thoralf

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Thoralf Alfsson - 22 september 2012 07:45

Igår skrev jag en kommentar på artikeln om moderaternas val av oppositionsråd. Bara en kort kommentar där jag upplyste Barometerns läsare om att Linda Blomdahl Petersson sökt jobb som politisk sekreterare hos socialdemokraterna, med andra ord hos Johan Persson.


Kommentaren godkändes inte av webbansvarig på Barometern!


Är Barometern en borgerlig tidning?


Barometerns läsare känner fortfarande inte till denna mycket kontroversiella omständighet och tidningen har uppenbarligen bestämt sig för att mörka detta!


Idag har dessutom tidningen 3 sidor om moderaterna men inte en enda mening eller ett enda ord om att Linda Blomdahl Petersson sökt jobb hos socialdemokraterna. Minst sagt märkligt!


Läser man sedan artiklarna så förstår man att Barometern tagit ställning för Linda Blomdahl Petersson och emot Per-Olof Jonsson. Det är utan tvekan anledningen till att tidningen förtiger denna omständighet. Man vill helt enkelt skydda Linda Blomdahl Petersson.


Jag förlorar än en gång all respekt för Barometerns journalister och redaktion. Samtidigt avslöjar de sin egen agenda och att de än en gång döljer ”obehagliga” sanningar för sina läsare.


Östran däremot har ställt valberedningens ordförande, Jan R Andersson mot väggen angående Linda Blomdahls Peterssons jobbansökan hos socialdemokraterna och då visar det sig att han behållit dessa uppgifter för sig själv och inte informerat hela valberedningen och därmed inte heller medlemmarna. Detta är minst sagt graverande för Jan R Andersson som uppenbarligen insåg tyngden i detta och valde att försöka mörka detta. Läs artikel i Östran.


Den socialdemokratiska Östran har spelat ut sina kort på ett mycket smart sätt när man publicerade detta ”scoop” efter medlemsomröstning men innan fullmäktigegruppens omröstning. Skickligt av Östran och Uffe Carlsson! Bara gratulera till att man lyckats splittra moderaterna i Kalmar inför öppen ridå.


PS

Min gissning över hur moderaternas ledamöter röstade i ett tidigare blogginlägg visade sig stämma till 100 procent enligt dagens artiklar i Barometern.   


EXTRA VIKTIGT!!!


Eftersom Barometern tydligen stoppar alla mina kommentarer på tidningens webbsida, detta var inte första gången, utan det har skett ett stort antal gånger. Därför skulle jag vara tacksam om alla mina läsare ville gå in på www.barometern.se och under artiklar som berör moderaterna skriva kommentarer och hänvisa till min blogg eller länka till detta blogginlägg.


Skriv gärna kommentarer under dagens nya artikel i Barometern.


http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/tuff-host-for-parti-i-konflikt(3445609).gm


Om ni gör detta vill jag också att ni lägger in en kopia på er kommentar i detta blogginläggs kommentarsfält eller skickar mig ett mail. Detta för att få en uppfattning om hur många kommentarer som Barometern webbansvariga censurerar bort! Hoppas på er hjälp för att avslöja Barometern.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards