thoralf

Direktlänk till inlägg 5 november 2012

NÅGON FRÅN SVERIGE?

Av Thoralf Alfsson - 5 november 2012 20:02

Hur många tror att Afghanistans befolkning har öket de senaste 10 åren? Jag gissar att flesta är övertygade om att människor flyr från Afghanistan. I varje fall alla som läser svensk media och följer hur den svenska invandringsdebatten låter. De flesta från Afghanistan får ju uppehållstillstånd i Sverige. Inte minst alla ensamkommande barn från Afghanistan.


Men som alla vet är ju inte svensk media så väldigt bra på att förmedla sanningen. Och gör man det blir det oftast på en liten undanskymd plats med en liten notis. Speciellt om det inte passar in i den politiskt korrekta värld som gäller inom pk-media. Följande notis fanns i Metro för lite drygt en vecka sedan.


 


 5,7 miljoner människor har flyttat tillbaka till Afghanistan! Slutsatsen måste ju vara att dessa drygt 5 miljoner människor upplever det tillräckligt tryggt i Afghanistan för att återvända. Undrar om någon av dessa kommer från Sverige?


Är det bara Migrationsverket som inte fått denna information. I Sverige delar vi fortfarande ut permanenta uppehållstillstånd så fort personalen bara hinner. Livstidsförsörjning utan möjlighet till återkallning. Sverige är ett rikt och naivt land.

 
 
Ingen bild

matspp

5 november 2012 20:31

Vi komma,vi komma till nyboggar land.
Vi ljuga,vi ljuga bara lite mycket grann.
Av bidrag,av bidrag vi bärs fram.
Taliban de må man vara i sju(k)lövers galna skara.

 
Ingen bild

s29

5 november 2012 20:46

Man kan hoppas att dagens s,k journalister stannar upp och funderar över vilken framtid dom skapar för sina barn och barnbarn.Men kanske nästa lönekuvert smäller högre?

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

5 november 2012 20:52

Det står i notisen att mer än 40 procent inte har lyckats integrera sig i samhället.
Om afghaner inte kan integreras i Afghanistan, hur kan man då tro att de ska kunna integreras här?

 
Ingen bild

Hulda

5 november 2012 20:57

Nej, varför lämna landet som flödar av "mjölk och honung".
Kan man på det försörja släkten i hemlandet och allt detta UTAN att jobba, toppen!!

 
Ingen bild

Eric H

5 november 2012 21:36

TUT (Tillfälligt UppehållsTillstånd) är klart underskattat och definitivt underutnyttjat...

 
Ingen bild

Lotta

5 november 2012 21:52

Läste på Merit Wagers blogg att det går reguljärflyg varje vecka till Mogadishu. Inte många som känner till det enligt samma blogg.

 
Ingen bild

Nissolf

5 november 2012 22:32

Lotta, här tex kan du söka "billiga" flygresor till Mogadishu. Det finns flera sidor att söka på om intresset finns ;-)

http://www.skyscanner.se/rutter/goth/mgq/goteborg-till-mogadishu.html

 
Ingen bild

Bertil

5 november 2012 22:37

I Dagens Eko talade sossarn om den undersökning de låtit göra och som visade på att 4 av 5 somalier i Sverige saknar arbete, 80%-ig arbetslöshet.

Socialdemokraterna har tydligen blivit så hungriga att det nu går an att fiska i de vatten som tidgare sades vara grumliga. ;)

 
Ingen bild

Bertil

5 november 2012 22:40

Rättar mig själv, var tydligen regeringen som beställt rapporten men sossarna som förde fram uppgifterna om 80%-ig arbetslöshet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5334844

 
Ingen bild

Bertil

5 november 2012 23:02

Länk till ekots inslag med Ylva Johansson:
http://lyssnaigen.sr.se/Autorec/ET2W/P1/Ekonyheter/2012/11/SRP1_2012-11-05_150000_180_a96.m4a

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards