thoralf

Alla inlägg den 29 september 2012

Av Thoralf Alfsson - 29 september 2012 17:27

Den senaste veckan har jag blivit uppringd av ett antal personer och det går inte att ta miste på både den ilska men samtidigt den förtvivlan som finns över utvecklingen i vårt land.


Det har varit personer från långt nere i södra Skåne och ända upp till Sundsvall som ringt mig. Det har varit unga människor och äldre människor som varit upp emot 80 år gamla. Det som har fått dem att reagera så våldsamt är Tintin-affären och böneutropen i Botkyrka. När jag skriver våldsamt så menar jag också våldsamt, vissa av dem har det varit svårt att lugna ner då de verkligen vill prata av sig och få ur sig all sin ilska. Det jag fått höra är något som nästan gränsar till hat, eller det är nog hat mot de styrande i vårt land och inte bara mot de styrande i alliansen utan minst lika mycket mot de röd-gröna.


Jag måste säga att jag är nästan chockad över de reaktioner som blossat upp under slutet av denna vecka. Jag tror faktiskt inte att jag någon gång under min tid som Sverigedemokrat fått höra så kraftfulla reaktioner. En äldre kvinna (75 år) var så fruktansvärt upprörd så jag skulle inte ens våga citera det hon uttryckte på bloggen.


Med stor sannolikhet har dessa båda händelser som sedan även fylldes på med attentatet mot den judiska församlingen i Malmö, där det socialdemokratiska kommunalrådet Ilmar Reepalu nu än en gång får ta kritik för hans tidigare märkliga uttalanden och handlingar, fått en effekt att många människor vaknat upp ur sin egen lilla livsbubbla.


Uppenbarligen krävts ett och annat innan de insomnade svenskarna skall vakna till liv och titta sig om och se vad som redan har hänt och vad som håller på att hända.


En sak är i varje fall helt säkert och det är att Sverigedemokraterna denna vecka har fått en stor mängd av nya väljare.


En annan helt lika säker sak är att Folkpartiet med Slinger-Erik Ullenhag tappat mängder av väljare denna vecka. När man lyssnar på karln i dagens lördagsintervjun undrar jag i mitt stilla sinne om han har en teflonhjärna. Inget tycks fastna hos karln! Han kör på i sina invanda fotspår utan den minsta självinsikt eller självkritik. Allt tycks kunna lösas med mera pengar till kommunerna när det skriker som allra mest. Då är det redan för sent! Det var också intressant att höra de båda kommunalråden i intervjun och deras tankar.


Tyvärr har inte Erik Ullenhag förståndet att dra de rätta slutsatserna utan han tror att allt kan lösas med pengar till kommunerna, skattebetalarnas pengar.


Enligt min mening finns det bara en åtgärd som kan förbättra situationen. Begränsa invandringen mycket kraftigt! Gör det redan imorgon!


Att SD dessutom presenterade nyinvandringens kostnader i torsdag blev kanske för mycket för många. Att vi med den besparing får ett utökat budgetutrymme på ca 120 miljarder i förhållande till regeringen, som vi kan använda till andra satsningar. På tisdag presenterar vi vår skuggbudget och hur vi vill använda dessa 120 miljarder. Jag gissar att media kommer göra allt för att förtala vår budget, till och med genom rena lögner.

Av Thoralf Alfsson - 29 september 2012 09:35

Igår kväll inträffade ännu en bilbrand i Kalmar och som vanligt handlar det om området Berga- Norrliden. I detta fall Klunkens backe, vid vattentornet.


Än så länge mörkar media denna brand men polisen har den som en noterad händelse. Bilen skall dessutom vara stulen i Söderåkra. Däremot skriver Barometern om en halmbal i Borgholm som brunnit, vilket känns mer som ett pojkstreck. Har bilbränder inte något nyhetsvärde längre i Kalmar?


Jag skall ställa frågan till aktuella myndigheter hur många förmodade anlagda bilbränder vi haft i Kalmar de senaste åren.


UPPDATERING!


Barometern har nu kommit med en artikel och hör och häpna man använder sverigedemokraten Micael Foghagens bild i artikeln. Jag förutsätter att Micael har sagt ok till detta. Frågan är om det är ett trendbrott på Barometern. Grattis Micael till att du fått din bild publicerad i Barometern.

 

Foto Micael Foghagen



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards