thoralf

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Thoralf Alfsson - 13 september 2012 15:01

 


Den 21 juli skrev jag ett långt blogginlägg om hur Bistro bar med ägaren Thomas Kazantzidis behandlades av socialnämnden i Kalmar. Efter att jag läst en hel hög av handlingar började jag faktiskt undra om inte socialnämnden i Kalmar ägnade sig åt ett rättsövergrepp på Bistro Bar och dess ägare.


Mitt blogginlägg där jag lyfte upp och publicerade en hel rad märkliga omständigheter fick till följd att media inte heller kunde blunda för de mycket märkliga omständigheter som rörde diverse krogar i Kalmar.


Östran följde upp mitt blogginlägg med flera artiklar den 24 juli. Östran hade till och med vänligheten att ta upp mitt blogginlägg i en artikel. Läs mitt blogginlägg.


Barometern tog dock någon vecka eller två på sig innan man lyfte frågan om hur olika krogägare behandlades utav socialnämnden i Kalmar.


Idag kan man läsa i båda tidningarna att Förvaltningsrätten i Växjö underkänner socialnämndens beslut om indraget serveringstillstånd för Bistro bar och att man istället ger en varning.


Med andra ord så hade jag helt rätt i mitt blogginlägg där jag ansåg att det var ett felaktigt beslut som mycket väl kunde betraktas som ett rättsövergrepp. Socialnämnden får därmed en rejäl knäpp på näsan. Jag är mycket glad för Thomas Kazantzidis nu kan arbeta i lugn och ro på Bistro bar.


Att Thomas Kazantzidis inte glömt bort mitt blogginlägg och vilken effekt det fick visar han i den artikel som finns i Östrans tryckta upplaga där han lyfter på hatten för mig. Tack Thomas!

Även ett tack till Ulf Carlsson på Östran som vågar skriva det. Något som Barometerns journalister aldrig skulle göra!


Givetvis känns det väldigt glädjande för mig att läsa om detta här ”down under” i Canberra/Sydney och jag firar ikväll med ett glas rött vin!


En som däremot inte skall fira är socialdemokraten Roger Holmberg, ordförande i socialnämnden. Om det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson har något bondförnuft så inser han att det är dags för Roger Holmberg att lämna posten som ordförande för socialnämnden. Risken är annars stor att det kommer ske fler ”misstag”. Nu är det dock så att socialdemokraterna inte sparkar sina egna, oavsett duglighet eller oduglighet. Utan att man istället skyddar sina egna, oavsett hur snålt det blåser och hur ofta.


En sak kan jag lova mina läsare och det är att det kommer fortsätta att blåsa snålt runt Roger Holmberg även i fortsättningen inte minst när det gäller alla olagliga utbetalningar som Invandrarservice gjort i Kalmar under flera år. Läs mitt blogginlägg från 24 maj.

Jag har nyligen läst socialnämndens svar till revisorerna och jag anser att det är ett helt oacceptabelt svar, då inga åtgärder föreslås för att utöka granskningen av dessa utbetalningar även för 2007-2010, inte heller hålls någon tjänsteman ansvarig för det utbetalningar och brister som skett. Utan man bara konstaterar att det är "helt oacceptabelt". Det behöver man inte vara någon geni för att förstå.


Ansvarig för detta beslut är ännu en gång Roger Holmberg.


Utan tvekan kommer denna hantering bli föremål för både polisanmälan och JO-anmälan om inte Roger Holmberg vidtar de nödvändiga stegen. Det går inte att lägga locket på ännu en gång.


Östran, Barometern


PS


Barometern har stängt av möjligheten att kommentera min debattartikel. Undrar hur många kommentarer som gick igenom censure?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards