thoralf

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Thoralf Alfsson - 8 september 2012 12:29

Känner mig ganska trött ikväll efter ett besök på Australien museum och en liten båttur i Sydney harbour. Så det blir en tidig kväll och försöka ta igen några timmars sömn då huvudvärken börjar göra sig påmind. För den som vill se deltagarlistan och program kan gå in under riksdagen.se och kolla Skatteutskottets studieresa.


Kollade dock Barometern och Östran och kunde då konstatera att Östran tagit upp mitt blogginlägg om Adil Rabih som fortsatt begå brott i Sverige trots att han skulle varit utvisad redan 2010. Bra av Östran att man följer upp detta så att hela läsekretsen får reda på sanningen om hur svenskt rättsväsende fungerar.


Hur tror ni svenska folket skulle reagera om en person som skulle vara utvisad begår ett våldtäktsmord?


Har det inte redan skett så är jag övertygad om att detta kommer att ske. Jag anser att de som döms till utvisning skall sättas i speciella förvar ända tills de kan utvisas eller väljer att lämna landet själva. I annat fall skall de sitta i förvaret tills tiden för utvisningen gått ut. De skall aldrig vistas i frihet i Sverige.


Östran har dock inte gjort sitt jobb grundligt!


Jag har även begärt ut domar mot Adil Rabih vid Migrationsdomstolen i Malmö. En minst sagt bedrövlig läsning!


Den 21 september 2009 beslutade Migrationsverket enligt nedan.


 


Jag vill påstå att man gjorde det på minst sagt goda grunder. Att läsa bakgrunden till Migrationsverkets beslut är väldigt intressant och visar på ett gott exempel på hur dessa asylsökande fullständigt skiter i de regler som finns för asylsökande. Adil Rabih har under period av ca 2 år sökt uppehållstillstånd i Sverige inte mindre än 7 gånger. Här kommer en liten del av texten i bakgrunden till beslutet.


 


Trots detta beslutar Migrationsdomstolen i december 2009 att släppa Adil Rabih ur förvar då han överklagat Migrationsverkets beslut. Den svenska godheten vet inga gränser.


 


Det dröjer sedan mindre än två månader innan han grips för grov stöld i Stockholm och döms till 8 månaders fängelse och utvisning ur landet.

Nu har alltså Adil Rabih återigen dömts till fängelse vid Kalmar Tingsrätt. Det märkliga är att åklagaren Johan Henningsson inte yrkade på att utvisningen förändrades från att gälla till 2015 till livstids utvisning.


Östran får gärna köra även denna del i historien om Adil Rabih och hur det svenska rättsväsendet fungerar. Domen vid Migrationsdomstolen i Malmö är följande Mål nr UM4151-09


Om Migrationsverket hade fått verkställa denna utvisning redan 2009 hade ingen av dessa brott skett i Sverige. Adil Rabih kommer med stor sannolikhet begå fler brott i Sverige och det enda rätta är att han snarast möjligt förpassas ut ur kungariket Sverige!

Av Thoralf Alfsson - 8 september 2012 02:34

Jag har precis vaknat "down under" och fått lite frukost. Efter ca 26 timmars resa var vi äntligen på hotellet i Sydney. Jag är på en studieresa i Australien med ca halva Skatteutskottet och några tjänstemän. Vi har ett välspäckat program under veckan med besök i Sydney och Canberra. Det skall bli en intressant vecka och givande samtal hoppas jag.


Det kanske blir lite si och så med bloggandet men jag skall försöka komma med en del inlägg.


Läste en ledare i Expressen om Ojnareskogen på Gotland på flyget och det skall kommentera lite i ett blogginlägg som jag skrev på flyget.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards