thoralf

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

HERMAN LINDQVIST OM MILJÖPARTIET

Av Thoralf Alfsson - 9 oktober 2012 22:40

Igår skrev jag följande i mitt blogginlägg om tokmotionen från Miljöpartiet.


"Jag hoppas att denna motion uppmärksammas i media och att Herman Lindqvist får en möjlighet att kommentera denna motion. Det skulle vara intressant att höra hans sågning av Annika Lillemets!"


Sågningen kom väldigt fort och brutalt!


 


Läs hela krönikan av Herman Lindqvist


Jag kan inte annat än instämma i Herman Lindqvists ord. Vilken sågning!


Lundahistorikern Dick Harrison undrar om det rör sig om ett skämt när han av Expressen ombeds att kommentera motionen.


DN


 
 
Ingen bild

kalle

9 oktober 2012 23:05

vad jag minns i från Historieböckerna så Svenska försvaret skyddar sverige från angreppunder 1500-1600-1700-talet.. sverige har INTE startat nåt krig (föruton mot Norge, då svenske kungen blev skjuten av en knapp)


verkligen stor skam av 7 klöverns kreatur, att inte respekterar vad våra förfäder i generationer har offrat för fädernelandet.

svenskar har offrat sina liv i krig för att vi skall kunna leva i fred nu.

vad är det för kreatur i poliskåren som tvingar etniska svenskar som betalat skatt hela livet att själva betala om polisen skall göra sitt arbete!
http://www.friatider.se/92-arig-kvinna-fick-betala-sparning-polisen-vagrade

thoralf som sitter i polisstyrelsen, är detta verkligen sant? skulle inte förvåna om 7 klövern bestämt så

 
Ingen bild

VoP

9 oktober 2012 23:22

En motion inspirerad av talibanernas Afghanistan, där uråldriga statyer sprängdes i luften, eller kanske från Mali där islamister förstör helgerdomar och annat som inte passar in. Ibland kallas MP skämtsamt för "de gröna khmererna", inget skämt längre.

 
Ingen bild

OT

9 oktober 2012 23:44

Min förståelse för behovet av konstvärdens existens och nödvändighet har utökats ytterligare efter att hört debatten - "Publicistklubbens debattpanel kring yttrandefrihet, rasism och självcensur.": http://avpixlat.info/2012/10/09/lars-vilks-i-debattpanel-med-vi-vet-bast-deltagare/

Mäkta imponerad av Marianne Lindberg de Geer som precis som barnet i sagan, påpekar att "kejsaren är naken".

Då stabilitet råder i ett land är det alltför lätt för invånarna att underskatta meningen med konstnärernas ständiga fråga "Can I Play With Madness - Iron Maiden": http://www.youtube.com/watch?v=sCMO8tBrYiI

Således, trots min fyrkantiga utbildning inom ingenjörskonsten erkänner jag härmed numera behovet av en fri humaniora, där vi kan fortsätta utbilda andra Vilks och de Geer's anda, som kan påpeka "bjälken i vårt eget öga".

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

10 oktober 2012 00:21

Hoppas svenska folket vaknar för vad miljöpartiet egentligen står för.

 
Ingen bild

OT

10 oktober 2012 00:28

Miljmupparnas sång ännu en gång - "WEIRD AL AMISH PARADISE": http://www.youtube.com/watch?v=-VAp62IfXkI

P.S Amish är en vettig religion jämfört med the muppet shows variant.

 
Ingen bild

OT

10 oktober 2012 00:47

Denna sång till alla som går ner i "gruvan" runt om i Sverige varje dag och inte fått sin röst hörd - "Du Hast nicht": http://www.youtube.com/watch?v=aWE2IDEofmI

 
Ingen bild

OT

10 oktober 2012 00:56

Vem skall betala och vem har beställt miljömupparnas politik? "Wer soll das bezahlen?": http://www.youtube.com/watch?v=uQQm7bKJskM

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

10 oktober 2012 03:14

Skrapa lite på den gröna "fernissan" och hitta Marxisten.

 
Ingen bild

matspp

10 oktober 2012 05:40

Hämtat från Mopsens blog.
Mars 24,2011,ar4ne säger:
Ett exempel är när VPK medlemmar startade Miljöpartiet medförande sin Sovjetiska fana som blev upphängd på väggen i Mp kansli, vilket jag hade en kontroversation om med Maria Vetterstrand, som givetvis blev ursinnig över mitt avslöjande.

 
Ingen bild

OH

10 oktober 2012 06:58

Nu är det klart. Vi har både VPK och MPK i Riksdagen.

 
Ingen bild

Stefan A.

10 oktober 2012 07:51

Miljöpartisten drömmer om att dansa naken på ständigt sommargröna ängar med en maskros i käften, men bor påfallande ofta i stockholms innerstad..schizofrent...Äntligen verkar Ask vaknat ur törnrosasömnen,kräver översyn av straffen för hackning, nu är maxstraffet 2 års fängelse, ett skämt för sådan samhällsfarlig verksamhet, och är man under 18 blir det några timmars samhällstjänst, men det krävdes att statliga myndigheter angrips för att det ska hända något, vi vanliga skiter dom i, vi får stånga pannan blodig mot en stenmur utan att det händer ett skvatt.....

 
Ingen bild

Sven Dacke

10 oktober 2012 07:53

Svenska kyrkan har en mycket öppen attityd till Islam, många kritiska röster säger att Svenska kyrkan har tagits över av Islam.

Åsikterna är många, och för egen del har jag har gått ur kyrkan.

Senaste tidens händelser i Jönköping där Kyrkan först slängde ut inslaget med Islams propaganda inslag, men där man nu rättat in sig i ledet och tillåter Muslim propaganda i kyrkan kan mana till eftertanke.

Om Imanerna i Sverige är så angelägna att få ett samarbete med Kyrkan, har jag ett viktigt förslag.

När Svenska präster vill komma och läsa en bön i Mosken, kanske på Fredagsbönen, skall naturligtvis Imanerna med öppet hjärta ställa upp på detta.

Hoppas bara att några av Sveriges kristna präster vill göra detta. Berätta gärna hur det gick ute i landet, gärna på denna blogg,

 
Ingen bild

Hulda

10 oktober 2012 08:03

Sven Dacke...
Givetvis ska den Präst som då besöker en Moskee, vara en kvinnlig Präst. Alla lever vi ju i Sverige, ett modernt och jämställt land...

Att Svenska Kyrkan blivit infiltrerad av onda krafter stämmer.
Tänker på speciellt en kvinnlig Präst/debattör/fd. politiker.

 
Ingen bild

Nalli

10 oktober 2012 14:23

Ett sakfel av Herman Lindqvist.
“ Mutt och Lillemets kan återgå till motioner om något de kanske känner till. miljön “
Vad är det för något de känner till, det kan man verkligen undra över.

 
Ingen bild

Putte

10 oktober 2012 17:36

Annika Lillemets och Valter Mutt är enligt egen utsago andra generationens invandrare från Baltikum. Det står väl dem fritt att återvandra till Baltikum, så slipper vi skiten här. Fy faan för de gröna Khmererna.

 
Ingen bild

Stig Jansson

11 oktober 2012 04:33

Jag har alltid tyckt att heltidspolitiker på elitnivå (riksdag) är historiska och kulturella analfabeter men att de har så fragmentarisk historiekunskap som dessa miljömuppar visar upp beror ju inte bara på ointresse utan även på att de antingen har hästesovit sig igenom grundskolans historielektioner eller att grundskolan under 80-talet var ännu flummigare än man tidigare anat.
Nu - efter MP:s dårpippimotion - börjar man bättre förstå att när Reinfeldt påstod att "det enda som är svenskt är barbariet" och när Maud Olofsson påstod att "ingenting är svenskt, allting kom utifrån" då menade dom faktiskt fullt allvar!!! Det är alltså inget utslag av politikerförakt att påstå att dessa analfabeter inom historia & kultur är nästan extremt okunniga och ointresserade av så gott som allt som har med Sveriges histora och kulturhistoria att göra och då är det inte svårt att oikofobin/svenskföraktet är så dominerande i allt de säger, gör och beslutar om.

 
Ingen bild

Valle

9 oktober 2013 05:23

Jag fasar för den dag då MP får verklig politisk makt i en rgering

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards