,SR och tidningar som tjänar mellan 50 000-1 000 000 kr av våra skattepengar i form av 7-klöver kontrollerade statliga pressstöd och licenavgifter.



(inom parantes,firman som säljer projektorn)



God JUl och Gott nytt år, Thoralf och alla bloggläsare

 
Ingen bild

Kurtan

23 december 2012 22:01

Bra jobbat Thoralf!

Naturligtvis är det fråga om åsiktsregistrering och anti-demokratiskt agerande fullt ut !

De försöker tydligen att skapa en verklighet som inte finns genom att registrera och sålla bort kritiker till vansinnet som sker i Sverige.

De vill få kritiker till bl.a massinvandringen att tro att de är i minoritet samt avvikande från majoriteten. Det är bara det att det är precis tvärtom !

De är livrädda add "dammluckorna" öppnas och det svenska folket inser att de har blivit förda bakom ljuset samt blivit bestulna inte bara på ett gigantiskt antal miljarder skattekronor, utan även på framtiden för sin avkomma !!!

Bara ett problem, DET FUNGERAR INTE I DET LÅNGA LOPPET !!!

KEJSAREN ÄR NAKEN!!!

God Jul säger jag aldrig "god vinterfest"...ALDRIG !
MVH


 
Ingen bild

Goeran Andersson

23 december 2012 23:24

Frihetskaempar och demokrater ! Det motstaand som bolsjeviker och maffioser uppbaadar skaenker energi till de hjul som driver vaar sak till vaart lands raeddning !

God Jul och Gott Nytt Aar, Thoralf.

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

24 december 2012 14:49

Expressen säger sig gärna vilja höra från folk som tror att de registrerats av Sveriges Radio. Men jag tror knappast att de kommer att upplysa folk om det som hände Bernt Grönblad då han är Sverigedemokrat.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.se

 
Ingen bild

Osynlige Mannen

26 december 2012 16:20

Avskaffas valhemligheten till 2014 eller 2018? Inget förvånar mig längre.

 
Ingen bild

Paxmax

29 december 2012 17:44

Det är illa ställt med rikstv o riksradion... jäkla fasoner. Däremot tycker jag att kritiken mot Täppas ang. snabbt avslut känns gnälligt och obefogat, samtalat gick trögt på slutet. Andra samtal avslutades på precis samma sätt tyckte jag.

Men, tvi-vale för denna ful-registrering och ful-telefonfiltrering!

 
Ingen bild

brainiac

29 december 2012 18:46

Thoralf - vi behöver fler som dig, inte minst här i norra delen av landet! Du (och Bernt) berör ett oerhört viktigt ämne - demokratimissbruk. Att SR/SvT inte låter "fel" åsikter komma fram är uppenbart för alla som kritiskt lyssnar och tittar på programmen, men det avgörande är att samla bevis. Precis som ni gör. Gott nytt år!

 
Ingen bild

OveP

30 december 2012 12:46

82% av journalisterna på SR är rödgröna sympatisörer enl Kent Asps undersökning så det verkar ju fullt troligt att SR även åsiktsregistrerar de som ansöker om jobb där.

 
Ingen bild

Jan Sunner

31 december 2012 08:31

Denna historia kan nog ses som en tendens bland SR journalister att isolera sig från den allmänna opinionen och att vilja leva kvar i sin egen lilla förställningsvärld. Det är ett klassiskt och historiskt mönster; en början antingen till ett mer diktatur-liknanade samhälle eller till en politisk omvälvning. Alltig rör sig nu i Sverige; en ny energi sveper igenom the gamla landet; trötta mönster bryts; och nya stigar danas. Att svenska journalister sakta men säkert förbereder sin egen obsolitet är egentligen bara en detalj. Men nog är det trist att se hur oförmögna dessa journalister är att rädda SRs rykte och historiska roll i det moderna Svergie. Och nog är det trist att se deras brist på lojalitet till hävdvunna, västerländska demokratiska ideal. Nog är det trist att begrunda deras litenhet.

 
Ingen bild

Solidaritet och öppna gränser -ett svenskt framgångskoncepte

9 juli 2015 15:39

Från SD klagas det ofta men felaktigt att deras åsikter inte får tillräckligt utrymme i medierna. Mycket märkligt för så fort jag slår på SVT eller P1/2/3/4 så får dom synas och höras överallt hela tiden och framför allt i public service kanaler. Jag har själv skrivit mail och sms till SVT och P1 och aldrig fått ett enda svar och min politiska ideologi är feministisk vänster. Jag är medelålders man, tror påjämlikhet, öppna gränser och global rättvisa. Frågan vi borde ställa oss är, varför ges SD sånt oproportionerligt stort utrymme i public service?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards