thoralf

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

VARFÖR SVARAR INTE WABERI SJÄLV

Av Thoralf Alfsson - 6 december 2012 09:34

Det är mycket märkligt att Abderizak Waberi inte själv svarar Gefle dagblads ledarredaktion. Nu får istället Tomas Tobé och Cecilia Magnusson svara. Ett minst sagt märkligt agerande från moderaterna. Läs artikel i GD


Vi som sitter i riksdagen märker dock inte mycket av Waberis arbete i riksdagen.


http://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/Hitta-ledamot/Ledamoter/Waberi-Abdirizak-083921164513/





OBS


Jag vill än en gång påminna om språket i kommentarerna. Idag har det varit väldigt dåligt. Jag har fått radera flera kommentarer på grund av ett ovårdat språk. Skärpning!!

 
 
Ingen bild

Ludvig

6 december 2012 09:45

Ja att det kan vara så svårt att erkänna att SD går framåt pga deras politik, nej framgångarna måste bortförklaras på olika sätt.

 
Ingen bild

Hulda

6 december 2012 10:26

Ja, man kan verkligen fundera över Waberis roll inom moderaterna. Röstmagnet för de Muslimer som tyvärr har rösträtt till riksdagen är givetvis huvudorsaken.
Vad han får för de rösterna, som hjälpte Reinfeldt att bli statsminister, vet vi alla.
En långsam men ständigt pågående Islamifirerig av Sverige.

Och som Thoralf så klokt skriver: Varför svarar inte Waberi själv.

 
Ingen bild

Nalli

6 december 2012 11:30

Varför svarar inte Abdirizak Waberi själv?
Kan han tala och skriva på Svenska?
Det var en fråga som jag ställde.

 
Svensson

Svensson

6 december 2012 11:55

Hans svenska kanske inte är tillräckligt bra ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Cavatus

Cavatus

6 december 2012 11:59

Vettigt inlägg av nationalekonomen Anne-Marie Pålsson om orsaken till SDs framgångar.

Missa inte söndagens Julia Caesarkrönika som handlade om avhumaniseringen av folk med "fel" åsikter:

http://snaphanen.dk/2012/12/02/sondgaskronika-leka-med-elden/

http://www.korta.nu/jc

 
Ingen bild

alf

6 december 2012 12:24

"Vi som sitter i riksdagen märker dock inte mycket av Waberis arbete i riksdagen."

Det skall vi alla vara tacksamma för.

 
Ingen bild

Islamisten Waberi försvaras av M

6 december 2012 12:34

Här är videon med Waberis syn på demokrati,jämställdhet osv..
Det är detta som
Tomas Tobé
Vice gruppledare för Moderaternas riksdagsgrupp
och
Cecilia Magnusson
Riksdagsledamot och förbundsordförande för Moderaterna i Göteborgs stad
försvarar,då dom anser att den numera moderata riksdagsledamoten Abdirizak Waberi från Göteborg ger teologiska förklaringar och resonemang utifrån olika texter i Koranen, inte uttryck för personliga åsikter, såsom framställdes i programmet.
Se och bedöm själva:
https://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

 
Ingen bild

Moderaterna vurmar för Islam

6 december 2012 12:40

Bör ses igen:
Med dold kamera i svenska moskéer med SVT:s Uppdrag Granskning
https://www.youtube.com/watch?v=Z05v_Bv6oic

 
Ingen bild

von Moltke

6 december 2012 12:46

Ur artikeln: "Skribenten Olle Ljungbeck hävdar i en debattartikel i GD den 11/11 att Moderaterna skyddar religiöst grundad extremism. Detta är helt fel och är ett påstående gränsande till förtal."

Alltså, vad är det för jävla skitdåliga riksdagsledamöter vi har i det här landet som verkar tro att man kan förtala en organisation. Endast individer kan förtalas. Gör om, gör rätt!

 
Ingen bild

Hacke

6 december 2012 12:52

"Moderaterna är frihetens parti. Förtryck är per definition frihetens motsats. Demokrati och respekt hänger alltid ihop."
Inga dåliga brösttoner från ett parti som inte ens partiledaren har vett att leva upp till när det gäller politiska motståndare.

Hur kan man f ö ha en riksdagsledamot som inte klarar av att gå i svaromål för egen maskin? Men han är väl desto mer aktiv bakom kulisserna med arbete i egen sak som så många andra med dubbla lojaliteter i vår högsta församling.

 
Ingen bild

charlotten

6 december 2012 12:55

Han ska självklart avkrävas samma output som riksdagsman som de övriga i riksdagen, allt annat är intolerans och rasism! Waberi ska svara för sig själv.

Vad är detta för intolerant trams, att andra från moderaterna får svara för honom?

 
Ingen bild

Islamisten Waberi försvaras av M

6 december 2012 13:02

Är Abdirizak Waberi Imam?
Annars faller moderaternas bortförklaring att "att den numera moderata riksdagsledamoten Abdirizak Waberi från Göteborg ger teologiska förklaringar och resonemang utifrån olika texter i Koranen, inte uttryck för personliga åsikter, såsom framställdes i programmet."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi
Nya Moderaterna eller ska vi kalla det Nya Islamistiska partiet.

 
Ingen bild

von Moltke

6 december 2012 13:13

Det var inte Waberi som sa allt det där som ni hävdar. Det var hans chaufför...

 
Ingen bild

Kurtan

6 december 2012 13:58

En annan viktig fråga är att vad gör han, en självutnämd islamist, i Sveriges riksdag ?! Vem hjälpte in honom ? Varför som "moderat" ?

Om man vill vara lite "konspiratorisk" och understundom på rätt spår, och det vill jag, så skulle man kunna tänka sig att detta var ett av kraven som Ruinfeldt införlivade för att gjuta "olja på vågorna" så att säga, då han hade ett protokollfritt möte med ett tjugotal representanter från muslimska länder efter Vilks incidenten då han "kränkte" 1,4 miljarder muslimer......

Time will tell....
MVH

 
Ingen bild

Wagner

6 december 2012 14:54

Att han inte svarar själv beror troligen på mediaträningen* han fick genomgå efter tidigare frispråkighet.

*Håll dig undan och var tyst.

 
Ingen bild

SM811

6 december 2012 15:48

Varför har M en medeltidsprofet i riksdagen?
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.755279-varfor-har-m-en-medeltidsprofet-i-riksdagen-

 
Ingen bild

Carl Sjöberg

6 december 2012 16:51

Fler och fler fattar att det här samhället helt enkelt inte fungerar längre. Regeringen kan inte i all sin anspråksfulla och pösmyndiga självgodhet övertyga väljarna om att man löser världsproblemen med att flytta världsproblemen till Sverige.

Vi har aldrig haft en så god medlemstillströmning som de senaste månaderna.

 
Ingen bild

paraflex

6 december 2012 18:02

Varför inte försöka ta ett snack med honom personligen, ni jobbar väl på samma arbetsplats? Även om jag inser varför han är trött på den där filmen, är jag ännu tröttare på att förmodat redliga personer som dig själv, fortfarande efter alla dessa år, håller på att tjafsa om den. Stäm möte och ta på dig en dold mikrofon. Tolka in dina egna förutfattade meningar i de svar han mot förmodan ger. Klipp och klistra och lägg sedan ut det på bloggen, för att "bevisa" hur islam håller på ta över riksdagsarbetet.

Det vore så likt dig!

 
Ingen bild

Eva-Marie

6 december 2012 18:13

Paraflex vill du ha sharia i Sverige?
Med demokratin kommer vi att få sharia om inte folk öppnar sina ögon. ÖPPNA dina ögon paraflex!!!

 
Ingen bild

Skånepåg

6 december 2012 18:25

@ Wagner

"*Håll dig undan och var tyst."

Kul tillrättavisning, som vi inte tidigare sett här på bloggen. En kollega inom den moderata riksdagsgruppen som avslöjade två hemligheter samtidigt?

@ Thoralf
Tror mig förstå av vad du skrivit tidigare vad det rör sig om. Så nog om detta.
Min gamla mormor hade alltid en hoper specialuttryck som hon använde i olika sammanhang. Ett av dessa, och som tycks passa in i ditt sammanhang, är att "varje välgärning får sitt straff"!

 
Ingen bild

Ann

6 december 2012 18:33

Det är inte bara sharialagar vi kommer få i detta land.
Läs detta!

http://petterssonsblogg.se/2012/12/06/polio-pa-kopet/#comments

 
Ingen bild

paraflex

6 december 2012 18:39

Eva-Marie: Givetvis kommer vi inte att få sharia i Sverige inom överskådlig tid. Min kritik var att Toralf (och andra sd-bloggar) håller sig kvar vid Waberis infamösa uttalande. Ur mitt perspektiv är det bara ett sätt att genom skrämsel försöka intala folk att ett muslimsk övertagande är nära stående. Det vet Toralf ochså.

Men just genom sådan "förföljelse" kommer SD aldrig bli ett rumsrent parti när invalda riksdagsmän fortsätter blogga om ovidkommande skit som inte betyder ett jota för vanligt folk. Även om jag själv röstade på SD vid förra valet, kan jag inte i efterhand påstå att intelligenskvoten bland de riksdagsvalet tycks hålla sig på någon högre nivå.

 
Ingen bild

w-son

6 december 2012 19:00

Frågan som skall ställas till Waberi om han omfamnar mänskliga fri- och rättigheter enligt FN:s deklaration eller Kairodeklarationen som antogs av OIC (Organization of Islamic Cooperation), en sammanslutning av 56 muslimska stater och världens största NGO efter FN.
I Kairodeklarationen säg det uttryckligen att dessa friheter styrs under sharia och relationerna mellan man och kvinna liksom mellan muslim och icke-muslim är som bekant något helt annat enligt sharia än enligt våra lagar och förordningar.

I detta sammanhang vore det synnerligen intressant att får veta Waberis syn på Sharia liksom Hudud med apostasi och homosexualitet eftersom han säger sig vara en bekännande muslim.

 
Ingen bild

ghjlkghjlkg

6 december 2012 19:03

RFSU:s tidningar Ottar har en lång intervju med Waberi innan han blev rikskändis och medietränad:

http://www.rfsu.se/sv/sex-och-politik/ottar/ottar-arkivet/ottar-2006/ottar-nr-2-2006/med-koranen-i-klassrummet/

Moderaten Judit Burda har skrivit på Newsmill om Waberi-skandalen, som egentligen är en moderat-skandal:

http://www.newsmill.se/artikel/2009/12/07/g-teborgsmoderaterna-sviker-demokratiska-ideal-n-r-de-nominerar-en-islamist

Jag tror att även GP har skrivit om Waberis inkvotering.

Märk väl: Waberi är i sig tämligen ointressant. Det är moderaternas agerande som är klandervärt. Waberi får givetvis tycka vad han vill.



 
Ingen bild

lennart larsson

6 december 2012 19:07

paraflex@
Jag vill nog hävda att jag passar in på epitetet "vanligt folk" och jag är väldigt oroad över hur islam inverkar alltmer på svenska seder och bruk. Att en islamist för sitta med i försvarsutskottet är för mig en gåta. Tror du på fullt allvar att Waberi har ändrat uppfattning.

Du hävdar att vi inte kommer att få sharialagar inom överskådlig tid, mao du tror själv att så blir fallet, men kanske inte så länge du lever. Finns inget islamistiskt land som lever upp till alla människors lika värde och frihet att tillbedja olika gudar. Jag förstår inte hur pursvenskar kan vara så j***a korkade att de försvarar islam. Det övergår mitt förstånd och ändå så tillhör jag inte gruppen lågutbildade, arbetslösa, unga och hatiska män.

 
Ingen bild

Eva-Marie

6 december 2012 19:23

paraflex, Waberis vilja med oss och Sverige måste alla upplysta svenskar sprida och om vi inte känner os pigga på sharia då gör vi något demokratiskt mot honom. Alla måste få ta del av WaberiYutubefilmen.
Om du skiter i om du kommer att drabbas själv inom din överskådliga tid är ointressant men det vore klädsamt om du tänkte på kommande generationer. När vi har fått sharia då blir det svårt att få tillbaka ett demokratiskt samhälle som vi känner och är vanda vid.

"Förföljelsen" ser jag som information och att sedan moderaterna har en riksdagskandidat som inte ser varken moderaterna eller Sverige som vi är vanda vid som prio ett är mer än problematiskt. Moderaterna är inte rumsrena som har en medeltidsprofet i sitt gäng.

paraflex detta engagerar vanligt folk, det är därför jag skriver till dig, jag är helt vanlig.

Bra Thoralf att du bloggar om detta som vanligt folk är oroliga över.

 
Ingen bild

paraflex

6 december 2012 19:35

lennart larsson: För det första: Jag försvarar inte vad Waberi sa i intervjun. Däremot har vi religionsfrihet i Sverige. Man kan få ha vilken religion som helst, oavsett om man är riksdagsman eller ej! Du skriver: "Tror du på fullt allvar att Waberi har ändrat uppfattning." - Vad då för uppfattning, och i så fall, hur i herrans namn kan det påverka försvarsutskottets arbete?

Jag försvarar inte islam på något sätt. Men de seder och bruk du talar om kan räknas på handens 3 fingrar. Jag kan t.o.m ge dig en grej att gräva i:

Om huruvida konfirmationsundervisningen ges under skoltid? <-- En bra grej för dig att bedriva dina sista ljuva år.

Jag skulle kunna säga mycket om detta. Att islam är djupt splittrat mellan shia och sunnimer som spränger varandra i luften, medborgare i Egypten som kräver demokrati, gentemot det nuvarande parlamentet, eller krisen mellan koppterna i samma land.

Med det sagt. Ingen kommer pracka på dig nån iman inom de närmaste 500 åren.

 
Ingen bild

Skånepåg

6 december 2012 19:35

@ paraflex
"Givetvis kommer vi inte att få sharia i Sverige inom överskådlig tid."
- Så du tycker att våra kommande generationer bara skall vänta och se när detta kommer, såvida vi inte får stopp på den muslimska invandringen och de som redan är här integreras eller får en returbiljett hem?

"Ur mitt perspektiv är det bara ett sätt att genom skrämsel försöka intala folk att ett muslimsk övertagande är nära stående. Det vet Toralf ochså."
- Hört talas om något som kallas orsak och verkan eller konsekvenstänkande? Detta kallar du i din okunnighet för skrämsel!

"Men just genom sådan "förföljelse" kommer SD aldrig bli ett rumsrent parti när invalda riksdagsmän fortsätter blogga om ovidkommande skit."
- Så påpeka på det uppenbara är i dina ögon skit. Lycklig man och som dessutom inte förstår vad det hela egentligen handlar om! Rumsrent är ett ord på modet och väldigt bra att använda, eftersom det kan tolkas till vad som helst hos läsaren Vad i h-e är ett rumsrent parti?

"kan jag inte påstå att intelligenskvoten bland de riksdagsvalet tycks hålla sig på någon högre nivå."
Har sett i flera undersökningar att Sverigedemokraternas riksdagsgrupp i genomsnitt har den högsta utbildningen (och troligen även då intelligenskvot) inom samtliga riksdagspartier. Så med ditt märkliga påstående, understryker du enbart att landet styrs av ett gäng "nollor", vilket blir mer och mer uppenbart för varje normalt funtad människa.

P.S Tror han menar följande för att förstå vad som avses:
- nära stående= nära förestående
- de riksdagsvalet= de som är valda till riksdagen

 
Ingen bild

von Moltke

6 december 2012 19:38

@Paraflex
"Med det sagt. Ingen kommer pracka på dig nån iman inom de närmaste 500 åren."

Det har du jävligt rätt i för det kommer SD se till.

 
Ingen bild

Skånepåg

6 december 2012 19:48

O.T
Kom att tänka på en 10000-kronors fråga. Vad är egentligen skillnaden mellan en rumsren katt och en rumsren politiker? Vi bryr oss inte om Gudrun Schymans demonstration av detta vid någon biograf eller teater.

Beträffande kopter så finns det massor att läsa på http://sv.wikipedia.org/wiki/Kopter och några kriser inom dessa tycks inte vara av någon större betydelse. Däremot är dessa oerhört förföljda på alla sätt och viss av muslimerna i Egypten. Vad nu detta har i den här tråden att göra?

 
Ingen bild

SD-röstande akademiker

6 december 2012 20:00

Ytterligare en förklaring av det paraflex försöker skriva:

"Min kritik var att Toralf (och andra sd-bloggar) håller sig kvar vid Waberis infamösa uttalande."

paraflex skriver här "infamösa", men torde i själva verket mena "famösa". Felskrivningen torde vara en oavsiktlig så kallad anglocism, enär engelskans "infamous" är liktydigt med svenskans "famösa".

Hälsningar från en SD-röstande akademiker i Stockholms innerstad

 
Ingen bild

lennart larsson

6 december 2012 20:13

Paraflex 19:35 Ingen kommer pracka på dig nån iman inom de närmaste 500 åren....

Det påståendet är den naives argumentation, fördärvet går fort med medlöpare som Paraflex. Du kan inte vara pursvensk, snarare en nysvensk från ett sandigt land långt från Sverige.

Tyvärr är jag redan påprackad halalslaktad mat, diffrensierade badtider, slut med skolavslutningar och adventsfirande i kyrkan. Hedersmord, nerbrända skolor, utbrända bilar, gruppvåldtäkter, rån av äldre och yngre, bidragsbedrägerier för att nämna några.

 
Ingen bild

paraflex

6 december 2012 20:16

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara dig Skånepåg? Jag ser bara en stor galen gris som grymtar på skånska.

Och jag kan faktiskt inte bemöta dina lågintelligenta grisläten, av den enkla anledningen av det lät så korkat. Tro mig, jag besvarar gärna era frågor, men att tramsa på med idiotfrågor känns bara meningslöst.

Sen ditt påtalande om att SD skulle ha de mest intelligenta riksdagsmännen i landet är ju skrattretande. Däremot skulle jag gärna sett mer kvinnor på första bänken!

 
Ingen bild

Skånepåg

6 december 2012 20:22

@ paraflex

Jag tycker att du påminner lite om norrmännen som gick vilse i Sahara. Hittades efter några dagar och tillfrågades om man verkligen inte hade någon karta. Jodå sa norrmännen och tog fram en bunt med hoprullade sandpappersark, som man köpt i en by innan man gav sig ut på äventyr.

F´låt mina vänner på Vestlandet i Noreg!

 
Ingen bild

paraflex

6 december 2012 20:31

@ Skånepåg

Det enda jag önskade var att du delade upp frågorna så jag kunde svara på dem, en och en. Och alla är välkomna med normala frågor. Själv är jag inte muslim, men även upplevt under tiden i Pakistan att folket bland byarna är de mest givmilda i världen.

 
Ingen bild

Skånepåg

6 december 2012 20:41

@ paraflex

"Tro mig, jag besvarar gärna era frågor, men att tramsa på med idiotfrågor känns bara meningslöst."

Frågorna är uppdelade så mycket som det behövs, men förstår att du känner dig så sågad vid fotknölarna och att du helt enkelt inte klarar av att besvara "den stora grisens" frågor. Så nu bryr vi inte oss om detta, utan besvara nu snällt i stället vad andra har frågat om så får vi se vad du är kapabel att klara av.

 
Ingen bild

Skånepåg

6 december 2012 21:01

P.S
Tänkte inte på det. Men här verkar det som om det inte skulle bli reda med någonting. Paraflex blandar av någon anledning in kopter, rumsrent, Pakistan och f-n och "hans moster". Vad kommer next?

Ser man på du har varit i Pakistan, då kan man ju verklige börja undra.
Jag har jobbat en kort tid i Gulfstaterna, men det blev aldrig mer än en gång gudskelov. Vilken dj-a röra då det gällde patienter kontra läkare och kön, så oerhört ineffektivt. Men då det gällde vår västerländska medicinteknik, fanns det resurser till inköp av utrustning som vi i Sverige bara kan drömma om och så småningom tjata oss till. Och det var inte mannen på gatan man tänkte på, utan detta var för eliternas elit.

 
Ingen bild

Martin J

6 december 2012 21:51

Paraflex har en poäng i att muslimer inte är en homogen grupp. Mycket av oroligheterna i Irak efter de allierades invasion var mellan Shia och Sunni. I regionen är de två stora drakarna Iran (Shia) och Saudiarabien (Sunni). Saddam var Sunni och kriget mellan Iran och Irak kan till stor del förklaras av denna skillnad.

Med det sagt är jag inte alls säker på att dessa grupper inte skulle kunna komma överens i Sverige. Jag tror att man skulle vara villiga att begrava stridsyxan och förena sig i t.ex röstande på ett islamistiskt parti. Båda grupperna bor nog hellre i ett utpräglat muslimskt land ihop med varandra, än i ett sekulariserat västland präglat av vårt kristna arv.

Du pratar om muslimskt övertagande i en raljerande ton. Ja...titta på demografin. Självklart är det långsökt att tro att Sverige skulle bli ett "Talibanien" eller Saudiarabien, men för mig är det tillräckligt illa om vi får böneutrop, ett accepterande av heltäckande slöjor, en omläggning av allmänna helgdagar för att passa de muslimska högtiderna osv. Detta är alltså ingen extrem form av islam.

Den oläsliga signaturen en bit upp uttrycker det bra;

"Märk väl: Waberi är i sig tämligen ointressant. Det är moderaternas agerande som är klandervärt. Waberi får givetvis tycka vad han vill."

 
Ingen bild

Det nya Sverige.

6 december 2012 22:22

Kreativa taxientreprenörer.
Får socialbidrag trots heltid!
– Jag har pratat med chockade socialtjänstemän, en del chaufförer har så låg lön att de trots heltidsarbete är berättigade till socialbidrag, säger hon.
Det betyder att taxichaufförer som jobbar 160 timmar i månaden kan få ut så lite som 8 000 kronor i månaden.
Det andra bottennappet enligt henne är att många taxibolag bara anställer förare som berättigats bidrag.
– Jag har haft kontakt med en förare som har 20 års erfarenhet utan att kunna få ett jobb. Frågan om han är berättigad bidrag har återkommit på anställningsintervjuerna. Efter att han har svarat nej, har de förklarat att en anställning är omöjlig.
http://www.skanskan.se/article/20121206/NYHETER/712069995/1007/-/far-bidrag-trots-heltid

 
Ingen bild

Skånepåg

6 december 2012 22:35

@ Martin J

Var finns det exempel på att Shia och Sunni samexisterar utan några som helst kontroverser? Man kan ju t.ex inte, om jag nu fattat det hela rätt, ens dela på samma Moské. Hur är det i Egypten, är man lika ivriga att trakassera kopterna eller finns det hos någon av grupperna som har en humanare syn än den andre. Har nog stor betydelse om det skall gå att samordna det politiska arbetet i t.ex Sverige.

Sorry mina frågor, men känner du för att svara och ev. lägga till något intressant som berör detta, så är jag "idel öga."

 
Ingen bild

Grattis Jämtland.

6 december 2012 22:37

Migrationsverket vill att länet mer än fördubblar antalet kommunplatser för flyktingar med uppehållstillstånd.
Nästa år ska länet helst ta emot 840 flyktingar.
Östersunds kommun har tagit beslut om att acceptera ökningen går därmed från 80–100 kommunplatser till 320.

Mia Krylén hoppas att de flesta som kommer som asylsökande till Migrationsverkets asylboende i länet kommer att välja att stanna kvar.
– Vi vill ju helst det. Att Sverige växer befolkningsmässigt är delvis tack vare invandring, säger hon.
http://op.se/lanet/ostersund/1.5366688-lanet-maste-mer-an-fordubbla-antalet-platser-for-flyktingar

 
Ingen bild

Jimmie Åkesson bra som vanligt.

6 december 2012 22:48

Studio Ett Special - det delade Sverige
Och i den andra timmen kl 16.00-16.45 medverkar Erik Ullenhag, integrationminister (FP), Ylva Johansson, riksdagsledamot (S) och Jimmie Åkesson, partiledare (SD).
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5370514

 
Ingen bild

k

6 december 2012 23:09

Waberi (jag vet inte hur hans namn stavas) är säkert bara en kontrollant så Sverige sköter sig så att långivarna/sponsorerna får ut det de vill ha av Sverige.

Att inte PK-media kollar detta är för mig fullständigt ofattbart!

Hallå Aftonbladet, Expressen, DN, Svd, Svt, TV4 m fl, vad väntar ni på? Detta är Världens scoop!

Eller tycker ni kanske att detta är bra och bör tystas ner, då får ni också ta konsekvenserna av detta!

 
Ingen bild

OT

6 december 2012 23:11

@Paraflex m.fl gråt ni en skvätt och sjung sedan med i sången...

"Hujedamej sånt parti Sverigedemokraterna var!

Hör nu på go’ vänner så ska jag för er berätta
Vad ett parti gjorde det är nu länge sen.
Men nog lever minnet kvar i Sveriges sköna dalar,
Katthult lönneberga det var partiets hem.

Hujeda mig sånt parti det var, ej värre tänkas kan och
Sverigedemokraterna var det namn partiet bar, ja SD hette det.

Refr. Sing Du-del-dej sing du-del du-del dej.
Sing Du-del dej sing du-del dej huje du je-da mej.

Hör nu på, go’ vänner så ska jag för er berätta
vad vårt folk gjorde en dag i sköna september,
upp i Svea riksdag de hissa SD sitt lilla parti
stod sen lugnt och såg SD hänga de andra på svaj.

Hujeda mig sånt parti det var
Fast moder Svea var rätt nöjd,
Ty ingen annan svävat har
På denna höga höjd.

Refr. Sing dudel dej sing dudel dej sing dudel dudel dej.
Sing dudel dej Sing dudel dej hujeda jeda mig." Musik: http://www.youtube.com/watch?v=V_68sjWe3XI

 
Ingen bild

Läsvärt.

6 december 2012 23:29

ISLAM - Allt du behöver veta.
http://skafferigodis.blogspot.se/

"Fredens religion" ärar Sverige med flaggbränning.
http://cdn.exponerat.info/wp-content/uploads/2012/12/2012-12-06-22-43-55_branna_svensk_flagga.jpg


 
Ingen bild

Magnus S

6 december 2012 23:52

paraflex har självklart röstat på SD tidigare som han skriver. Men kommit till insikt senare. Mmm. Javisst. Ingen begriper vari logiken till denna lögn ligger mer än paraflex själv. Lögnen, en kommunist eller pk-broilers bästa vän studsar och studsar mot den som en gång bestämt sig för Sveriges väl och ve.

 
Ingen bild

OT

6 december 2012 23:55

En viktig lärdom för mig och för dig?

"Väljare du ska inte tro det blir som du vill
ifall inte nå´n sätter fart
så SD behöver dig och mig,
då kommer det bli som vi vill..." - Idas Sommarvisa: http://www.youtube.com/watch?v=Fm8W2SuKyA8

 
Ingen bild

Islamisten Waberi försvaras av M

7 december 2012 02:51

Med koranen i klassrummet
Av Peter Olofsson Intervju 06-06-12

Mannen kan ha fyra hustrur. Kvinnan måste däremot hålla sig till en man. Ottar har mött Abdirisak Waberi, rektor för den muslimska Römosseskolan i Göteborg.

Vad tycker du själv om den muslimska traditionen som ger mannen möjlighet att ha fyra hustrur?
– Mitt mål är att höja moralen. Är man gift med en kvinna så ska man hålla sig till denna. Otrohet orsakar så mycket lidande. Om man har fyra hustrur måste man kunna behandla alla lika. Man måste kunna ge alla lika mycket kärlek och man måste kunna försörja fyra kvinnor.

Varför får inte kvinnan gifta sig med fyra män?
– Gud har bestämt så och gud vet vad som är bäst för människan. Mannen klarar av att ge kärlek till fyra kvinnor, men jag tror inte att kvinnan har den kärlek som krävs för att vara med fyra män. Dessutom – om kvinnan är med fyra män vet hon inte vem som är fader till barnen.
http://www.ottar.se/artiklar/med-koranen-i-klassrummet

 
Ingen bild

paraflex

7 december 2012 07:52

Vad ska jag säga? Toralf Alfson tillhör en generation som snart dör ut (tack o lov)

Hela poängen med att ha en blogg är att kunna diskutera med (likasinnade) dem utanför riksdagen? Men det förmår han inte.

 
Ingen bild

SM811

7 december 2012 09:32

Nu går moderaterna ut och försvarar islamisten Waberi. http://www.exponerat.info/toppmoderater-forsvarar-islamism-och-kvinnofortryck/

 
Ingen bild

Skånepåg

7 december 2012 10:18

@ SM8811
"Försvararna" får verkligen svar på tal i kommentarerna. Här är det ord och inga visor.

 
Ingen bild

Islamisten Waberi försvaras av M

7 december 2012 12:27

Sista ordet är nog inte sagt då GDs ledarskribent David Nyström ville ha konkreta länkar till Waberis uttalande om fyra fruar,att man får slå sin fru osv..
http://gd.se/ledare/debatt/1.5366056-framlingsfientliga-krafter-ljuger-om-waberi?articleRenderMode=article_full_discussion

 
Ingen bild

Martin J

7 december 2012 15:25

Skånepåg:

Nej, jag har inga "bevis" för detta utan det är bara vad jag tror. Samtidigt finns det förstås personer som säger som jag, att man som muslim måste liera sig med varandra oavsett om man är Shia eller Sunni. T.ex såhär;

http://www.introducingislam.org/info/khomunity/title.php

 
Ingen bild

Skånepåg

7 december 2012 15:40

@ Martin J

Tack för länken. Jo det verkar onekligen som om man strävar efter sammanhållning, men vi ser ändå vad som sker mellan dessa olika "fraktioner" i nuet. Dessutom försöker man enligt texten (något förenklat av mig) avleda genom att det är stormakterna som är de elaka och islam det som står för allt gott!

 
Ingen bild

SM811

7 december 2012 16:41

Bahareh Andersson om Jämställdhet
Moderata riksdagsledamöter försvar Waberi utan grund http://www.newsmill.se/artikel/2012/12/06/moderata-riksdagsledam-ter-f-rsvar-waberi-utan-grund

 
Ingen bild

Tony

7 december 2012 17:15

Sign. Paraflex försöker sig på att inbilla folk att
han tillhör den intelligenta delen av befolkningen.
Det är ju svårt att tro när man läser hans svar till
Skånepåg. " En Stor galen gris som grymtar på skånska"??
Inte fan visste jag att grisarna hade en dialekt!
Han säger att han röstat SD! Det tror jag inte en sekund på.
Nä här döljer sig nog en liten stroppig Moderat, som känner
sig obekväm med att man har en Muslim högt upp i regeringen,
och att det uppmärksammas

 
Ingen bild

Islamisten Waberi försvaras av M

8 december 2012 21:00

Ljungbecks slutreplik till Tobé och Magnusson ville Gefle Dagblad av allt att döma inte publicera.
Därför gör vi det i stället. Håll till godo:
http://avpixlat.info/2012/12/08/olle-ljungbeck-svarar-tobe-och-magnusson-om-waberi/#more-41137

 
Ingen bild

Jag tror jag lämnar denna sida nu...

3 december 2013 22:00

Cirkelkuksugeri av den här volymen är minst sagt imponerande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - Torsdag 13 dec 20:29


        Vårt svenska rättssystem har stora brister enligt min uppfattning. I flera avseenden är det en ”produkt” av naiva vänsterintressen som inte tror på att längre straff är rätt väg att gå. Jag har verkligen väldigt svårt att för...

Av Thoralf Alfsson - Onsdag 12 dec 20:46


Den senaste veckan har vi bombarderats med domedagsprofetior angående konsekvenserna av klimatförändringarna i samband med FN:s klimattoppmöte COP24 i Katowice.   Public service har mer eller mindre dagligen försett oss med nya skrämmande förutsä...

Av Thoralf Alfsson - Tisdag 11 dec 22:54

Talmannen Andreas Norlén överraskade idag med att han kommer föra fram Stefan Löfven som statsministerkandidat redan imorgon och med en omröstning på fredag. Men vad kommer hända sedan?   Kommer Andreas Norlén våga gå på en ny statsministerkandid...

Av Thoralf Alfsson - Måndag 10 dec 21:17

I eftermiddag tittade jag på statsminister Stefan Löfvens presskonferens. Statsministern verkade inte speciellt besviken på att förhandlingarna med Lööf och Björklund misslyckades. Men jag reagerade på en sak i statsministerns inledning av presskonfe...

Av Thoralf Alfsson - Måndag 10 dec 13:07

    Ledarsidorna skriver idag om Mehmet Kaplan. Man kan väl lugnt säga att Mehmet Kaplan hållit sig under radarn sedan han fick avgå som bostadsminister i Stefan Löfvens regering 2016, efter alla hans resor till Turkiet.   https://ledarsido...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 150 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ thoralf med Blogkeen
Följ thoralf med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se